Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Następny
Nowe składy dla PR
Autor Wiadomość

Krakonos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2009

PostWysłany: 22-07-2011, 15:30    Odpowiedz z cytatem

Niestety zdaje mi się, iż jest to tylko chcieizm pani M. K-Ł. Nie wystarczy tylko znaleźć odpowiedni program unijny, ale zagwarantować także wkład własny.
Przy obecnej konstrukcji przydziału taboru (możliwość jego dowolnego relokowania) żaden marszałek nie dofinansuje swoim pieniędzmi jednostek, które nie wiadomo gdzie będą jeździć. Dodatkowo przy możliwym bankructwie spółki mogą "przepaść" na rzecz wierzycieli.
Dużo łatwiej pozyskiwać tabor dla konkretnych województw (np. w ramach grup) i potem tylko użyczać PR.

Szkoda, że opolskie nie przystąpiło do grupy. Jedna z najważniejszych i frekwencyjnych tras Wrocław-Opole dalej będzie obsługiwana zabytkami. Sad
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

szymkalisz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Cze 2010

PostWysłany: 22-07-2011, 22:27    Odpowiedz z cytatem

Wpis PRów na Facebooku:
Cytat:

Jeśli chodzi o same lokomotywy elektryczne, nastawiamy się na EU07 i tak, jak w przypadku modernizacji "budyniowej" (pamiętacie 68 loków oznaczonych powyżej EP07-1000) chcemy przeprowadzić modernizacje na EP07+, tzn. więcej, niż wtedy. Generalnie nastawiamy się na: zmianę przekładni, silniki asynchroniczne, Vmax 140, poprawa ergonomii stanowiska maszynisty, klima, moderna pulpitu.


dalej:
Cytat:
Jeśli chodzi o bohuny, to sprawa jest prostsza. Modernizowanych będzie (o ile projekt przejdzie) 38 wagonów piętrowych serii Bdhpumn. Po modernizacji będzie to 19 składów 2-wagonowych, które będą musiały jeździć po określonych w projekcie trasach. Postaramy się wgryźć w szczegóły modernizacji.


i jeszcze coś...
Cytat:
Na razie odpowiem tyle, że spodobały się Wam, Drodzy Klienci, wagony 161A - można je spotkać na REGIOekspresach, a niektórzy z Was nazywają je "marlboro". Otóż 57 wagonów 111A planujemy w ramach jednego z tych pięciu projektów zmodernizować do standardu 161A. Będzie to 14 składów 4-wagonowych plus 1 rezerwa.


Generalnie co raz częściej PRy pojawiają się na Facebooku. Zapraszam!
http://www.facebook.com/pages/Przewozy-Regionalne/208794348065
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 23-07-2011, 00:01    Odpowiedz z cytatem

Hmmm... Same 161A chcą zrobić? A co z 162A i 163A? Swoją drogą ,to fajnie byłoby zobaczyć też w RExaxch zmodernizowane przedziałówki z WiFi. Happy

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 25-07-2011, 11:59    Odpowiedz z cytatem

Wyszyński: Opolskie popełnia poważny błąd

- Opolskie nie bez przyczyny nie przystąpiło do żadnej grupy zakupowej. Po prostu nie mamy pieniędzy na wkład własny. Przykro, bo na zmodernizowanej E 30 nie pojadą tym samym nowoczesne pociągi – komentuje Robert Wyszyński, dziennikarz i koordynator Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei Opolszczyzny.

- Mimo rzekomej skromności środków mocno dziwi, że wobec spodziewanego fiaska programu zakupu taboru przez spółkę PR, województwo opolskie nie przeznaczyło żadnych środków na nowy tabor EZT. O tym, że spółka PR nie kupi taboru, mówiło się już dawno – z przyczyn oczywistych i podawanych do opinii publicznej – to nie była żadna tajemnica, a nawet gdyby była – nie powinna nią być – zauważa Wyszyński.

- Tymczasem do programu zakupu w ramach grup wojewódzkich przystąpiły teoretycznie słabiej rozwinięte kolejowo województwa, jak podkarpackie czy świętokrzyskie. Mamy zmodernizowaną do 160 km/h linię E 30 (Opole - Wrocław), a w roku 2014 rozpocznie się podobna modernizacja z Opola do Kędzierzyna Koźla - i jako jedyni na ciągu E 30/E 59 Przemyśl – Wrocław - Szczecin nie będziemy mieli nowego taboru na dedykowane w cywilizacji i możliwe “od zaraz” do wykorzystania 160 km/h, nie mówiąc o lepszych parametrach rozruchu i nieporównywalnym komforcie jazdy – podkreśla Wyszyński.

- Według mnie, niestety, jest to poważny błąd strategii UMWO – dla mnie niezrozumiały i ośmieszający nasze województwo nie tylko w oczach branży. A pasażerów skazujący na jeżdżenie przez następnych 10 lat 30-40 letnimi archaicznymi “kiblami” EN 57 z prędkością 90-100 km/h - stwierdza Wyszyński.

W ubiegłym tygodniu jako pierwsi informowaliśmy o powstaniu Zachodniej Grupy Zakupowej w celu wykorzystania środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na zakup 29 pociągów dla połączeń międzywojewódzkich. W jej skład weszły województwa: wielkopolskie, dolnośląskie, zachodniopomorskie, lubuskie i łódzkie. Wcześniej podobną grupę utworzyło woj. śląskie, małopolskie, podkarpackie i świętokrzyskie. Tym samym Opolszczyzna znalazła się pomiędzy Zachodnią a Południową Grupą Zakupową. Według informacji "Rynku Kolejowego", województwo nie złożyło jednak do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego żadnego własnego projektu taborowego, ani nie rozważa też dołączenia do którejś z grup.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 25-07-2011, 16:08   

To jest poważny błąd. Bo Opole ma zmodernizowane tory a nie ma szybszego taboru. Taki Kraków nie ma torów za kilka lat będzie miał dopiero ale tabor ma.
Powrót do góry

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 25-07-2011, 19:23    Odpowiedz z cytatem

To takie polskie - albo nowoczesne tabor, albo solidne tory. Innej opcji nie ma.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 02-08-2011, 12:39    Odpowiedz z cytatem

Massel: Jest alternatywa dla projektu taborowego PR

- Mogę potwierdzić, że grupa samorządów z południa Polski złożyła wniosek o uwzględnienie na tej liście projektu taborowego obejmującego cztery województwa. Pojawił się również wniosek pięciu województw z zachodniej Polski o jeszcze większym zakresie, również dotyczący zakupu nowego taboru - mówi w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury.

Rynek Kolejowy: Jaka jest przyszłość projektu taborowego Przewozów Regionalnych?

Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury: Do 15 lipca był termin składania propozycji zmian w liście indykatywnej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Mogę potwierdzić, że grupa samorządów z południa Polski złożyła wniosek o uwzględnienie na tej liście projektu taborowego obejmującego cztery województwa. Pojawił się również wniosek pięciu województw z zachodniej Polski o jeszcze większym zakresie, również dotyczący zakupu nowego taboru. Wpłynął również wniosek samorządu województwa pomorskiego dotyczący modernizacji kilku elektrycznych zespołów trakcyjnych. Czyli jest pewna alternatywa, bowiem spora część województw chciałaby pozyskać tabor wspólnie. Moim zdaniem każda forma wspólnego działania jest dla nas rozsądna, tym bardziej, że pozwala nam mieć nadzieję na wykorzystanie środków unijnych na ten cel przeznaczonych. Równocześnie Przewozy Regionalne, w konsultacji z nami, zaproponowały projekty modernizacyjne. Jest to o tyle sensowne, że tak czy inaczej muszą być wykonywane naprawy główne pojazdów szynowych należących do tego przewoźnika. Jeżeli to przybierze formę projektu modernizacyjnego, obejmującego całkiem sporą grupę jednostek zarówno elektrycznych zespołów trakcyjnych, jak i wagonów oraz lokomotyw, to jest dla nas również racjonalny pomysł, który będziemy wspierać.

Do tego dochodzi projekt PKP Intercity na 30 wagonów piętrowych oraz modernizacje 68 wagonów?

Są to projekty zupełnie dodatkowe poza tą pulą, nastawione na wykorzystanie środków, które mogą się pojawić w ramach jakichś oszczędności. Wiadomo, że część inwestycji infrastrukturalnych jest realizowana taniej niż pierwotnie zakładano.

Jak jest Pana ocena nowej sytuacji? Czy lepiej byłoby zorganizować jeden duży projekt taborowy, czy taki podział na mniejsze projekty?

Technicznie byłoby lepiej, bo byłoby to ponad sześćdziesiąt jednostek elektrycznych zespołów trakcyjnych o jednakowej charakterystyce. To bardzo uporządkowałoby sytuację taborową. Jak się jednak okazało, projekt był nie do przyjęcia dla samorządów województwa, dla których zagrożeniem był przewidywany wzrost kosztów uruchomienia pociągów z wykorzystaniem nowego taboru w stosunku do stanu obecnego o kilkadziesiąt procent. To było chyba decydujące kryterium. Tak przynajmniej wynika z moich rozmów z marszałkami.

Ale pociągów będzie mniej…

Mimo wszystko będą to całkiem spore grupy pojazdów. Oczywiście nie będzie to tak samo dobra sytuacja. Natomiast jeżeli projekt staje się przez to realny, to już z moich wstępnych rozmów z Ministerstwem Rozwoju Regionalnego wynika, że taki projekt powinniśmy poprzeć.

A jeśli chodzi o modernizacje w Przewozach Regionalnych?

To całkiem spory projekt obejmujący modernizację 100 jednostek elektrycznych i prawie 100 wagonów. Tutaj świadomie chcieliśmy nawiązać do dobrego doświadczenia, jakie Przewozy Regionalne miały w poprzedniej perspektywie. Wówczas 75 jednostek zostało zmodernizowanych z funduszy europejskich. To jest jakby powtórzenie tego projektu, ale na jeszcze większą skalę.

A co z Polską Wschodnią? Bo pozostała tak trochę na uboczu tych projektów.

Już w czasie negocjacji projektu taborowego Przewozów Regionalnych część województw z Polski Wschodniej nie przystąpiła do tego projektu. Od razu stwierdzili, że ich na to po prostu nie stać. Przypomnę jednak, że województwa te realizują spore zakupy taboru w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych.

Czy są jakieś plany dotyczące projektów taborowych w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej?

Problem polega na tym, że Wspólnota Europejska w tej perspektywie akceptuje projekty taborowe, aczkolwiek wydaje się, że stopień akceptacji dla projektów taborowych jest znacznie mniejszy niż dla projektów infrastrukturalnych. Bo projekt infrastrukturalny służy wszystkim podmiotom, które wykorzystują infrastrukturę kolejową, natomiast projekt taborowy służy konkretnemu podmiotowi. Zawsze więc jest trochę trudniej uzasadnić taki projekt. Musi to być oparte o świadczenie usług publicznych przez określony czas. Trudno zatem dziś wyrokować, jakie zasady będą obowiązywały w tym nowym programie operacyjnym na lata 2014-2020, aczkolwiek my chcielibyśmy, żeby podobnie jak teraz, możliwe były zarówno inwestycje infrastrukturalne, jak i taborowe.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-08-2011, 23:52    Odpowiedz z cytatem

Śląskie tworzy grupę zakupową

Zgodnie z zapowiedzią z ubiegłych tygodni o kondycję i plany związane z Przewozami Regionalnymi pytamy kolejne województwo. Tym razem Śląskie. Od rzeczniczki prasowej Urzędu Marszałkowskiego dowiadujemy się m.in., że województwo tworzy „grupę zakupową”.

Zapraszamy do lektury wywiadu:
http://inforail.pl/text.php?id=41591

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 13-08-2011, 15:16    Odpowiedz z cytatem

Zaktualizowano listę projektów w ramach POIiŚ, są na niej:
- modernizacja 100 szt. EZT dla PRów o szacunkowej wartości 755 mln zł (dotacja 301,52 mln zł)
- zakup 19 nowych EZT dla "południowej grupy zakupowej" (małopolskie, śląskie, świętokrzyskie, podkarpackie) o wartości 342 mln zł (139,02 mln zł)
- zakup 29 nowych EZT dla "zachodniej grupy zakupowej" (wielkopolskie, łódzkie, lubuskie, zachodniopomorskie) o wartości 541,2 mln zł (220 mln zł)

Krótkie wnioski. 7,55 mln zł za modernę jednego EZTa to sporo, można się spodziewać całkiem "wypasionych" składów (z klimą itp.). Spora różnica w zakładanej cenie jednostkowej jednego EZTa dla grup - w południowej 18 mln zł, w zachodniej - 24,6 mln zł. Tak dużą rozbieżność trudno wytłumaczyć wyposażeniem, możliwe że w grę wchodzą składy o różnej długości (trzy, bądź pięcioczłonowe).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krakonos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2009

PostWysłany: 13-08-2011, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Dwa pytania:
Skąd PR wezmą kasę na wkład własny? Szczególnie kiedy większość województw musi zagwarantować pieniądze dla wkładów w swoje "grupy zakładowe"
Dlaczego dolnośląskie zrezygnowało z "zachodniej grupy zakupowej"? Sensowne byłoby w tym przypadku przejęcie zakładu PR i tworzenie na bazie połączonych spółek własnych sojuszu z Opolem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-08-2011, 10:09    Odpowiedz z cytatem

Województwa dostaną dofinansowanie na nowe pociągi

Projekt modernizacji 100 ezetów dla Przewozów Regionalnych oraz projekty taborowe zgłoszone przez Zachodnią i Południową Grupę Zakupową znalazły się na liście projektów, które mają zagwarantowane dofinansowanie unijne.

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego opublikowało aktualizację Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowisko. Nowa lista obowiązuje z dniem jej publikacji na stronach internetowych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego - od 12 sierpnia 2011 r.

W związku z upadkiem projektu taborowego Przewozów Regionalnych w pierwotnym kształcie, który zakładał zakup 62 elektrycznych zespołów trakcyjnych na liście podstawowej Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowisko znalazły się trzy mniejsze projekty. Jeden z nich dotyczy modernizacji 100 elektrycznych zespołów trakcyjnych Przewozów Regionalnych do obsługi połączeń międzywojewódzkich. Wartość całego projektu szacowna jest na 755 mln zł, a dofinansowanie unijne ma wnieść 301,52 mln zł.

Akceptacji nie zyskały inne projekty taborowe zgłoszone przez Przewozy Regionalne. Dotyczyły one modernizacji 38 wagonów piętrowych, modernizacji 57 wagonów osobowych oraz modernizacji 32 lokomotyw elektrycznych.

Na liście podstawowej znalazły się również dwa projekty zakupowe zgłoszone przez tzw. grupy zakupowe stworzone przez województwa z południa i zachodu Polski. Pierwszy projekt zakupu taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizowany przez województwa: małopolskie, podkarpackie, śląskie i świętokrzyskie zakłada zakup 19 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń międzywojewódzkich. Realizacja tej inwestycji ma kosztować 342 mln zł, z czego 139 mln zł da Unia Europejska.

Podobny projekt dotyczący zakupu pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizują województwa: lubuskie, łódzkie, wielkopolskie i zachodniopomorskie, z tą różnicą, że chcą one kupić 22 pojazdy, co będzie ich kosztować ok. 541 mln zł, przy wsparciu unijnym wynoszącym 220 mln zł.

Na liście podstawowej nie znalazł się projekt taborowy zgłoszony przez województwa pomorskie, kujawsko-pomorskie i warmińsko-mazurskie. Dotyczy on zakupu i modernizacji kolejowego taboru pasażerskiego o napędzie elektrycznym, do obsługi połączeń międzyregionalnych na obszarze co najmniej dwóch województw. Obejmuje zakup 7 używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych i ich modernizację. Pojazdy miałby być eksploatowane w następujących relacjach: Gdynia- Elbląg, Gdynia-Malbork-Iława/Olsztyn oraz Gdynia-Laskowice Pomorskie/Bydgoszcz. Dofinansowanie unijne dla wartego ok. 65 mln zł projektu zostało uzgodnione na poziomie 26,78 mln zł.

Projekt został wpisany na listę rezerwową, co oznacza, że może on otrzymać dofinansowanie w przypadku, gdy pojawią się oszczędności na innych projektach znajdujących się na liście rezerwowej.

Na liście rezerwowej znalazły się także dwa projekty zgłoszone przez PKP Intercity. Pierwszy dotyczy zakupu 30 wagonów piętrowych do obsługi linii Warszawa – Łódź, a drugi modernizacji 68 wagonów pasażerskich, które mają być wykorzystywane w pociągach relacji Przemyśl – Szczecin. Oba projekty opiewają na kwotę 190 mln zł przy kwocie dofinansowania z UE wynoszącej 77,25 mln zł.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 16-08-2011, 10:58    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Podobny projekt dotyczący zakupu pasażerskiego taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizują województwa: lubuskie, łódzkie, wielkopolskie i zachodniopomorskie,

Czyżby Dolnośląskie zrezygnowało?

Cytat:
Pierwszy dotyczy zakupu 30 wagonów piętrowych do obsługi linii Warszawa – Łódź

No i dobrze. Nareszcie upadnie chora polityka ciągłego kupowania nowym pociągów na Warszawa -Łódź, a potem i tak ich rozsyłania na cały kraj... Jak było z ED74.

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 17-08-2011, 12:18    Odpowiedz z cytatem

Ten "chory" pomysł nadal może być realizowany, bo przypisanie do konkretnej trasy będzie obowiązywać przez 5 lat.
A potem znów się opracuje projekt zakupu nowego taboru na Warszawa-Łódź, może następnym razem będą to high-speed EZT?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krakonos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2009

PostWysłany: 17-08-2011, 17:16    Odpowiedz z cytatem

OPi, zrezygnowało. Na wstepniej liście było zastrzeżenie, iż dolnośląskie będzie partycypować przy dofinasowaniu w okolicach 85%. Jest 40% i dlatego 7 nowych pociągów na Dolny Śląsku nie będzie Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 17-08-2011, 20:26    Odpowiedz z cytatem

DarekP, No właśnie, ciekawi mnie, co zrobią z tymi pietrusami po uruchomieniu Ygreka.

Krakonos, dziwne. Razz

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl