Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Pociągiem przez miasto, czyli na kolei jak u Barei
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 07-09-2010, 08:27   Pociągiem przez miasto, czyli na kolei jak u Barei Odpowiedz z cytatem

Podróż pociągiem w granicach Wrocławia może być dobrym rozwiązaniem, bo pozwala ominąć korki. Może być, ale nie musi - bo żeby czuć się naprawdę bezpiecznie i komfortowo, trzeba umieć odnaleźć się w gąszczu przepisów, które obowiązują na kolei.

Przede wszystkim, trzeba wiedzieć, gdzie kupić bilet, żeby nie przepłacić. Jeśli wybieramy miesięczny, to tylko na Grabiszyńskiej, nigdy w kasie PKP - tam zaproponują nam dwukrotnie droższy zintegrowany, kiedy tak naprawdę wystarczy do biletu MPK dokupić dopłatę kolejową za 16 zł.

To nie koniec kłopotów - przed wejściem do pociągu trzeba się upewnić, czy aby jest to na pewno pociąg właściwy. Bo jeśli na peron wjedzie zamiast zwykłego składu osobowego Interregio, okaże się, konduktor potraktuje nas jako podróżnika na gapę. I zapłacimy karę.
Taką nauczkę dostałam wczoraj, kiedy wybrałam się pociągiem do pracy. Ze stacji Wrocław Leśnica ruszyłam o 9.14, na Głównym miałam być 16 minut później. Chciałam przetestować tę trasę przed decyzją o zakupie biletu miesięcznego. Weszłam do pierwszego wagonu z pięciozłotówką w dłoni, przygotowana na zakup biletu za 4 zł. I co się okazało? Że muszę zapłacić 7 zł, bo to nie zwykły osobowy, ale interregio.

Czym różni się pociąg Interregio od zwykłego osobowego, jeśli chodzi o podróż w granicach Wrocławia? Przewoźnik jest ten sam - to spółka Przewozy Regionalne. Jeśli chodzi o czas podróży, stawką jest jedna minuta - o tyle krócej trwa podróż z Leśnicy na Główny. Komfort? Porównywalny - jechałam wiekowym piętrusem z małymi oknami, w którym po wjeździe na Główny robi się tak ciemno, że podróżni z trudem schodzą po schodach z platformy. Jedyna odczuwalna różnica to cena - niemal dwukrotnie wyższa niż w pociągach osobowych.

Jak odróżnić pociąg Interregio od zwykłego Regio? Jeśli chodzi o małe dworce, jedyny sposób to internet - konia z rzędem temu, kto na rozkładzie jazdy remontowanej stacji w Leśnicy wypatrzy właściwe oznaczenie składu, wypisane małymi literkami.

To nie koniec kolejowego toru przeszkód. Zapytałam konduktora, co ma zrobić osoba, która ma wykupiony bilet miesięczny na tę trasę. Okazało się, że wystarczy, że dokupi za dwa złote dodatkowy znaczek na swoją urbancard. Ale okazało się, że o takich znaczkach nie wiedzą nic w biurze obsługującym miejskie karty na Grabiszyńskiej - tam można kupić jedynie standardowy znaczek kolejowy za 16 zł, uprawniający do podróży pociągami osobowymi, ani w Przewozach Regionalnych.

- Takiej możliwości po prostu nie ma - usłyszałam. Może będzie, ale kiedy i za ile - nie wiadomo. Jedyne rozwiązanie to kupno biletu miesięcznego na PKP z opcją obejmującą Interregio - za, bagatela, 161 zł!

Rozumiem, że podróż ekspresem, intercity czy innym komfortowym składem może kosztować drożej - płacimy wtedy za szybkość i warunki, znacznie ponadstandardowe. Ale tego, że trzeba dopłacić za jazdę kolejowym zabytkiem, który pokonuje trasę w czasie ledwie o minutę krótszym niż zwykły osobowy, nie jestem w stanie zrozumieć. Nie mogę też pojąć, dlaczego podróżni pozbawieni są informacji o tych zawiłościach. O ograniczonych możliwościach podróży w granicach miasta z dopłatą kolejową albo biletem miesięcznym kupionym na dworcu nie dowiedziałam się ani w kasie PKP, ani w punkcie urbancard na Grabiszyńskiej, ale dopiero u konduktora, w pociągu.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartini Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2009

PostWysłany: 07-09-2010, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Czy dziennikarze potrafią pisać o kolei bez użycia słów "absurd" i "Bareja" oraz bliskoznacznych odmienionych przez wszystkie osoby, liczby, przypadki i rodzaje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 07-09-2010, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że przestaną, kiedy będzie tych absurdów i bareizmów ubywało. Smile

Napisać do UM prośbę, żeby negocjował z PR honorowanie znaczków we wszystkich pociągach spółki. Tak dużo tych iR chyba nie ma?

W Warszawie WKM jest honorowana w niektórych i InterREGIO (głównie tych, które przejeżdżają ostatnie kilometry trasy po torach podmiejskich, więc łatwo je pomylić z osobówkami KM i SKM). Da się? Da się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 07-09-2010, 18:39    Odpowiedz z cytatem

Pismacka szmira. Jak ktoś jest tak tępy, że nie chce mu się zajrzeć do rozkładu, żeby zobaczyć czym pojedzie to już nie jest wina PR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 11-09-2010, 21:04    Odpowiedz z cytatem

Pomysł jest świetny, jeśli chodzi o Wrocław. Korzystałem ze znaczka dopłaty kolejowej za 16 zł przez kilka miesięcy jeżdżąc z Psiego Pola. Zanim wpadłem na ten pomysł, wiecznie spóźniałem się do pracy (jestem ochroniarzem), próbując przebić się przez korki w drodze na Muchobór Wielki. Z wykorzystaniem pociągu byłem zawsze najmniej 45 minut przed czasem, a korki oglądałem przez okno. Szkoda, że moja rodzinna Jelenia Góra nie wykorzystuje w ten sposób linii 311, która ciągnie się przez całe miasto...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-09-2010, 21:25    Odpowiedz z cytatem

ET40, Ta babka jest tępa no cóż to nie jest niczyja wina że taka jest oprócz niej samej . Na zachodzie też są i prywatni przewoznicy w których też by się pogubiła . Więc to że nie wie co to jest pociąg pośpieszny (IR) a co to jest pociąg osobowy(R) Przewozów Regionalnych o których mówiła to co zrobić.. Nie mówię że nie prawda ale sporo głupot w tej prasie piszą zniechęcając i bardziej komplikując to co jest w rzeczywistości .Za taką antyreklamę też powinno się płacić kary lub pisać artykuły to tak ogólnie odnośnie tej i innych podobnych sytuacji . Babka wsiadła do pośpiecha mając bilet na osobowy i pisze o tym do gazety mając pretensje bo ona miała 5 zł w kieszeni a nie 7 ..Eh
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl