Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Elektryfikacja linii Krzyż - Kostrzyn
Autor Wiadomość

Marduq Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sie 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: 16-02-2011, 16:24    Odpowiedz z cytatem

W Gorzowie wymieniali anglika przy nastawni dysponującej GO. Po za tym słyszałem, że na szlaku kopali też i kładli okablowanie pod TOPy i automatykę przejazdową.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 16-02-2011, 17:05    Odpowiedz z cytatem

Marduq, Japaw, a nie moglibyście zrobić w oddzielnym temacie jakiejś fotorelacji z postępów prac? Smile

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

micho1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2011

PostWysłany: 16-02-2011, 18:58   Nowe barwy szynobusów w Lubuskim Odpowiedz z cytatem

Tak teraz będą wyglądać szynobusy w woj. Lubuskim. Pierwsza dwie sztuki zostaną dostarczone przez ZNTK Mińsk w marcu.http://infogorzow.com/2011/02/16/nowe-szynobusy-w-nowych-barwach-juz-w-w-marcu/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 16-02-2011, 19:20   Re: Nowe barwy szynobusów w Lubuskim Odpowiedz z cytatem

micho1987 napisał/a:
Tak teraz będą wyglądać szynobusy w woj. Lubuskim. Pierwsza dwie sztuki zostaną dostarczone przez ZNTK Mińsk w marcu.http://infogorzow.com/2011/02/16/nowe-szynobusy-w-nowych-barwach-juz-w-w-marcu/


Ja juz mam przejażdzkę tym szynobusem za sobą. W lubelskiem ktore zakupiło ich 5. Jezdze dość regularnie na trasie Stalowa Wola-Lublin, którą to linie obsługją te szynobusy. Odsyłam do wątku w którym juz dzieliłem się wrażeniami z jazdy: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=9382&start=30

Do tego co pisałem przy tamtym wątku muszę dopisać na plus haki do wieszania rowerów (ktorych pesowskie nie maja). I widze ze bardziej stonowana kolorystyka. Generalnie podobają mi się bardziej niz pesowskie.

A tak z ostatniej chwili w sprawie remontu lini mogę dodać, że zamknieto juz połowę 2 peronu w Kostrzynie.teren został ogrodzony. Między torami peronu 1 i 2 leżą nowiuśkie szyny gotowe do położenia. teraz się dopiero zacznie bałagan Very Happy

_________________
http://images.chomikuj.pl/banners/chomik468x60.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

micho1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2011

PostWysłany: 19-02-2011, 23:47    Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że niestety z tramwajami nie układa się zbyt dobrze. Na szczęście jest grupa ludzi którzy zdecydowali sie bronić tramwajów

Tysiące osób podpisało się pod petycja w obronie tramwajów
http://infogorzow.com/wp-content/uploads/2011/02/Tramwaj-Gorz%C3%B3w6.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 20-02-2011, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Kuba MK napisał/a:
Marduq, Japaw, a nie moglibyście zrobić w oddzielnym temacie jakiejś fotorelacji z postępów prac? Smile


Nie wiem czy w osobnym warto, bo zaraz moderatorzy mnie tu oskarża, że bezsensowne tematy zakładam.
Jednak z postępów prac mogę powiedzieć tylko co dzieje się w Kostrzynie. No wiec jeden tor przy peronie drugim został zerwany na całej długości peronu. Dziwnie ogląda sie peron z ziemią zamiast toru który tam był. Skuto też krawedz peronu. Za chwile pewnie zacznie sie zrywanie kostki brukowej z czesci peronu. Prawdopodobnie bedzie on podwyzszony. Ciekaw tylko jestem jak rozwiążą problem nieczynnego tunelu który przebiega pod peronem 2. Na peronie bowiem leży kostka szklana w miejscu w którym tunel przebiega. Tunel ten jest alternatywa dla obecnego którym wchodzi sie na perony.Został zamurowany kilka lat temu. Jego los nie jest jasny i zapewne wyjasni sie w drugiej połowie roku przy generalnym remoncie kostrzynskiego dworca. narazie to tyle.

_________________
http://images.chomikuj.pl/banners/chomik468x60.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 26-02-2011, 00:14    Odpowiedz z cytatem

Jest chociaż jakaś nadzieja, że wraz z modernizacją odcinka Gorzów - Krzyż ją zeelektryfikują?

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 26-02-2011, 02:25    Odpowiedz z cytatem

ta modernizacja to ponizej 300mln, nie ma mowy. Moze chociaz jakies papiery opracuja typu SW/projekt, ale na to przetarg byl juz wczesniej, wiec mozna by sprawdzic na stronie PLK jak sie komus chce...

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 27-02-2011, 13:40    Odpowiedz z cytatem

A czy ktos moze mi powiedzieć czy jeśli ta linia jest w planie zagospodarowania przestrzennego woj. zachodniopomorskiego tzn ze odtworza ta linie czy nie. Co to wlasciwie oznacza? Nie znam sie na planach zagospodarowania i nie wiem czy w praktyce oznacza to szanse dla tej linii czy jest napisane od tak. Moze macie jakies info o tym czy jest chocby cień szansy na odtworzenie jej.

_________________
http://images.chomikuj.pl/banners/chomik468x60.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 27-02-2011, 17:15    Odpowiedz z cytatem

Wpisanie do studium uwarunkowań i obrysowanie jej w MPZP daje podstawę do tego, by inwestować w tę linię. Daje możliwość dla województwa na przyszłość, ale nie mówi że na 100% linia będzie w przyszłości istniała, i będzie czynna. Wiele z ustaleń MPZP jest po kilku latach już nieaktualnych, dlatego sporządza się je na max 10 lat, więcej nie ma sensu. Za to gdyby nie była uwzględniona w MPZP to już nie ma dla niej żadnej szansy.

Musiałbyś mi podać z którego roku jest MPZP woj. ZachPom, to Ci więcej powiem nt. aktualności tego MPZP i co o tym wszystkim sądzę.
Do tego, musiałbym się dowiedzieć jak to wygląda w strategii rozwoju województwa. Bo może być w MPZP uwzględniona linia, ale jak w strategii nie odgrywa ważnej roli (a podejrzewam, że tak jest), to nie masz na co liczyć, że województwo będzie w tę linię inwestowało.

Tyle od studenta gospodarki przestrzennej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OPi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 27-02-2011, 20:29    Odpowiedz z cytatem

Dlaczego mówicie o Zach-Pom? Przecież ta linia w całości leży na terenie woj. lubuskiego.

_________________
>>>>>Kolejowy kanał You Tube - pioko17<<<<<
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 27-02-2011, 20:59    Odpowiedz z cytatem

Ja tylko odpowiadam na pytanie.
W ogóle to @Japaw zadał je w złym temacie. Jest temat o Myśliborzu i tam powinniśmy o tym rozmawiać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Japaw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2010
Skąd: Kostrzyn nad Odrą

PostWysłany: 27-02-2011, 21:20    Odpowiedz z cytatem

OPi napisał/a:
Dlaczego mówicie o Zach-Pom? Przecież ta linia w całości leży na terenie woj. lubuskiego.


Przepraszam za ten post. On powinien sie znalezć w dziale zachodnio-pomorskim. Byłem pewien ze tam wlasnie pisze. Zakrecilem sie troche..Jak to mowia jak sie czlowiek spieszy to sie diabeł cieszy Very Happy To mowa o lini Kostrzyn-Stargard Szczecinski. A ja sie dziwilem czemu moj post na zach.-pom. zniknął.Wiec nie kontynuujcie go prosze. hyba ze na dziale zach.-pom.
Pozdrawiam

_________________
http://images.chomikuj.pl/banners/chomik468x60.gif
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 24-04-2012, 17:59    Odpowiedz z cytatem

List otwarty skopiowany z portalu gorzow24.pl

Szanowni Państwo!

Zwracamy się z apelem o jak najszybszą elektryfikację trasy kolejowej nr 203, w szczególności odcinka Kostrzyn nad Odrą – Piła. Uważamy, że jest to konieczne, by dostosować połączenie z Gorzowem Wielkopolskim oraz Piłą do standardów XXI wieku.

Gorzów Wielkopolski jest obecnie jedynym miastem wojewódzkim w Polsce, które nie ma zelektryfikowanej linii kolejowej. Chroniczne niedofinansowanie przez lata już spowodowało znaczną degradację infrastruktury kolejowej w regionie. By odwrócić tę niekorzystną sytuację konieczna jest elektryfikacja omawianego odcinka. To rozwiązanie jest jeszcze bardziej zasadne w świetle ostatnich doniesień o trudnościach z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej przeznaczonych na inwestycje kolejowe w Polsce.

Uważamy, iż elektryfikacja, wraz z planowanym remontem torów znacznie zwiększyłaby atrakcyjność podróży pociągiem, co przełożyłoby się na ruch pasażerski i towarowy, a co za tym idzie rentowność przewozów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jako beneficjent może ubiegać się nawet o 100 % dofinansowania na ten cel z działania 7.1 Rozwój Transportu Kolejowego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Koszt elektryfikacji odcinka Kostrzyn – Krzyż został oszacowany przez Ministerstwo Transportu na ok 250 mln zł.

Przyjmując te założenia elektryfikacja odcinka z Kostrzyna do Piły na kosztowałaby ok 400 mln zł. To zaledwie niewielka część środków z ponad 1,2 mld euro, których spółki kolejowe nie były w stanie rozdysponować w ostatnim czasie. Ponadto niższe ceny na rynku usług i materiałów budowlanych spowodowane niekorzystną koniunkturą dają szansę na redukcję powyższych szacunków.

Uważamy, że jest to wielka szansa na likwidację swoistego wykluczenia komunikacyjnego północnej części województwa lubuskiego oraz północno-zachodniej części województwa wielkopolskiego. Konieczność szybkiego podjęcia proponowanej inwestycji dobitnie uzasadniają dane o liczbie pasażerów, które wskazują, że jest to jedna z najbardziej uczęszczanych tras w północno-zachodniej Polsce. Ponadto, trasa kolejowa nr 203 stanowi dziedzictwo historyczne Kolei Wschodniej, łączącej niegdyś Berlin z Królewcem, a obecnie będącej najważniejszym połączeniemdla kilkuset tysięcy mieszkańców regionu gorzowskiego i pilskiego m.in. z, Poznaniem, Szczecinem, Warszawą, Bydgoszczą, Toruniem oraz Berlinem. Strategie przyjmowane na poziomie Unii Europejskiej podkreślają potrzebę dynamicznego rozwoju transportu kolejowego.

Przeznaczenie środków na elektryfikację trasy kolejowej nr 203 możliwe będzie zarówno w obecnej, jak i przyszłej perspektywie finansowej UE. Od kilku miesięcy trwają prace nad ustanowieniem Instrumentu „Łącząc Europę”, który określi ramy prawne i finansowe dla wsparcia inwestycji m.in. w transeuropejskie sieci transportowe.

Odcinek trasy kolejowej pomiędzy Kostrzynem nad Odrą a Piłą ma znaczenie transgraniczne. Dowodem na to są działania na rzecz szybkiego połączenia kolejowego pomiędzy Berlinem a Gorzowem Wielkopolskim, które podejmowali samorządowcy z Polski i Niemiec. Barierą dla urzeczywistnienia planów był brak elektryfikacji linii nr 203 wynikający z chronicznego niedostatku środków na inwestycję w infrastrukturę kolejową. Obecnie Polsce grozi utrata części przeznaczonych na kolej funduszy.

Nie ma wątpliwości, że właśnie teraz nastał najbardziej odpowiedni moment na zintensyfikowanie prac w kierunku likwidacji jednej z największych barier rozwoju tej części Polski. Współcześnie to nie decyzje polityczne dotyczące zasadniczego podziału terytorialnego kraju, ale przede wszystkim jakość szeroko rozumianej infrastruktury, decyduje o potencjale rozwojowym regionów. Nie ma już możliwości dłuższego usprawiedliwiania tolerancji dla upośledzenia komunikacyjnego mieszkańców Gorzowa Wielkopolskiego i Piły.

Wszyscy zainteresowani, a w szczególności jednostki samorządu terytorialnego, parlamentarzyści, partie polityczne oraz stowarzyszenia, powinny zaangażować się w realizację tego absolutnie niezbędnego projektu.

Jeśli zmarnowana zostanie nadarzająca się okazja, to przez najbliższe kilkadziesiąt lat region będzie podążać w kierunku transportowego skansenu przy akompaniamencie narzekań na wieloletnie zaniedbania.

Działając w interesie regionu apelujemy o niezwłoczne podjęcie inicjatywy w kierunku pozyskania finansowania ze funduszy Unii Europejskiej, budżetów województw oraz budżetu państwana elektryfikację linii kolejowej Kostrzyn nad Odrą – Piła.




Autorzy Listu:


Michał Obiegło
Łukasz Jagiełłowicz
Bartosz Jurek
Mateusz Feder
Zbigniew Syska.

Stowarzyszenie „Tylko Gorzów” Gorzowskie Stowarzyszenie Regionalne
Prezydent Gorzowa Wielkopolskiego
Przewodniczący Rady Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
Prezydent Piły Przewodniczący Rady Miasta Piły
Burmistrz Kostrzyna nad Odrą Przewodniczący Rady Miasta Kostrzyna
Burmistrz Strzelec Krajeńskich Przewodniczący Rady Miasta Strzelec Krajeńskich
Burmistrz Drezdenka Przewodniczący Rady Miasta Drezdenka
Burmistrz Krzyża Wielkopolskiego Przewodniczący Rady Miasta Krzyża Wielkopolskiego
Starosta powiatu gorzowskiego Starosta powiatu strzelecko-drezdeneckiego
Starosta powiatu czarnkowsko-trzcianeckiego Starosta powiatu pilskiego
Radni wyżej wymienionych powiatów Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Nadnoteckich w Pile
Związek Celowy Gmin MG-6 Biuro Aglomeracji Gorzowskiej
Stowarzyszenia Gmin Polskich Euroregionu „Pro Europa Viadrina" Lubuski Klaster Metalowy
Lubuska Organizacja Pracodawców Kostrzyńsko-Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A.
Zachodnia Izba Przemysłowo–Handlowa Rektor Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Gorzowie
Dziekan Zamiejscowego Wydziału Kultury Fizycznej w Gorzowie

Adresatami listu otwartego są:

Minister Rozwoju Regionalnego
Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
Parlamentarzyści województwa lubuskiego oraz wielkopolskiego
Posłowie do Parlamentu Europejskiego z okręgu nr 7 oraz okręgu nr 13
Wojewodowie województwa lubuskiego oraz wielkopolskiego
Zarządy Województwa Lubuskiego i Wielkopolskiego
Prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 24-04-2012, 19:12    Odpowiedz z cytatem

Jestem za i przeciw. ZA bo będzie szansa na jakieś TLK na Ostbahnie i większy ruch co spowoduje ożywienie regionu, PRZECIW bo linia straci swój niepowtarzalny klimat no i jest wysoce prawdopodobne ze będą tam EN57 którymi już rzygam...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl