Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Przetarg na przewozy regionalne na 10 lat
Autor Wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-09-2010, 12:55   Przetarg na przewozy kolejowe na 10 lat w woj Kuj-Pom

Kujawsko-pomorskie: Otwarcie ofert w przetargu na przewozy przez 10 lat

Dziś o 9:30 odbyło się otwarcie ofert przewoźników w pięciopakietowym przetargu na przewozy w województwie kujawsko-pomorskim. Na cztery pakiety był tylko jeden oferent - Przewozy Regionalne.
fot. Kolejowa Agencja Fotograficzna fot. Kolejowa Agencja Fotograficzna

Przewozy Regionalne były jedynym oferentem w pakietach: B (pakiet toruński), C (pakiet bydgoski), D (pakiet inowrocławski), E (pakiet BiT City). Pakiet A (Pakiet spalinowy), chcą obsługiwać dwie firmy - oprócz Przewozów Regionalnych jest to spółka Arriva.

Obecnie Urząd Marszałkowski rozpatruje nadesłane oferty. Głównym kryterium jest cena. Umowy od 12 grudnia tego roku, na pakiety A,B,C i D przez dziesięć lat, a na pakiet E - przez 5 lat.

11 sierpnia Przewozy Regionalne przesłały do Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie w sprawie specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu przetargowym. Przedstawiciel przewoźnika poinformował nas dziś, że nie przyniosły one skutku.

Źródło: Rynek Kolejowy
Przejdź na dół

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 07-09-2010, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Szkoda, bo Arriva mogła dać np. 22-25 zl. Moze by wtedy bylo ich stac na zachodnioeuropejskie szynobusy ;>
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-09-2010, 19:20   

Powiem szczerze jestem rozczarowany ofertą przetargową Arriy ,myślałem że powalczy w innych pakietach a tu tylko pakiet spalinowy ,ale najciekawsza jest cena jest taka niska że szok ,ja myślę że PR-y celowo dały tak wysoką cenę na ten pakiet ,żeby wyjść z twarzą i pokazać że walczyły o wszystko ,a wiadomo że na ten pakiet wogóle nie były przygotowane. Tak czy inaczej Arriva zawiodła mnie bardzo
Powrót do góry

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 08-09-2010, 09:39    Odpowiedz z cytatem

Szok. Kolejowi przewoźnicy chcą rekordowo dużo pieniędzy. Czy nas na to stać?

Tylko dwie firmy Przewozy Regionalne i Arriva chcą obsługiwać linie kolejowe w regionie. Sprawdź co oferują?

Było o co walczyć, bo przewoźnicy będą mogli wozić pasażerów przez najbliższe 10 lat, wyjątkiem jest trasa między Bydgoszczą a Toruniem, na którą przewoźnik podpiszę umowę na pięć lat. Dłuższe niż zwykle umowy miały zachęcić innych przewoźników w tym m.in. trójmiejską Szybką Kolej Miejską czy Koleje Mazowieckie do walki o nasz rynek. Zgłosiło się jednak tylko dwóch przewoźników znanych już pasażerom w regionie.

- Oferty obu przewoźników są średnio trzy razy wyższe niż te, za które wykonują połączenia pasażerskie obecnie - mówi Przemysław Mazur, naczelnik wydziału Kolejnictwa i Energetyki w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu.

Cały przetarg podzielono na pięć pakietów.

Pakiet "A" obejmujący niezelektryfikowane linie, pakiet "B" obejmujący linie we wschodniej części regionu, czyli tzw. pakiet toruński, pakiet "C" obejmujący linie w północno-zachodniej części regionu,czyli pakiet bydgoski oraz pakiet "D" obejmujący linie w południowo-zachodniej części regionu, czyli. pakiet inowrocławski. Ostatni pakiet "E" zakłada powierzenie przewoźnikowi obsługi pasażerskiej na trasie BiT City, Bydgoszcz - Toruń.

Konkurują tylko na liniach spalinowych

To właśnie na pakiet "A" oferty złożyły zarówno Arriva jak i Przewozy Regionalne. W pozostałych czterech pakietach jedyne ofert przedstawiły Przewozy Regionalne i to one dyktują cenę.

Na trasach spalinowych Arriva proponuje stawkę dopłat do każdego przejechanego kilometra na poziomie 17,99 zł. Do tej pory było to 12,93 zł. Arriva deklaruje zakup czterech nowych pojazdów spalinowych w ciągu dwóch lat i prawie idealną punktualność (91,17 proc.).

To właśnie wysokość dopłat, stopień deklarowanej punktualności i liczba zakupionego taboru brane są pod uwagę przy udzielaniu zamówienia. Za jazdę po tych samych trasach Przewozy Regionalne chcą dwukrotnie więcej, bo aż 35,48 zł. Deklarują zakup pięciu pojazdów i punktualność na poziomie 90 proc, ta ostatnia jest deklarowana na tym samym poziomie przez Przewozy Regionalne we wszystkich pakietach.
Jeśli przetarg dojdzie do skutku, to wygrana Arrivy w tym wypadku wydaje się pewna.

Za obsługę trasy BiTCity Przewozy Regionalne chcą 18,89 zł. Na tej trasie nie deklarują zakupu nowego taboru, bo ten w tym wypadku będzie on kupiony przez Urząd Marszałkowski za unijne fundusze.

Ile chcą za każdy kilometr na szynach?

W pakiecie toruńskim Przewozy regionalne proponują stawkę 33,63 zł oraz zakup dwóch sztuk nowego taboru, w pakiecie bydgoskim dopłaty na poziomie 37,82 zł i zakup jednego pojazdu na szynach, a w pakiecie inowrocławskim 36,49 zł za każdy kilometr oraz kupno jednego pojazdu.

Dla porównania, do tej pory Przewozy Regionalne świadczyły swoje usługi na liniach zelektryfikowanych za kwotę dopłaty wynoszącą 10,82 zł.
- Gdybyśmy zaakceptowali te propozycje, to do kolei w przyszłym roku musielibyśmy dołożyć zamiast planowanych 62 mln zł aż 156 - dodaje Przemysław Mazur. - Teraz będziemy analizować dokumentację pod kątem formalnej zgodności. Ostateczną decyzję w sprawie przetargu podejmie zarząd województwa.

Niewykluczone, że przetarg zostanie unieważniony, bo propozycje przewoźników znacznie przewyższają założenia Urzędu Marszałkowskiego. Być może przy kolejnej próbie znajdą się inni oferenci, a zaproponowane stawki dopłat okażą się niższe.

Ewentualny przetarg musi być rozstrzygnięty do połowy grudnia tego roku, bo wtedy nowe zmiany mają wejść w życie.

źródło: Gazeta Pomorska
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kopernik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Toruń

PostWysłany: 08-09-2010, 16:27    Odpowiedz z cytatem

Te pociągi dalej nie jadą. Bo PR chcą za dużo kasy

Tysiące mieszkańców może nie mieć czym dojechać do szkół i pracy. Marszałek województwa kończy współpracę z kolejowymi Przewozami Regionalnymi, które za swoje usługi chcą ponad trzy razy więcej pieniędzy niż do tej pory.

Kiedy we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim otwarto koperty z ofertami przewoźników zainteresowanych wożeniem pasażerów pociągami w naszym regionie przez najbliższych 10 lat, urzędnicy wpadli w osłupienie. Oferty w przetargu na obsługę linii zelektryfikowanych np. z Bydgoszczy do Inowrocławia, Nakła czy Laskowic Pomorskich, zgłosiła tylko jedna firma - Przewozy Regionalne. Przewoźnik w zależności od trasy zażądał od samorządu wojewódzkiego dopłaty za każdy przejechany kilometr od 33,63 zł, do 37,82 zł. Jedynie w przypadku trasy Bydgoszcz-Toruń oczekiwania są mniejsze i wyniosły 18,89 zł. Te dopłaty to różnica pomiędzy wpływami z biletów a kosztem uruchomienia składów.

- Dla porównania dzisiaj PR-y otrzymują 10,82 zł dopłaty, a w przypadku linii BiT City 6,5 zł - informuje Przemysław Mazur z departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Dlatego oczekiwania przewoźnika są bardzo zaskakujące.

To, że żądania PR-ów nijak przystają do rzeczywistości, widać w pakiecie zamówienia na linie niezelektryfikowane np. z Bydgoszczy do Tucholi. Tutaj samorządowe Przewozy Regionalne walczą o zamówienie z prywatną Arrivą. Prywatny przewoźnik chce dopłaty 17,99 zł, a PR-y aż 35,48 zł.

Gdyby przyjąć oczekiwania przewoźników, to rocznie do kursowania pociągów województwo dokładałoby co najmniej 156 mln zł, podczas gdy obecnie przeznacza na ten cel prawie 100 mln zł mniej.

- Jestem zawiedziony ofertą Przewozów - komentuje marszałek Piotr Całbecki, który jest jednym z 16 udziałowców tej spółki. - Mamy dzisiaj dwa wyjścia. Albo zgodzimy się na ten dyktat i zlikwidujemy na całe lata połączenia na wielu liniach, albo unieważnimy przetarg i będziemy szukać nowych rozwiązań. Nie stać nas na płacenie tak astronomicznych sum.

Całbecki podkreśla, że do tej pory był orędownikiem utrzymywania przez samorządy dużej spółki o zasięgu ogólnokrajowym. Ale po złożonej ofercie zmienia zdanie i przychyla się do opinii niektórych marszałków, którzy przekonywali, że likwidacja molocha będzie korzystniejszym rozwiązaniem.

- Wydaje się, że powinniśmy zrezygnować z Przewozów Regionalnych i może rozpocząć starania o powołanie własnego, wojewódzkiego przewoźnika - wyjaśnia Całbecki. - Żadna decyzja jeszcze nie zapadała, ale w dzisiejszej sytuacji nie widzę możliwości dalszej współpracy z tą firmą. Jako pierwsze województwo wprowadziliśmy prywatną firmę na tory i jako pierwsze poradzimy sobie też z dyktatem PR - zapowiada.

Kłopot w tym, że do grudnia trudno będzie znaleźć inną spółkę, która przewiezie pasażerów. A założenie własnej firmy to również wielomiesięczny proces. Czy zatem 12 grudnia, kiedy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy, tysiące mieszkańców regionu będzie pozbawionych możliwości dojazdu do pracy i do szkoły?

Całbecki nie ukrywa, że przez jakiś czas podróżni mogą mieć taki problem.

- Mieszkańcy korzystający z linii, na których kursują pociągi spalinowe, mogą być spokojni, bo oferta Arrivy jest do zaakceptowania. Na resztę ogłosimy nowy przetarg. Być może prywatnej firmie uda się pozyskać dodatkowy tabor spalinowy, który mógłby być wykorzystany na liniach elektrycznych już w grudniu. A na pozostałych trasach przez jakiś czas funkcjonować będzie komunikacja zastępcza - prognozuje marszałek.

Przewozy Regionalne nie chcą odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób skalkulowały swoją ofertę.

- Nie będziemy jej komentować. Cierpliwie czekamy na wyniki przetargu - odpowiada Michał Lipiński z biura prasowego firmy.

Zdaniem Adriana Furgalskiego, dyrektora Zespołu Doradców Gospodarczych "TOR" przyczyn tak gigantycznych oczekiwań jest co najmniej kilka. Jego zdaniem spółka zabezpiecza się na przyszłość, bo kontrakt ma być podpisany na 10 lat i trudno w tym czasie przewidzieć, jak wzrosną ceny energii i dostępu do kolejowej infrastruktury. Furgalski przekonuje, że bez winy nie zostaje też sam urząd.

- Przewozy Regionalne słusznie przewidziały, że nie będą miały konkurenta na większą część zamówienia i mogły podyktować takie ceny. Niestety ten przetarg był ogłoszony za późno. Gdyby przewoźnicy mieli przynajmniej rok na przygotowanie się do świadczenia usług, to byłaby szansa, że do przetargu stanęłyby inne, nieobecne jeszcze na tym rynku firmy. A tak nie ma czasu na zdobycie wszystkich pozwoleń, licencji czy kupno taboru - wyjaśnia.

Z szacunkowych wyliczeń wynika, że rocznie z usług kolei w naszym regionie korzysta 7,2 mln pasażerów, z czego 4,8 mln na liniach zelektryfikowanych, a 2,4 mln na niezelektryfikowanych.

źródło: Gazeta Wyborcza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gryff
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-09-2010, 17:08   

Mam nadzieję że UM będzie konsekwentny i unieważni przetarg za wyjątkiem pakietu A który jak rozumiem jest do zaakceptowania .Marszałek Całbecki to konkretny facet Koniec dyktatu PR ,jeśli przetarg będzie unieważniony to PR-y odkryły swoje karty i w ponownym przetargu zapewne nie wygrają we wszystkich pakietach pod drutem ,moim zdaniem gdyby Całbecki Przegonił PR-y nawet kosztem czsowych kłopotów komunikacyjnych to naprawdę warto,Szkoda że Arriva okazała się nieprzygotowana na pakiety pod drutem bo zapewne wygrałaby cały przetarg .Stawki PR są naprawdę kosmiczne
Powrót do góry

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 08-09-2010, 17:33    Odpowiedz z cytatem

Mnie świta jeszcze jedna myśl.
1. Ewidentnie teraz PR stosuje dumping, co było argumentem w odwołaniu Arrivy. Można do tego tematu jeszcze wrócić.
2. Albo jeżeli wariant 1 nie jest prawdą, to można zażądać przedstawienia argumentów uzasadniających ponaddwukrotny wzrost kosztów. To też może nie być takie proste w przypadku PR, bo ani nie nastąpiły drastyczne wzrosty cen paliwa, taboru czy pensji pracowników, a zatem skąd? Wychodzi jak nic dumping i sprawa dla prokuratury za działanie na niekorzyść urzędów marszałkowskich, a w tym i Kujawsko-pomorskiego.
Czyli powstaje miejsce na popisy prawników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Wrocław/Nysa

PostWysłany: 08-09-2010, 17:57    Odpowiedz z cytatem

To jest chore... choc oczywiscie jest to taktyka monopolisty... wpierw kosmiczna propozycja, potem negocjacje i zbijanie a na koniec zostanie stawka ktora i tak zadowoli monopoliste a w przekonananiu urzedu bedzie "ciezko wywalczona" wiec jakos do przelkniecia. I wszyscy prawie zadowoleni. A i nie ma sie co ludzic ze sie znajdzie inne rozwiazanie bo nikt nie dysponuje elektrycznym taborem oprocz pr... wiec dogadac sie i tak bedzie trzeba... bo niby co? wprowadzi sie kka? to ludzie zjedza marszalka... a na pewno nie bedzie ryzykowal bo i ani alternatywy ani planu rezerwowego nie ma... za malo czasu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 08-09-2010, 20:28    Odpowiedz z cytatem

Zastanawiam się skąd marszałek woj Kujawsko-Pomorskiego weżmie przewozników dysponujących tak ok 200 wolnymi autobusami by obsłużyć przewozy zastępcze na liniach obsługiwanych przez PR.Inna sprawa,że taka KKA utrzymałaby się już raczej na stałe.Do tego jeszcze pozostaje kwestia przesiadek na stacjach granicznych,bo rozumiem,że "marszałkowskie KKA" kursowałoby tylko do np Twardej Góry,a nie do Gdańska tak jak obecne pociągi PR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nikolai Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2008

PostWysłany: 08-09-2010, 21:08    Odpowiedz z cytatem

gryff napisał/a:
Koniec dyktatu PR ,jeśli przetarg będzie unieważniony to PR-y odkryły swoje karty i w ponownym przetargu zapewne nie wygrają we wszystkich pakietach pod drutem

Jasne, już widzę tłum przewoźników który zgłasza się do drugiego przetargu...
gryff napisał/a:
Szkoda że Arriva okazała się nieprzygotowana na pakiety pod drutem bo zapewne wygrałaby cały przetarg

To jak już urząd marszałkowski okazał się całkowicie nieprzygotowany. Najpierw ogłosili przetarg spóźniony o przynajmniej 1,5 roku, w którym domagali się inwestycji w tabor, a teraz budzą się z ręką w nocniku.
gryff napisał/a:
Stawki PR są naprawdę kosmiczne

Być może są one zwyczajnie odzwierciedleniem realnych kosztów, jakie PRy będą musiały ponieść inwestując w nowy tabor?

Od siebie:
Dlaczego mnie nie dziwi taki wynik? Przecież to było do przewidzenia, za to jedynie wyszła krótkowzroczność zachłyśniętych sukcesem sprzed 3 lat urzędników marszałka. Niestety wymagając od przewoźnika nowego taboru trzeba się liczyć z większymi kosztami. Licząc zaś na nowych operatorów należy uwzględnić czas niezbędny na organizację nie tylko zaplecza technicznego, ale i uzyskania stosownych dokumentów.
Urzędnikom i marszałkowi gratuluję FANTAZJI

_________________
Marek „Velka Blamaż” Łapiński i jego „Trzebniccy professionals” (...) pokazali co potrafią.
(c) Patryk Wild
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-09-2010, 21:19   

Na linię Toruń Wschodni- Nasielsk w całości mogą wejść z niższą ceną KM jeśli żądania Arrivy będą zbyt wysokie Very Happy

Martwi mnie tylko status quo na 131-nadal finansowanie tylko jednej pary Babiak-Inowrocław Crying or Very sad
Powrót do góry

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 08-09-2010, 22:35    Odpowiedz z cytatem

Takie województwo jak kujawsko - pomorskie czy świętokrzyskie mogłoby spokojnie dogadać się z KM-ami i dopłacać do nich , zamiast korzystać z PR-ów .

Można by uruchomić pociągi Warszawa - Kielce , czy Warszawa - Bydgoszcz (przez Sierpc) .Oraz np. Toruń - Tłuszcz na szynobusach .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ariel Ciechański Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lip 2010

PostWysłany: 08-09-2010, 22:46    Odpowiedz z cytatem

A tabor KM ulegnie cudownemu rozmnożeniu przez podział czy pączkowanie :->??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 09-09-2010, 08:50    Odpowiedz z cytatem

Region bez pociągów? To grozi od grudnia!

Tysiące mieszkańców może nie mieć czym dojechać do szkół i pracy. Marszałek województwa kończy współpracę z kolejowymi Przewozami Regionalnymi, które za swoje usługi chcą ponad trzy razy więcej pieniędzy niż do tej pory.

Kiedy we wtorek w Urzędzie Marszałkowskim otwarto koperty z ofertami przewoźników zainteresowanych wożeniem pasażerów pociągami w naszym regionie przez najbliższych 10 lat, urzędnicy wpadli w osłupienie.

Oferty w przetargu na obsługę linii zelektryfikowanych np. z Bydgoszczy do Inowrocławia, Nakła czy Laskowic Pomorskich, zgłosiła tylko jedna firma - Przewozy Regionalne.

Przewoźnik w zależności od trasy zażądał od samorządu wojewódzkiego dopłaty za każdy przejechany kilometr od 33,63 zł, do 37,82 zł. Jedynie w przypadku trasy Bydgoszcz-Toruń oczekiwania są mniejsze i wyniosły 18,89 zł. Te dopłaty to różnica pomiędzy wpływami z biletów a kosztem uruchomienia składów.

- Dla porównania dzisiaj PR-y otrzymują 10,82 zł dopłaty, a w przypadku linii BiT City 6,5 zł - informuje Przemysław Mazur z departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Dlatego oczekiwania przewoźnika są bardzo zaskakujące.

To, że żądania PR-ów nijak przystają do rzeczywistości, widać w pakiecie zamówienia na linie niezelektryfikowane np. z Bydgoszczy do Tucholi. Tutaj samorządowe Przewozy Regionalne walczą o zamówienie z prywatną Arrivą. Prywatny przewoźnik chce dopłaty 17,99 zł, a PR-y aż 35,48 zł.

Gdyby przyjąć oczekiwania przewoźników, to rocznie do kursowania pociągów województwo dokładałoby co najmniej 156 mln zł, podczas gdy obecnie przeznacza na ten cel prawie 100 mln zł mniej.

- Jestem zawiedziony ofertą Przewozów - komentuje marszałek Piotr Całbecki, który jest jednym z 16 udziałowców tej spółki. - Mamy dzisiaj dwa wyjścia. Albo zgodzimy się na ten dyktat i zlikwidujemy na całe lata połączenia na wielu liniach, albo unieważnimy przetarg i będziemy szukać nowych rozwiązań. Nie stać nas na płacenie tak astronomicznych sum.

Całbecki podkreśla, że do tej pory był orędownikiem utrzymywania przez samorządy dużej spółki o zasięgu ogólnokrajowym. Ale po złożonej ofercie zmienia zdanie i przychyla się do opinii niektórych marszałków, którzy przekonywali, że likwidacja molocha będzie korzystniejszym rozwiązaniem.

- Wydaje się, że powinniśmy zrezygnować z Przewozów Regionalnych i może rozpocząć starania o powołanie własnego, wojewódzkiego przewoźnika - wyjaśnia Całbecki. - Żadna decyzja jeszcze nie zapadała, ale w dzisiejszej sytuacji nie widzę możliwości dalszej współpracy z tą firmą. Jako pierwsze województwo wprowadziliśmy prywatną firmę na tory i jako pierwsze poradzimy sobie też z dyktatem PR - zapowiada.

Kłopot w tym, że do grudnia trudno będzie znaleźć inną spółkę, która przewiezie pasażerów. A założenie własnej firmy to również wielomiesięczny proces. Czy zatem 12 grudnia, kiedy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy, tysiące mieszkańców regionu będzie pozbawionych możliwości dojazdu do pracy i do szkoły?

Całbecki nie ukrywa, że przez jakiś czas podróżni mogą mieć taki problem.

- Mieszkańcy korzystający z linii, na których kursują pociągi spalinowe, mogą być spokojni, bo oferta Arrivy jest do zaakceptowania. Na resztę ogłosimy nowy przetarg. Być może prywatnej firmie uda się pozyskać dodatkowy tabor spalinowy, który mógłby być wykorzystany na liniach elektrycznych już w grudniu. A na pozostałych trasach przez jakiś czas funkcjonować będzie komunikacja zastępcza - prognozuje marszałek.

Przewozy Regionalne nie chcą odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób skalkulowały swoją ofertę.

- Nie będziemy jej komentować. Cierpliwie czekamy na wyniki przetargu - odpowiada Michał Lipiński z biura prasowego firmy.

Zdaniem Adriana Furgalskiego, dyrektora Zespołu Doradców Gospodarczych "TOR" przyczyn tak gigantycznych oczekiwań jest co najmniej kilka.

Jego zdaniem spółka zabezpiecza się na przyszłość, bo kontrakt ma być podpisany na 10 lat i trudno w tym czasie przewidzieć, jak wzrosną ceny energii i dostępu do kolejowej infrastruktury. Furgalski przekonuje, że bez winy nie zostaje też sam urząd.

- Przewozy Regionalne słusznie przewidziały, że nie będą miały konkurenta na większą część zamówienia i mogły podyktować takie ceny. Niestety ten przetarg był ogłoszony za późno. Gdyby przewoźnicy mieli przynajmniej rok na przygotowanie się do świadczenia usług, to byłaby szansa, że do przetargu stanęłyby inne, nieobecne jeszcze na tym rynku firmy. A tak nie ma czasu na zdobycie wszystkich pozwoleń, licencji czy kupno taboru - wyjaśnia.

Z szacunkowych wyliczeń wynika, że rocznie z usług kolei w naszym regionie korzysta 7,2 mln pasażerów, z czego 4,8 mln na liniach zelektryfikowanych, a 2,4 mln na niezelektryfikowanych.




Źródło: Gazeta Wyborcza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 09-09-2010, 11:05    Odpowiedz z cytatem

Jak się dobrze ułoży obiegi , to taboru starczy . Pokazały to PR-y na śląsku gdzie znacznie zwiększono wykorzystanie taboru .
Trzeba jedynie unikać krótkich relacji .

Poza tym skoro jednostka może stać np 5-6 godzin , to dlaczego nie mogłaby jechać i zarabiać na siebie .
Poza tym tabor mogliby przejąć od PR-ów w kujawsko pomorskim (województwo wykupuje i przekazuje na dzierżawę )
Wszystko dałoby się zrobić , trzeba by tylko chcieć .

Ja mam dobre wspomnienia z pracy w KM , na pewno poziom obsługi jest lepszy niż w PR .
Choć muszę przyznać że w PR też się zmienia .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl