Z tym sie całkowicie nie zgodzę, w bipie (a w zasadzie bohunie, bo one jeżdżą) jest dużo gorszy standard od tego w AKMie.
Rzecz gustu, ja wolę siedzieć na miękkiej kanapie, może nie jest wandaloodporna, ale jest miękka i wygodna. Tak samo lepiej się czuje przy grzejniku niż przy klimatyzacji i nieotwieranych oknach. I jest cicho.
Na razie to samo co na Mazowszu, tylko u nas klimy nie ma, a co za tym idzie - nie ma z nią problemów. Ale wystarczająco dużo było i bez niej odstawiania.
20 nowych szynobusów pojawi się na terenie województwa łódzkiego. Na początku pociągi będą jeździły po 4 istniejących, zmodernizowanych liniach kolejowych- z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli i Łowicza, ze stacji Łódź Widzew do Kutna i z dworca Fabrycznego do Koluszek. Szynobusy rozpoczną pracę w 2013 roku. Jeden pojazd będzie mógł zabrać nawet 200 pasażerów.
Źródło: Radio FaMa Tomaszów
Ma ktoś więcej informacji na ten temat ?
Ciekawe, czy będą to szynobusy spalinowe, czy też jednak pod drut. 200 osób to dość sporo (zwykły kibel ma około 150 miejsc siedzących). Chyba, że liczą też miejsca stojące....
Ciekawe, czy już podpisana została jakaś umowa na dostawę owych "szynobusów". Pewnie wyprodukuje je PESA. Jeśli już kręcą się w tych tematach, to miło by było ujrzeć kontynuację serii ED59.
Dziś widziałem w Warszawie na dw. Wschodnim przejeżdżający turboklop EN57 - 3005 dla Łodzi, jako "Próba", czyli z ZNTK. Rewizja z 11 marca, dziś 18. No wydawało mi się, że już go widziałem w podobnej relacji parę dni temu. Czyli już zdołał zaliczyć naprawę garancyjną? Kurka, że też ZNTK stać na płacenie za te ciągłe kursy tam i z powrotem...
15 czerwca 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i robót w ramach projektu „Budowa, przebudowa przystanków kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej - poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez utworzenie intermodalnych przystanków z Łódzką Koleją Aglomeracyjną – etap I ”.
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi:
* sporządzenie dokumentacji projektowej dla zadania wykonywanego w systemie „projektuj i buduj” oraz uzyskanie wynikających z zobowiązujących przepisów i prawa budowlanego: decyzji administracyjnych, opinii, zgód, uzgodnień, w tym pozwoleń na budowę,
* wykonanie robót budowlanych na podstawie wykonanej dokumentacji projektowej
* wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz dokumentacji powykonawczej.
Głównym celem projektu jest połączenie Łodzi z miastami i gminami leżącymi w obszarze Aglomeracji Łódzkiej za sprawą skoordynowanej sieci transportowej w zakresie przewozu osób, a także integracja zbiorowego transportu publicznego tych miast z transportem kolejowym. Projekt wpłynie na wzrost znaczenia transportu i komunikacji kolejowej w obrębie Aglomeracji Łódzkiej, poprzez poprawę jakości usług związanych z przewozami pasażerskimi, jak również komfortu i bezpieczeństwa podróżowania na objętych projektem przystankach linii kolejowych nr 15, 16, 25 i 540. Realizacja projektu przyczyni się także do wzmocnienia roli transportu kolejowego względem indywidualnego i zbiorowego transportu kołowego.
W ramach zadania przebudowanych będzie 9 istniejących stacji i przystanków osobowych oraz wybudowanych 8 nowych przystanków, a na 9 przejazdach zabudowane zostaną urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.
Przebudowane zostaną przystanki:
* na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska: Smardzew, Glinnik, Swędów, Stryków, Głowno;
* na linii nr 16 Łódź Widzew – Kutno: Zgierz Północ, Zgierz Kontrewers (dawne Jedlicze Łódzkie), Grotniki, Chociszew.
Wybudowane zostaną przystanki:
* na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska: Radogoszcz Zachód, Glinnik Wieś, Bratoszewice (relokalizacja istniejącego przystanku), Domaniewice Centrum;
* na linii nr 16 Łódź Widzew - Kutno: Zgierz Jaracza, Ozorków Nowe Miasto;
* na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, odcinek Łódź Kaliska – Łódź Chojny: Pabianicka;
* na linii nr 540 Łódź Chojny – Łódź Widzew: Dąbrowa.
Oferty można składać do 21 lipca br. Wykonawca na wszystkie prace będzie miał 20 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
W październiku 2010 roku podpisana została umowa partnerska, na mocy której Beneficjentem (Liderem) projektu jest PKP Polskie Linie Kolejowe SA, partnerami natomiast są PKP SA, Gmina Miasta Łódź i Gmina Zgierz. Przewiduje się, iż realizacja inwestycji przeprowadzona będzie w latach 2011 – 2013 przy współfinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego w wysokości 85% kosztów kwalifikowanych (koszty netto). Koszt projektu wynosi 58,2 mln PLN.
Zadanie realizowane jest m.in. z oszczędności powstałych po wyłonieniu wykonawcy robót dla realizowanego aktualnie zadania pn. „Modernizacja linii Kolejowej nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta – etap I przebudowa nawierzchni kolejowej na odcinku Łowicz – Zgierz”.
Jakie dawne? Przecież Jedlicze cały czas funkcjonują, jest tam w pełni działająca mijanka z obsadzoną 24h nastawnią. Po co ta zmiana nazwy i mieszanie ludziom w głowach?
Obleśny Szczur, stacja Jedlicze Łodzkie (właściwie "mpo") nie lezy w granicach wsi Jedlicze.
Po remoncie będzie się nazywało Zgierz Kontrewers.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum