Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 47, 48, 49
Zakup taboru dla Kolei Dolnośląskich
Autor Wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-11-2021, 18:11    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie odebrały trzeci pociąg hybrydowy

Dolnośląski przewoźnik odebrał na początku listopada kolejny pojazd hybrydowy wyprodukowany przez Newag. Obecnie skład jest w trakcie testów. Bardzo możliwe, że hybrydy pojadą też na innych trasach niż początkowo planowano.

Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/koleje-dolnoslaskie-odebraly-trzeci-pociag-hybrydowy/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-12-2021, 18:55    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie testują najdłuższe pociągi. Pomieszczą aż 540 osób

Na Dolny Śląsk przyjechał pierwszy z kupionych przez Koleje Dolnośląskie pociągów Elf 2. Skład jest teraz sprawdzany na torze testowym w Żmigrodzie. To najdłuższe i najbardziej pojemne pociągi, jakie są w taborze regionalnego przewoźnika.

Więcej:
https://gazetawroclawska.pl/koleje-dolnoslaskie-testuja-najdluzsze-pociagi-pomieszcza-az-540-osob-zobacz/ar/c1-15929769

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-12-2021, 19:41    Odpowiedz z cytatem

Jakie są nowe Elfy 2 dla Kolei Dolnośląskich?

Koleje Dolnośląskie zaprezentowały dziennikarzom swój najnowszy elektryczny zespół trakcyjny Elf 2. Pokaz odbył się z okazji rozpoczęcia testów pojazdu na torze w Żmigrodzie. Jaki jest nowy zespół trakcyjny Pesy?

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jakie-sa-nowe-elfy-2-dla-kolei-dolnoslaskich-105626.html

_________________
Dinozaury wyginęły przez asteroidę. Ludzie wyginą przez głupotę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-12-2021, 10:18    Odpowiedz z cytatem

Testy pierwszego Elfa2 dla Kolei Dolnośląskich.


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-03-2022, 19:17    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie kupują 12 kolejnych pociągów

Koleje Dolnośląskie podpisały z bydgoską Pesą porozumienie, które pozwoli na całościowe zrealizowanie kontraktu na zakup nowoczesnych pociągów pasażerskich Elf 2. Oznacza to, że dolnośląski przewoźnik stanie się posiadaczem największej floty pojazdów tego typu w Polsce i będzie w sumie dysponował 25 sztukami o łącznej wartości 726 mln zł brutto.

Więcej:
https://kolejedolnoslaskie.pl/koleje-dolnoslaskie-kupuja-12-kolejnych-pociagow/

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-04-2022, 20:10    Odpowiedz z cytatem

Takiego zamówienia jeszcze nie było! Koleje Dolnośląskie końcem marca podpisały historyczny kontrakt na 12 kolejnych Elfów2 od Bydgoskiej PESY, które zasilą flotę KD w 2024 roku. Tym samym Spółka maksymalnie wykorzystała prawo opcji, która przewidywała łącznie 25 pojazdów - i właśnie taka ilość ETZ Elf2 trafi na Dolny Śląsk.


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 01-04-2022, 22:35    Odpowiedz z cytatem

Komentarz Piotra Rachwalskiego, byłego prezesa KD:

ZAKUP MIESIĄCA

Wracając jeszcze do newsa z początku tygodnia, czyli zakupu kolejnych 12 5-członowych ELF2 z PESA przez KD.
Jest to mega wyzwanie, biorąc pod uwagę finanse zarówno spółki jak i województwa, a także otoczenie prawne. Bo fajnie się mówi:"niech kupią pociągi" a gorzej dopiąć wszystko finansowo.
Jak pisałem wcześniej wzywając do takiego ruchu cena na poziomie 4,7mln zł netto za człon jest atrakcyjna. Jednak
głównym wyzwaniem jest sfinansowanie takiego zakupu i znalezienie pracy dla nowego taboru. Pracy pozwalającej spłacać kredyt, o amortyzacji nie wspomnę. Do 2030 roku obowiązuje bowiem umowa z Polregio. Jest to umowa wygasająca, zmniejszająca się, ale jest... Nie da się więc łatwo, skokowo, po odbiorze taboru zastąpić Polregio na obecnych liniach.
A pociągi by zarabiać muszą jeździć i to dużo i to po dobrych, przychodowych liniach.
Trzeba zdać sobie sprawę z rozmiarów zobowiązań jakie wzięła na siebie spółka z kapitałem 117 mln zł. Gdyby nie to, że całość finansuje państwowy bank, a beneficjent to państwowy zakład Pesa, transakcja ta, czyli zakup za 6 krotność własnego kapitału byłaby niemożliwa... zwłaszcza że spółka już spłaca kredyty za poprzednie zakupy. Oczywiście, żyrantem jest tu Urząd Marszałkowski obiecujący pracę dla nowych składów i zapłatę za nią, ale...
726 mln za 25 składów to naprawdę sporo kasy. Licząc że kredyt wzięto na 15 lat, a całkowity koszt łączny to 20 procent ,(baaaardzo optymistycznie, w sumie już nierealnie), wyjdzie razem koszt ponad 870 mln zł. Czyli około 60 mln zł rocznie. Czyli około 2,4 mln do spłaty rocznie na jeden pociąg (o innych niż wspominamy). Zakładając zupełnie hipotetycznie że jeździ on codziennie, co jest nierealne, na spłatę - ratę każdy skład musi każdego dnia zarobić 6750 zł. Zarobić, już po pokryciu kosztów. Zakładając średniodobowy przebieg około 600 km/skład (powinno być więcej, ale liczymy że jeździ tak samo cały rok, bez przerwy na przeglądy, święta etc więc w przeliczeniu można tylko przyjąć) wychodzi, że koszt pociągokm w KD powinien tylko przez ten zakup wzrosnąć na obsługę długu o... 100%, czyli dokładnie o 11,25zł na każdym pockm. Oczywiście, jeszcze tyle tych pociągokm musi ktoś (UMWD) zlecić, a mówimy o DODATKOWEJ pracy dla samych nowych pociągów na poziomie ok. 5,5mln pociągokm rocznie. Czy to dużo? Biorąc pod uwagę, że obecnie KD robi całym taborem około 11 mln, to bardzo bardzo duży wzrost pracy eksploatacyjnej. Możliwy do zrobienia, jeśli dotacja UMWD wzrosłaby o 100 proc. I nie da się go zrobić, co pokazywano na slajdach, tylko poprawą oferty na liniach już obsługiwanych etc. Zderzenie z "wąsaczami" musi nastąpić. Bez wejścia za Polregio na ich bardzo dobre linie całość się nie zepnie i może grozić duży kłopot i dla KD I UMWD ale głównie dla pasażerów.
To znaczy rachunek nie zepnie się i tak, bo zakładałoby to wzrost dopłaty z budżetu do pociągów KD o 100 procent, a takiej kasy sejmik i UMWD nie mają.
Gdzie tkwi zatem sekret? Klucz do powodzenia projektu zakupu trzyma... Ziobro. PKO BP jak i KD I UMWD podpisując umowę liczą na to, że w końcu temat wg UE nielegalnej tzw "Izby Dyscyplinarnej" zostanie rozwiązany i tych 5 nielegalnie wybranych tzw sędziów przestanie blokować miliardy z UE z KPO i innych programów pomocowych. A wówczas projekt dostanie wsparcie i refinansowanie co najmniej na poziomie 60-80% (a być może i wiecej) i wyliczenia kosztów które przedstawiłem też o tyle spadną - z ponad 10zł do 2-4 zł więcej do każdego pockm. A to już różnica w cenie między KD a Polregio, więc można ją sfinansować z oszczędności po zamianie przewoźnika. Tylko czy Marszałkowi starczy politycznego powera by postawić się Solidarności rządzącej Polregio i koalicjantowi? Pożyjemy zobaczymy. Ryzyk jest wiele, ale warto było je ponieść. Choć może w przyszłości być ciężko z obsługą finansów spółki przy takich zobowiązaniach. Bo gdyby każdy region i każdy przewoźnik dostawał tak łatwo kasę z PKO BP na tabor to Polska kolej wyglądałaby zupełnie inaczej.
Oby tylko nie było tak, że nowe pociągi będą zastępować te 10 letnie Impulsy, na drogie przeglądy których nie starczy kasy. I stosunkowo niestare pociągi wylądują na bocznicy, jak niegdyś pesowskie EDyty. Lub gdy przyjdzie dla oszczędności ciąć słabe połączenia by spłacać kredyt.


https://www.facebook.com/KomunikacjaZastepcza/posts/489439062709947

_________________
Koleje Dolnośląskie sługą narodu ukraińskiego – Głos sprzeciwu w obecnych czasach ukrofilii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 02-04-2022, 21:45    Odpowiedz z cytatem

I na tym polega bajer, nie trzeba liczyć, zastanawiać się nad spłatą, jak się ma poparcie z własnej partii. Najlepszy menedżer nie zrobi takiego wyniku, jak ci koledzy partyjni dorzucą kasy. Witamy w PRL.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 06-05-2022, 22:38    Odpowiedz z cytatem

Nowy tabor KD. Materiał TV Bolesławiec.


_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-05-2022, 14:12    Odpowiedz z cytatem

Kolejny Impuls do rozwoju kolei na Dolnym Śląsku – komplet hybryd w Kolejach Dolnośląskich

Od początku maja po Dolnym Śląsku jeździ już komplet sześciu zamówionych przez Koleje Dolnośląskie pociągów hybrydowych. Już w najbliższą sobotę, 14 maja, pasażerowie będą mogli lepiej poznać nowoczesny pociąg podczas otwartej prezentacji w Trzebnicy, której mieszkańcy na co dzień mogą korzystać z połączeń obsługiwanych przez pojazdy hybrydowe.

Czytaj więcej na kurier-kolejowy.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-05-2022, 08:22    Odpowiedz z cytatem

Są ekologiczne i nowoczesne. Mają napęd dualny, więc mogą pokonać każdą trasę zmieniając napęd w niezauważalny dla podróżnych sposób. Każda z sześciu trójczłonowych hybryd typu Impuls II jednorazowo może przewieźć ponad 300 pasażerów, jadąc pod trakcją elektryczną nawet 160km/h. Najmłodszą hybrydę KD można było zobaczyć w ubiegły weekend w Trzebnicy.


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 24-05-2022, 10:58    Odpowiedz z cytatem

16 par na dobę - i wiadomo dlaczego mamy sukces. Pozazdrościć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 24-05-2022, 17:43    Odpowiedz z cytatem

Ale bylo chyba 17 par? Język
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 49 z 49 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 47, 48, 49
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRejestracjaLogowanieRegulaminFAQAdministracjaUżytkownicyOstrzeżeniaStatystykiSzukajAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2022 infokolej.pl