Koleje Dolnośląskie kupią Elfy? Jest przetarg na finansowanie projektu taborowego.
Koleje Dolnośląskie nie rezygnują ze zrealizowania przynajmniej części swojego projektu taborowego. Przewoźnik ogłosił właśnie przetarg na udzielenie kredytu na zakup pięciu jednostek. Nieoficjalnie wiadomo, że najkorzystniejszą ofertę w przetargu na ich dostawę złożyła Pesa.
marcinek, odnoszę wrażenie, że obecne władze KD/UMWD (tj. PiS & Bezpartyjni Samorządowcy) od początku robią wszystko, żeby nowego taboru dla KD nie kupić. W związku z tym chiński koronawirus to dla nich swoiste zbawienie. Będą mieć teraz wymówkę, że pieniędzy nie ma i nie będzie. I trudno będzie się z tym nie zgodzić, bo gospodarka leży i nie wiadomo kiedy się podniesie. Kiedy więc nowy tabor pojawi się w barwach KD? Myślę, że już nie za tej kadencji. Czyli najwcześniej za 5-6 lat. Obym nie miała racji...
Może nie będzie tak źle. W marcu br. UMWD podwyższył kapitał zakładowy KD o 20.000.000 zł (uchwała w załączniku). Tak więc KD mają już pieniądze na wkład własny. Pozostaje jeszcze kwestia unijnej dotacji.
Jeśli KD nie przejedzą tych 20 melonów, a będzie taka pokusa w dobie kryzysu gospodarczego, to może nowy tabor zobaczymy szybciej niż myślisz.
Koleje Dolnośląskie: dwa nowe przetargi na pociągi
Dwa przetargi na zakup nowych pociągów hybrydowych i spalinowych ogłosiły Koleje Dolnośląskie. Spółka zdecydowała się zmienić zakres i liczbę postępowań, ponieważ wcześniejsza oferta na pojazdy hybrydowe przekraczała założony budżet.
Część nowych spalinowych zespołów trakcyjnych dla KD będzie krótsza. Dlaczego?
W ostatnim przetargu Koleje Dolnośląskie zaplanowało z pompą zakup pierwszych w Polsce trójczłonowych hybryd, które miały kursować na istniejącej linii od Trzebnicy do Wrocławia, gdzie występują bardzo duże potoki podróżnych, oraz dalej, do Sobótki i Świdnicy ( może nawet do Jedliny) gdzie trwa właśnie remont linii. Oprócz hybryd planowano kupno długich, pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wygląda jednak na to, że tylko ta druga część przetargu, na ezt, doczeka się realizacji, pierwszą bowiem – na pojazdy hybrydowe – unieważniono z uwagi na cenę przekraczającą znacząco kosztorys KD.
Tylko jedna firma w przetargu na dostawę pociągów dla Kolei Dolnośląskich
Jedynie nowosądecki Newag złożył ofertę w przetargu na dostawę dwóch pociągów z napędem elektryczno-spalinowym dla Kolei Dolnośląskich. Z kolei w przetargu na dostawę dwóch składów spalinowych dla tego przewoźnika nie złożono żadnej oferty.
Miały rozładować tłok w pociągach Kolei Dolnośląskich. Co z nowymi składami?
Nowe składy miały pomóc w rozładowaniu ścisku w pociągach dolnośląskiego przewoźnika. Wbrew zapowiedziom, nie stanie się to szybko.
Tylko jeden producent - Newag - złożył ofertę w przetargu na dostawę dwóch pociągów z napędem elektryczno-spalinowym dla Kolei Dolnośląskich. Co gorsze, w przetargu na dostawę dwóch składów spalinowych nie wpłynęła żadna oferta. Nowe pociągi – jak deklarowano – miały pomóc w rozładowaniu tłoku w pociągach kursujących na niektórych liniach – szczególnie do Wrocławia. Wygląda na to, że nie stanie się to szybko.
Kolejna próba kupna spalinowych pojazdów przez Koleje Dolnośląskie
Fiaskiem zakończyła się próba zakupu dwóch spalinowych i dwóch hybrydowych pojazdów przez Koleje Dolnośląskie. Przewoźnik się nie poddaje i ogłasza kolejny przetarg na pojazdy zasilane olejem napędowym.
Są oferty na sfinansowanie nowych pociągów Kolei Dolnośląskich
Koleje Dolnośląskie otrzymały oferty na kredyty, które mają zapewnić sfinansowanie nowych pociągów. Współpracą z Kolejami Dolnośląskimi zainteresowany jest mBank.
KD zaprezentowały wizualizację nowego Elfa 2 od PESY.
Koleje Dolnośląskie zaprezentowały wizualizację Elfa2, czyli ezt nowej generacji, produkowanego przez bydgoską PESĘ. Podobne pojazdy eksploatowane są m.in. przez Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie oraz Przewozy Regionalne w województwach Podkarpackim i Kujawsko Pomorskim.
Otwarcie ofert na pociągi spalinowe dla Kolei Dolnośląskich.
Koleje Dolnośląskie otrzymały ofertę na nowe pociągi spalinowe. Zainteresowanie ich dostawą wyraziła PESA.
Przedmiotem ogłoszonego 19 czerwca postępowania jest dostawa dwóch dwuczłonowych składów o napędzie spalinowym z prawem opcji, która umożliwi dolnośląskiemu przewoźnikowi potencjalne rozszerzenie zamówienia o sześć kolejnych pojazdów.
Dlaczego składy dla Kolei Dolnośląskich są tak drogie?
W ubiegłym tygodniu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o ofercie na dostawę pociągów spalinowych dla Kolei Dolnośląskich. Ofercie drogiej. Dlaczego drogiej? Zapytaliśmy o to przedstawiciela producenta, który ofertę złożył, czyli bydgoską PESĘ.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum