Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 48, 49, 50  Następny
Zakup taboru dla Kolei Dolnośląskich
Autor Wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 05-02-2011, 15:49    Odpowiedz z cytatem

Czyli Acatus II. Newagu ni ma, a przy tak niewielkiej kwocie (17 mln/szt.) Stadler nie ma co tracić czasu, ich oferta w żaden sposób nie będzie niższa niż 100 mln.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=6956&start=90

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=12446&postdays=0&postorder=asc&start=0

A w RK wpisać Acatus w szukajkę i poczytać komentarze...

W ww. przykładowych kilku innych miejscach na Infokolej i RK można poczytać, jak "udanie" zaczyna to jeździć. Miłego użerania się z bydgoskim złomem na kolanie składanym (EN77-001 wg jednego z komentarzy złożony w kilka dni!), Wrocławiaki...

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-02-2011, 19:39    Odpowiedz z cytatem

Koleje Dolnośląskie zmieniają warunki zamówienia ezt

Znów nie będzie rozstrzygnięcia w przetargu na dostawę 5 nowych ezt dla Kolei Dolnośląskich. Zamawiający znów przesunął termin otwarcia ofert, zmieniając jednocześnie w bardzo dużym stopniu Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia. Pierwotny termin składania ofert upływał 4 stycznia 2011 r. Nowy termin to 4 marca 2011 roku.

Pod koniec ubiegłego roku Koleje Dolnośląskie przełożyły termin otwarcia ofert w przetargu na dostawę pięciu nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz przeszkolenie pracowników w zakresie ich obsługi, utrzymania i napraw bieżących na 11 lutego 2011 roku. Wtedy też na polecenie KIO zmieniona została specyfikacja zamówienia, mówiąca o dostawie pierwszych składów w ciągu 6 miesięcy - według Izby eliminująca producentów, którzy nie rozpoczęli jeszcze produkcji składów.

Tym razem SIWZ przeszedł jeszcze większe zmiany, co wiąże się oczywiście z opóźnieniem zapowiedzianego na jutro otwarcia ofert. Po pierwsze zamawiający wpisał całkowitą szacunkową wartość zamówienia - 85 040 983,61złotych. Wcześniej nie było jej w SIWZ. Warto zaznaczyć, że w listopadzie KD podpisały z Urzędem Marszałkowskim umowę na dofinansowanie projektu zakupu 5 ezt w ramach Priorytetu nr 3 Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na ponad 103,8 mln zł (Wartość dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego to około 70,7 mln zł).

Kolejną zmianą jest wprowadzenie terminów dostarczenia poszczególnych pociągów od dnia podpisania umowy: Pierwszy i drugi pojazd - 18 miesięcy, trzeci - 21 miesięcy, czwarty - 22 miesiące, ostatni - 26 miesięcy. Okres związania ofertą wykonawcy wzrasta z 60 do 90 dni.

Zmieniły się także kryteria oceny ofert. Poprzednio były to: 70 proc. - cena, 5 proc. - okres gwarancji w miesiącach 25 proc. - termin dostawy pierwszych dwóch pojazdów. Teraz oferty oceniane będą w 90% według ceny, a w pozostałych 10 procentach według okresu gwarancji.

Nastąpiły także zmiany w wymaganiach dotyczących doświadczenia firm, chcących wystartować w przetargu. Uprzednio firmy musiały się wykazać realizowanymi w przeciągu ostatnich 3 lat dostawami nie mniej niż 5 fabrycznie nowych ezetów, dopuszczonych przez UTK (lub inny urząd europejski) do poruszania się z prędkością 160 km/h. O wartości nie mniejszej niż 60 mln zł. Teraz wystarczy, jeśli wykonawca dostarczył nie mniej niż 3 ezt o łącznej wartości nie mniejszej niż 36 mln zł - również dopuszczonych do poruszania się z prędkością 160 km/h.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamis
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-02-2011, 19:43   

Z podsumowania wynika, że w kwocie 85 mln zł spokojnie zmieszczą się 5 EZT i według mnie (z naciskiem, że według mnie) będą to zapewne jeszcze o podwyższonym standardzie, lecz to zależy też, ile dana firma ceni wyposażenie pociągu. Ale to tylko moje przypuszczenia, bo przetarg jeszcze się nawet nie zaczął...
Przypuszczam, że KD będzie wyjątkowo się skupiać na Pesie, ponieważ funkcjonuje na produktach samej Pesy, także według mnie możliwe, że mogą to być tzw. Elfy. Newag i Stadler odpada, więc to już jest prawie pewne, choć najlepiej nie mówić "hop", bo nigdy nic nie wiadomo.
Powrót do góry

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 12-02-2011, 19:45    Odpowiedz z cytatem

kamis napisał/a:
Ale to tylko moje przypuszczenia, bo przetarg jeszcze się nawet nie zaczął...

Shocked
Kolego nie śpimy, przetarg już dawno został ogłoszony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamis
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-02-2011, 20:05   

Kolego... jeszcze nie ma otwarcia ofert, bo znowu przesunięto. Przeczytaj powyżej. W tym momencie sugeruję się artykułem.
Powrót do góry

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 12-02-2011, 20:24    Odpowiedz z cytatem

Kolego, przetarg został ogłoszony w TED 11 listopada 2010, więc dlaczego napisałeś, że się "nie zaczął"?
http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:336431-2010:TEXT:PL:HTML

Poza tym zdziwiłem się, jak początkowo napisałeś o czterech EZT.

EOT
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamis
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-02-2011, 21:20   

Widzisz, żeby było to gdzieś napisane o tych pięciu ezt? Bo ja nie... Wink

[ Dodano: 12-02-2011, 21:22 ]
I czytaj ze zrozumieniem - "Przesunięto termin otwarcia ofert". Napisałem, że sugeruję się w tej chwili artykułem. Jeszcze raz czytaj ze zrozumieniem kolego...
Powrót do góry

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 14-02-2011, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Kolejne odwołanie Newagu:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/upload/201102141317532ue11givhxpp.A
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 14-02-2011, 19:45    Odpowiedz z cytatem

Hahaha i oto całe polskie prawodawstwo. Parę postów wyżej pisałem o wewnętrznej sprzeczności tego wyroku KIO, mówisz-masz...

To odwołanie to ostatnia deska ratunku, bo nie ma szans na homologację 19WE z SKM na 160 km/h; niestety wiem już dlaczego (na razie nie mogę napisać).

Zobaczymy jaka jest interpretacja, zazwyczaj wyrok czyli korzystne dla Newagu przyjęcie ich zastrzeżeń w całości jest ważniejszy od poszczególnych ustaleń co do zarzutów. Niech KIO prostuje tą głupotę którą stworzyło... Oby z przychylnością dla WOLNEGO RYNKU, choć ta wersja na korzyść Newagu może też trochę wyglądać na pomyłkę protokolanta.

Obstawiam, że KD będzie utrzymywać, że Newag nie miał prawa odwołać się od nowych SIWZ. Ciekawe czy zdążą rozpatrzyć, co będzie oznaczać przesunięcie otwarcia ofert minimum do kwietnia.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 14-02-2011, 21:41    Odpowiedz z cytatem

Pele napisał/a:
Ciekawe czy zdążą rozpatrzyć.
Rozprawa pewnie będzie w przyszłym tygodniu, wyrok ze 3 dni póżniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 14-02-2011, 22:21    Odpowiedz z cytatem

KIO napisała wyrok niezbyt przejrzyście i w KD zinterpretowali to na swoją (i Pesy) korzyść. A w wyroku jest napisane tylko, że dokumentacja techniczna to nie to samo co dopuszczenie, tym niemniej odwołanie Newagu zostało uznane. Jest to zgodne z poprzednimi wyrokami, zgodnie z którymi ważne jest aby wszystkie świadectwa były dostarczone wraz z pojazdem (bo to np. nowy produkt) i właśnie to jest w interesie zamawiającego.

PS. Aż taką tajemnicą owiane są 19WE?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 15-02-2011, 18:09    Odpowiedz z cytatem

Ezt dla Kolei Dolnośląskich: Odwołanie Newagu pomogło PESIE

Kolejne odwołanie w przetargu na dostawę pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych złożył Newag. Spółka utrzymuje, że zamawiający niewłaściwie wykonał wyrok KIO. Wykonanie przez KD modyfikacji z SIWZ po wyroku KIO uwzględniającym rozpatrzenie odwołania Newagu spowodowało, że wymogi zamawiającego spełnia jego największy polski konkurent - PESA. Newag natomiast wciąż nie mógłby wystartować w przetargu.

Jak już informowaliśmy wcześniej, w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia 5 ezt dla Kolei Dolnośląskich wprowadzone zostały bardzo duże zmiany. Wnosili o nie producenci taboru - Newag i Stadler, którzy odwołali się do KIO jeszcze przed terminem otwarcia ofert. KIO uwzględniła oba odwołania i nakazała zmianę ogłoszenia oraz postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Oprócz zmian, o których informowaliśmy wcześniej, zmieniony został sposób obliczania doświadczenia w zakresie dostawy pojazdów. Według nowych wymogów SIWZ, zamawiający musi wykazać się dostawą trzech ezt dopuszczonych do użytkowania z prędkością 160 km/h w ciągu trzech lat przed upływem terminu składania ofert.

Opublikowane wczoraj odwołanie Newagu od sposobu wprowadzania zmian przez KIO stawia dwa zarzuty. Pierwszy to niewykonanie wyroku KIO - w zakresie usunięcia z wymogów doświadczenia dostawy pojazdów dopuszczonych do użytkowania z prędkością 160 km/h. Według Newagu, za gwarancję doświadczenia powinna wystarczyć teoretyczna możliwość osiągania przez pojazdy 19WE takiej prędkości. Pojazdy te nie zostały dopuszczone do użytku z prędkością wyższą niż 130 km/h.

Sama treść wyroku KIO, który nie został wg producenta wykonany przez Koleje Dolnośląskie, jest niejasna. W treści wyroku KIO najpierw stwierdza, że "zarzut nie potwierdził się". W dalszej części KIO uzasadnia: "W ocenie Izby, wbrew twierdzeniom Odwołującego, nie można uznać za wystarczające dla potwierdzenia wymaganego doświadczenia deklaracji Odwołującego, że posiadane przez niego pojazdy typu 19WE, które uzyskały świadectwa dopuszczenia do eksploatacji z prędkością 130 km/h i były poddane próbom na liniach kolejowych o prędkości do 130 km/h, bez problemu uzyskają świadectwo dopuszczenia do eksploatacji z prędkością 160 km/h". Na koniec uzasadnienia uznania odwołania Newagu Izba stwierdza jednak, że "naruszenie ww. przepisów może mieć istotny wpływ na wynik postępowania, tym samym Izba uwzględniła odwołanie i nakazuje Zamawiającemu modyfikację ogłoszenia oraz postanowień siwz zgodnie z żądaniami NEWAG zawartymi w odwołaniu". Orzeczenie jest tym bardziej niejasne, że w drugiej części - nakazującej uwzględnienie odwołania Stadlera, Izba nakazuje zamawiającemu bezpośrednio "ujednolicenie zapisów ogłoszenia o zamówieniu i specyfikacji w zakresie terminowości świadectwa dopuszczenia do eksploatacji z prędkością 160 km/h".

Drugi zarzut, podniesiony wczoraj przez Newag, dotyczy nierzetelności w wykonaniu wyroku KIO. Chodzi o wymóg dostawy pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych. Nowosądecki producent dostarczył warszawskiej SKM tylko cztery pojazdy 19WE, bo takie były warunki przetargu, co uznała KIO, nakazując zmianę SIWZ. Zamiast proponowanych przez Newag czterech pojazdów, Koleje Dolnośląskie ustaliły nowy wymóg doświadczenia na dostawę trzech pojazdów. Od takiego wykonania wyroku odwołała się nowosądecka spółka. Co interesujące, dostarczeniem dokładnie trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych w ostatnich trzech latach, dopuszczonych do użytku z prędkością 160km/h może pochwalić się konkurent Newagu na krajowym rynku - PESA Bydgoszcz. Chodzi o pociąg ED74. Pozostałe pojazdy zostały dostarczone ówczesnej spółce PKP Przewozy Regionalne wcześniej.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 15-02-2011, 20:27    Odpowiedz z cytatem

Kopiuję swój wpis z RK. Sporo naszych przemyśleń niemal wprost przepisali z tego topiku (akurat nie mam żalu, choćby dlatego że w RK często wypowiada się sporo ludzi wtajemniczonych bądź lepiej się znających ode mnie których tutaj ni ma), i to się zgadza, to co dodali od siebie już nie... Coś o tym wie autorka posta wyżej, hehe.
___

Co za bzdury.

Wieść niesie, że po Krakowie i okolicach podobno jeździ (i defektuje, też) z pasażerami - bo nie na testach - takie biało-żółte coś, co podobno rozwija 160 km/h i jest made in Pesa... A nawet dwa takie cosie, więc jakby tam 4 jak chce Newag zostało to też to Bydzię urządza i nie mają się po co kłócić.

Ale rzecz jasna wygodniej napisać że "nowe SIWZ poszkodowało obydwu producentów" niż "Newag kolejny raz walczy z przetargiem ewidentnie ustawionym pod Pesę"... Redaktorze, nie lękajcie się. W jednej z części uzasadnienia wyroku KIO wprost napisała że przetarg był ustawiony pod Pesę, więc mozna walić prawdę prosto z mostu.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 28-02-2011, 19:12    Odpowiedz z cytatem

Termin składania ofert przełożono na 31 marca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-03-2011, 14:54    Odpowiedz z cytatem

Zmiana terminu otwarcia ofert w przetargu na ezety

Koleje Dolnośląskie poinformowały o przesunięciu terminu składania i otwarcia ofert w przetargu na dostawę pięciu fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Powodem ma być odwołanie wniesione przez Newag i toczące się w związku z tym postępowanie przed Krajową Izbą Odwoławczą.

Nowy termin otwarcia ofert został wyznaczony na 31 marca – godzina 11.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 50 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 48, 49, 50  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl