Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
TLK znikają z Chełma
Autor Wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 01-08-2010, 21:16    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś napisał/a:
Powiedzcie mi bo nigdy nie byłem w Chełmie- tak patrze z dalekiej perspektywy i co widzę: duże miasto oddalone o 70 km od wiekszego miasta- czyli Lublina, szlak dobry wiec czas przejazdu znakomity jak na polskie warunki: 70km w 1h10 minut. Potoki zapewne ogromne, bo Lublin miasto wojewodzkie, Chełm tez duży i zapewne jest jak to sie brzydko mowi, satelitą Lublina. I co ? Czemu kursuje na tej trasie tak mało osobówek ? Przeciez Chelm ma sie do Lublina jak Tarnow do Krakowa, Przemysl do Rzeszowa czy Opole do Wroclawia- a z tego c o słyszę z Chelma do Lublina kursuje stado busów, ktore wybieraja ludzie mimo ze pociag jest konkurencyjny, tak wiec Panowie, na czym polega problem w Chelmie? Sad

.



Bo pociąg nie jest konkurencyjny cenowo i ludzie oduczyli się jeździć pociągami. Niestety z moich obserwacji to liczba ludzi jeżdżących na trasie Chełm - Lublin drastycznie spadła. Bilet na pociąg kosztuje na trasie Chełm - Lublin 15 zł a ze stacji Chełm Miasto 14 zł. Gdzieś do ubiegłego roku była jednakowa cena ale i to musieli w PR zepsuć. Większość wybierze to co jest tańsze tj tego nieszczęsnego busa za 11 zł. Zwyczajnie Przewozy Regionalne odpuściły sobie chyba ta trasę. Od wielu lat bus był tańszy i teraz widać efekty.

Druga sprawa to lokalizacja przystanków busów, znajduje sie w centrum, wśród skupisk osiedli mieszkaniowych.

Trzecia to "niecheć" do przesiadek. Ludzie się rozleniwili i często głupim ale bezpośrednim busem potrafią jechać do Krakowa czy Gdańska. Dla mnie to masakra jechać czymś takim ale widać niektórym to nie przeszkadza.

Kolejna sprawa to byłe TLK do Warszawy, które jeździły do czerwca. Zwyczajnie przegrały cenami. Ale się nie dziwie. Może sam bym się busem przemęczył za 30 zł. TLK kosztował chyba ze 48 zł??? A w dwie strony to już 36 zł, a to dużo.

Jeszcze mi się przypomniało-- obecna kombinacja pociąg Regio+TLK Chełm - Warszawa Centralna to 52 zł a panie kasjerki nie racza podpowiedzieć że jest takie coś jak Wspólny Przejazd czyli 10% zniżki. Nie dosyć że mało konkurencyjna cena to często trzeba bardzo długo czekać na przesiadkę w Lublinie. Często jeżdżę pociągami i trafiają się skomunikowania 1,5 godziny. A to już ostre przegięcie.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 02-08-2010, 10:16    Odpowiedz z cytatem

I tak podobno PR w Lublinie pomiędzy Lublinem a Chełmem osiąga największe zyski. Kiedyś był tam rozkład modułowy z 60 minutowym taktem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 02-08-2010, 10:28    Odpowiedz z cytatem

Jeśli nawet na takich liniach kolej będzie przegrywać z busiarstwem to już naprawdę nie wiem gdzie może wygrać...

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 02-08-2010, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Albo takie coś znalazłem w rozkładzie

Warszawa Wschodnia 21:29 Lublin 23:48


Lublin 03.08.10 05:40 Chełm 06:51

Takie skomunikowania tej trasy nie zachęcają Śmiech Za czasów jak pospieszne były w Przewozach Regionalnych to było raczej niemożliwe aby ostatnie pospieszne nie były skomunikowane z osobowym Lublin-Chełm.
jedynie co może uratować ta trasę to tylko obniżenie cen ale na to sie nie zanosi. PR om wystarczy że wezmą dotację z budżetu województwa i nie muszą się starać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 16-08-2010, 11:30    Odpowiedz z cytatem

Ale czy w pociągach Lublin-Chełm jest aż tak mało podróżnych że aż trzeba podnosić larum?
Jeżdżą nią głównie uczniowie i studenci do Lublina na biletach miesięcznych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ave Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 11 Lis 2007

PostWysłany: 16-08-2010, 11:41    Odpowiedz z cytatem

Problem tu jest jeden jak wyżej wskazano cena bo czas przejazdu jak na polskei rela byl rewelacyjny 74 km TLK jechała 55 minut. I betonowe myślenie PR Zero IR na lubelszczyznie.
70 tysięczne miasto jest wstanie wygenerować pasażerów na 1 pociąg dziennie do Krakowa Poznania Wrocławia i przynajmniej 2 do Warszawy. Ciekawe że PKS Chełm otworzył nowe połącznie do Wrocławia i są w tej Chwili dwa dziennie. Co oznacza że istnieje zapotrzebowanie, tylko że tak naprawdę nikt w pkp IC nie ma danych o liczbie podróżnych. dla przykładu mój ostatni przejazd Pociągiem BOLKO w poniedziałek 9.08 2010 było chyba 5 wagonów lub szcześć w kaźdym przedziale 8 osób plus na korytarzu średnia cena biletu z Lublina N na całej trasie 58 zł ze zniżka 33% ok 37 zl w tym część w pierwszej klasie więc nie zawyże jeżeli policzę jako średnia cenę jednego biletu 50 zł i jeżeli było nawet 6 wagnów w tym 2 1 klasy to minimalnie 350 osób z czego wychodzi najmniej 17500 złotych przychodu. Ciekawi mnie ile kosztuje praca obsługi pociagu dostępu do infrastruktury energi elektrycznej a ile zjada biurokracja w Warszawie. W takich momentach zarabia na dni w których jedzie mniej osób ale czy takei dane gdzies są ? wątpie.

_________________
Kiedy się skończy ten bezsens !?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 16-08-2010, 12:08    Odpowiedz z cytatem

ave napisał/a:
Problem tu jest jeden jak wyżej wskazano cena bo czas przejazdu jak na polskei rela byl rewelacyjny 74 km TLK jechała 55 minut.


Czyżby? Na wcale nie rewelacyjnym odcinku Poznań-Krzyż pociąg w takim samym czasie pokonuje o 10 kilometrów więcej, i to z dwoma postojami, a trasa Chełm-Lublin to po drodze tylko postój w Rejowcu, prawda?

Ta wypowiedź oczywiście NIE oznacza mojej aprobaty dla usunięcia pociągów dalekobieżnych z pięknego miasta Chełm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 16-08-2010, 13:12    Odpowiedz z cytatem

Na odcinku Chełm-Lublin, TLK zatrzymuje się na stacjach: Chełm Miasto, Rejowiec, Świdnik Wsch. i Świdnik Miasto Smile

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

BR232 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Cze 2008
Skąd: SWR

PostWysłany: 16-08-2010, 14:59    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze Lublin Północny. A Poznań-Krzyż jest jednym z lepszych odcinków w Polsce, na krótkich odcinkach jest tam chyba 140 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Alex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2009

PostWysłany: 16-08-2010, 15:57    Odpowiedz z cytatem

Na stacji Lublin Północny pociągi TLK już się nie zatrzymują Wink

_________________
W pociągu:
2010 rok - 1570 km
2011 rok - 4681 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 16-08-2010, 18:57    Odpowiedz z cytatem

BR232 napisał/a:
Jeszcze Lublin Północny. A Poznań-Krzyż jest jednym z lepszych odcinków w Polsce, na krótkich odcinkach jest tam chyba 140 km/h.


Było i to dość dawno, po wymianie szyn kilka lat temu.
A od grudnia na połowie trasy będzie 100 km/h, prawie połowie 120 km/h, kilku kilometrach 60-80 km/h.
Teraz między Poznaniem a Krzyżem nie ma więcej niż 130 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 16-08-2010, 21:36    Odpowiedz z cytatem

To nie miał być post o Krzyżu, czy prędkościach na odcinku Poznań-Krzyż, tylko o likwidacji TLK do Chełma, albo o szansach powrotów kolei dalekobieżnej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 16-08-2010, 22:27    Odpowiedz z cytatem

Odpowiadałem porównawczo na tezę, że pociąg dalekobieżny na odcinku Chełm-Lublin pokonuje 74 km w 55 min czyli w rzekomo rewelacyjnym czasie, z czym się nie do końca zgadzam jako argument do powrotu TLK do Chełma. Aczkolwiek z samą ideą TLK w Chełmie, a nawet Dorohusku wzorem Terespola, jestem jak najbardziej zgodny Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 17-08-2010, 09:02    Odpowiedz z cytatem

właśnie chodzi o tę myśl, by uaktywnić i wykorzystać bardziej tę trasę, która ma spore możliwości, Dorohusk - to super okazja, by poszerzyć zakres przewozów międzynarodowych i skomunikować je z połączeniami w różne części Polski, co dałoby także korzyści mieszkającym w pobliżu trasy, ale uluźniłoby także drogi zapchane wszelkiego rodzaju busami
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 04-09-2010, 09:21    Odpowiedz z cytatem

http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,35640,8334795,Wiecej_polaczen_kolejowych_z_Warszawa_i_Radomiem.html


Marszałkowie Lubelszczyzny i Mazowsza chcą, aby kolej zgodziła się nowe połączenie między województwami. Chodzi o pociągi do Warszawy i Chełma


Jak co roku w grudniu kolej wprowadza zmiany do rozkładów jazdy. Marszałek województwa lubelskiego Krzysztof Grabczuk poinformował, że wspólnie ze swoim odpowiednikiem z mazowieckiego Adamem Struzikiem chce, aby w rozkładach znalazły się nowe połączenia. Ich propozycje na zlecenie obu samorządów opracowały Instytut Promocji i Rozwoju Kolei wspólnie ze Stowarzyszeniem Zielone Mazowsze. Gdyby przeszły, spółka Przewozy Regionalne obsługiwałyby nowe połączenia codzienne na liniach: Dorohusk (wyjazd o 7.12) - Chełm - Lublin - Radom oraz z wyjazdem z Dorohuska o godz. 12.42, ze stacją końcową w Warszawie Zachodniej. Z kolei inna spółka - Koleje Mazowieckie jeździłaby na trasach: Radom (wyjazd o 5.40) - Dęblin - Lublin - Chełm, a także Lublin (odjazd o godz. 6.27) - Dęblin - Warszawa Zachodnia (powrót ze stolicy o godz. 13.03).

Poza tym, w planach jest również uruchomienie dodatkowych połączeń na trasie Dęblin - Radom.

- Niedawno PKP Intercity zlikwidowało bezpośrednie połączeń z Chełma do Warszawy, co odbiło się negatywnie na pasażerach. Nam zależy, aby województwo się rozwijało, bez kolei to nie nastąpi - wyjaśnia Grabczuk. Samorządy przekonują, że większa liczba połączeń przyciągnie nowych pasażerów. Dodatkowo tańsze będą bilety, bo kolej stosuje tzw. taryfy degresywne - na dłuższe trasy obsługiwane przez pociągi dalekobieżne bilety są relatywnie tańsze.



Pięknie by było jakby tak się stało co tu pisze. Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl