Była tez mowa o tym, że PR będą wykorzystywać nieudolność IC i wchodzić tam, gdzie IC pozbawia ludność łączności ze światem. Zakończmy ten temat. Bardzo dobrze się stało że taki IR jest i to nie powinno podlegać wątpliwościom.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-06-2010, 12:22
Tak zakończmy już ten wątek ale ja nadal twierdzę że ten pocią nie powinien być dotowany na całej trasie bo to tworzy pewien precedens w połączeniach IR ,jest to pierwszy IR który jak rozumiem poruszał się będzie (częściowo) na trakcji spalinowej ,skoro twierdzisz że są założenia żeby IR wprowadzac tam gdzie IC zwinęło żagle to 100 tys Grudziądz pozostał na marginesie ,tak w Grudziądzu nie ma PR ale kto powiedział że podobny IR do tego z Gorzowa ma zaczynać trasę w Grudziądzu???
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-06-2010, 12:37
gryff napisał/a:
ten pocią nie powinien być dotowany na całej trasie
Przecież ten pociąg nie jest dotowany na całej trasie, tylko na odcinku Gorzów Wlkp. - Krzyż, więc w czym problem? Czy Twoim zdaniem lepiej by było, gdyby mieszkańcy Gorzowa nie mieli żadnego połączenia z Warszawą?
Nie o to mi chodzi wiem że pociąg będzie dotowany tylko do Krzyża więć niech do tej miejscowości jedzie jako regio a dalej jako IR i nikt sie nie przyczepi że IR zaczynają być dotowane
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-06-2010, 12:52
Ale kto Ci się go uczepi? Skoro jest dotowany, to tym lepiej dla PR-ów, bo PLK-a nie będzie go mogła zatrzymać w razie jakiś spięć z Przewozami...
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-06-2010, 12:56
Więc niech w końcu PR puści IR tam gdzie IC się zwinęło nawet dotowane bo jak do tej pory Gorzów jest wyjątkiem od reguły
Chyba już sam się pogubiłeś i nie wiesz, czego tu się czepiać. Lepiej będzie jak zamilczysz w tej kwestii.
Po co komu pociąg jadący jako REGIO do Krzyża o 5 rano, skoro zatrzymania w Strzelcach Krajeńskich Wschód i Nowym Drezdenku, czyli sporych jednostkach, o tej godzinie nie przynoszą więcej chętnych niż po 5-10 osób na stację. Po co byłoby wydłużyć czas jazdy do Poznania o 10 minut, i puszczać go o 5:15 zamiast 5:26? Ten pociąg jest DALEKOBIEŻNY a nie LOKALNY.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-06-2010, 13:02
@gryff, to niech najpierw Kujawsko - Pomorskie (przypadek Grudziądza) czy Lubelskie (przypadek Zamościa) wyłoży kasę na dotowanie takich pociągów. Lubuskie wyłożyło i ma, a pozostałe tylko krzyczą, że "im się należy i basta". Za przyjemności trzeba płacić, a czasy głębokiej komuny już się dawno skończyły.
IR... pod naciskiem pewnych sytuacji będą ewoluować.Mam tu na myśli wyżynanie ostatnich niedobitków na pokładzie PiCu pod pseudo marką TLK.Po wrześniu i grudniu obecnego roku, gdy InterShity uraczy nas kolejnymi dawkami cięć, będzie coś na tą sytuację poradzić.I tu jako wybawiciele mogą być PR-y , które zaczną z powrotem świadczyć połączeń pośpiesznych... Pozostaje tylko kwestia dofinansowania... I to tylko pokazuje cały paradoks reformy z 2008. Scenariuszy jest wiele... "Nędza"ma plany oderwania PiCu od OPMów.Nie wiem tylko czy nowo powstała spółka ma podlegać pod PKP czy ma być odnogą PiCu. Całe to bagienko trzeba jakoś uporządkować, koncepcji jest wiele, choć żadna na chwile obecną chyba nie jest w stanie przywrócić "normalności" sprzed 12.2008r. kiedy sieć połączeń pośpiesznych była bardzo gęsta w porównaniu jakie ochłapy mamy teraz...
No tak można się było tego spodziewać ciekawe co na to powie Sheva który cały czas śpiewał że IR są wyłącznie komercyjne ,ja też tak myślałem ,ale rzeczywistość jes inna co mnie niestety rozczarowało.Teraz taki Pan Ney będzie się czepiał że PR robi sobie jaja i częściowo będzie miał rację
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-06-2010, 13:15
@gryff, a gdyby PR-y uruchomiły interREGIO do Grudziądza (dotowany, bo trakcja spalinowa, bo wyższe koszty itd.) to też byś psioczył, że ten pociąg nie powinien kursować?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum