Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 335, 336, 337 ... 395, 396, 397  Następny
Rekrutacja na stanowisko maszynisty w PKP IC
Autor Wiadomość

kamil20 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2010

PostWysłany: 31-08-2016, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Gonza napisał/a:
kamil20 napisał/a:

dostales sie czy tylko rozmowa i dalej juz lipa???


Dostałem się, bo tydzień po rozmowie miałem telefon, że przeszedłem pozytywnie rozmowę i mam robić badania. Ale jednak sam z tego zrezygnowałem, tak więc tylko pozytywne wyniki badań dzieliły mnie od szkolenia na licencję i świadectwo.


Ale ty na swiadectwo co nie ?? dlaczego zrezygnowales????
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista KUBA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sty 2015

PostWysłany: 31-08-2016, 21:17    Odpowiedz z cytatem

szybkimichal napisał/a:
Czy z zakładu południowego dzwonili już do ludzi z werdyktem czy są przyjęci?



U mnie cisza a byłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 01-09-2016, 09:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
oczywiście ta osoba potwierdziła że jest tz. "sito", najlepsi zostają, a reszta płaci. Panowie aplikując do Intercity powinniście wiedzieć o tym wcześniej


Niestety w tym gronie zostają także osoby, które mają mocne wejście w spółce i nie jest ich mało. Ale przynajmniej do PKP IC osoba z zewnątrz może się dostać, w PR jest o to znacznie trudniej. Generalnie jednak PKP IC za kilka lat po otwarciu rynku czekają bardzo ciężkie czasy, ponadto obecna umowa na przewozy międzywojewódzkie to tak naprawdę ukryta pomoc publiczna. Państwo nie zamawia konkretnych połączeń, ale PKP IC jeździ.......gdzie chce za te pieniądze. Taki stan rzeczy nie jest jednak wieczny, ktoś w końcu za to się weźmie i te ryzyka musicie wkalkulować. Na tle sytuacji Waszych kolegów z CARGO i tak nie możecie narzekać, tam perspektywy są znacznie bardziej niepewne, a na egzaminach mocno ostatnio cisną, bo i mogą sobie na to pozwolić, aby odsiać część kursantów przy spadku przewozów.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek30 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2016

PostWysłany: 01-09-2016, 13:40    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
. Generalnie jednak PKP IC za kilka lat po otwarciu rynku czekają bardzo ciężkie czasy


Już widzę jak zagraniczni przewoźnicy walą drzwiami i oknami do tego polskiego kolejowego eldorado Śmiech Zresztą z punktu widzenia przeciętnego maszynisty to nic strasznego, nawet jak jakaś firma uzyska licencję na przewozy, to przecież tak czy siak będzie musiała zatrudnić polskiego maszynistę do obsługi swojego taboru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 01-09-2016, 15:26    Odpowiedz z cytatem

Część połączeń jest dochodowa i atrakcyjna i tu zainteresowanie już jest. Z czego wynika obowiązek zatrudnienia akurat polskiego maszynisty?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Wrocław / Zgorzelec

PostWysłany: 01-09-2016, 15:54    Odpowiedz z cytatem

Może nie obowiązek, a logika. Lepiej zatrudnić kogoś, kto ma już papiery plus zna szlaki.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Tomek30 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2016

PostWysłany: 01-09-2016, 19:01    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Część połączeń jest dochodowa i atrakcyjna i tu zainteresowanie już jest.


Akurat tutaj Intercity ma dosyć dobrą pozycję do konkurowania (biorąc pod uwagę choćby tabor).


sheva17 napisał/a:
Z czego wynika obowiązek zatrudnienia akurat polskiego maszynisty?


Choćby z takiej podstawowej rzeczy, jaką jest znajomość języka polskiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 01-09-2016, 19:26    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Z czego wynika obowiązek zatrudnienia akurat polskiego maszynisty?


Podejrzewam, że dużo łatwiej zatrudnić polskiego maszynistę niż uczyć obcokrajowca Polskiego (taki język obowiązuje na infrastrukturze plk) płacić mu delegacje itd. Podejrzewam, że organizacja połączeń międzynarodowych zostanie jak jest zmiany drużyn na stacjach przygranicznych, a połączenia typowo krajowe będą obsługiwane przez Polaków.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gonza Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2010
Skąd: Tychy

PostWysłany: 01-09-2016, 21:02    Odpowiedz z cytatem

enstone napisał/a:
A ktoś wie jaka średnia ilość kandydatów jest przyjmowana na licencję/świadectwo...??
To są z góry jakieś wytyczne, że dzwonimy do tylu i tylu ?


Odnośnie tych corocznych naborów na koniec roku, to ostatnio do Zakładu Południowego na rozmowy pod koniec stycznia było umówionych podobno 45 osób spośród tych, którzy wysłali aplikacje, z późniejszej rozmowy z panią, która telefonicznie się kontaktowała w sprawach rekrutacji wyszło, że ostatecznie wybierali 25 osób które miały być szkolone na licencję i świadectwo.

Tomek30 napisał/a:
A długa była ta rozmowa ??? Dużo było chętnych ???


Jak napisałem, na cały dzień umówionych było podobno 45 osób na cały Z. Południowy, na każdą godzinę określona grupa, która pierw miała ogólne spotkanie razem z przedstawieniem wszystkich szczegółów szkolenia, a potem pojedynczo każdy wchodził na rozmowę. Jedni siedzieli dłużej, inni krócej, ja to chyba najkrócej z tych którzy wchodzili przede mną. Oczywiście podstawowe pytanie to: dlaczego kolej?

kamil20 napisał/a:
Ale ty na swiadectwo co nie ?? dlaczego zrezygnowales????


Ja brałem udział w rekrutacji na licencję i świadectwo. A zrezygnowałem, bo nie podobało mi się to 60 tysięcy kary/lojalki w razie czego. Obecnie robię prawo jazdy kat. D i jak tylko będzie możliwość, idę na kierowcę do komunikacji miejskiej. Finansowo przyzwoicie (po 2 latach tyle samo co świeżo upieczony maszynista po całym tym szkoleniu), tabor nowoczesny. Tylko trzeba było w siebie zainwestować na kursy niecałe 7 tysięcy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista KUBA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sty 2015

PostWysłany: 01-09-2016, 22:34    Odpowiedz z cytatem

kamil20 napisał/a:
Ale ty na swiadectwo co nie ?? dlaczego zrezygnowales????


Ja brałem udział w rekrutacji na licencję i świadectwo. A zrezygnowałem, bo nie podobało mi się to 60 tysięcy kary/lojalki w razie czego. Obecnie robię prawo jazdy kat. D i jak tylko będzie możliwość, idę na kierowcę do komunikacji miejskiej. Finansowo przyzwoicie (po 2 latach tyle samo co świeżo upieczony maszynista po całym tym szkoleniu), tabor nowoczesny. Tylko trzeba było w siebie zainwestować na kursy niecałe 7 tysięcy.[/quote]


Mądrze zrobiłeś, pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek30 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2016

PostWysłany: 01-09-2016, 22:48    Odpowiedz z cytatem

Gonza napisał/a:
Jak napisałem, na cały dzień umówionych było podobno 45 osób na cały Z. Południowy, na każdą godzinę określona grupa, która pierw miała ogólne spotkanie razem z przedstawieniem wszystkich szczegółów szkolenia, a potem pojedynczo każdy wchodził na rozmowę. Jedni siedzieli dłużej, inni krócej, ja to chyba najkrócej z tych którzy wchodzili przede mną.


Przy takich tłumach to faktycznie na samą rozmowę zostaje góra 15 minut.


Gonza napisał/a:
Oczywiście podstawowe pytanie to: dlaczego kolej?


Why ??? For money Śmiech Pytają się o to samo, co trzeba było napisać w formularzu Rolling Eyes A o jakieś techniczne rzeczy z dziedziny transportu szynowego pytali ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamil20 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2010

PostWysłany: 02-09-2016, 08:32    Odpowiedz z cytatem

aha to niezle to duzo osob zrezygnuje kurde 60 kołą jak obleje egzamin dobre
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szybkimichal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Kwi 2016

PostWysłany: 02-09-2016, 10:19    Odpowiedz z cytatem

to nie jest tak że masz jedno podejście na egzqamin to jest raz, Cargo tak samo ma taką lojalkę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 02-09-2016, 10:36    Odpowiedz z cytatem

I te pieniądze są bezwzględnie ściągane. Szczęśliwie dla niedoszłych maszynistów pierwsze umowy szkoleniowe zawierały rażące błędy i sprawa sądowa jest spokojnie do wygrania, ale teraz musicie mieć się na baczności (błędy usunięto) i posiadać pełną świadomość, że ewentualne niepowodzenie wiązać się będzie z poważnymi problemami finansowymi. Z tego co wiem np. w południowym IC oblewano sporo osób, które o dziwo jednak zdały potem egzamin u innych przewoźników, obecnie jednak co do zasady kursanci zdają. Warto się zwyczajnie dowiedzieć ile osób zdaje/ nie zdaje w zakładzie do którego aplikujecie, podpytać o przyczyny tych oblanych egzaminów i wtedy dopiero podjąć decyzję.

A jak wygląda kwestia lojalek w PR i KM-ach?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kamil3836 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Sty 2015

PostWysłany: 02-09-2016, 11:35    Odpowiedz z cytatem

W PR masz na 52.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 336 z 397 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 335, 336, 337 ... 395, 396, 397  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl