Najlepiej gdyby zamość jechał przez łańcut, łącznicą przeworska bez wjazdu na stacje i dalej lezajsk, nisko do rozwadowa, bo wtedy dalej można dociągnąć skład po drucie a spalinówka tylko na odcinku rozwadów - zamość, to chyba byłoby w miare do przełknięcia przez PIC.
Ja się zastanawiam z jakich to Wy jesteście prestiżowych spółek, że macie czelność nazywać spółkę Intercity "spółeczką"? Każda kolejowa firma działająca w Polsce ma swoje za uszami - a Ci co tak chwalą pod niebiosa PR to chyba są z innej planety bo tak samo działa prężnie jak większość w Polsce z tą z pod znaku PLK na czele;-) Trochę pokory panowie - tu zaglądają przede wszystkim kolejarze, zwykły Kowalski nawet nie wie o istnieniu tego forum.
A co jest prestiżowe, a co nie to zdecyduje rynek - dla biznesmena póki co jest nadal prestiżowe jest IC, a nie jakiś wynalazki z pod znaku IR - czym tu się chwalić? 4 wagonami w RegioEkspresach? Bez jaj. Polska kolej tonie, niektórzy tu śmieją się jedni z drugich i licytują co było pierwsze jajko czy kura;-)
Lepiej się chwalić czteroma wagonami w RE niż trzema w TLK
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-02-2011, 21:36
@Pan Carlsberg
Szanowny Panie
W imieniu społeczności pasażerów chciałbym Pana poinformować iż nazywamy ją z kilku powodów:
Primo-likiwidacja pociągów
Secundo- skracanie istniejących do granic możliwości
Tertio- brak pieniędzy na rewizje wagonów i taboru trakcyjnego (grzeją krzaki)
Quattor- ogromne długi wobec PLK i PKP Energetyka
Quintio- brak wizji rozwoju (brak sprecyzowanej misji- dla kogo jest ta firma)
Sexto- przerost zatrudnienia (skutek nieudanej reformy jaśnie szanownego prof. ze Szczecina)
Septimo- psucie marki IC (przekształcenie na EIC- można wybaczyć, ale puszczanie na w/w pociągach 8-miejscowych szrotów jest przegięciem w moim odczuciu
Oktavo- Puszczanie na dalekie trasy ED74- tabor nie nadający się do tego
To tyle po krótce
Informuję także, że nie pracuję na kolei, ale uważam, że TLK muszą być w rozsądnej cenie (może być mniejszy komfort, ale odpowiednia ilość wagonów- z miejscówką za 5 zł w drugiej klasie), a EIC i EC powinny być marką prestiżową nie li tylko z nazwy (EIC Tatry i EIC Słowacki- Bou 8 miejscowe za bagatela 150 zł )
calsberg:A to dlaczego bilety na pociągi TLK są droższe bilety niż były za czasów pociągów Pośpiesznych Również jest mniej pociągów i składy są krótsze niż kiedyś więc co się dziwić
A pociągi IR są o wiele tańsze więc ludzie chętnie nimi podróżują bo niektórych ludzi aż tak nie stać na podróż droższymi biletami.
I zapomniałeś że na tym forum są też Miłośnicy Kolei
Nie zlikwidują go tylko przetrasują, zlikwidować mogą za to Gałczyńskiego na odcinku Warszawa-Lublin
Gałczyńskiego nie ruszą do końca rozkładu, bo była licytacja na nazwę dla niego na rzecz WOŚP i przedmiotem licytacji był pociąg w relacji do/z Lublina, złamaliby umowę.
Ja się zastanawiam z jakich to Wy jesteście prestiżowych spółek, że macie czelność nazywać spółkę Intercity "spółeczką"? Każda kolejowa firma działająca w Polsce ma swoje za uszami - a Ci co tak chwalą pod niebiosa PR to chyba są z innej planety bo tak samo działa prężnie jak większość w Polsce z tą z pod znaku PLK na czele;-) Trochę pokory panowie - tu zaglądają przede wszystkim kolejarze, zwykły Kowalski nawet nie wie o istnieniu tego forum.
A co jest prestiżowe, a co nie to zdecyduje rynek - dla biznesmena póki co jest nadal prestiżowe jest IC, a nie jakiś wynalazki z pod znaku IR - czym tu się chwalić? 4 wagonami w RegioEkspresach? Bez jaj. Polska kolej tonie, niektórzy tu śmieją się jedni z drugich i licytują co było pierwsze jajko czy kura;-)
To, co spółka Intercity odwala od przejęcia OPM jest poniżej krytyki i to upoważnia nas do nazywania IC spółeczką. Wszystko ci zresztą wypunktował @Virakocha.
Dodam, że kiedy pospieszne były w PKP-PR to nie dość, że było ich więcej i były dłuższe to jakoś pieniądze na rewizje były, na prowadzenie pociągów trakcją spalinową również. PKP IC to spółka tak nieudolnie zarządzana, że pomimo cięcia kosztów jest i tak zadłużona po uszy i przynosi straty.
Zamość zniknął z hafasa dzisiaj, ciekawe czy pojawi się przed marcem ponownie. Tzn. zniknął Zamość - Kraków Płaszów przez Mielec, który miał być łącznikiem do TLK Kraków Płaszów - Bydgoszcz ( bo ten ma adnotacje że kursuje do 28 lutego ), ale nowego pociągu, który ma być przetrasowany do zamościa jeszcze nie wprowadzili . Widać, że już zaczynją wprowadzać niektóre połączenia po nowemu pociąg TLK z Lublina z godziny 5:55 do Bydgoszczy już ma adnotacje że kursuje do 28 lutego.
[ Dodano: 02-02-2011, 18:38 ]
Lista pociągów ze wznowioną sprzedażą biletów, stan na dziś:
Od 1 marca nowy rozkład PKP: mniej połączeń, dłuższa jazda
Tym razem ma być bez niespodzianek, bez chaosu informacyjnego, ale za to zgodnie z planem - tak przynajmniej obiecuje PKP.
1 marca zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów. Spółka nazywa to korektą, ale dla pasażerów zmiany będą dużo poważniejsze. Jakie? Jak udało nam się ustalić zniknie od kilkunastu do aż kilkudziesięciu połączeń, a z powodu remontów, wydłuży się czas jazdy na niektórych odcinkach.
- Z powodu remontów mniej pociągów pojedzie m.in. z Warszawy do Gdańska, Łodzi, Krakowa i Katowic - informuje rzecznik PKP, Krzysztof Łańcucki. Czasowo zawieszone zostaną także połączenia z Gdyni do Krakowa i Katowic. - To będzie dotyczyło połączeń dalekobieżnych, ale także ruchu aglomeracyjnego m.in. w Trójmieście, czy z Warszawy przez Legionowo do Nasielska - dodaje.
PKP Intercity zawiesi 27 połączeń
- To były konieczne cięcia - wyjaśnia rzeczniczka spółki, Małgorzata Sitkowska. Ale zapewnia, że odbędzie się to bez szkody dla pasażerów: - Prace szły w tym kierunku, aby żadne z miast nie straciło połączeń, które są w dotychczasowym rozkładzie jazdy. Pociągi, które są likwidowane na danych trasach nie były jedynymi połączeniami poszczególnych miejscowości, były jednymi z wielu. I dodaje: - Likwidowane były głównie te połączenia, które są poza godzinami szczytu.
I kolejne zapewnienie ze strony rzeczniczki PKP Intercity: - W zamian za to przewoźnik chce wzmocnić składy niektórych połączeń o dodatkowe wagony.
Przykładowe zmiany:
- Weekendowe połączenie EIC Tatry z Warszawy do Krynicy zostanie wycofane. Na jego miejsce pojawi się również weekendowe połączenie nocne (z wagonami sypialnymi i kuszetkami). Połączenie to było połączeniem sezonowym, ale od marca kursować będzie w każdy weekend
- EIC Heweliusz kursujące na trasie Trójmiasto - Kraków - Trójmiasto ze względu na remont trasy pomiędzy Warszawą, a Trójmiastem (w ramach tego remontu spada przepustowość trasy) zostanie skrócone do odcinka Warszawa - Kraków - Warszawa
- TLK Olsztyn - Zakopane - Olsztyn zostaje wycofane
- Nie będzie planowanego na marzec połączenia Zamość - Wrocław - Zamość, ale wracamy do Zamościa innym pociągiem Zamość - Zielona Góra - Zamość (również kursuje przez Wrocław)
- Kielce stracą jedno z kilku połączeń, weekendowe do /z Warszawy. W zamian pozostałe pociągi będą kursowały codziennie
Wydłużą się także czasy jazdy pomiędzy miastami
- Z Warszawy Centralnej do Gdańska Głównego pojedziemy od 310 do 342 minut, podróżując w kierunku przeciwnym od 327 do 360. Wszystko po to, żeby mniej więcej za 2 lata przejechać tę trasę w granicach trzech i pół godziny - mówi Łańcucki.
- W tej chwili najkrótszy czas przejazdu według rocznego rozkładu jazdy relacji Warszawa - Gdańsk jest o godzinę krótszy, niż wyżej podany - tłumaczy Łańcucki, ale ten czas nie miał szans realizacji, bo tory na tej trasie są modernizowane.
To jednak nie koniec zmian
- Do Łodzi jedziemy teraz 90 minut, po korekcie rozkładu pojedziemy od 112 do 131 minut, ale tutaj dominującą przeszkodą będzie remont torów między Warszawą, a Skierniewicami (prace zakończą się pod koniec maja 2012 r.).
Wszyscy przewoźnicy mają obowiązek poinformować pasażerów o zmianie rozkładu najpóźniej na 7 dni przed jego ogłoszeniem.
Aby uniknąć grudniowego bałaganu, PKP Intercity szykuje także kampanię informacyjną dla pasażerów.
Nowy rozkład jazdy dla linii: Warszawa – Gdynia, Warszawa – Kraków, Warszawa – Katowice oraz Warszawa – Łódź zostanie wprowadzony z dniem 1 marca 2011 r. 7 stycznia 2011 r. sygnalizowaliśmy rozpoczęcie prac nad korektą rozkładu jazdy pociągów, związaną z pracami modernizacyjnymi na niektórych liniach kolejowych - przypomina zarządca infrastruktury.
Czasy przejazdu pociągów wyniosą:
- na trasie Warszawa Centralna – Kraków Gł. od 173 do 194 minut,
- na trasie Kraków Gł. – Warszawa Centralna od 174 do 187 minut,
- na trasie Warszawa Centralna – Katowice od 159 do 176 minut,
- na trasie Katowice – Warszawa Centralna od 160 do 180 minut.
• Na trasie Warszawa – Łódź – Warszawa ograniczenia będą dotyczyły:
- pociągów PKP Intercity i Przewozów Regionalnych relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna,
- pociągów Kolei Mazowieckich na odcinkach Warszawa – Skierniewice i Warszawa – Żyrardów.
Wybrane pociągi Przewozów Regionalnych na odcinku Żyrardów – Skierniewice – Skierniewice będą zatrzymywały się na wszystkich przystankach.
Trasa niektórych pociągów na trasie Warszawa – Otwock – Warszawa zostanie skrócona do stacji Warszawa Wawer i Warszawa Falenica, odwołany zostanie 1 pociąg na odcinku Otwock – Pilawa – Otwock.
Czasy przejazdu pociągów dalekobieżnych wyniosą:
- na trasie Łódź Fabryczna – Warszawa Centralna od 112 do 131 minut,
- na trasie Warszawa Centralna – Łódź Fabryczna od 107 do 114 minut.
Przepraszamy Podróżnych za wszystkie utrudnienia związane z podróżowaniem w okresie wielkiego nasilenia prac modernizacyjnych na polskich torach. Liczymy na Państwa zrozumienie, że wielkie inwestycje współfinansowane ze środków Unii Europejskiej muszą być wykorzystane w terminie i z pożytkiem dla Pasażerów. Efektem tych prac będzie znaczne skrócenie czasu przejazdu między Warszawą a Katowicami, Krakowem, Łodzią i Gdańskiem już w przyszłym roku - napisało PKP PLK.
źródło: PKP PLK / RK
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum