Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 48, 49, 50  Następny
Linia Jelenia Góra - Karpacz
Autor Wiadomość

tomek.jg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lip 2008
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 18-09-2008, 05:47    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przed 2000 rokiem, kiedy to - jak wiadomo - linia została zamknięta, cieszyła się ona OGROMNYM powodzeniem!!! Cytując konduktorów z JG, pociągi były "zapieprzone" do maksimum. Jakim cudem wtedy pasażerom nie przeszkadzało usytuowanie dworca, a teraz ma nagle przeszkadzać?!? No ludzie!!?

Była zabita dlatego, że było już wiadomo, że będzie zamknięta i każdy chciał się przejechać ostatni raz, tak samo jak i ja. Wink Ot taki prosty powód.
W latach wcześniejszych jakiejś kosmicznej frekwencji nie pamiętam, zresztą to są czasy ogromnego rozkwitu PKSu i busiarzy na tej trasie.


Cytat:
Ja to widzę tak: pociągi z Warszawy, Gdańska czy Szczecina dojeżdżają w czasie ferii zimowych i wakacji do Karpacza a tam pod dworcem już czekają autobusy PKP, które zawiozą pasażerów bo Białego Jaru, Wangu czy pod wyciąg na Kopę. Poszczególne przystanki są oczywiście oznaczone w Hafasie jako normalne przystanki kolejowe i dowolnej kasie można kupić do nich bilet.

Przyznam, iż brzmi to całkiem całkiem.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piottr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Mar 2008
Skąd: Wilanów Wąsk

PostWysłany: 18-09-2008, 10:38    Odpowiedz z cytatem

Zed napisał/a:
, na takiej linii jak ta do Karpacza rację bytu ma tylko lekki tabor (szynobusy), a to wyklucza bezpośrednie połączenia dalekobieżne z Warszawy czy z Gdyni. Jako człowiek z CNTK doskonale wiesz jakie są koszty zmiany trakcji (w JG) i prowadzenie dwóch wagonów (bo więcej nie potrzeba) lokomotywą spalinową z JG do Karpacza.

Właśnie m.in. te "koszty zmiany trakcji" uwaliły niejedną linię o znaczeniu turystycznym, np. do Połczyna Zdroju czy do Białowieży. Nigdzie nie jest powiedziane, że odpowiedni tabor typu lekkiego nie potrafiłby wciągnąć wagonu bezpośredniego czy dwóch z Warszawy pod górę, a jak sam napisałeś, więcej wagonów nie potrzeba.
Zed napisał/a:
Jedyne co miałoby sens to szynobusy z Gorlitz do Karpacza. Niemcom może się to opłacać.

Zgadzam się w całej rozciągłości. Ważne żeby nie były to pociągi krótkiej relacji Jelenia - Karpacz, bo w Jeleniej jak ktoś miałby się przesiadać, to się na autobus przesiądzie, tylko właśnie dowożące z dalszych odległości. I takia relacja jak Gorlitz - Zgorzelec - Lubań - Jelenia - Karpacz jak najbardziej by się przyjęła, bowiem Niemcy mają we krwi jeżdżenie pociągami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marekJG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2007
Skąd: JELENIA Góra

PostWysłany: 18-09-2008, 14:24    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się w pełni z posłem Pokojem odnośnie wywalania grubych pieniędzy na kolejne muchowozy. Linia kolejowa w obecnym kształcie nie stanowi żadnej rozsądnej oferty ani dla turystów, ani dla mieszkańców miejscowości przez które przechodzi. Dziwią mnie idiotyczne pomysły władz Karpacza, które jeszcze kilka lat temu same przyznały, że inwestowanie w pociąg nie ma żadnego sensu. Teraz nagle myślą o rewiatlizacji. Chyba tylko po to, aby zrobić na złość Drezynom Ręcznym. Linia nie powinna być zamieniana w ścieżkę. Powinna zostać sprzedana prywatnemu podmiotowi, który zagwarantuje uruchomienie pociągów turystycznych i może w niewielkim stopniu ruchu towarowego (skłąd opału, złomowisko w Mysłakowicach). Co do uruchomienia regularnych przewozów skupmy się na tych, gdzie naprawdę ludzie chcą pociągami jeździć. W naszym regionie jest wiele linii o większym potencjale, ktore proszą się o rewiatlizację.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 05-10-2008, 08:22    Odpowiedz z cytatem

Ja zgadzam się z przedmówcą, gdyż "muchobusy" z Jeleniej Góry nie mają najmniejszego sensu, ale szynobus z Wrocławia, czy z Poznania, owszem, ma. Myślę, że nawet na linii, z Wrocławia, do Jeleniej Góry, szynobus rozwinie trochę wyższe prędkości. Tak samo, przyszłość, mają pociągi pospieszne (np 2 wagony od "Sudetów) prowadzone SU42 (cięższy tabor ma rację bytu, bo nieraz widziałem zdjęcia z SM-ką w Karpaczu) Jakoś osobowe z Wrocławia do Kudowej, mogą mieć zmienianego loka w Kłodzku, tak samo z Wrocławia do Gorlitz, mogą mieć zmienianego loka w Węglińcu. Myslę też o, pociągach retro prowadzonych parowozem (Karpacz-Jelenia Góra-Piechowice-Szklarska Poręba-Jakuszyce-Harrahov. Oczywiście te pociągi to marzenia ściętaj głowy, ale nawet takie kiedyś się spełnią.

A co do złego położenia dworca w Karpaczu, to PKP powinno podstawić autobusy, np do świątyni Wang, i np odjazd autobusu z dworca 10 minut po przyjeździe jakiegokolwiek pociągu pasażerskiego, a przyjazd na dworzec 10 minut przed odjazdem pociągu w stronę Jeleniej. Oczywiście autobus oznaczony w HAFASIE jako KKA, i np stacje :

-KARPACZ (stacja kolejowa)
-KARPACZ DOLNY
-KARPACZ ŚREDNI
-KARPACZ GÓRNY
-KARPACZ WANG.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-10-2008, 23:28    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, szynobus z Poznania do Karpacza? Jak to sobie wyobrażasz? Chcesz ludzi wozić jak sardynki?!

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

chris_r Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2008
Skąd: jelenia góra

PostWysłany: 12-10-2008, 23:42    Odpowiedz z cytatem

Mój kolega kiedyś wspomniał, żeby ponownie zelektryfikować linię Jelenia Góra - Karpacz i wtedy byłoby jak przed wojną czyli można by puścić tabor elektryczny. A ponieważ trasa jest ciężka przyda się tam mocny sprzęt A swoją drogą połączenie Karpacza z Poznaniem nie jest złe, lecz zamiast szynobusu do pociągu relacji Poznań - Szklarska Poręba Górska podłączyło by się jeden czy dwa wagony, które w Jeleniej Górze zostały by odczepione i pojechały by do Karpacza. I po co byłby szynobus jak można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Może wiecie o tym (albo i nie), ale jako ciekawostkę dodam, że były plany przedłużenia linii do Karpacza Górnego, a dalej jako kolej zębata miała jechać na Śnieżkę. Niestety wybuch pierwszej wojny światowej przerwał te plany i linia kończy się tam gdzie obecnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tomek.jg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lip 2008
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 13-10-2008, 07:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A ponieważ trasa jest ciężka

A w którym miejscu jest ciężka??? Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chris_r Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2008
Skąd: jelenia góra

PostWysłany: 13-10-2008, 20:29    Odpowiedz z cytatem

Za Miłkowem jak się zaczyna podjazd pod Karpacz. Trasa idzie bezpośrednio pod góre a nie tak jak w szklarskiej - serpentyną.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tomek.jg Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lip 2008
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 13-10-2008, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Za Miłkowem jak się zaczyna podjazd pod Karpacz. Trasa idzie bezpośrednio pod góre a nie tak jak w szklarskiej - serpentyną.

Przypomnę, że Ernest Malinowski był Polakiem i jak czytam, że podjazd pod Karpacz jest ciężki to mi ręce opadają. Tyle lat pociągi jeździły do Karpacza i było ok. A teraz nagle trasa jest problematyczna. Takie argumenty nie mieszczą mi się w głowie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 14-10-2008, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Jest szansa na pociąg do Karpacza
W piątek, 17 października 2008 roku, o godzinie 12.00, na dworcu kolejowym w Karpaczu odbędzie się prezentacja projektu "Rewitalizacji Kolejki Karkonoskiej". Projekt, który zyskał poparcie samorządów Podgórzyna, Mysłakowic, Kowar, Gminy Kamienna Góra, Miasta Kamienna Góra i Samorządu Województwa Dolnośląskiego realizowany jest przy współpracy Związku Gmin Karkonoskich i Karkonoskich Drezyn Ręcznych.

Głównym założeniem projektu jest uzyskanie przez samorządy tytułu prawnego do linii kolejowej oraz dworców zbędnych dla PKP i stworzenie samorządowej kolejki turystycznej. Wszystkie osoby zainteresowane tematem zagospodarowania torów kolejowych i dworca serdecznie zapraszamy na prezentację.

jg24.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 14-10-2008, 14:05    Odpowiedz z cytatem

tomek.jg napisał/a:
Przypomnę, że Ernest Malinowski był Polakiem i jak czytam, że podjazd pod Karpacz jest ciężki to mi ręce opadają. Tyle lat pociągi jeździły do Karpacza i było ok.


Ale tutaj nikt nie piszę, że stromy podjazd stanowi problem, tylko stwierdza fakt.
Stacja w Miłkowie znajduje się na wysokości 430 m n.p.m., natomiast w Karpaczu pociąg osiągu 540 m n.p.m.
Maksymalne pochylenie ma wartość 47 promili.
Co do reaktywacji tej trasy to szanse są (chyba) duże, bo jest ona wpisana do RPO.
Szczegóły: http://dolnyslask.pl/upload/RPO/05_projekty_kluczowe/wynik_oceny_porpozycji_projektow.doc
Moim zdaniem powrót do pociągów do Karpacza (mimo niefortunnego położenia dworca) jest uzasadniony, ale pod warunkiem, że będą tam dojeżdżać bezpośrednie wagony z głębi kraju i wcale nie trzeba by używać lokomotyw spalinowych. Można by ostatni wagon pociągu z Gdyni, Warszawy czy Szczecina odczepiać na stacji
Jelenia Góra, który do Karpacza zostałby pociągnięty przez wagon motorowy SA106.
Bezpośrednie wagony zapieniłyby dobrą frekwencję, a SA106 dodatkowe miejsce np. na rowery, czy wózki
i niższe koszty obsługi niż tradycyjną lokomotywą spalinową.
Poza tym do Karpacza powinny dojeżdżać także bezpośrednie składy niemieckie z Drezna, ponieważ kurrost cieszy się sporym powodzeniem wśród naszych zachodnich sąsiadów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007

PostWysłany: 14-10-2008, 15:43    Odpowiedz z cytatem

Krzysiek bardzo dobty pomysł , do Szynobusa doczepaiać wagon z poc.dalekobieżnych , lub lok+wagony z wawy czy szczecina , kolej doKarpacza musi wrucic , turysci nie patrzą gdzie znajduje sie dworzec , czy w dolnym czy górnym , dla nich najważniejsza jest tabliczka np. Karpacz ,Szklarska , są przecież busy,taxi,pks zeby dojechac dalej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Michał LG9 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Z Legnicy

PostWysłany: 18-10-2008, 11:17    Odpowiedz z cytatem

Ruszy maszyna po szynach ospale?

W piątek w hallu nieczynnego dworca w Karpaczu Rafał Gersten ze Stowarzyszenia Karkonoskie Drezyny Ręczne przedstawił projekt przywrócenia ruchu na dwóch popadających w ruinę liniach: z Jeleniej Góry do Karpacza i do Kamiennej Góry.

- Rewitalizacja Kolejki Karkonoskiej jest możliwa i mamy coraz większe poparcie wśród samorządów oraz firm które mogłyby korzystać z transportu kolejowego – przekonywał inicjator przedsięwzięcia Rafał Gersten – W Polsce istnieje już 30 kolejek turystycznych, zarządzanych przez samorządy różnych szczebli. Dlaczego nie mogłoby się to udać u nas?





Jak deklarowali samorządowcy z gmin przez które przebiegają dwie linie kolejowe308 do Kamiennej Góry i 340 do Karpacza, ta inicjatywa ma ich pełne poparcie. Jest jedno „ale”.
– Naszej gminy nie stać na wydanie pieniędzy na ten cel, dlatego musiałyby to być środki marszałka, unijne lub jakiekolwiek inne – deklarował wójt Mysłakowic, Zdzisław Pietrowski.

Projekt przewiduje, że samorządowa kolejka turystyczna miałaby długość 46,6 kilometra i byłaby wielką atrakcją turystyczną. Jednak, żeby doszło do konkretnych rozmów gmin o powołaniu kolejki, PKP muszą oddać samorządom niszczejące dworce oraz torowiska. Udało się to po kilku latach zabiegów z dworcem w Karpaczu. Od czwartku jego właścicielem jest jeleniogórskie starostwo.

– Czy przystąpimy do tego projektu? Nie wiem, najpierw musimy z głową przejąć dworzec od starosty, ja chcę go skomunalizować, a nie przejmować jako darowiznę – mówił burmistrz Karpacza, Bogdan Malinowski.
Na razie jedyna możliwość jazdy po torach to przejażdżka ręczną drezyną, z czego skorzystała

Jelonka.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chris_r Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2008
Skąd: jelenia góra

PostWysłany: 18-10-2008, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Pomysł z rewitalizacją kolejki karkonoskiej to dobry pomysł jest w tym "ale". Z linią 340 Mysłakowice - Karpacz nie będzie aż tak wielkiego problemu by uruchomić natomiast gorzej z linią nr 308 Kamienna Góra - Jelenia Góra. Na odcinku Jelenia Góra - Kowary torowisko jakoś względnie wygląda i nie będzie stanowić problemów puszczenie tam pociągu, ale natomiast same kowary i odcinek Kowary - Kamienna Góra już nie jest tak rewelacyjny. Na odcinku Kowary - Kowary Krzaczyna trzeba karczować krzaki gdyż w ciągu czterech lat zdążył tam tor zarosnąć. Widać to gdy się z Kowar jedzie do Karpacza. Gdzieniegdzie można spotkać roślinność na torach. Most w Kowarach Średnich wymaga natychmiastowego i gruntownego remontu gdyż jest w tak katastrofalnym stanie, że każdy wjazd pociągu może być ostatni. Tunel pod przełęczą kowarską też nieciekawie wygląda i też wymaga remontu. Na odcinku Ogorzelec - Pisarzowice tor został rozebrany i trzeba go na nowo położyć. Niestety ponieważ nie udało mi się zwiedzić całej linii więc nie mogę powiedzieć gdzie i czy są jakieś ubytki w torowisku. Kiedyś było o tym wspominane o przywróceniu tej linii, lecz okazało się, że remont byłby bardzo kosztowny i zaniechano tego pomysłu. Wspominano wtedy o kwocie około 30-40 mln zł. Ta linia jak inne pokazują obraz nędzy i rozpaczy, które dotyka PKP pod dyrekcją betonów. (beton to chyba za delikatne określenie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

endru Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008

PostWysłany: 30-10-2008, 18:51    Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich!

przeczytałem całe to forum i już zyskałem dzieki Wam kilka fajnych pomyslow.

zaczynam pisać wlasnie prace mgr na temat tej linii, a konkretnie temat ten brzmi: "Koncepcja transportu pasażerskiego na trasie Jelenia Góra - Karpacz". Znaczną część zajmie w niej analiza bieżącej sytuacji linii, zainteresowanie nią lokalnej społecznosci oraz analiza natężenia ruchu drogowego w Karpaczu w miesiącach "sezonowych" po otwarciu dwóch hotelarskich molochów (Gołębiewski i Sandra SPA). Sam w sumie zaproponowałem ten temat i bede go realizował dlatego, gdyż sam jestem ciekaw czy rewitalizacja linii 340 ma sens czy nie.

Pisaliście o tutaj o spotkaniu ktore mialo miejsce na dworcu w Karpaczu w pazdzierniku. Był ktoś z Was na nim? ja byłem i szczerze mówiąc nic konkretnego nie dowiedzialem się od Pana Rafała Gerstena, a na koniec nie zaproponował zadawania do niego pytań, lecz jedynie zaprosił obecnych na 6-osobowe narty i jazde drezynką w deszczu... śmieszne to troche było. Zadałem mu mailowo kilka pytań odnośnie jego szacunkowych nakładów jak i przychodów z Kolejki Karkonoskiej i do dziś nie odpowiedział mi na nie.

Mam do Was pytanie: czy moge liczyc na Wasza pomoc przy pracy? bede tutaj co jakis czas zadawał pytania jakie akurat mi sie nasuną.

pozdrawiam
Andrzej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 50 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 48, 49, 50  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl