Chociaż mają dopiero 10 dni...już doczekały się wielu memów. Rogatki na Partynicach i ich nichlubna sława
10 dni funkcjonowania i kilkanaście razy uszkodzone. Mowa o rogatkach kolejowych na skrzyżowaniu ulicy Zwycięskiej we Wrocławiu z torami kolejowymi nowootwartej trasy do Sobótki. Zdania co do przyczyn są jednak podzielone.
Jest reakcja na liczne awarie rogatek przy Zwycięskiej i Bardzkiej. Prezes MPK Wrocław poinformował, że miejskie służby będą dbały o sprawny ruch pojazdów w tych miejscach. Jak czytamy w komunikacie: pojawią się tam od środy w godzinach 7.00 do 9.00 i od 15.00 do 17.00.
Linia do Sobótki. Ponad 15 tysięcy pasażerów w pierwszym tygodniu
Jak poinformowały nas Koleje Dolnośląskie, w pierwszym tygodniu funkcjonowania zrewitalizowanej linii 285, od Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę, pociągi KD przewiozły ponad 15 tysięcy pasażerów.
Rogatki na południu Wrocławia. Prezydent Jacek Sutryk pisze do PKP PLK S.A.
Kilkukilometrowy korek na Karkonoskiej we Wrocławiu i najbliższych okolicach - kierowcy po raz kolejny skarżą się na opieszałość służb i źle działające rogatki.
- To skandal - że nowozrewitalizowana linia, dopiero oddana do użytku, zamiast służyć, przeszkadza w sprawnej komunikacji na południu miasta - mówił w piątek na naszej antenie prezydent Jacek Sutryk.
Przejazdy kolejowe na południu Wrocławia. Ma być bezpieczniej i bez utrudnień
„Od momentu powrotu kursowania linii kolejowej nr 285 miały miejsce 22 zdarzenia, w trakcie których doszło do uszkodzenia rogatek” – poinformował dziś Urząd Miejski Wrocławia po spotkaniu przedstawicieli Straży Miejskiej Wrocławia, policji, Departamentu Infrastruktury i Transportu UM oraz MPK Wrocław z dyrektorem dolnośląskiego oddziału PKP PLK Zbigniewem Gzikiem, które odbyło się na zaproszenie prezydenta miasta Jacka Sutryka. Omówiono podczas niego wdrożenie pilnych rozwiązań mających poprawić ruch na przejazdach kolejowych na południu Wrocławia.
Jechałem tą linią już dwa razy. Raz pierwszym pociągiem z Wrocławia, było tłoczno, ale znośnie. Drugi raz z rodziną i znajomymi z dziećmi, a podróż wyglądała tak jak na zdjęciu. Czy KD już wyciągnęły trochę wniosków z potoków? Czy weekendowy pociąg o 9.44 w kierunku Sobótki dalej będzie wyglądać tak?
IMG_20220618_095708.jpg Poc. 60273 odj. 9.44, po wyruszeniu ze stacji Wrocław Gł.
Awarie rogatek i korki na południu Wrocławia. Prezydent Sutryk obwinia PKP PLK, kolejarze odpowiadają
Nie milkną echa długo oczekiwanego uruchomienia lini kolejowej z Wrocławia do Świdnicy. Przejazdy kolejowe położone w południowej części Wrocławia wzbudzają wiele emocji, powodują też czasowe utrudnienia w ruchu drogowym. Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk za ten stan rzeczy obwinia PKP. Przewoźnik prosi o cierpliwość i informuje, że niemal w 100 proc. za zaistniałą sytuację odpowiadają kierowcy.
Tory są, nowoczesne składy kursują, ale... nie zatrzymują się. Olbrachtowice wykluczone komunikacyjnie
Rewitalizacja połączenia Wrocław-Świdnica ominęła Olbrachtowice i 3 wsie korzystające z tej stacji w przeszłości.
Po 22 latach na linie kolejową Wrocław-Świdnica przez Sobótkę wróciły pociągi, ale nie dla wszystkich. Pomimo nowych torów i nowoczesnych składów we wsi Olbrachtowice brakuje najważniejszego - peronu i zatrzymujących się pociągów.
Nauka jazdy przez przejazd. Przy Zwycięskiej straż rozdawała ulotki informacyjne, a miasto dostawiło dodatkowy sygnalizator drogowy
Wszystkie służby na przejazd w ulicy Zwycięskiej. Po co? By przypomnieć kierowcom, jak mają jeździć. Akcja informacyjna to jedno rozwiązanie problemu rogatkowego. Drugie to dodatkowy sygnalizator drogowy, który już wisi, a zacznie działać lada dzień. Trzecie to dyżury policji, która nie będzie pobłażliwa w stosunku do kierowców łamiących przepisy.
Dziś odcinek specjalny! Zapraszamy na wycieczkę z Wrocławia Głównego do Świdnicy przez Sobótkę. Pociągi pasażerskie po 22 latach powróciły do miasta położonego u stóp Ślęży. Kierunek ten wzbogacił ofertę przewozów realizowanych przez KD w ramach Dolnośląskich Kolei Aglomeracyjnych. Wykonana przez PKP PLK modernizacja 60-kilometrowej linii kolejowej nr 285 z Wrocławia do Świdnicy została dofinansowana ze środków unijnych przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Czy ktoś mi wytłumaczy jaki jest sens puszczania składów hybrydowych na całkowicie spalinową linię? Przecież to totalny nonsens. A na trasie Wrocław - Kudowa gdzie 70% trasy jest pod drutem jeżdżą spalinowe szynobusy... większej głupoty nie widziałem.
Ja zaś 02.07 i 03.07 jechałem hybrydą na trasie Wrocław-Lubań-Wrocław, gdzie zaś jest 0% bez druta. Sytuacja "taborowa" jest jaka jest i co akurat pojedzie to loteria.
Remont linii kolejowej ze Świdnicy do Jedliny-Zdroju na finiszu. Trasą mamy pojechać w grudniu
Od ponad miesiąca z sukcesem kursują już pociąg na trasie z Wrocławia do Sobótki i Świdnicy. Wkrótce wyjadą także na tory górskiego odcinka linii 285 do Jedliny-Zdroju, którego remont, po wielu opóźnieniach, zbliża się wreszcie ku końcowi.
Jest szansa, że przystanek w Olbrachtowicach jednak powstanie
Przystanek, który został pominięty podczas rewitalizacji linii 285 do Świdnicy i Sobótki jednak powstanie?
Po 22 latach na linie kolejową Wrocław-Świdnica przez Sobótkę wróciły pociągi, ale nie dla wszystkich. Pomimo nowych torów i nowoczesnych składów w wykluczonej komunikacyjnie wsi Olbrachtowice brakuje najważniejszego - peronu i zatrzymujących się pociągów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum