Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Tory nie dla interREGIO
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 05-03-2013, 14:00    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
hehe to towarówki też muszą wycofać z CMK, a sporo ich tam jeździ, często wolniej niż 100 km/h??


Z tego chyba PLK-a nie zdaje sobie sprawy.


Cytat:
Jasne, że oferta na CMK powinna być dostępna cenowo dla każdego, czyli droższe i tańsze połączenia, ale są miasta, jak np. Częstochowa, skąd w ogóle ciężko się wydostać do Warszawy i tutaj brak IR naprawde dziwi.


Kiedyś jeden IR z Warszawy do Krakowa jeździł przez Częstochowę, może to dobry kierunek? Drugi EZT mógłby dojeżdżać do Łodzi.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 05-03-2013, 21:04    Odpowiedz z cytatem

Towarówki są prowadzone przez kolegów z PKP Cargo .....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-03-2013, 21:22    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Kiedyś jeden IR z Warszawy do Krakowa jeździł przez Częstochowę, może to dobry kierunek?

Nigdy nic takiego nie miało miejsca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-03-2013, 21:58   

Lil_Peter nie badz taki pewny! Bardzo krótko, ale jezdzil Smile
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 05-03-2013, 21:59    Odpowiedz z cytatem

Pewnie, że jeździł. Lil_Peter tak zamierzchłych czasów już nie pamięta Very Happy .

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 06-03-2013, 10:23    Odpowiedz z cytatem

To było na samym początku IR.
Rano jechał o 7 z Krakowa CMK-ą na ED72, a wracał przez Częstochowę jakoś 12:23 czy coś takiego.
Pamiętam ten pociąg, jak pierwszy raz na Warszawie byłem Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 06-03-2013, 12:24    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, nie tak krótko, bo jeździł od wprowadzenia iR w czerwcu do końca rozkładu, i o dziwo, ten powrotny z Warszawy to na odcinku do Częstochowy miał całkiem przyzwoitą frekwencję.

I wydaje mi się, że to jest bardzo dobry kierunek. Dwie pary ReXów na CMK na wagonach (jest ich tyle, że po zmianie kategorii Bolka na iR spokojnie można pomyśleć o takim rozwiązaniu), i do tego kilka par uzupełniających p. Kielce, Skarżysko, Radom, oraz p. Koluszki, Częstochowę, Koniecpol. I już jest sukces Smile

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-03-2013, 02:12    Odpowiedz z cytatem

Na kolei trwa wojna o tory. Stracą na tym pasażerowie

Zarządzająca torami spółka PKP Polskie Linie Kolejowe pochwaliła się wczoraj projektem nowych stawek za dostęp do torów w 2014 r. – średnia cena wzrośnie o 3,7 proc., co oznacza lekkie wyhamowanie skali corocznych podwyżek. Jednocześnie bez rozgłosu ustaliła nowe zasady przydzielenia newralgicznych tras, m.in. na linii średnicowej w Warszawie, najbardziej zatłoczonym odcinku torów w Polsce.

W regulaminie znalazł się zapis, że od grudnia PLK będą miały prawo nie wpuszczać na dalekobieżny odcinek „średnicy” między Dworcem Zachodnim a Wschodnim tych pociągów, które nie są objęte tzw. obowiązkiem służby publicznej, czyli nie są dotowane. Pociągi będą musiały jeździć objazdem przez Warszawę Gdańską, co dla pasażerów oznacza przesiadki.

Samorządowe Przewozy Regionalne puszczają codziennie linią średnicową 20 pociągów. W myśl nowych przepisów większość z nich może zostać z centrum Warszawy wyrugowana. Jednocześnie reguły gry zostały ustalone tak, że powodów do obaw nie powinno mieć PKP Intercity. Np. ekspres „Lech” PKP Intercity nie jest objęty służbą publiczną, ale za to nie wyklucza się go z tunelu średnicowego, bo osobny zapis w regulaminie gwarantuje pociągom tej kategorii priorytet przy przydzielaniu tras.

Po drugie, od grudnia na kluczowy odcinek Centralnej Magistrali Kolejowej łączącej Warszawę z Krakowem i Śląskiem nie będą miały wstępu pociągi pasażerskie, które nie rozpędzają się do 120 km/godz. Tu znowu ucierpią tylko Przewozy. Co prawda pociągi InterRegio „Piast” i „Matejko” oraz RegioExpress „Chemik” ciągną lokomotywy spełniające te kryteria, ale w przypadku awarii standardem jest wypuszczanie składu elektrycznego ED72, którego prędkość maksymalna to 110 km/godz.

Ograniczenia mogą mieć związek z szykowanym po 2013 r. remontem dalekobieżnej części linii średnicowej i szykowaniem CMK do kursowania Pendolino od 2015 r. Spółka PKP PLK nie ustosunkowała się wczoraj do pytań DGP w sprawie zastosowanych kryteriów.

– Nowe zapisy w regulaminie PKP PLK są precyzyjnie wymierzone w pociągi Przewozów Regionalnych, a neutralne dla PKP Intercity – twierdzi Karol Trammer, redaktor naczelny „Z biegiem szyn”. – Spółki PLK i Intercity należą do jednej grupy kapitałowej PKP. A stracą tylko Przewozy Regionalne, które wyszły z PKP i nie zgodziły się zająć wyłącznie połączeniami regionalnymi, ale uruchomiły pociągi InterRegio, które odebrały Intercity część klientów – twierdzi.

Urząd Transportu Kolejowego może nałożyć karę finansową w przypadku stwierdzenia nierównego traktowania przez PLK uczestników rynku. Jak sprawdziliśmy, na razie taki wniosek Przewozów Regionalnych nie wpłynął. – Liczymy na wypracowanie kompromisu z PKP PLK w ramach konsultacji przed wejściem regulaminu w życie – mówi Kamil Migała z PR.

źródło: Gazeta Prawna

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

grzesik56 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Lip 2011

PostWysłany: 20-03-2013, 07:40    Odpowiedz z cytatem

ile to się muszą nagłówkować,żeby uwalić IR,a IC żeby nie było poszkodowane.Całkowicie dziki kraj-jak w dżungli
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 13-05-2022, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Jak beton PKP uwalił tanie pociągi interREGIO.


_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2022 infokolej.pl