Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Miasta opuszczone przez PKP IC
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 19-07-2019, 21:49    Odpowiedz z cytatem

Duże miasta bez PKP Intercity

Do 13 polskich miast liczących więcej niż 50 tys. mieszkańców nie docierają pociągi spółki PKP Intercity. Największym miastem leżącym poza siecią połączeń dalekobieżnych jest 121-tysięczny Płock.

Bez dostępu do połączeń PKP Intercity pozostają również Grudziądz (96 tys. mieszkańców), Lubin (73 tys. mieszkańców), Świdnica (58tys. mieszkańców) i Ostrołęka (52 tys. mieszkańców).

Specyficzna sytuacja dotyczy Pruszkowa (61 tys. mieszkańców) oraz Świętochłowic (51 tys. mieszkańców), przez które codziennie przejeżdżają dziesiątki pociągów PKP Intercity, jednak żaden z nich nie ma w tych miastach postoju.

Sześć miast –Jastrzębie Zdrój, Siemianowice Śląskie, Łomża, Mielec, Bełchatów i Piekary Śląskie – jest w ogóle pozbawionych połączeń kolejowych, zarówno dalekobieżnych, jak i regionalnych.

Dodajmy ponadto, że w liczącym 84 tys. mieszkańców Nowym Sączu pociągi spółki PKP Intercity pojawiają się wyłącznie w soboty i niedziele, jedynie przy okazji nastawionej tylko na turystów obsługi ciągu prowadzącego do kurortów Beskidu Sądeckiego.

Źródło: "Z Biegiem Szyn"
http://www.zbs.net.pl/zbs102.pdf

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Modus90 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Gru 2017

PostWysłany: 20-07-2019, 08:53    Odpowiedz z cytatem

Grudziądz ma tylko Arrivę, i tam problemem jest to, że cała linia jest niezelektryfikowana i kursują po niej SZT; choć mógłby kursować jakiś pociąg PIC np z Grudziądza do Warszawy przez Toruń
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 20-07-2019, 22:06    Odpowiedz z cytatem

Modus90 napisał/a:
Grudziądz ma tylko Arrivę, i tam problemem jest to, że cała linia jest niezelektryfikowana i kursują po niej SZT; choć mógłby kursować jakiś pociąg PIC np z Grudziądza do Warszawy przez Toruń

Co z tego że nie ma druta,sporo jest linii bez druta gdzie IC jeździ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 22-07-2019, 10:28    Odpowiedz z cytatem

W Lubinie obecnie nie ma pociągów IC bo ruch pasażerski funkcjonuje od czerwca po remoncie linii. Jak otworzą dalszą część w stronę Głogowa to zaczną jeździć IC bo już nawet złożyli zamówienie .

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 28-09-2021, 15:21    Odpowiedz z cytatem

Z Katowic do Gdyni TLK przez Kościerzynę? Bez szans!

Na czas zamknięcia linii 207 pociąg TLK mógłby omijać ją przez Laskowice Pomorskie i Kościerzynę. Poprawiłoby to przynajmniej czasowo ofertę komunikacyjną w tej części Pomorza, a przy tym pozwoliłoby na efektywne wykorzystanie taboru spalinowego – uważa poseł Lewicy Krzysztof Gawkowski. Z odpowiedzi ministerstwa wynika jednak, że nie ma szans na wprowadzenie takiego rozwiązania.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/z-katowic-do-gdyni-tlk-przez-koscierzyne-mi-mowi-nie-104122.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sprzątamwagonic Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2021

PostWysłany: 17-10-2021, 09:11    Odpowiedz z cytatem

Jak była niska frekwencja, to po co mają tam zatrzymywać pociągi pośpieszne. Dla miast z niską frekwencją są regio.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 17-10-2021, 13:25    Odpowiedz z cytatem

To niech wygenerują frekwencję. Od czego jest ich marketing Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 02-11-2021, 17:47    Odpowiedz z cytatem

Pasażerskie połączenia kolejowe wracają do Rypina. Przez Brodnicę dojedziemy do Gdyni i Katowic!

Po 21 latach przerwy do Rypina wracają pociągi pasażerskie. Od 12 grudnia tego roku zostanie uruchomione połączenie relacji Katowice – Gdynia – Katowice, przez Sierpc, Rypin i Brodnicę. – Przywrócenie połączeń kolejowych bardzo pozytywnie wpłynie na atrakcyjność regionu i będzie bodźcem do rozwoju, a nasze małe ojczyzny zostaną prawidłowo skomunikowane z resztą kraju – mówi Paweł Grzybowski, burmistrz Rypina.

Więcej:

https://rypin.naszemiasto.pl/pasazerskie-polaczenia-kolejowe-wracaja-do-rypina-przez/ar/c1-8467191
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-02-2022, 10:15    Odpowiedz z cytatem

Do 2030 roku pociągi PKP IC mają docierać do Wschowy, Mielca, Nowej Rudy czy Łomży

Pociągi PKP Intercity z każdym rozkładem jazdy docierają do kolejnych miejscowości. W ostatnim czasie dzięki pociągom pospiesznym na kolejową mapę Polski wrócił Rypin. Dzięki interpelacji posła Łukasza Mejzy poznaliśmy wstępne plany PKP IC na to, jak spółka chce rozwijać siatkę swoich połączeń do 2030 roku. Pociągi dalekobieżne mają docierać do Wschowy, Mielca, Ostrołęki czy Łomży.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

WRmnouz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2021
Skąd: Lublin

PostWysłany: 17-02-2022, 13:44    Odpowiedz z cytatem

Przydałyby się dalekobieżne pociągi osobowe Polregio jak za czasów PRL. Dla mieszkańców dużych miast jak Warszawa, Gdańsk, Kraków, Lublin, Wrocław nie byłyby dużą konkurencją dla IC, ale mieszkańcom mniejszych miast, o stacjach z małą frekwencją pozwoliłyby pojechać gdzieś dalej bez przesiadek po 30 km. jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 17-02-2022, 14:57    Odpowiedz z cytatem

Może jeszcze akcja "100 SU42 z 120A dla 100 miast bez kolei"?

Chyba do niektórych jeszcze nie dotarło, że wkrótce mają zmienić się kategorie handlowe pociągów na IC, IR i RE, gdzie IC będą dedykowane sektorowi biznesu, IR będą miały charakter dotowanych przewozów międzywojewódzkich, a RE będą "międzyregionalnymi Regio". Przynajmniej tak to ma być na papierze. Osobiście jestem jednak zwolennikiem podziału kategorii pociągów na pięć jasno określonych kategorii, a mianowicie:
EX - komercyjne najszybsze pociągi konkurujące z samolotami - najbardziej atrakcyjne pod względem czasu i komfortu podróży, mając w składzie obowiązkowo wagon gastronomiczny, oferta tam, gdzie wybadana zostanie odpowiednia frekwencja, główne zadanie: bardzo szybkie skomunikowanie odległych od siebie regionów
IC - dotowane pociągi międzywojewódzkie o ograniczonej liczbie postojów obsługujące przede wszystkim wielkie aglomeracje i ważne węzły (o czasie podróży co najmniej godzinę dłuższym niż EX), zestawienia dobre, ale gastronomia tylko na trasach przekraczających 6 godzin jazdy, główne zadanie: promocja kolei wśród "zwykłych pasażerów" poprzez szybkie skomunikowanie odległych od siebie regionów
IR - międzyregionalne "tłukące się" dłużej z postojami na węzłach niższego stopnia i tam, gdzie sobie dany poseł zażyczy, mają zapewnić skomunikowanie niezależnie od czasu jazdy, ważna jest bezpośredniość, główne zadanie: w ogóle skomunikowanie odległych od siebie regionów i zapewnienie pociągu dalekobieżnego do miejsc, gdzie ich dotąd nie było
RE - ekspresy międzyregionalne typu "Kamieńczyk" oraz wewnątrzregionalne KD/KS Sprinter na nieco lepszym taborze rangi regionalnej, główne zadanie: szybkie skomunikowanie wewnątrz regionów
oraz R - wszelkiego rodzaju pociągu osobowe zatrzymujące się na każdej stacji/przystanku, główne zadanie: ogólne zapewnienie podstawowej dostępności kolei

Nie powinno się tworzyć takiego odstępu między szybkimi ekspresami dla biznesu i znacznie wolniejszych dotowanych IR. Musi być coś pośredniego, bo ludzi się nie przyciągnie, a na razie polska kolej wciąż znajduje się na etapie budowy bazy pasażerów, a nie przesycenia.

Ogólnie te plany dotyczą CPK, ale można je spokojnie wdrożyć w "krajowej organizacji kolei". Miasta dotąd pozbawione kolei powinny przede wszystkim uzyskać pociągi R i RE w szczycie, a a w dalszej kolejności IR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

emerytpkp s.a. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sty 2013

PostWysłany: 17-02-2022, 17:54    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przydałyby się dalekobieżne pociągi osobowe Polregio jak za czasów PRL.

A ilu ludzi by chciało tym jeździć? Teraz większość z tych, którzy podróżowali kiedyś koleją ma własny samochód. Polacy są zbyt biedni żeby posiadając auto korzystać z pociągów. To nie są Niemcy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

WRmnouz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2021
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-03-2022, 07:55    Odpowiedz z cytatem

Atoman, pełna zgoda. A znane są już nazwy tych nowych kategorii? Dobrze myślę że to będzie IC - InterCity, IR - InterRegion, RE -RegionExpress? Ciekawe jakie relacje założą dla IC, na pewno będą miasta jak Trójmiasto, Kraków, Wrocław. Ciekawe czy Lublin będzie miał IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sprzątamwagonic Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Paź 2021

PostWysłany: 17-03-2022, 16:43    Odpowiedz z cytatem

WRmnouz napisał/a:
Atoman, pełna zgoda. A znane są już nazwy tych nowych kategorii? Dobrze myślę że to będzie IC - InterCity, IR - InterRegion, RE -RegionExpress? Ciekawe jakie relacje założą dla IC, na pewno będą miasta jak Trójmiasto, Kraków, Wrocław. Ciekawe czy Lublin będzie miał IC.

IC dla Lublina? Lublin nawet na IR nie zasługuje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

WRmnouz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2021
Skąd: Lublin

PostWysłany: 19-03-2022, 21:05    Odpowiedz z cytatem

sprzątamwagonic, chciałbym zauważyć że (bez obrazy) Lublin to 9 największe miasto w Polsce, i jest większe od Radomia. Miasto wojewódzkie zasługuje na IR, a Lublin myślę że nawet jedną parę IC mógłby mieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl