Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 49, 50, 51
Dolnośląskie reaktywacje
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 17-03-2021, 17:06    Odpowiedz z cytatem

Ralny napisał/a:
Bezpartyjni Samorządowcy pożarli się w UMWD o linie kolejowe.

Jest ciąg dalszy tego cyrku w UMWD:

https://gazetawroclawska.pl/czy-to-koniec-puczu-marszalek-wojewodztwa-dolnoslaskiego-tworzy-nowy-klub-i-staje-na-jego-czele/ar/c1-15495456

Bezpartyjni Samorządowcy w sejmiku podzielili się na dwa wrogie obozy: BS i BiS.

Tak więc teraz na Dolnym Śląsku rządzą PiS & BiS. Bareja by tego nie wymyślił...

Młot

_________________
Koleje Dolnośląskie sługą narodu ukraińskiego – Głos sprzeciwu w obecnych czasach ukrofilii.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2009
Skąd: Świętoszów

PostWysłany: 17-03-2021, 23:32    Odpowiedz z cytatem

Pytanie tylko którędy tę kolej przez Polkowice puścić. Po torach PMT przez szyb RVI można, bo z tego co wiem to jest już nieużywany. A dalej nie ma którędy. Pozostaje tylko wersja naokoło przez Polkowice Dolne, szyb Rudna Zachodnia i zmiana kierunku między semaforami na szlaku Rudna Zachodnia a Rudna Zdawcza (cmentarz). Szlak ma raptem 300 metrów i nawet jakiś zabłąkany ICek mógłby przejechać (autobusem szynowym takim, co to w Bieszczady jeździ w trakcji spalinowej). Tylko jaki sens puszczać spalinowego w 90% trasy pod trakcją elektryczną (myślę tu o relacji z Wrocławia nad morze). Osobowe mogły by dać radę, jako, że Polkowice ciążą na kierunek Wrocław. Obeszło by się bez budowy odcinka Sieroszowice - Żukowice (10km). A reszta? Bielawa - Srebrna Góra na pewno do zalewu, dalej nie wiem do którego kierunku Srebrna Góra ciąży; Jelenia Góra - Lwówek (i dalej) - jak najbardziej tak, bo tam nawet drogi dojazdowej nie ma (jest, ale jechałem dwa razy i więcej nie będę); Jelenia Góra - Kowary/Karpacz - tak obie, z zastrzeżeniem dojazdu busowego/autobusowego na Karpacz Górny; Świeradów tak z możliwością pociągów bezpośrednich (choćby z Wrocławia). Z Kowar do Kamiennej Góry raczej nie ma szans ze względu na tunel. Wojcieszów, mimo że jest w powiecie złotoryjskim, to ciąży na Jelenią Górę i pociągi w tej relacji miały by sens. A szczególnie weekendowe. Stronie/Lądek typowo turystyczne plus dojazdy codzienne do Kłodzka - tylko jeździć. No i ta osławiona Sobótka. Krótka, szybka trasa na weekend i bezproblemowy przyjazd do Wrocławia dla wielu ludzi z okolic - jak to się na kolei mówi?: jechać i nie zwalniać prędkości Smile. Świdnica - Jedlina powinna mieć potencjał.
Reasumując: każda linia jest potrzebna, reaktywacja przeniesie tylko plusy. Może się uda reaktywować linię do Chocianowa, a nawet do Przemkowa. I nie zapomnijmy o Bogatyni.
A ujadanie na siebie nie ma sensu (w sensie, która linia ważniejsza).
Pozdrawiam.
M.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kociol2009 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Paź 2017

PostWysłany: 21-03-2021, 19:35    Odpowiedz z cytatem

Plany inwestycyjne DSDiK na rok 2021 z budżetem 0,5 mld zł min. w infrastrukturę kolejową.

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/dolnoslaskie-wyda-w-tym-roku-pol-miliarda-na-drogi-obwodnice-i-tory-75874.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-08-2021, 17:07    Odpowiedz z cytatem

Za kilkadziesiąt milionów złotych ma zostać odbudowana kolej do Karpacza i Kowar. Dziś odbyło się w Kowarach spotkanie w tej sprawie. Kolej do Kamiennej Góry musi poczekać.

W 2023 roku do Karpacza znów mają pojechać pociągi:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/111446/W-2023-roku-do-Karpacza-znow-maja-pojechac-pociagi

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leśny Dziadek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2010

PostWysłany: 21-10-2021, 08:59    Odpowiedz z cytatem

Linia 310 wraca do życia. Na razie inwentaryzacja nowego własciciela, więc odkrzacz0na być musi.

https://naforum.zapodaj.net/images/d4dc214cb7e7.jpg

_________________
www.strzelnicahistoryczna.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-10-2021, 13:33    Odpowiedz z cytatem

Pociągiem do Wojnowa i Jelcza od grudnia tego roku? Brakuje taboru

W grudniu tego roku wreszcie zakończy się rewitalizacja linii kolejowej 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice. Prace przedłużyły się o ponad dwa lata. Od grudnia po linii będą mogły kursować pociągi, lecz jak zapowiedziały władze województwa dolnośląskiego, może się to nie udać aż do września 2022 roku.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pociagiem-do-wojnowa-i-jelcza-od-grudnia-tego-roku-brakuje-taboru-105007.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-12-2021, 13:13    Odpowiedz z cytatem

Po 20 latach pociągi wróciły na trasę do Jelcza-Laskowic przez Wojnów

Po godz.5 w trasę po zrewitalizowanej linii nr 292 Wrocław-Wojnów-Czernica-Jelcz-Laskowice wyruszył pierwszy pociąg Kolei Dolnośląskich. Do września 2022 roku na nowej trasie będzie jeździło 7 par połączeń na dobę, natomiast od września przyszłego roku samorząd planuje uruchomienie 15 par.

Czytaj więcej:
https://www.radiowroclaw.pl/articles/view/114966/Zrewitalizowana-linia-Wroclaw-Wojnow-Czernica-Jelcz-Laskowice-juz-czynna

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-01-2022, 17:31    Odpowiedz z cytatem

Najwyższa Izba Kontroli oceniła działania samorządu województwa dolnośląskiego ws. przywracania połączeń kolejowych.

"Samorząd Województwa Dolnośląskiego przywracając niektóre połączenia kolejowe poprawił funkcjonowanie transportu kolejowego w regionie. W ocenie NIK nie wpłynęło to jednak istotnie na rozwój tej gałęzi transportu. Planowanie reaktywacji pasażerskich połączeń było nierzetelne. Spośród 21 odcinków linii kolejowych o długości 210,7 km, objętych procesem przejmowania od PKP PLK S.A. lub PKP S.A., pasażerskie przewozy przywrócono na trzech odcinkach o łącznej długości 37,6 km. Przy dotychczasowym poziomie finansowania Zarządcy w kwocie średnio 8 mln 196 tys. zł rocznie, reaktywacja na pozostałych 173,1 km nieczynnych odcinków linii zajmie jeszcze co najmniej 52 lata" - czytamy w raporcie NIK.

Czytaj więcej na nik.gov.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-01-2022, 06:58    Odpowiedz z cytatem

Krótko rzecz mówiąc nie każda reaktywacja ma sens. Niektóre trasy uwzględnione w doniesieniach medialnych oraz zawarte w dokumentach planistycznych są delikatnie rzecz mówiąc abstrakcyjnym pomysłem do reaktywacji.
Przejmowanie tras przez województwo można uznać za zjawisko pozytywne, ale w przypadku tras, które mają [1] potencjał, [2] stanowią uzupełnienie sieci kolejowej. Za negatywne należy uznać przejmowanie tras łączących nic z niczym albo wręcz zlokalizowane pośrodku innych nieczynnych tras.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kociol2009 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Paź 2017

PostWysłany: 09-01-2022, 18:04    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Najwyższa Izba Kontroli oceniła działania samorządu województwa dolnośląskiego ws. przywracania połączeń kolejowych.

Ciekawostka, że w raporcie NIK czepia się DSDiK wskazując uchybienia i zaniedbania występujące na przejętych odcinkach. Nie wiadomo tylko dlaczego NIK nie podkreśli w swojej ocenie, że tak naprawdę za taki stan rzeczy odpowiada nie DSDiK a PKP PLK lub PKP Nieruchomości bo to właśnie te instytucje zarządzając tym majątkiem i biorąc na jego utrzymanie pieniądze doprowadziły do takiego stanu jaki jest dzisiaj tzn. ruiny. UMWD odcinki nieczynnych linii kolejowych przejął na przełomie lat 2019/2020 a raport dotyczy lat 2016-2020 a tak to wygląda jakby degradacja tych szlaków nastąpiła zaraz po przekazaniu a wcześniej wszystko było cacay Wink
Ciekawa jest również kwestia zwolnienia z podatku od nieruchomości infrastruktury kolejowej. Według prawa tylko czynna i udostępniana przewoźnikom infrastruktura kolejowa podlega temu zwolnieniu a z tego co wiem PKP PLK nie płaci gminą podatku za nieczynne szlaki. Jeżeli NIK nakazuje zapłacenie tego podatku DSDiK to będzie to precedens, który pozwoli innym gminom wystąpić do PKP PLK o zwrot należnego podatku za nieczynną infrastrukturę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-01-2022, 16:00    Odpowiedz z cytatem

Raport NIK o przejmowaniu dolnośląskich linii. „To idiotyzm”

Najwyższa Izba Kontroli sprawdziła, jak wygląda proces przejmowania z rąk państwa linii kolejowych w województwie dolnośląskim. Raport jest krytyczny wobec samorządu, ale na wielu etapach kompletnie pomija kolejową rzeczywistość i stawia dziwaczne wnioski.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/raport-nik-o-przejmowaniu-dolnoslaskich-linii-to-idiotyzm-106158.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-01-2022, 15:30    Odpowiedz z cytatem

Będą autobusy Kolei Dolnośląskich z Kłodzka do Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego?

Wicemarszałek Dolnego Śląska Tymoteusz Myrda spotkał się z samorządowcami z Lądka Zdroju i Stronia Śląskiego. Rozmawiali na temat tego jak włączyć dwa atrakcyjne turystycznie miasta w siatkę kolejowych połączeń za pomocą autobusów.

Czytaj więcej na transport-publiczny.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 16-04-2022, 20:13    Odpowiedz z cytatem

Ludzie przeciez to sa mżonki przeciez KD posiadaja jedynie 25 szynobusow, a UMWD chce reaktywowac 10 lini kolejowych m.in. do Kowar, Karpacza, Zlotoryi, Swieradowa, Radkowa. Na to wszystko potrzeba 60-70 szynobusow, a niby jak maja KD zakupić tyle taboru nagle teraz? Czemu do Lesnej KD nie uruchomia pociagow, po mimo że pociągi moga jechac 40 km/h. W Czechach jakos po lokalkach jezdza motoraczki 50 km/h...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 51 z 51 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 49, 50, 51
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRejestracjaLogowanieRegulaminFAQAdministracjaUżytkownicyOstrzeżeniaStatystykiSzukajAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2022 infokolej.pl