Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Następny
Połączenia dalekobieżne na linii zgorzeleckiej
Autor Wiadomość

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 15-08-2020, 18:24    Odpowiedz z cytatem

Ale to wszystko przez skąpstwo PKP PLK, bo gdyby chociaż jeden tor zelektryfikowali w części lubańskiej, to miałby skład, gdzie nocować. Na szlaku tego robić nie może...

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 15-08-2020, 19:36    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o zawieszenie Nałkowskiej do Zgorzelca, to IC jest tu najmniej winne. Podziękujcie raczej Zarządcy Infrastruktury. Przez nietknięcie części lubańskiej, nie dość, że nie ma szansy na składy wagonowe w Zgorzelcu, to jeszcze potrzebne jest cofnięcie Darta do Węglińca, żeby nie blokował szlaku przez całą noc. Zresztą to jest też przyczyną uwalenia Nałkowskiej. Od września zaplanowany jest ruch jednotorowy do Zgorzelca, co uniemożliwi zjazd darta do Węglińca.

Dlatego spodziewajcie się zawieszenia ruchu dalekobieżnego do Zgorzelca za każdym razem, kiedy jakakolwiek pierdoła uniemożliwi ruch dwutorowy. Elektryfikacja lubańskiej części Zgorzelca jest kosztem rzędu kilkuset tysięcy złotych. Szkoda, że zarządca infrastruktury, który lekką ręką trwoni miliardy na modernizacje i reelektryfikacje przynoszące zysk czasowy na poziomie kilku minut (Warszawa-Poznań) w Zgorzelcu żydzi nawet na parę bramek i kilkaset metrów toru drutu po lubańskiej stronie stacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Raxo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Cze 2020
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 15-08-2020, 20:52    Odpowiedz z cytatem

IC najmniej winne, a to dobre. Zdaje się że już parę słyszeliśmy coś takiego, że przewoźnik bardzo by chciał ale infrastruktura nie pozwala...

Prawda jest taka, że bogata oferta aż jednego składu PKP IC dla Zgorzelca została tak ułożona, aby jak najszybciej się z niej wycofać, napisałem o tym we wcześniejszym poście. Niewystarczająca infrastruktura nie jest tu głównym powodem, za to bardzo wygodną wymówką dla PKP IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 15-08-2020, 21:45    Odpowiedz z cytatem

Tradycyjnie najwięcej do powiedzenia na temat Zgorzelca mają ci, którzy tu nie mieszkają, nie jeżdżą i najmniej się orientują. I plotą bzdury.

Zacznijmy od kruczka: „Ale to wszystko przez skąpstwo PKP PLK, bo gdyby chociaż jeden tor zelektryfikowali w części lubańskiej, to miałby skład, gdzie nocować. Na szlaku tego robić nie może...”

Impuls KD nocuje w Zgorzelcu. Na torze głównym przy jednym z peronów. Równie dobrze na tym samym torze może nocować Dart. Drugi tor szlakowy jest wolny i ruch przez stację może się odbywać. Choć i tak w nocy nic przez granicę nie jeździ.

A teraz Bartuś: „Przez nietknięcie części lubańskiej, nie dość, że nie ma szansy na składy wagonowe w Zgorzelcu, to jeszcze potrzebne jest cofnięcie Darta do Węglińca, żeby nie blokował szlaku przez całą noc. Zresztą to jest też przyczyną uwalenia Nałkowskiej. Od września zaplanowany jest ruch jednotorowy do Zgorzelca, co uniemożliwi zjazd darta do Węglińca.”

Do kwestii poruszonej w pierwszym zdaniu już się odniosłam. Dart nie musi zjeżdżać na noc do Węglińca. Może nocować w Zgorzelcu razem z Impulsem na jednym torze. A skoro zjeżdża, bo PKP IC tak sobie wymyśliło to co ma do rzeczy ruch jednotorowy? Po czynnym torze zjechać nie może? W nocy, gdy nic nie jeździ? No litości!

A propos, skład wagonowy może do Zgorzelca jeździć (tylko po co skoro są logistycznie wygodniejsze Darty?). Oblot lokomotywy na stacji jest możliwy. Może nie uwierzycie, ale na stacji Zgorzelec są rozjazdy.

Szukacie problemów tam gdzie ich nie ma i powtarzacie bzdury kolportowane przez mikoli w internecie. A sprawa jest prosta jak kłębek drutu kolczastego. W Węglińcu po prostu Dart jest sprzątany, bo w Zgorzelcu ponoć nie ma do tego warunków. PKP IC idzie po prostu na łatwiznę i sobie wymyślili, że Zgorzelec oleją dla swej wygody. Ot, i cała tajemnica mikolskiej wiary. PKP PLK jest tutaj najmniej winne.

Najlepsze rozwiązanie tej kwestii to takie obiegi taboru, żeby Dart po przyjeździe do Zgorzelca nie musiał stać długo tylko w miarę szybko ruszał z powrotem w planową trasę. No i oczywiście skomunikowanie z Dreznem!

Ja bym zrobiła dwie pary połączeń IC do/ze Zgorzelca:

Zgorzelec 7:00 - Białystok
Białystok - Zgorzelec 22:30

Zgorzelec 23:00 - Warszawa
Warszawa - Zgorzelec 6:30

W takim przypadku IC „Karkonosze” musiałby jechać przez Wałbrzych i inną trasą z Wrocławia do Warszawy niż IC ze Zgorzelca, żeby pociągi się nie dublowały. Nocny IC do/ze Zgorzelca puściłabym przez Śląsk, Kraków i CMK, co załatwiłoby połączenie naszego regionu z południową Polską.

I tu prośba do Światowida, żeby KODLK pochylił się nad moim pomysłem.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 16-08-2020, 06:52    Odpowiedz z cytatem

Czekamy na odpowiedź w tej sprawie z Ministerstwa Infrastruktury aby móc się odnieść do ich głupot. Wtedy powiadomimy media i będziemy działać dalej. Byćmoże od rozkładu 20/21 zaszła jakaś zmiana o której nie wiemy.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

CzekoladaBanan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Kwi 2020

PostWysłany: 16-08-2020, 11:39    Odpowiedz z cytatem

Najlepszy pociąg OsP „Szczeliniec” relacji Kudowa-Zdrój - Wrocław Główny od nowego rozkładu jazdy będzie już zwykłym OS który się wszędzie zatrzyma, ale tylko w jedna stronę do Wrocławia. Brakuje jeszcze by w Suszce się zatrzymał 😂
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KraxWRO Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2015

PostWysłany: 17-08-2020, 00:40    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Dart nie musi zjeżdżać na noc do Węglińca. Może nocować w Zgorzelcu razem z Impulsem na jednym torze.

Otóż nie może nocować w Zgorzelcu bo stoją tam nie jeden a dwa Impulsy (jeden co wyjeżdżą o 4:55 i drugi co wyjeżdża o 6:19) i nie ma miejsca na Darta.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-09-2020, 17:51    Odpowiedz z cytatem

CIĘCIA PO CICHU

Po zaledwie ośmiu miesiącach funkcjonowania spółka PKP Intercity wycofała swoje połączenia ze Zgorzelca. Uruchomienie w grudniu 2019 r. pociągu dalekobieżnego do tego 30-tysięcznego miasta przedstawiano jako element szerszej strategii rozszerzania sieci połączeń PKP Intercity.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs109.pdf

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-10-2020, 19:04    Odpowiedz z cytatem

kacper98 napisał/a:
Noema napisał/a:
Dart nie musi zjeżdżać na noc do Węglińca. Może nocować w Zgorzelcu razem z Impulsem na jednym torze.

Otóż nie może nocować w Zgorzelcu bo stoją tam nie jeden a dwa Impulsy (jeden co wyjeżdżą o 4:55 i drugi co wyjeżdża o 6:19) i nie ma miejsca na Darta.

Dziś jechałem pierwszym pociągiem (4:46) ze Zgorzelca do Wrocławia i na stacji widziałem jednego Impulsa. Drugi musiał nocować w Węglińcu, w związku z czym był pusty podsył.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 17-10-2020, 22:37    Odpowiedz z cytatem

W nowym rozkładzie Nałkowska jest z powrotem ze Zgorzelca o 5.29.
A tak na marginesie zapytam ludzi ze Zgorzelca jaki jest poziom zadowolenia mieszkańców po elektryfikacji i czy chętnie korzystają np. ze sprinterów jadących do Wrocławia 1:35 h?

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Wrocław / Zgorzelec

PostWysłany: 22-10-2020, 01:46    Odpowiedz z cytatem

kruczek, zadowolenie z pociągów bezpośrednich jest. Niestety liczba podróżnych generalnie spadła z uwagi na sytuację epidemiczną.

Sprintery są świetne, zwłaszcza poza weekendami, bo mają jednak mniejsze obciążenie od składów zatrzymujących się na każdym przystanku.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 22-10-2020, 03:54    Odpowiedz z cytatem

Czyli może trzeba pomyśleć nad rozszeżeniem tej oferty.Jeśli wypaliła na zgorzeleckiej to może zwiekszyć ilość w sensownym takcie na zmiane z osobowymi a i może uruchomić sprintery na innych obleganych liniach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 25-10-2020, 08:16    Odpowiedz z cytatem

Lausitzer napisał/a:
Moim zdaniem, tak naprawdę, na dalekobieżne połączenia międzynarodowe na E30 przydałaby się elektryfikacja resztki do Zgorzelca i odcinków Zgorzelec - Goerlitz oraz Goerlitz - Dresden.
Pozdrawiam


Zgadam sie s Toba czasami bylo by fajne srobic pociag Praha - Dresdenb - Zgorzelec - Wroclaw. No nik niema interes o podrozne.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 05-05-2021, 10:00    Odpowiedz z cytatem

"Andrzej Bittel opisał założenia ministerstwa i PKP Intercity dotyczące przyszłej obsługi stacji Jelenia Góra i Zgorzelec. – PKP Intercity, w perspektywie do 2030 roku planuje obsługę odcinka Jelenia Góra/Zgorzelec – Węgliniec – Legnica – Wrocław i dalej linią komunikacyjną do Olsztyna przez Łódź i Warszawę. Do obsługi ww. trasy przewidywane jest skierowanie pojazdów ezt serii ED160 lub ED161 (podobnie jak, przynajmniej częściowo – obecnie – dop. red.) – napisał Bittel. Dodał, że możliwe jest wydłużenie relacji 1 pary pociągu Lublin – Kielce – Wrocław do stacji Zgorzelec lub Jelenia Góra przez Węgliniec oraz 1 pary pociągu nocnego ze stacji Białystok/Gdynia Gł. do stacji Jelenia Góra przez Węgliniec."

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/koniec-nocnych-pociagow-zestawionych-z-ezt-ic-karkonosze-z-lokomotywa-i-wagonami-102311.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 28-09-2021, 11:57    Odpowiedz z cytatem

PIC chce skrócić relacje rannego pociągu do Warszawy do Węglinca ponieważ w Zgorzelcu jest problem z odstawianiem składu. Zakończenie elektryfikacji stacji Zgorzelec ma sie odbyć 31 maja. Zakladam że do końca przyszłego rozkładu korzystanie z torów odstawczych po drutem bedzie niemożliwe. Nie mozna dopuścic do tego aby Zgorzelec nie mial połączenia z Warszawą. Oby te info sie nie sprawdziło. Najlepszym rozwiazaniem dla zgorzeleckiej byłoby pozostawienie tego rannego połączenia plus utworzenie łącznika do nocnych Karkonoszy w relacji Zgorzelec- Lublin p Warszawę. Wtedy bedzie wilk syty i owca cała. Pociąg ten mógłby mieć obieg z dziennym do Przemyśla wyjezdżajacym w godzinach rannych a IC z Trójmiasta mógłby na jednym obiegu przyjeżdżać w dzień i za godzinę wracać sporwotem. W ten sposób mamy min 4 pary zapewnione w dogodnych porach i podstawowych relacjach. Pozostawiam to do dyskusji.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 16 z 17 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl