Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Luka pokoleniowa wśród kolejarzy
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-02-2018, 17:47   Luka pokoleniowa wśród kolejarzy Odpowiedz z cytatem

Podczas Forum Bezpieczeństwa Kolejowego sporo miejsca poświęcono kurczącej się kadrze kolejarzy. – Może dojść do sytuacji, w której braki kadrowe staną się realną przeszkodą dla konkurencyjności kolei wobec transportu indywidualnego – powiedział Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego, który razem z prezydentem ZZMK Leszkiem Miętkiem zastanawiał się, co robić, aby problemowi zaradzić.

Prezes UTK podkreślił, że kurczące się zasoby kolejarzy dotyczą nie tylko drużyn trakcyjnych, ale także stanowisk związanych z prowadzeniem ruchu kolejowego, w tym z bezpieczeństwem.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/luka-pokoleniowa-wsrod-kolejarzy-jest-zagrozeniem-dla-konkurencyjnosci-kolei-85989.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-08-2019, 10:47    Odpowiedz z cytatem

Branża kolejowa się starzeje. Mało pracowników przed trzydziestką.

W całej branży kolejowej pracowało w końcu 2018 roku 90 397 osób, o 111 mniej niż rok wcześniej. Liczba zatrudnionych systematycznie spada - w 2010 r. było ich łącznie ponad 103 tysiące, tj. w tym okresie ubyło ponad 12,2 proc. pracujących. Ale sytuacja inaczej przedstawia się w trzech segmentach kolei. Z analizy struktury wiekowej pracowników kolei wynika, że istnieje duże ryzyko powstania tzw. luki pokoleniowej w branży.

Więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/branza-kolejowa-sie-starzeje-malo-pracownikow-przed-trzydziestka,350665_1_0_0.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kumoterstwowutk Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 14 Lis 2015
Skąd: z UTK

PostWysłany: 07-08-2019, 15:07    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem w czym tak naprawdę jest problem. Czy w tym, że prezesi chcieliby na co dzień widzieć młode laski, które miałyby na nich chęć. Prezesi też są na ogół starzy i nikt nie widzi w tym problemu.
Przecież ludzie 50+ potrafią dobrze pracować, często lepiej niż dwudziestokilulatkowie. Może chodzi o to, że brakuje młodych (czyli tanich w domyśle skąpych pracodawców). Dlatego tak zawodzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 23-08-2019, 20:01    Odpowiedz z cytatem

kumoterstwowutk napisał/a:
Nie wiem w czym tak naprawdę jest problem. Czy w tym, że prezesi chcieliby na co dzień widzieć młode laski, które miałyby na nich chęć. Prezesi też są na ogół starzy i nikt nie widzi w tym problemu.
Przecież ludzie 50+ potrafią dobrze pracować, często lepiej niż dwudziestokilulatkowie. Może chodzi o to, że brakuje młodych (czyli tanich w domyśle skąpych pracodawców). Dlatego tak zawodzą.


Ręce opadają Hmm

1. Wymagania zdrowotne - których ci 50+ z coraz większym prawdopodobieństwem nie spełnią
2. Czas szkolenia następców - to nie układanie towaru na półkach w Aldi - wyszkolenie samodzielnego pracownika trwa czasem i kilka lat - a chętnych do nauki nie ma za dużo Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tymczasowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lut 2012

PostWysłany: 16-09-2019, 22:50    Odpowiedz z cytatem

Wniosek z tego, że nie warto wiązać przyszłość zawodową z koleją bo już po 50 r.ż. grozi pracownikowi kop w d...pe.
To jeśli brakuje młodych chętnych należy wybrać starszych. Przynajmniej jest szansa, że nie będą już po 2 latach krzyczeć o podwyżkę płacy. Wbrew pozorom są zdolniejsi niż smartfonowa młodzież z pokolenia "róbta co chceta". Wprowadzają w zespole uspokojenie niepotrzebnych emocji i stabilność procesów działania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 14-10-2019, 21:25    Odpowiedz z cytatem

Hmmm - 20 latek - w dzisiejszych czasach podejmując pracę z pewnością zatrudnienia do tych 50+ - to chyba powinien się cieszyć...

"wprowadzają w zespole uspokojenie niepotrzebnych emocji i stabilność procesów działania" - ty co - postanowiłeś zrobić karierę jako tzw. "trener menedżerów" Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pasiak.łowicki Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2011

PostWysłany: 16-10-2019, 08:40    Odpowiedz z cytatem

Z czego się cieszyć, że nie wypracuje sobie emerytury na starość. a miejsc pracy będzie ubywać, to sprawa rozwoju nowoczesnych technologii.
Może jeszcze raz spróbuj zbudować poprawnie swoją wypowiedź i wtedy coś napisz. Jak widać twoje pokolenie ma z tym problem. Większość jest ograniczone do smartfona i gier komputerowych...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-05-2020, 18:07    Odpowiedz z cytatem

Luka pokoleniowa na kolei coraz bardziej kłopotliwa. Czy młodzi uratują sytuację?

Polska kolej stoi przed koniecznością zmiany pokoleniowej. Ponad 40 proc. jej pracowników to osoby powyżej 50. roku życia, a młodzi poniżej trzydziestki to nie więcej niż 15 proc. Na szczęście w szkolnictwie kolejowym drgnęło. Przybywa uczniów. W bieżącym roku szkolnym jest ich 3843. O 1326 więcej niż dwa lata temu.

Więcej:
https://www.pulshr.pl/edukacja/luka-pokoleniowa-na-kolei-coraz-bardziej-klopotliwa-czy-mlodzi-uratuja-sytuacje,73351.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sfora6 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2020

PostWysłany: 06-05-2020, 16:07    Odpowiedz z cytatem

Przeczytałem ten powyższy raport.

To jest szkolnictwo na miarę naszych czasów. Szkolnictwo jest a efektów brak. W tym całym raporcie nie przedstawiono liczby wyszkolonych maszynistów, dyżurnych ruchu, nastawniczych etc. Ilu ich wykształcono w tych szkołach? 100, 10, 0? Podejrzewam, że zero.

W raporcie opisano, że z inicjatywy PKP Cargo oraz PKP Intercity w Siedlcach otworzono profil mechanik pojazdów kolejowych. Pytanie tylko po co? W tych spółkach jest ogromny przerost zatrudnienia, szczególnie na stanowiskach administracyjnych (biurwy). Można byłoby spokojnie wdrożyć program rekrutacji wewnętrznej i przekwalifikowanie chętnych na te stanowiska. Oczywiście, taki program jest przerasta działy HR tych spółek.

Sprawdźmy teraz zapotrzebowanie na pracowników w w/w firmach.
https://www.pkpcargo.com/pl/kim-jestesmy/kariera - 0 wakatów
https://www.intercity.pl/pl/site/o-nas/praca/aktualne-oferty-pracy/ - 2 wakaty (informatyk, manewrowy)
https://cargotabor.pl/kariera.html - 1 wakat
https://www.remtrak.pl/oferty_pracy - 0 wakatów
Otworzono klasy dla uczniów chociaż w ogóle te firmy nie prowadzą rekrutacji w Siedlcach.

Kolejna sprawa to egzaminy zawodowe. Wiadomo, że te szkoły kolejowe nie wykształciły żadnego maszynisty, dyżurnego ruchu etc. Razi rażąco niska zdawalność tych egzaminów. To już prezentuje poziom uczniów i nauczycieli.
Wyobraźcie sobie, że lekarz stomatolog zdaje LEK i może leczyć ludzi?
Wyobraźcie sobie, że zdajecie egzamin na prawo jazdy i nie możecie jeździć samochodem?
A tu po tej wielkiej szkole zdajesz egzamin zawodowy na technika transportu kolejowego i nic. Nikt nie wpuści Cię na nastawnię, lokomotywę etc. Takim papierem możesz się podetrzeć.

Co Cię czeka po szkole kolejowej? Najniższa krajowa łatana jakimiś dodatkami aka grupami (chory wymysł swoją drogą); jakiś posterunek w środku lasu; obok posterunku toi-toi, ponieważ nie ma kanalizacji; dodatkowo w zimie będzie trzeba napalić w piecu węglowym, ponieważ nie ma centralnego ogrzewania; oraz wizyty kontrolerów.
"Masz w głowie olej to olej kolej" - przestrzegam uczniów przed tymi pożal się boże szkołami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-05-2020, 16:31    Odpowiedz z cytatem

sfora6, masz dużo racji. Ja skończyłam liceum medyczne, ale po maturze poszłam na kolej. Karierę w PKP skończyłam na stanowisku dyż. ruchu, zaliczając po drodze budkę dróżnika. Wszystkiego nauczyłam się w pracy, na szkoleniach, od starszych stażem współpracowników.

Ale nie przekreślałabym szkół technicznych, bo przynajmniej jakąś teorię młodzież tam zdobędzie, do tego dochodzą praktyki zawodowe. A to dużo wbrew pozorom. W pracy na początku będzie im łatwiej niż komuś kompletnie zielonemu spoza branży, np. po zwykłym ogólniaku.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sfora6 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2020

PostWysłany: 06-05-2020, 18:32    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że taka szkoła dużo pomaga. Sam pamiętam jak przyszedłem na kolej bez wcześniejszego przygotowania - nie wiedziałem, co się dzieje po prostu
Po kilku latach w takiej szkole na pewno coś zostanie w głowie.

Wykazałem tylko patologie takich szkół: brak egzaminów na konkretne stanowiska, brak rekrutacji w spółkach kolejowych i "perspektywy"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 08-05-2020, 18:45    Odpowiedz z cytatem

sfora6 napisał/a:
Wykazałem tylko patologie takich szkół: brak egzaminów na konkretne stanowiska, brak rekrutacji w spółkach kolejowych i "perspektywy"

Nie ma takiej możliwości, nie było i nie będzie ze względów formalnych i zdroworozsądkowych /wymagana praktyka stanowiskowa/ Wink

co do reszty to nikt nie przewidzi co będzie za parę lat - ale raczej trochę ludzi trzeba będzie zatrudnić kiedy wymrą/pójdą na emeryturę betony Beton
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-03-2021, 20:50    Odpowiedz z cytatem

Jaka jest przyszłość zawodów kolejowych? Problemem wciąż duża luka pokoleniowa

Spółki kolejowe mają problem z dużą luką pokoleniową, na która odpowiedzią powoli staje się system szkolnictwa zawodowego. Zjawisko wciąż występuje jednak m.in. w zawodach bezpośrednio związanych z bezpieczeństwem ruchu – to główne wnioski z debaty poświęconej przyszłości zawodów kolejowych, jaka odbyła się w ramach Kongresu Bezpieczeństwa Kolejowego.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jaka-jest-przyszlosc-zawodow-kolejowych-problemem-wciaz-duza-luka-pokoleniowa--101347.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl