Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Odcinek Jerzmanice Zdrój - Marciszów reaktywacja
Autor Wiadomość

skubi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Paź 2007
Skąd: Piechowice

PostWysłany: 29-09-2018, 22:32    Odpowiedz z cytatem

KrzysiekkG napisał/a:
Na linii kolejowej nr 776 Marciszów - Wojcieszów Górny przeprowadzono w ostatnim prace remontowe związane z wymianą podkładów / szyn oraz uzupełnieniem tłucznia na wybranych fragmentach trasy. Wg regulaminu PKP PLK na rozkład 2018/2019 od grudnia do Wojcieszowa będzie obowiązywać prędkość 40 km/h. Poniżej kilka zdjęć z początkowego fragmentu szlaku kolejowego.


Szlak jest przejezdny tylko do Wojcieszowa ?

[ Dodano: 29-09-2018, 22:44 ]
Czas przejazdu Jelenia Góra-Marciszów 20min. Impuls .Szynobus z 23min. Ciekawe ile Marciszów-Wojcieszów Górny . Jakby tak 2 połączenia dziennie w godzinach szkolnych a w weekendy turystycznie JG-Wojc.Grn. Z Jeleniej 5.25szkolny,8.30weekend , 15.20szkolny,16.00weekend , Wojcieszów Grn. 6.30szk.,9.35weekend,16.30szk. , 17.15weekend Very Happy Śmiech Język Dobrze że za marzenia nie karają Śmiech
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 30-09-2018, 13:36    Odpowiedz z cytatem

Niestety odcinek Wojcieszów-Jerzmanice-Zdrój jest nieprzejezdny, a to nie jest długi odcinek i po przywróceniu i remoncie ta linia miałaby potencjał na całym ciągu do Legnicy (oczywiście jest też pomysł na alternatywny ciąg Legnica-Jerzmanice-Zdrój-Lwówek Śl.-Jelenia Góra. Gdybyśmy byli w Czechach obie linie funkcjonowałyby w codziennym ruchy pasażerskim...

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-10-2018, 10:06    Odpowiedz z cytatem

Z 2 parami na dzień, jak proponuje kolega @skubi, pies z kulawą nogą by tymi pociągami nie jeździł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-10-2018, 12:40    Odpowiedz z cytatem

Ja bym to widział inaczej:
Wojcieszów - Jelenia Góra 05:30D, 06:30S, 07:30C, 10:40, 12:50, 15:00, 18:00
Jelenia Góra - Wojcieszów 06:30D, 08:20C, 12:00, 14:00S, 15:30, 17:20, 19:40

gdzie:
C - kursuje w soboty, niedziele i święta
D - kursuje od poniedziałku do piątku oprócz świąt
S - kursuje w dni nauki szkolnej

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-10-2018, 15:14   

EU07-469, W innych tematach buczą na małą ilość szynobusów, a Ty byś chciał na linii zaczynającej od zera uwiązać dwa szynobusy i/lub robić kursy-widma.
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-10-2018, 15:30    Odpowiedz z cytatem

Powiedzmy szczerze - jakby oferta wynosiła dwie pary na dzień to frekwencji by nie zrobiło w ogóle. Poza tym, kto powiedział, że mają być uwiązane do linii? Jeden owszem, musiałby być przywiązany, ale drugi przecież można spokojnie wykorzystać gdzie indziej jak już zjedzie do Jeleniej. No i skomunikowanie z kierunkiem Wałbrzych/Wrocław. Tu musiałbym bardziej pogłówkować żeby to dopasować (zrobiłem typowo pod Jelenią Górę). Wówczas prawdopodobnie autobusy do Wrocławia - oprócz samej Jeleniej i Wrocławia - straciłyby także Kaczorów.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 01-10-2018, 16:49   

Ale co miałyby robić szynobusy w Jeleniej, skąd czynne są tylko linie z drutem? I jeszcze w średnio atrakcyjnych godzinach... Lubawka z Kamienną Górą nie mogą się doczekać codziennych połączeń, więc nie spodziewałbym się ich Wojcieszowie. A już tym bardziej bezpośrednio do Jeleniej Góry
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 02-10-2018, 05:36    Odpowiedz z cytatem

Wahadło Wojcieszów - Lubawka też byłoby trudne, choć przy dobrych skomunikowaniach w Marciszowie i Sędzisławiu można by było spróbować.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-10-2018, 08:11   

Z pewnością sensowniejsze, niż ciągnięcie szynobusa pod drutem, gdy ich mało. Ale to melodia naprawdę odległej przyszłości
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 03-10-2018, 06:44    Odpowiedz z cytatem

W takiej opcji najlepiej by było krzyżować trzy składy w Marciszowie (w Sędzisławiu mimo zrobienia dodatkowej krawędzi peronowej byłoby to bardzo trudne do zrobienia). Dalsza część zależy od kierunku przejazdu szynobusu, czy do Lubawki, czy Wojcieszowa. Jeśli jedzie w stronę Lubawki, to na stację w Marciszowie mogą podjechać trzy pociągi naraz (z Wojcieszowa pod dwójkę, z Jeleniej i Wrocławia pod trójkę). Pierwsze rozjeżdżają się pociągi w stronę JG/Wro, ostatni jedzie do Lubawki. W odwrotną stronę pierwszy na Marciszów musi wjechać pociąg z Lubawki, dopiero po nim JG i Wrocław. Odjechać w swoich kierunkach mogą wszystkie naraz.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 05-10-2018, 22:48    Odpowiedz z cytatem

Zejdźcie na ziemie z tymi pomysłami pociągów Lubawka - Wojcieszów. Po pierwsze nie byłoby i tak czym jeździć (przypominam, że motoraki serii 810 będą mogły jeździć tylko i wyłączenie do Sędzisławia z wykorzystaniem osławionego już toru nr 4), a po drugie to jakie potoki miałyby być na odcinku Marciszów - Wojcieszów. Obecnie trasa ta przebiega przez teren trzech powiatów: kamiennogórskiego, jaworskiego i złotoryjskiego i dla każdego z nich ma delikatnie mówiąc peryferyjne znaczenie. Sytuacja może się nieco zmienić jeśli Gmina Wojcieszów odłączy się od powiatu złotoryjskiego i zostanie włączona do powiatu jeleniogórskiego (http://www.wojcieszow.pl/wyniki-kosnultacji-spolecznych), ale to zdecydowanie śpiew przyszłości. Obecnie są znacznie pilniejsze potrzeby. Z pewnością byłoby fajnie, gdyby kilka razy w roku pojechał do Wojcieszowa jakiś pociąg specjalny (promocyjny), ale z normalnymi cenami i dla zwykłych ludzi, aby nieco im utrwalić w świadomości, że kolej na ich terenie jeszcze istnieje i funkcjonuje. Znalazłem jeszcze w sieci dwie fotki z początku 2018 roku, które również pokazują wspomniany odcinek podczas remontu:

https://polska-org.pl/7059322,foto.html?idEntity=560885
https://polska-org.pl/7059349,foto.html?idEntity=560885

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 07-10-2018, 10:49    Odpowiedz z cytatem

Tu kolejny raz potwierdza się to że mikole, szczególnie ci obsesyjni nie powinni mieć żadnego wpływu na reaktywacje czy proces tworzenia rozkładu jazdy. Koloryzowanie i zaklinanie rzeczywistości to niestety ich smutna przypadłość. I nie dotyczy to tylko odcinka Wojcieszów - Marciszów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 07-10-2018, 11:28    Odpowiedz z cytatem

linia274, święta prawda. Wręcz wyjąłeś mi to z ust. A żeby nie być gołosłowną, niedawno zrobiłam małe podsumowanie mikolskich rządów w KD:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=380932#380932

Narzekamy na stary beton PKP. Niestety, ale mikol przy kolejowym korycie jest po stokroć gorszy! Znam jeden pozytywny wyjątek (potwierdzający regułę), ale nie powiem kogo mam na myśli, żeby facetowi nie zaszkodzić. W każdym razie generalna zasada jest taka, że nie ma betona nad mikola.

_________________
#PozwijKierpocia
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 26-12-2020, 21:08    Odpowiedz z cytatem

Kolej Doliny Kaczawy.

Kolej Doliny Kaczawy (Katzbachthalbahn) to malowniczy szlak który przed laty łączył Karkonosze z Legnicą. Niestety dziś jak na większości takich lokalnych linii na Dolnym Śląsku, semafory już od lat są zamknięte a torowisko porastają zarośla.

Więcej:
https://karkonoszego.pl/artykul/kolej-doliny-kaczawy/1110531

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl