Tak się zastanawiam jak rozwiążą transport kruszywa na odcinku Jerzmanice-Zdrój /Legnica podczas rewitalizacji tego odcinka Przecież kopalnia na ten czas wydobycia bazaltu nie wstrzyma.
Jak nie spełnia warunków? Strzelin 12,500 tys mieszkańców plus okoliczne wioski, Ziębice 8500 plus wioski, Kamieniec Ząbkowicki 5000 plus okoliczne wioski plus miasta: Ząbkowice 15000, Złoty Stok 3000, Paczków 7600 (czasami nawet i Otmuchów 5000) wsiadają w Kamieńcu, a linia biegnie przez Klodzko gdzie jest 22500 mieszkańców czy Bystrzyca Kłodzka 10000 (liczba mieszkańców w przybliżeniu).
Samorząd Dolnego Śląska przedstawił plan inwestycji kolejowych
Przedstawiciele samorządu województwa dolnośląskiego przedstawili we wtorek plany inwestycji kolejowych na Dolnym Śląsku – projekty zgłoszone do rządowego Programu Kolej Plus i Krajowego Programu Odbudowy. W konferencji uczestniczyli Cezary Przybylski – Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, Marcin Krzyżanowski, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego oraz Patryk Wild, radny Sejmiku Województwa i przewodniczący sejmikowej Komisji Polityki Rozwoju Regionalnego i Gospodarki.
Wielki powrót pociągów. Dolny Śląsk w rządowym programie Kolej Plus?
Powrót pociągów na Dworzec Świebodzki, połączenie Sycowa czy Bogatyni z Wrocławiem a także - poprawa jakości połączeń z Dzierżoniowem... Łącznie 5 linii kolejowych chce wyremontować zarząd województwa dolnośląskiego i walczy o dotację z rządowego programu Kolej+. Program zakłada połączenie mniejszych miast z dużymi miastami wojewódzkimi.
Pociągi Wałbrzych – Kłodzko w tunelu pod Małym Wołowcem
Codzienne i okazjonalne podróże na trasie Wałbrzych – Kłodzko zapewniły prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 8 mln zł. W najdłuższym skalnym tunelu w Polsce pod Małym Wołowcem wzmocniona została wewnętrzna obudowa i odnowione ściany czołowe tunelu. W poprzednich latach na linii wykonano prace przy wiaduktach, mostach i w tunelu w Świerkach. Obecnie przebudowa obejmuje stację Ścinawka Średnia.
Pociągiem z Jelcza-Laskowic do Wrocławia w pół godziny! Kiedy?
Jeszcze w wakacje puszczono ruch pociągów towarowych ze stacji Wrocław Swojczyce do Jelcza Miłoszyc. Teraz główne prace prowadzone są we Wrocławiu, na odcinku do Sołtysowic. Na trasie pojawi się też pięć nowych przystanków. O szczegółach przeczytajcie poniżej.
PKP PLK remontuje krótki odcinek linii 303 na Dolnym Śląsku
PKP Polskie Linie Kolejowe remontują fragment krótkiej linii kolejowej 303 Chojnów – Rokitki na Dolnym Śląsku. W przyszłości fragment linii może być przydatny do uruchomienia połączeń do Chocianowa. Przy okazji potwierdziły się informacje o wycofaniu z ewidencji infrastruktury pasażerskiej stacji Wilczyce, Kozów i Złotoryi na sąsiedniej linii Legnica – Jerzmanice-Zdrój.
Pięć projektów z naszego regionu znalazło się w II etapie rządowego programu Kolej Plus, zakładającego wsparcie państwa dla lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej.
Do kolejnego etapu zakwalifikowano wszystkie zgłoszone przez samorząd województwa dolnośląskiego projekty. Chodzi o rewitalizację linii kolejowej Zgorzelec-Bogatynia, wznowienie ruchu na linii kolejowej Kobierzyce–Piława Górna, w planach jest także odbudowa o drugiego toru na odcinku linii Wrocław Główny-Kobierzyce.
Kolejny projekt to budowa bazowej infrastruktury do uruchomienia Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej wraz z poprawą jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska–Wrocław. Szansę na dofinansowanie ma także rewitalizacja linii Oleśnica-Syców-Kępno oraz odcinka Legnica–Złotoryja–Jerzmanice-Zdrój.
Dolnośląskie projekty w drugim etapie programu Kolej Plus
Wszystkie dolnośląskie projekty przeszły do drugiego etapu programu Kolej Plus. Starania o rządową dotację jednak wciąż trwają, a konkurencja jest duża. Jeśli dotacje trafią na Dolny Śląsk to na łatwe i szybkie połączanie z Wrocławiem mogliby liczyć mieszkańcy m. in. Sycowa czy Bogatyni.
W grudniu minął rok od przywrócenia kolejowego ruchu pasażerskiego na ważnej dolnośląskiej trasie z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa. Nasza inwestycja otworzyła nowe możliwości podróży regionalnych i dalekobieżnych. Dzięki niej przejazd pociągiem z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa trwa 35 minut, a z Głogowa do Wrocławia – 90 minut. Transport towarów koleją stał się efektywniejszy i jeszcze lepiej wykorzystuje swój ekologiczny charakter.
Dzięki pracom Lubin, Rzeszotary, Raszówka, Chróstnik, Rynarcice, Koźlice, Rudna zyskały bezpośrednie połączenie ze stolicą województwa. Zdecydowanie łatwiejsze są podróże koleją po kraju oraz za granicę.
Prace na linii kolejowej objęły tory, sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. W zakresie robót znalazły się również działania zwiększające bezpieczeństwo podróży i przewozu ładunków.
Przebudowaliśmy 9 stacji i przystanków, 18 przejazdów i przejść kolejowo-drogowych, zbudowaliśmy nowy przystanek Lubin Stadion. Więcej o efektach modernizacji linii Legnica - Rudna Gwizdanów w materiale.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum