Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Samorządy chcą nowych połączeń Skarżysko - Łódź
Autor Wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 09-03-2014, 21:54    Odpowiedz z cytatem

Sam się śmiałem z tego peronu, dopóki nie zobaczyłem kilkaktrotnie wymiany pasażerów. Co do Opoczna Płd - to skorzysta także Tomaszów, Piotrków i Łódź.

Wracając do tematu to problemem jest też łódzkie, który ma temat zastępczy, czyli ŁKA. Gdyby za ten projekt ktoś się wziął z głową, to albo by kupiono kilka szt-ów czy nawet hybryd, albo by powieszono drut do Opoczna. No i by było to coś jak PKM - czyli wyłącznie projekt taborowy z zapleczem i infrą (perony + elektryfikacja + 2 estakada na kaliskiej). No i sensowny takt nie tylko gwiaździsty z Łodzi ale i łączone relacje np. Opoczno - Łódź - Kutno, Łowicz - Sieradz itp

Docelowo oczywiście cały odcinek Opoczno - Skarżysko powinien być pod drutem. Nawet przy Vmax=80, choć podniesienie do 90-100 nie powinno być zbyt kosztowne to linia ma spory potencjał. Ale kto zrobi pociąg Łódź - Zagórz czy Łódź - Przemyśl p. Tomaszów - Opoczno - Skarżysko - Sandomierz jak PIC na zmiane wycina i wstawia coś na 25-kę... Może IR Łódź - Tomaszów - Opoczno - Końskie - Czarniecka Góra (Świętokrzyskie Centrum Rehabilitacji) - Stąporków - Skarżysko (skomunikowanie z/do Kielc i Radomia) - Wąchock (a dlaczego nie?) - Starachowice - S-ce Wsch - Ostrowiec - Dwikozy - Sandomierz - Tarnobrzeg - Kolbuszowa - Głogów M.- Rzeszów?

_________________
pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 13-03-2014, 15:24    Odpowiedz z cytatem

rail_user napisał/a:
@pp
Polecam pojechać np. do Włoszczowej i policzyć pasażerów. A potem pisać "złote myśli"
Sam byłem zdziwiony jak w poprzednią sobotę do TLK KRCZAK w kierunku W-wy wsiadło ponad 20 osób. A Opoczno to trochę większa "wiocha" niż Włoszczowa.
Wiem jak tam jest. Do czasu, aż PLK wywali z linii 4 wszystko wolniejsze od 120. PIC skasuje swoje TLKi i zostanie sam prestyż dla krawaciarzy.

[ Dodano: 13-03-2014, 15:25 ]
ET05 napisał/a:
Może IR Łódź - Tomaszów -[ciach] - Rzeszów?
Jeśli już, to ze startem w Poznaniu (ew. Szczecinie).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nowak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2011
Skąd: Kielce

PostWysłany: 27-08-2014, 09:01    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Linia nr 25 w sieci TEN-T
Linia kolejowa nr 25 z Dębicy, przez Sandomierz, Ostrowiec, Skarżysko do Łodzi została wpisana w sieć korytarzy TEN-T, czyli najważniejszych sieci transportowych w Unii Europejskiej.

Zapis zwiększa szansę na jej kompleksową przebudowę. Samorząd województwa świętokrzyskiego liczy, że modernizacja obejmie nie tylko tory, ale także elektryfikację tej trasy pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Tomaszowem Mazowieckim.

Członek zarządu województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak mówi, że taki zakres inwestycji pozwoliłby na przywrócenie wstrzymanego na tym odcinku w 2009 roku ruchu pasażerskiego. Dodaje, że starania o remont linii kolejowej trwają od kilku lat, ale teraz – po jej wpisaniu w sieć transportową – są znacznie większe szanse na realizację tej inwestycji.

- Wspólnie z samorządem województwa łódzkiego prowadzimy w tej sprawie rozmowy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe oraz z ministrem Zbigniewem Klepackim, który jest odpowiedzialny za kolej. Dodaje, że na razie remont linii nr 25 nie został uwzględniony w inwestycjach, na które mają być przeznaczone rządowe pieniądze.

Nie ukrywa, że ministerstwo i kolejarze zabiegają o to, aby samorząd województwa zdecydował się na współfinansowanie modernizacji linii kolejowej nr 25. Zaznacza, że jego zdaniem remonty sieci powinny być finansowane z budżetu państwa, ale nie wyklucza, że samorząd będzie partycypował w kosztach tej inwestycji.

Być może na ten cel wykorzystana będzie część pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego. W latach 2014-2020 województwo świętokrzyskie na infrastrukturę związaną z transportem ma otrzymać z unijnego budżetu 130 mln euro. 29 mln euro ma zostać przeznaczone na inwestycje w kolej, a pozostała część na drogi.

Arrow http://www.radio.kielce.pl/pl/post-25609

_________________
Obiady Czwartkowe Kielce => www.czwartkowe.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 31-08-2014, 10:59    Odpowiedz z cytatem

Wpisanie tej linii w sieć TEN-T jest chyba nieporozumieniem,poza Łodzią,nie przebiega ona przez jakiekolwiek inne metropolie o znaczeniu kluczowym dla UE oraz obfituje w wąskie gardła(odcinki jednotorowe) o łącznej długości sporo ponad 100 km.oraz w 1/4 długości jest linią niezelektryfikowaną.Poza odcinkiem Skarżysko-Sandomierz,ruch kolejowy jest incydentalny lub linia jest zamknieta z powodu katastrofalnego stanu tech.(Mielec-Debica)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 04-12-2014, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Będzie bardzo trudno z nimi konkurować.

Z drugiej strony otwarcie Opoczna Południowego jest raczej szansą dla Końskich, aby z wykorzystaniem CMK jeździć do Warszawy, zwłaszcza, że planowany jest autobus pomiędzy obiema stacjami w Opocznie. Gdyby do tego zrobić skomunikowanie z IR to naprawdę pod względem czasu i taryfy byłoby to korzystne dla pasażerów.

Ruch pasażerski w drugą stronę na Sandomierz, a najlepiej na Rzeszów też ma sens. Tu wydaje mi się, że kluczowe jest właśnie stworzenie długiej bezpośredniej relacji jak np Łódź - Rzeszów, lub Kielce - Rzeszów. Przykład z linii Lublin - Rzeszów pokazuje, że właśnie takie inicjatywy przyciągają klientów. Ludzie nie lubią się przesiadać.

Węzeł w Skarżysku jest kluczowy. Pociągi powinny być koniecznie skomunikowane, tak, aby z kierunku Tomaszów/Łódź przesiadać się na Rzeszów a z kierunku rzeszowskiego na Radom/Warszawę. Niestety ale jazda z Końskich do Kielc ze względu na przebieg linii jest mało konkurencyjna pod względem czasu i ceny. Ale czemu by PRy nie miały uruchomić swojego busa na odcinku Kielce - Końskie. To byłoby kluczowe dla liczby pasażerów na odcinku łódzkim. Wspólna taryfa i ujęcie w rozkładach jazdy: internetowym i plakatowym połączeń naprawę mogłoby zachęcić ludzi do korzystania. Wbrew pozorom z busiarzami można walczyć busem i przy okazji spowodować, że połączenia będą miały sens i klientów.

Dobra oferta mogłaby zachęcić ludzi ze Stąporkowa i Bliżyna również do jazdy do Radomia czy Warszawy właśnie z wykorzystaniem przesiadki w Skarżysku. Tylko przesiadka powinna trwać od 7 do 10 min, no i pociągi powinny czekać zwłaszcza te ostatnie w dobie w przypadku opóźnienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 04-12-2014, 23:32    Odpowiedz z cytatem

Z osobówki Łódź - Skarżysko ok. 50 osób przesiadało się do kibla do Radomia. Do Kielc raczej pojedyńcze osoby. Najepiej Łódź - Rzeszów, ale niedasię bo 3 wojewódzwa i będzie jak z Kielce - Katowice p. Olkusz. Gdyby skomunikować sensownie w Skarżysku - wieczorny pociąg z Łodzi wjeżdża na 1A, na 1 stoją Kielce, na 3 Radom i Ostrowiec. Wtedy to ma sens. A jeszcze większy sens po zadrutowaniu ma Łódź - Sandomierz albo Łódź - Tarnobrzeg i w Tarnobrzegu skomunikowanie na SWR i Rzeszów... Oj pomarzyć dobra rzecz Smile

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zwrotnicowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2013
Skąd: Ze starej bocznicy

PostWysłany: 05-12-2014, 08:43    Odpowiedz z cytatem

Żeby cokolwiek pojechało 25 z Tarnobrzega lub 25-71 z Rzeszowa w kierunku Łodzi,musi być zrewitalizowany odcinek Ćmielów-Zalesie Gorzyckie oraz dokończenie prac na odcinku Skarżysko-Ostrowiec.Skarżysko-Końskie nie wiadomo kiedy będzie pod "prądem".Samorządy już nie raz chciały połączeń(były połączenia) na tej trasie,jednak oferta była mizerna.Jeśli te inwestycje nie będa zrealizowane, możemy tylko dyskutować i marzyć o połączeniach,skomunikowaniach,nowych trasach.Przykładem jest elektryfikacja 71 odkładana od 2 lat z "róznych"powodów Laughing .

_________________
Kto smaruje,ten jedzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 06-12-2014, 19:10    Odpowiedz z cytatem

Łódzkie nie potrzebuje elektryfikacji, żeby jeździć do Opoczna.

To, że nie ma elektryfikacji jest tylko i wyłącznie pretekstem. Jakoś mieszkańcy Opoczna i władze miasta wywalczyły powrót pociągów na L25 jak również przystanek Opoczno Południowe (nawet przyjmując, że jego sens był wątpliwy i było też silne lobby po stornie przeciwnej, zwolenników funkcji tranzytowej CMK). Do tego istniało wsparcie od marszałka.

Władze województwa świętokrzyskiego zaś wszędzie szukają pretekstów. Myślę, że za słabo lobbują w PLK. W gruncie rzeczy im na pociągach do Sandomierza czy Końskich nie zależy, a poza granice województwa tym bardziej. Nie zwalałbym wszystkiego na PLKę. Busiarze na trasach Końskie - Skarżysko, Końskie - Kielce, Sandomierz -Opatów - Kielce, Ostrowiec - Kielce radzą sobie bardzo dobrze.

Nawet wydłużenie kursujących pociągów z Opoczna do Końskich choć jest w interesie mieszkańców regionu to nie bardzo władze świętokrzyskiego chciałyby wyłożyć pieniądze, bo to nie jest kierunek na Kielce a więc stolicę, choć praktyka pokazuje , że na odcinku Końskie - Opoczno jeździło więcej ludzi niż na odcinku Końskie - Skarżysko.

Jedynie prawdziwa i świadoma chęć władz województwa do wzmocnienia roli kolei może spowodować zmiany. Nie trzeba tu tych wszelkich elektryfikacji. Przedłużenie pociągów do Końskich i ogłoszenie przetargu na busa Końskie - Kielce (przecież może wygrać jeden z lokalnych przewoźników) to kwestia do zrobienia od ręki. Gdyby władzom województwa zależało to już dziś byłyby bardzo mocne naciski głównie na PRy, żeby zakupić jeden lub dwa szynobusy.

Kluczowa jest współpraca z innymi województwami. Kolejny krok, przyjmując, że na linię nr 25 będziemy mieli 4-5 pojazdów to jazda części kursów od Tomaszowa bez zatrzymania aż do Łodzi Widzewa (docelowo Łódź Fabryczna). Myślę, że skrócenie czasu jazdy wynosiłoby ok 20 min i zwiększyłoby jeszcze atrakcyjność połączeń.

Kiedyś pociągi jeździły w relacji Skarżysko-Kamienna - Stalowa Wola Rozwadów np., ale wtedy 71 była zamknięta. Przyjmując, że obecnie mamy nową drogę na Rzeszów należy dążyć głównie do relacji Kielce - Rzeszów. Jeżeli relacja Łódź - Rzeszów jest zbyt długa to konieczne jest właśnie skomunikowanie w Skarżysku-Kamiennej tak by jedynie z jedną przesiadką jechać do Rzeszowa. Warto rozważyć tez czy pociągi na odcinku Kielce - Skarżysko nie powinny jeździć jako przyśpieszone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 06-12-2014, 23:31    Odpowiedz z cytatem

Kielce - Rzeszów to raczej przez Staszów i Tarnobrzeg.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 07-12-2014, 18:26    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli czas przejazdu będzie krótszy to niewątpliwie tak.

Wtedy należałoby uruchamiać pociągi relacji Rzeszów- Skarżysko-Kamienna skomunikowane z pociągami relacji Skarżysko - Warszawa i Skarżysko - Łódź. wydaje się, że w ruchu regionalnym nawet takie dłuższe połączenia mają większy sens niż jeżdżenie na siłę tylko w obrębie województwa. Tak samo jak słuszne jest tworzenie pociągów Kielce - Kraków, Kielce - Częstochowa, Kielce - Katowice.

Tylko pytanie jak bardzo zależy władzom województwa. O budowie łącznicy Słomianka - Opoczno czy też elektryfikacji odcinka Opoczno - Tomaszów też pisano wielokrotnie z zaznaczeniem, że to może być w najbliższym czasie. Prawda jest taka, że wspomniane inwestycje może powstaną koło 2017 r., albo i później. Podobnie jest z elektryfikacją odcinka Końskie - Skarżysko. Jaki sens ma elektryfikowanie kawałka trasy?

Dlatego jeżeli faktycznie władze województwa świętokrzyskiego myślą o wznowieniu ruchu to niech naciskają na PRy aby zakupiły jeden lub dwa szynobusy i po porozumieniu z władzami łódzkiego mogą spokojnie wznowić przewozy. Do tego koniecznie autobus Kielce - Końskie i wspólna taryfa. To drugie to nie są wielkie koszty. Od razu wzrośnie liczba pasażerów zwłaszcza na odcinku łódzkim.

Niestety na kolej trzeba patrzeć trochę bardziej kompleksowo niż przez pryzmat jedynie własnego województwa. Bez współpracy z województwem łódzkim i podkarpackim linia nr 25 będzie miała zawsze marginalne znaczenie a pasażerów nie przybędzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 24-03-2016, 21:29    Odpowiedz z cytatem

Pociąg Skarżysko - Końskie jest bez sensu. Naście lat temu jeździli uczniowie, ale "szkolne" były po 14 i po 15. Relacja Końskie - Łódź natomiast sens ma, ale:

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/linia-do-opoczna-bedzie-elektryfikowana-75925.html

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 29-03-2016, 14:34    Odpowiedz z cytatem

ET05 napisał/a:
Kielce - Rzeszów to raczej przez Staszów i Tarnobrzeg.


Wątpliwe. Po pierwsze przez Skarżysko mamy po drodze Ostrowiec i Starachowice, a o drugie - zakładając możliwość użycia taboru trakcyjnego na całej trasie - tylko w przypadku trasy przez Staszów zmieniamy kierunek jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 29-03-2016, 19:05    Odpowiedz z cytatem

To może od razu przez Radom, Pionki, Puławy, Lublin, Pilchów? Przez Ostrowiec i Wąchock pojadą pociągi z Rzeszowa do Warszawy.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 24-03-2020, 16:18    Odpowiedz z cytatem

Kto nie ma pociągu do Końskich?

Gdy niektórzy śmieją się z podpisywania ustawy na peronie przy szkolnym biurku, dla większości Polaków, dla których pociąg lub autobus (regularny, a czasem jakikolwiek) to marzenie, brzmi to jak wyśmiewanie się z nich samych. A to bardzo źle dla śmiejących się, choć może nie zdają sobie z tego sprawy.
W środę prezydent Andrzej Duda podpisał na dworcu w Końskich nowelizację ustawy o transporcie kolejowym, która umożliwia realizację programu Kolej Plus. To, w uproszczeniu, plan ratowania zdezelowanych lokalnych linii kolejowych. Prezydent wyglądał za biurkiem, zdaje się szkolnym, malowniczo i memogennie. Miejsce podpisania nie było jednak przypadkowe. W końcu za pieniądze z Kolej Plus takie właśnie stacje mają być przywracane do użytku. Na razie, jak donoszą lokalne media, na przyjazd prezydenta dworzec odmalowano do wysokości 2,5 metra.

Więcej:

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/kto-nie-ma-pociagu-do-konskich-64012.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl