Sieć szybkich kolei do konsultacji ogólnopolskich. „CPK najwyższym priorytetem rządu”
– CPK to serce Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. To zasadnicza część naszego rozwoju gospodarczego i jako taka ma najwyższy priorytet rządu polskiego – zadeklarował premier Mateusz Morawiecki podczas II Kongresu Rozwoju Kolei. Spółka CPK zaprezentowała na Kongresie propozycję sieci linii kolejowych łączących lotnisko z terenem całego kraju.
Zarobki w CPK. Była radna PiS z pensją na poziomie 44 tysięcy złotych
Sylwia Matusiak wcześniej pracowała na Giełdzie Papierów Wartościowych i w Narodowym Banku Polskim oraz była radną Prawa i Sprawiedliwości, od grudnia jest członkiem zarządu Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jej zarobki, tak jak pozostałych członków zarządu oprócz prezesa, wynoszą 44 tysiące złotych miesięcznie.
Sieć szybkich kolei do konsultacji ogólnopolskich. „CPK najwyższym priorytetem rządu”
– CPK to serce Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. To zasadnicza część naszego rozwoju gospodarczego i jako taka ma najwyższy priorytet rządu polskiego – zadeklarował premier Mateusz Morawiecki podczas II Kongresu Rozwoju Kolei. Spółka CPK zaprezentowała na Kongresie propozycję sieci linii kolejowych łączących lotnisko z terenem całego kraju.
Ponad 7 mln zł zostanie przeznaczonych na dokumentację przygotowawczą do projektu budowy linii kolejowej od granicy polsko-czeskiej do Jastrzębia-Zdroju. Umowę podpisano w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej.
Jakie drogi i trasy kolejowe mają prowadzić do CPK? Ruszyły konsultacje.
Od poniedziałku (10 lutego|) na stronie internetowej CPK można zgłaszać uwagi do korytarzy nowych linii kolejowych i tras drogowych planowanych w ramach inwestycji nowego portu lotniczego - poinformowała spółka.
Przebieg kolei do CPK budzi niepokój w samorządach. Obawy nie tylko w Łomży i Konstantynowie Łódzkim
Do 10 marca można zgłaszać uwagi do Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Centralnego Portu Komunikacyjnego. Już dziś wiadomo jednak, że nie wszędzie wizja kolei prowadzącej do lotniska w mazowieckiej gminie Baranów spotkała się z pozytywnym przyjęciem. Zwłaszcza tam, gdzie planowane linie kolejowe ingerowałyby w istniejącą tkankę miejską.
Centralny Port Komunikacyjny ma zapewnić przełom na kolei.
Od kilkunastu lat wydajemy w Polsce duże pieniądze na inwestycje kolejowe. W sumie poszło już na nie 75 mld zł, w ostatnim czasie w tempie 10 mld zł rocznie. Czy udało się osiągnąć postawione cele? Więcej - czy cele zostały dobrze wyznaczone? Tu zdania są podzielone.
Centralny Port Komunikacyjny ma zapewnić przełom na kolei.
Od kilkunastu lat wydajemy w Polsce duże pieniądze na inwestycje kolejowe. W sumie poszło już na nie 75 mld zł, w ostatnim czasie w tempie 10 mld zł rocznie. Czy udało się osiągnąć postawione cele? Więcej - czy cele zostały dobrze wyznaczone? Tu zdania są podzielone.
Będą spotkania z lokalnymi społecznościami ws. tras kolejowych do CPK
Po formalnym zakończeniu przyjmowania uwag dot. nowych linii kolejowych i drogowych w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego, rozpoczną się spotkania z lokalnymi społecznościami na temat zgłoszonych uwag - zapowiedział pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.
CPK ogłosiło plany budowy szybkiej kolei. Kolej pobiegnie przez Pustynię Błędowską, parki krajobrazowe i tysiące gospodarstw. O planowanym wywłaszczeniu mieszkańcy dowiadują się z Facebooka...
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Domy jednorodzinne do wyburzenia, zakłady przemysłowe do przeniesienia, a Ogród Botaniczny w Mikołowie... do zniszczenia. Inwestycja kolejowa realizowana przez Centralny Port Komunikacyjny może doprowadzić do takich absurdów.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Były tory, jest droga rowerowa, mają być... znowu tory? Problemy z szybką koleją do Pragi.
Podobno od przybytku głowa nie boli, ale są takie rejony, gdzie rozbolała. Przybytek jest kolejowy i nazywa się Centralny Port Komunikacyjny. Jego odnoga do Pragi na odcinku od Jaworzyny została wytyczona przez gminę Kamienna Góra. No i tu zaczęły się schody.
Linie kolejowe do CPK – uwagi podkrakowskich gmin.
Przedzielenie miejscowości na pół, utrudnienie codziennego funkcjonowania, hałas i degradacja przyrody - Mieszkańcy podkrakowskich miejscowości sprzeciwiają się planowanym trasom przebiegu kolei szybkich prędkości, prowadzących do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Przedstawiciele portu zapewniają, że są otwarci na wszelkie sugestie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum