Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Następny
Elektryfikacja linii do Zgorzelca
Autor Wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-10-2019, 15:29    Odpowiedz z cytatem

Czy elektrycznym pociągiem dojedziemy do Zgorzelca 15 grudnia?

Prowadzone od wielu miesięcy prace przy elektryfikacji odcinka magistrali E30 pomiędzy Węglińcem a Zgorzelcem mają się ku końcowi. Jednak stuprocentowej pewności, że pod samą niemiecką granicę pojedziemy pociągiem elektrycznym – nie ma.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/czy-elektrycznym-pociagiem-dojedziemy-do-zgorzelca-15-grudnia-94175.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

arvent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 29-10-2019, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze pracujesz na kolei? Po ostatnich wpisach wnioskuję, że tylko spekulujesz i wróżysz. Nie tylko jestem kolejarzem, który na co dzień jeździ po linii zgorzeleckiej oraz jestem przeszkolony w ruchu granicznym, ale i byłem członkiem spotkania o losach ruchu pociągów między Niemcami, a Polską. Jak o czymś pisze Rynek Kolejowy, to najczęściej długo po fakcie uzgodnień. Jak Ci się wydaje, że uzgodnienia wyglądają? Wymiana oficjalnych pism? Na początku strony normalnie się spotykają, biorą tłumaczy i rozmawiają i to jest info z pierwszej ręki. Nie pisałem tu o problemach z elektryfikacją gdyby osobiście nie mówił tego sam dyrektor Biura Bezpieczeństwa z Centrali PKP PLK. Na spotkaniu były cztery zainteresowane strony z tłumaczami: Koleje Dolnośląskie, PKP PLK, DB netz i Die Länderbahn. 2 tygodnie temu stanowisko PKP PLK było jednoznaczne i wskazywali na planowane opóźnienie z powodów uzyskania wymaganych certyfikatów, mimo że prace budowlane idą zgodnie z harmonogramem i w piątek miało miejsce oddanie linii po elektryfikacji. Presja jest na start w grudniu, może PKP PLK znalazło rozwiązanie dla szybszego dopuszczenia ruchu pod drutem. Tam decyzje zmieniają się z dnia na dzień. O presji świadczy nawet fakt, że odebrano prace budowlane, mimo, że po zamontowaniu słupów na wiadukcie w Zgorzelcu, zmniejszyła się widoczność semaforów wjazdowych od strony Görlitz i PKP PLK wprowadzili ograniczenie doraźne do 30km/h ...architekt dał ciała, teraz ma tak zostać.

// Post zmoderowany. ~Pirat

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

marosław Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-10-2019, 19:29    Odpowiedz z cytatem

@arvent celnie napisane. Nie wiedziałem, że architekt dał ciał i tam będzie trzydziestka. Wstyd lekki. Z Twojego postu wynika, że wszystko będzie hulać od grudnia. Zobaczymy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

arvent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 30-10-2019, 16:17    Odpowiedz z cytatem

W nowym rozkładzie, część pociągów z Drezna, będzie przedłużona do polskiego Zgorzelca. Maszynista przewoźnika Die Länderbahn jadący z Drezna, będzie wysiadał w Görlitz i zamieni go maszynista KD, który zgodnie z postanowieniami nowego porozumienia, wprowadzi pociąg na tor 4 w Zgorzelcu i po zmianie kabiny powróci do Niemiec. Tak ma to wyglądać do momentu, kiedy realnym stanie się doprowadzenie polskiej sieci do stacji w Görlitz. Koncepcja zakłada poprowadzenie sieci trakcyjnej na dwa tory nieużywanego peronu 1 w Görlitz, z zabudową dwóch kozłów oporowych. Rozwiązanie z kozłami oporowymi zwiększyłoby bezpieczeństwo w stacji, ponieważ polskie pojazdy nie są wyposażone w niemiecki PZB i radiotelefon z GSM-R, co uniemożliwia dyżurnemu ruchu stacji Görlitz w Lipsku, zdalne zatrzymanie polskiego pojazdu w sytuacji zagrożenia w ruchu. Obecnie pociągi z Jeleniej Góry są wprowadzane do Niemiec na szczególnych warunkach, w obecności polskiego pilota, wyposażonego w telefon z systemem GSM-R.

// Post zmoderowany. ~Pirat

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzysw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2008

PostWysłany: 30-10-2019, 16:35    Odpowiedz z cytatem

^^ A jak wjezdzaja do Polski pociagi Görlitz-Wegliniec? Tzn jakie maja wyposazenie i jak wyglada sprawa z maszynistami/pomocnikami/pilotami ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

arvent Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 30-10-2019, 16:54    Odpowiedz z cytatem

Czerwone VT642, które obecnie jeżdżą w relacji Drezno-Węgliniec są spolszczone, wiele lat temu zostały przystosowane do ruchu po DB Netz i PKP PLK. Posiadają niemieckie PZB i Radiotelefon z GSM-R oraz polską radiostację Koliber, SHP i Radiostop. Tak wyposażony pojazd pozwala na obsługę pociągu przez jednego maszynistę na całej sieci DB Netz i PKP PLK. Od nowego rozkładu te VT642 przejdą pod Berlin i będą obsługiwać pociągi Berlin-Wrocław. VT642 białe z napisem trilex nie są spolszczone, od nowego rozkładu będą wjeżdżać tylko do Zgorzelca i nie mają prawa dalej. Zgodnie z nowym porozumieniem obsługiwać będzie jeden maszynista z polskim przenośnym radiem krótkofalowym, aby mieć łączność z dyżurnym ruchu LSC Węgliniec.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 02-11-2019, 01:35    Odpowiedz z cytatem

arvent napisał/a:
Tam decyzje zmieniają się z dnia na dzień. O presji świadczy nawet fakt, że odebrano prace budowlane, mimo, że po zamontowaniu słupów na wiadukcie w Zgorzelcu, zmniejszyła się widoczność semaforów wjazdowych od strony Görlitz i PKP PLK wprowadzili ograniczenie doraźne do 30km/h ...architekt dał ciała, teraz ma tak zostać.

Pierwsze słyszę, że to architekt projektuje kolejową sieć trakcyjną a nie inżynier specjalista w dziedzinie energetyki kolejowej... A więc winny jest inżynier tego projektu, a nie architekt - architekci przypomnę w głównej mierze zajmują się projektowaniem architektury a nie urzadzęń technicznych.
Zapewne zabrakło odpowiedniego słowa - projektant Smile

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jacek228 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Sie 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-11-2019, 21:12    Odpowiedz z cytatem

Jest dostępny rozkład dla linii Dresden - Zgorzelec Wink

https://www.laenderbahn.com/trilex/fahrplan/fahrplanwechsel-15-12-2019/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-12-2019, 21:56    Odpowiedz z cytatem

Pozytywne zmiany w komunikacji kolejowej między Polską a Niemcami

Od 15 grudnia wejdzie w życie nowy roczny rozkład jazdy. Jak informuje Inicjatywa Polsko-Niemiecka Kolej Pasażerska odbiór końcowy sieci trakcyjnej między Zgorzelcem a Węglińcem odbył się 30 października, natomiast napięcie zostało włączone 4 listopada. Podczas prowadzonej inwestycji wybudowano dwie podstacje trakcyjne w Zgorzelcu i Pieńsku, które zasilają sieć trakcyjną napięciem 3 kV DC.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pozytywne-zmiany-w-komunikacji-kolejowej-miedzy-polska-a-niemcami-94659.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-12-2019, 01:47    Odpowiedz z cytatem

Z Wrocławia do Zgorzelca elektrycznym pociągiem, w 1 godzinę i 40 minut

Pociągiem z Wrocławia, przez Węgliniec, do Zgorzelca wygodniej i szybciej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zelektryfikowały 27-kilometrowy odcinek magistrali kolejowej E30 (Węgliniec-Zgorzelec). Najszybszy pociąg pokona tę trasę w około 1 godzinę i 40 minut.

Czytaj więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/35478/z-wroclawia-do-zgorzelca-elektrycznym-pociagiem--w-1-godzine-i-40-minut.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 14-12-2019, 05:15    Odpowiedz z cytatem

Co jest dla nas ważne, gdy w okolicach Zgorzelca jedziemy po prostu do Czech śmierdzi elektrycznością i brak pociągu pasażerskiego.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 21-12-2019, 19:55    Odpowiedz z cytatem

Jutro minie tydzień od uruchomienia pociągów elektrycznych w Zgorzelcu, ale w sieci posucha i ani artykułów ani zdjęć, a o filmikach nie wspomnę. Przeglądnąłem lokalne portale i nie znalazłem żadnej wzmianki o tej przecież historycznej chwili, widocznie kolej w świadomości dziennikarzy to nadal coś, o czym nie warto pisać... Jedynie na jednym portalu znalazłem artykuł, który wygląda bardziej jak napisana przez Trilex reklama własnego połączenia: https://www.zinfo.pl/artykuly/30814
Halo ludzie z tamtej okolicy, macie jakieś materiały z tego wydarzenia? Planuję się oczywiście wybrać do Zgorzelca, ale to jeszcze musi trochę poczekać.

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 21-12-2019, 23:16    Odpowiedz z cytatem

kruczek, w sieci było wiele artykułów na temat elektryfikacji linii Zgorzelca. Prace skończone, pociągi elektryczne jeżdżą, pasażerowie zadowoleni z wygodnych i szybkich połączeń. Czym tu się jeszcze podniecać i ekscytować?

http://pkp.zgorzelec.pl/z-wroclawia-do-zgorzelca-elektrycznym-pociagiem-w-1-godzine-i-40-minut/

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 22-12-2019, 16:22    Odpowiedz z cytatem

Ale chodziło o jakieś jedno małe zdjątko lub pół filmiku Smile No nic, dziś zauważyłem, że KD porobiło filmiki z kabiny dla linii Legnica-Głogów i Wałbrzych-Kłodzko, może kamera przejedzie się z nimi 'elektrycznym do Zgorzelca' Very Happy

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 22-12-2019, 17:31    Odpowiedz z cytatem

kruczek napisał/a:
Jedynie na jednym portalu znalazłem artykuł, który wygląda bardziej jak napisana przez Trilex reklama własnego połączenia: https://www.zinfo.pl/artykuly/30814
Halo ludzie z tamtej okolicy, macie jakieś materiały z tego wydarzenia? Planuję się oczywiście wybrać do Zgorzelca, ale to jeszcze musi trochę poczekać.

Trilex prowadzony jest przez Zgorzelec - Drezno i Liberec - Drezno. Ta sama firma, te same wagony. tym bardziej ból jest taki, że połączenie Zgorzelec - Zawidów - Liberec i Zgorzelec - Gorliz - Loebau - Rumburk nie jest pełne. Byłoby to połączenie na trzech piętrach.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 13 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl