Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Przetarg PKP IC na zakup 10 lokomotyw spalinowych
Autor Wiadomość

buuuuum Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Ełk

PostWysłany: 16-08-2013, 21:40    Odpowiedz z cytatem

normalka..
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 16-08-2013, 21:48    Odpowiedz z cytatem

W tym kraju (nie od dziś z resztą) wszystko na głowie stoi, IC powinno dostać w wyniku podziału SU46 to by kłopotu nie było.

_________________
2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 17 415 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 16-08-2013, 22:11    Odpowiedz z cytatem

PIC bez problemu mógłby dołożyć brakującą kwotę, niedawno bez problemu znaleźli dwa razy więcej żeby dołożyć Pesie. To kwestia chęci, ale tutaj wygrałby nie ten kto powinien, więc chęci nie starczyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomato7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2013
Skąd: Jelenia Góra/Kraków

PostWysłany: 16-08-2013, 23:13    Odpowiedz z cytatem

Jakież to polskie... Jak już tak duszą grosza to by kupili od Cargo te dziesięć SU46 i zmodernizowali by je. Wyszło by pewnie taniej. W ogóle jaki dureń dzielił tabor przy podziale?! To co wymyślił było co najmniej chore... W dodatku ta choroba ciągnie się dalej i nie ma widoków na ozdrowienie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 17-08-2013, 12:28    Odpowiedz z cytatem

To było pewne od początku, że przetarg zostanie odwołany.. PICKI teraz mają w głowie pendolino i marzenia o prędkości do 200 km/h a nie jakieś spalinóweczki..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 17-08-2013, 12:39    Odpowiedz z cytatem

Przy parametrach SU46 wystarczy NG, żadna modernizacja nie jest potrzebna.

_________________
2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 17 415 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 22-08-2013, 12:46    Odpowiedz z cytatem

Pesa: PKP Intercity traci pieniądze unieważniając przetarg na zakup lokomotyw

W ubiegłym tygodniu PKP Intercity unieważniło przetarg na dostawę 10 nowych lokomotyw spalinowych. Według bydgoskiej Pesy, której oferta została odrzucona, mimo iż była jedyną mieszczącą się w budżecie zamawiającego, decyzja ta oznacza utratę kolejnych pieniędzy przez naszego narodowego przewoźnika.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47384/pesa_pkp_intercity_traci_pieniadze_uniewazniajac_przetarg_na_zakup_lokomotyw.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

michasio115 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Wrz 2012
Skąd: giżycko

PostWysłany: 23-08-2013, 17:48    Odpowiedz z cytatem

ale teraz pkp intercity i PESA palą za sobą mosty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 23-08-2013, 19:00    Odpowiedz z cytatem

Pesa trochę przegięła i PIC nie miał wyjścia. Ciekawe czy będą odwołania...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-09-2013, 23:15    Odpowiedz z cytatem

Kara nawet do 10 proc. przychodów za nieuczciwą konkurencję

Zgodnie z zapowiedziami do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło pismo PKP IC z zawiadomieniem o czynie nieuczciwej konkurencji przeciwko Pesie. Jeszcze nie wiadomo, czy UOKiK zajmie się sprawą.

Spółka PKP Intercity odrzuciła ofertę Pesy w przetargu na dostawę 10 lokomotyw spalinowych, zarzucając producentowi czyn nieuczciwej konkurencji. Powodem była niska cena za utrzymanie lokomotyw przez 12 lat – w wysokości jednego grosza za kilometr. Tymczasem według przedstawicieli PKP Intercity szacowana na podstawie badania rynku cena utrzymania lokomotywy wynosi ok. 3 zł za km jazdy. Przetarg został unieważniony, gdyż najkorzystniejsza oferta nie mieściła się w kosztorysie. Decyzję o odrzuceniu oferty Pesy podtrzymała też Krajowa Izba Odwoławcza.

Cały artykuł:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47758/kara_nawet_do_10_proc_przychodow_za_nieuczciwa_konkurencje.htm

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 10-09-2013, 00:05    Odpowiedz z cytatem

FranzMaurer napisał/a:
To było pewne od początku, że przetarg zostanie odwołany.. PICKI teraz mają w głowie pendolino i marzenia o prędkości do 200 km/h a nie jakieś spalinóweczki..


Zakup lokomotyw spalinowych jest na podstawowej liście projektów dofinansowanych z UE, więc można liczyć na powtórzenie procedury.
Z drugiej strony na liście rezerwowej znajdują się projekty zakupu kolejnych 20 szt EZT jednopoziomowych i 10 szt, piętrowych. Jeżeli Intercity dojdzie do wniosku, że na tym im bardziej zależy, to mogą zrezygnować z zakupu lokomotyw, a zastąpić je częściowo przez zmodernizowane SM42. Niższą prędkość jakoś wytłumaczą przed publiką i będzie ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 10-09-2013, 03:17    Odpowiedz z cytatem

PKP IC kilkukrotnie zapowiedziało powtórzenie procedury i to tak żeby nowe lokomotywy dotarł jeszcze w 2015 roku.

[ Dodano: 05-11-2013, 17:28 ]
PKP Intercity ogłasza kolejny przetarg na dostawę 10 lokomotyw spalinowych

PKP Intercity podjęło kolejną próbę zakupu 10 nowych lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Spółka ogłosiła już przetarg. - Nowe lokomotywy poprowadzą od 2015 roku nasze pociągi m.in. pomiędzy Ełkiem a Suwałkami, czy Rzeszowem a Zagórzem. Część środków na sfinansowanie inwestycji chcemy pozyskać z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko - informuje Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP IC.

Decyzję PKP Intercity ws. pierwszego przetargu na zakup nowych lokomotyw spalinowych zaskarżył podmiot, którego oferta w trakcie postępowania została odrzucona. Pesa Bydgoszcz składając ofertę zobowiązała się utrzymywać każdą z 10 lokomotyw spalinowych przez 12 lat za 1 grosz za przejechany kilometr. KIO potwierdziła stanowisko Zamawiającego wskazując, że takie działania producenta są sprzeczne z dobrymi obyczajami i mają na celu utrudnianie innym wykonawcom dostępu do rynku w związku z czym stanowią czyn nieuczciwej konkurencji.

Spółka ogłosiła kolejny przetarg. Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie fabrycznie nowych, jednego typu 10 lokomotyw wraz z napędem silnikiem spalinowym z przekładnią elektryczną oraz świadczenie usług ich utrzymania. W ramach świadczenia usług utrzymania lokomotyw Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenie usług utrzymania technicznego lokomotyw o zakresie spełniającym cztery pierwsze poziomy utrzymania pojazdów kolejowych.

- Zakup nowych lokomotyw spalinowych zamyka nasze plany taborowe na obecną perspektywę unijnego finansowania do 2013 r. Uważam, że wśród podmiotów korzystających z POIiŚ wyróżniamy się skutecznością. Dla większości projektów udało się nam podnieść wysokość wsparcia do 70%. Już teraz pracujemy nad szerokim planem inwestycji, na które środki będziemy chcieli z kolejnej unijnej perspektywy – mówi Paweł Hordyński, członek zarządu ds. finansowych PKP Intercity.

Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie 5 000 000 zł. Kryteria udzielenia zamówienia to cena brutto za dostawę pojazdów (waga 33), cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1 km przebiegu jednego pojazdu.(waga 12), wskaźnik NPV. (waga 40) oraz współczynnik niezawodności i gotowości technicznej (waga 15). Podmiot, który złoży najkorzystniejszą ofertę zobowiązany będzie do realizacji umowy w zakresie dostawy w terminie do 30 października 2015r.

Rynek Kolejowy

Papierkologia na stronie producenta:

http://intercity.pl/pl/site/o-firmie/przetargi/biezace-przetargi/dostawa-10-lokomotyw-spalinowych-wraz-ze-swiadczeniem-uslug-ich-utrzymania.html

[ Dodano: 07-01-2014, 18:04 ]
Kto dostarczy 10 lokomotyw spalinowych dla PKP IC?

PKP Intercity otrzymało 2 oferty na dostawę 10 lokomotyw spalinowych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania. Dzięki projektowi pociągi przewoźnika z Grupy PKP wrócą na niezelektryfikowane trasy, np. na Mazurach czy Podkarpaciu. Spółka będzie się ubiegała o dofinansowanie projektu ze środków unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.

Nowe lokomotywy PKP Intercity od 2015 roku poprowadzą pociągi pasażerskie w tych relacjach, gdzie linie kolejowe nie są zelektryfikowane. Będą jeździć na trasach: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki, Rzeszów - Zamość, Rzeszów - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn, Piła - Krzyż.

Zakup lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów pasażerskich z jednej strony pozwoli uruchomić nowe połączenia, np. w Bieszczady czy na Mazury a tym samym rozszerzyć ofertę dla naszych pasażerów, z drugiej podnieść komfort na obsługiwanych obecnie relacjach np. na Hel. Pociągi PKP Intercity pojawią się na niezelektryfikowanych trasach, na których dziś oferta jest bardzo ograniczona - podkreśla Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Wśród firm, które złożyły oferty znalazły się:

Newag - wartość dostawy: 160 146 000,00 mln zł brutto;
Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz - wartość dostawy: 131 199 991,80 mln zł brutto.

Komisja przetargowa, przy wyborze najkorzystniejszej, będzie kierować się w 45 proc. kryterium ceny (z czego 33 pkt procentowe stanowi cena brutto za dostawę pojazdów i 12 pkt procentowych cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1km przebiegu pojazdu), 40 proc. wskaźnikiem NPV, a w 15 proc. współczynnikiem niezawodności i gotowości technicznej pojazdu.

Przewoźnik wymaga aby, tabor dysponował deklaracjami zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi oraz bezpieczeństwa. Musi spełniać wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei), w tym przystosowanie do prędkości nie mniejszej niż 140 km/h.

Zwycięzca przetargu będzie zobowiązany dostarczyć pojazdy w terminie do 30 października 2015 r.

Całość na: Kurier Kolejowy

W poprzednim przetargu oferta Pesy została odrzucona za rażąco niską cenę, a teraz Pesa zaoferowała jeszcze 30 mln zł mniej... Rozkłąd ofert jest niemal bliźniaczo podobny od tego w przetargu na 11 EZT dla Kolei Dolnośląskich (z tym, że oferta Pesy procentowo jest jeszcze niższa - ponad 36% zamiast 32% poniżej kosztorysu) więc PKP IC ma otwartą drogę do wszczęcia procedury wyjaśniającej w sprawie rażąco niskiej ceny przeciwko Pesie. Ciekawe czy z tego skorzystają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 22-08-2019, 22:29    Odpowiedz z cytatem

Będzie 10 nowych lokomotyw do prac manewrowych.

PKP Intercity ponowi przetarg na zakup 10 lekkich lokomotyw manewrowych (poprzedni przetarg, w którym ofertę złożyło tylko CZ Loko, został unieważniony), prawdopodobnie ponowiony zostanie przetarg na zaawansowaną modernizację 9 sztuk (i 4 sztuk w opcji) lokomotyw SM42, który także został unieważniony pomimo złożenia oferty przez H. Cegielski FPS. Udało się znaleźć wykonawcę modernizacji 13 lokomotyw SM42, które wykona poznański FPS.
Zakupu lokomotyw liniowych nie planuje się, z uwagi m.in. na elektryfikację odcinka Rzeszów – Lublin, plany elektryfikacji odcinka Gorzów – Krzyż, czy bliski koniec modernizacji odcinka Warszawa – Lublin, który pozwoli na „uwolnienie” spalinowych lokomotyw z odcinka Łuków – Lublin.

Więcej:

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/spalinowe-lokomotywy-u-przewoznikow-pasazerskich-sa-bardzo-stare-93119.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 26-08-2019, 09:31    Odpowiedz z cytatem

Elektryfikacja wymienionych odcinków nastąpi najwcześniej za kilka lat, podobnie jak przeciąga się zakończenie modernizacji Lublin-Warszawa.
A Intercity póki co nastawia się na prowadzenie pociągów zmodernizowanymi lokomotywami SM42, które osiągają zawrotne 90 km/h i to przy krótkich składach. Nie ma się co dziwić skoro podstawą floty elektrycznej nadal są lokomotywy o prędkości maksymalnej 125km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl