Na chwilę obecną realizacja strategii idzie dość opieszale. Intercity zgłosiło do CUPT 2 projekty o wartości prawie 1 mld zł każdy, z których tylko jeden przeszedł pozytywna ocenę. W jego ramach modernizacji ma zostać poddane 183 wagony, 20 lokomotyw EU/EP07, 6 lokomotyw SM42 i sprzęt pomocniczy oraz modernizację zapleczy.
Obecnie udało się podpisać umowy na te 183 wagony - 60 wagonów w FPS, pozostałe w Pesa.
Kosztorys przebudowy SM42 znacznie przewyższył szacunki Intercity, podobnie spodziewane jest w przypadku EU07.
Poza tymi umowami udało się podpisać modernizację 20 wagonów w Pesa, do podpisania czekają jeszcze 2 realizacje - wagony Combi i 10 przedziałowych jedynek.
Umowa z Newagiem na 20 nowych lokomotyw elektrycznych ma być podpisania niebawem.
Szkoda, że nie biorą pod uwagę zorganizowanych przez samych siebie jakiś czas temu na Facebook'owym profilu konsultacji, w których na kilkaset wypowiadających się osób z moich obserwacji ponad 75% optowało za wagonami z przedziałami (oczywiście 6-osobowymi), a tylko 25% za wagonami bez przedziałów/EZT. Dla czego znów chcą wpychać pasażerów do EZT?
Zgadzam się w 100%. Też wolę przedziałówki. A tak w ogóle to nic nie stoi na przeszkodzie w zaprojektowaniu (częściowo) przedziałowego EZTa. Kwestia chęci jego zamówienia.
Narodowy przewoźnik przedstawił podczas konferencji na Uniwersytecie Łódzkim swoją strategię taborową w perspektywie roku 2023. Do tego czasu planowane są bardzo duże zakupy taboru wszelkich kategorii i modernizacje pojazdów już eksploatowanych. Wśród potencjalnych zamówień obok tych na zakup lokomotyw, wagonów i ezt wymienione zostały także te na składy klasy push-pull.
12 ezt dla PKP Intercity dotrze ze sporym poślizgiem.
PKP Intercity po raz kolejny zmieniło ostateczny termin składania ofert w przetargu na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wydaje się, że zainteresowanie producentów jest spore, bo w do przetargu wpłynęło ponad 400 zapytań.
Nowe lokomotywy dla PKP Intercity. Dostarczy je polska firma.
Newag S.A. podpisał umowę z PKP Intercity na dostawę 20 nowych lokomotyw elektrycznych. Kontrakt wart jest ponad 367 mln zł brutto. Zawarta umowa jest elementem największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity, wartego ok. 7 mld złotych.
PKP Intercity zapowiada rozstrzygnięcie dużego przetargu na pociągi.
PKP Intercity liczą na to, że uda im się rozstrzygnąć przetarg na dostawę 12 nowych pociągów elektrycznych w tym roku, prawdopodobnie w listopadzie - poinformował prezes spółki Marek Chraniuk.
Bardzo chcieli, ale nie wyszło.
Oba aktualnie prowadzone przetargi na zakup nowego taboru w postaci 12 EZT orz 10 lekkich lokomotyw manewrowych będą rozstrzygnięte już w przyszłym roku.
Mamiński: Przed zakupem nowych pociągów dla PKP dwuletnie ich testy
Polskie Koleje Państwowe przed zakupem nowych pociągów pasażerskich poddadzą je testowym jazdom przez dwa lata - poinformował prezes PKP SA Krzysztof Mamiński. "Przy zakupie nowych pociągów będzie tak, że najpierw deska kreślarska, później dwa lata jazdy obserwowanej, wyciągnięcie wniosków z prób i dopuszczenia, a dopiero później produkcja seryjna. Za pewne przyspieszenia poprzedniego okresu płacimy do dziś, ale chcemy uczyć się na błędach" - powiedział Mamiński.
1. Do końca perspektywy mamy 4,5 roku (koniec 2023).
2. Mamy zamiar testować 2 lata.
3. Produkcja też będzie trwała minimum 2 lata, bo 13 miesięcy na Darty okazało się niewystarczające.
4. Zostaje pół roku, czyli powinniśmy być na etapie wyboru wykonawców w przetargach.
5. Nie mamy nawet koncepcji tego, co chcemy kupić
6. Prezes opowiada bzdury.
przetarg na nowe EZT dla PKP IC w zasadzie rostrzygnięty.p.Mamiński o zakupie mówił już o tym jakiś czas temu więc ta wypowiedz jest odświeżona chyba po to żeby podgrzać atmosferę.najlepszą cenę na 12 EZT dał STADLER a jego pociągów to raczej już nie trzeba u nas testować.jest tylko pytanie - co zaproponował ale co by nie było to oni robią dobrze i sprawdzać przez 2 lata ich pociągów nie ma potrzeby.dlaczego tak długo trwa oczekiwanie na podpisanie umowy na zakup to już inna kwestia[prawdopodobnie brak pieniędzy ze strony IC]
Spółka PKP Intercity podpisała już, bądź rozszerzyła umowy na łączną kwotę ponad 2 mld zł – w ramach wartego 7 mld zł programu inwestycyjnego do 2023 r. Dotyczą one m.in. zakupu 20 nowych lokomotyw elektrycznych i modernizacji wagonów. Spółka chce niedługo rozstrzygnąć przetarg na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
PKP IC ma w realizacji umowy taborowe na 2 mld złotych. Jakie i z kim?
Spółka PKP Intercity podpisała już, bądź rozszerzyła umowy na łączną kwotę ponad 2 mld zł – w ramach wartego 7 mld zł programu inwestycyjnego do 2023 r. Dotyczą one m.in. zakupu 20 nowych lokomotyw elektrycznych i modernizacji wagonów. Spółka chce niedługo rozstrzygnąć przetarg na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum