Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 45, 46, 47, 48  Następny
Pociągiem do Trutnova
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 22-12-2018, 21:48    Odpowiedz z cytatem

O co się tak panowie spieracie? Latem zeszłego roku byłam na stacji w Marciszowie. Udałam się stamtąd do Kolorowych Jeziorek. Stacja zadbana, czysta, spokojna. I tyle.

_________________
STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 23-12-2018, 08:57    Odpowiedz z cytatem

Lxd2
Argumentami przemawiającymi za przesiadkami w Sędzisławiu o których pisałem to nie tylko kwestia bezpieczeństwa, ale przede wszystkim ich wygoda. W Sędzisławiu przesiadka w kierunku Wrocławia jest door to door, a do JG mamy przejście w poziomie szyn. Dla osób starszych, niepełnosprawnych czy rodziców z wózkami jest to po prostu wygodniejsze rozwiązanie. Natomiast na argument odnośnie uruchomienia połączeń Lubawka - JG to odpowiedź jest prosta. Pomijając kwestie taborowe to co jest lepsze: obecne 7 par pociągów Sędzisław - Kralovec czy (uwzględniając tą samą liczbę pockm) jakieś 4 pary JG - Lubawka?
Uwzględniając to, że 4 parami nic się nie zwojuje, a także fakt już teraz można obserwować powolne odbudowywanie się potoków w relacji "wewnętrznej" Lubawka - Kamienna Góra odpowiedź dla mnie jest jasna.

Ze swojej strony kończę dyskusję w temacie Sędzisław / Marciszów, bo jak to napisał Sławek nie ma sensu dalej bić piany. Każdy ma swoje zdanie i przy nim zostanie. Jak chcesz dalej dyskutować to zapraszam na PW.

Z innej beczki to ZLK Wałbrzych ogłosił przetarg na wykonanie i montaż tablic oznakowania stałego. W załączniku do OPZ jest przedstawione zestawienie tych tablic i są tam również tablice kierunkowe dla Kamiennej Góry, Błażkowej oraz Lubawki. Dodatkowe oznakowanie przewidziane jest także dla sąsiedniej linii nr 291 (Unisław Śląski, Mieroszów).
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=outErfx&MP_action=supplierStatus&iRfxRound=53513

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lxd2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sie 2008

PostWysłany: 23-12-2018, 15:47    Odpowiedz z cytatem

KrzysiekkG
Przypominam tylko że cała powyższa dyskusja nie dotyczyła zalet bądź wad obecnych przesiadek w Sędzisławiu, a rozpowszechnionego przez ciebie kłamstwa że przesiadki w latach 90-tych na stacji Marciszów były niebezpieczne dla pasażerów.
Taka mała różnica co do odbijania od meritum w każdym kolejnym poście.
Tyle w temacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 31-12-2018, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Został wybrany wykonawca zadania na Zaprojektowanie, wykonanie, dostawa i montaż elementów oznakowania stałego na stacjach i przystankach osobowych będących pod zarzadem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=265562

W Kamiennej Górze trwa natomiast wymiana podrozjazdnic rozjazdu nr 36 (w części torów "kopalnianych" należących do PKP S.A.). Wiadukt w Sędzisławiu jeszcze nie został naprawiony, a na załączonym zdjęciu widać uszkodzenia ciosu podłożyskowego.

W Lubawce "gimbaza" w ramach swoich "zabaw" umieściła wskaźnik W4 na starym dźwigu kolejowym.

rozjazd_36.jpg
Rozjazd nr 36 - Kamienna Góra
Plik ściągnięto 97 raz(y) 220.17 KB

uszkodzenie.jpg
Uszkodzony cios podłożyskowy - wiadukt w Sędzisławiu
Plik ściągnięto 88 raz(y) 203.84 KB

gimbaza.jpg
Gimbaza_Lubawka
Plik ściągnięto 112 raz(y) 200.95 KB


_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tomek_no Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2013

PostWysłany: 02-01-2019, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Relacja wraz z ciekawymi zdjęciami z podróży motorakiem na portalu Góry bez Granic
http://gorybezgranic.pl/powrot-pociagow-do-kamiennej-gory-i-lubawki-vt4128.htm

_________________
www.liniekolejowekg.blogspot.com - Linie kolejowe w Powiecie Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 06-01-2019, 12:37    Odpowiedz z cytatem

KrzysiekkG napisał/a:

Dlatego, że nie bujam w obłokach i doskonale sobie zdaję sprawę, że jeśli zarządca wydałby jakieś 10 mln na reaktywację łącznicy to jest mało prawdopodobne, że drugie tyle będzie miał jeszcze na LK 298 i 299.


Podana przez Ciebie kwota 10 mln zł za reaktywację łącznicy jest kwotą mocno na wyrost.
Jeżeli ktokolwiek i kiedykolwiek zdecyduje się na odbudowę tej łącznicy to jest całkiem prawdopodobne że zrobi to w najtańszym możliwym wariancie czyli poprzez wyłączenie z eksploatacji toru nr.2 na odc. Sędzisław - dawny podg. Krużyn.
Ani obecny ani dający się przewidzieć poziom ruchu na odc. Sędzisław - Kamienna Góra nie uzasadnia ciągłego utrzymywania dwóch torów na tym krótkim szlaku, a że do dzisiaj są tam dwa tory to tylko ze względu na historyczne zaszłości.
Stosunkowo nieduży stopień obciążenia przewozami odcinka Sędzisław - Kamienna Góra nie uzasadnia też odbudowy podg. Krużyn dla przywrócenia przejezdności łącznicy. Tak więc po wspomnianym wyłączeniu z eksploatacji toru nr.2 Sędzisław - dawny podg. Krużyn mamy z Kamiennej Góry dwa pojedyńcze tory szlakowe, jeden do Sędzisławia, drugi do Marciszowa Górnego. W tym wariancie odpada jakiekolwiek wydatkowanie środków w miejscu dawnego podg. Krużyn czyli wykonawca scina koszty odbudowy o kilkadziesiąt procent, a jedyną pozycją kosztową na dawnym Krużynie jest przebudowa kilkunastometrowego odcinka pojedyńczego toru w celu zapewnienia bezrozjazdowego przejścia dla kierunku Kamienna Góra - Marciszów Górny. Uprzedzając ewentualne komentarze przypominam że nie jest to sposób najlepszy ale najtańszy kosztowo. Taniej odbudować łącznicy już się nie da.
Co do stwierdzenia że przesiadki na stacji Marciszów w latach 90-tych były niebezpieczne, jedyne co mogę powiedzieć to tylko to że jest to zwyczajny fake news.
Jestem pewien że nie ma na tym forum drugiej osoby która w latach 90-tych odbyła tyle podróży do i ze stacji Marciszów które sam miałem okazje odbywać. I nigdy nie stanowiło dla mnie żadnego zagrożenia przebywanie na tej stacji o żadnej z pór o których tam bywałem.
Jedyne do czego można się przyczepić to ówczesny poziom estetyki tej stacji. Tyle że na podstawie poziomu estetyki nie wyciąga się wnioksów o bezpieczeństwie lub niebezpieczeństwie przesiadek, tym bardziej że poziom estetyki leżał i kwiczał wtedy na całej linii Wrocław - Jelenia Góra czy też na linii do Lubawki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 06-01-2019, 16:27    Odpowiedz z cytatem

linia274 napisał/a:
Podana przez Ciebie kwota 10 mln zł za reaktywację łącznicy jest kwotą mocno na wyrost.

Już wyjaśniam skąd bierze się ta kwota.

a) Wyłączenie z eksploatacji jednego toru na linii nr 298 wymagałby dość istotnych zmian w urządzeniach srk na stacjach Sędzisław i Kamienna Góra. Wynika to z tego, że na LK298 obecnie zabudowana jest jednokierunkowa blokada liniowa, którą trzeba by dla toru nr 1 zbanalizować (przebudować na dwukierunkową). Wymagałoby to m.in. dobudowy przebiegów w skrzyni zależności urządzeń mechanicznych w KG, aby umożliwić wjazd pociągów do KG z obecnego toru szlakowego nr 1. Obecnie nie ma tam semafora wjazdowego (przy torze nr 1), który także należałoby zabudować. Kolejna sprawa to zabudowanie przebiegów umożliwiających wyjazd z KG na obecny tor nr 2, którym pociągi jechałyby w kierunku "LCS Marciszów". To także dodatkowe przebiegi. I tu pojawia się problem, ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że w skrzynki zależności nie ma już miejsca na dodatkowe suwaki przebiegowe, (a w aparacie na dodatkowe drążki przebiegowe) więc aby zrealizować pomysł z wykorzystaniem jednego toru LK298 dla łącznicy to konieczne będzie zmodernizowanie urządzeń srk w KG na przekaźniki. Tu już idą koszty w miliony.

b) Od strony Marciszowa także nie jest łatwo, ponieważ w ostatnich latach pomiędzy Marciszowiem, a Sędzisławiem pojawiły się ssp, które są uzależnione w urządzeniach stacyjnych Sędzisławia, a od strony Marciszowa są załączone przez liczniki osi i osłonięte tarczami TOP. Dla przejazdów w km 100,843 i 100,130 należałoby zmienić logikę, tak że w zależności od położenia rozjazdu (na obszarze dawnego pod. Marciszów Górny) urządzenia będą się załączały bądź nie. To wynika z tego, że jeśli pociąg jechałby z Marciszowa do KG po łącznicy to te ssp nie powinny się załączać, ponieważ już są za rozjazdem. Nie wiem czy urządzenia Scheidt & Bachmann (które są tam zabudowane) pozwalają na tego rodzaju logikę

c) Tak czy siak konieczna jest odbudowa rozjazdu i przejścia rozjazdowego na terenie dawnego podg. Krużyn, które należałoby włączyć do stacji Marciszów. Obecnie zabudowane są tam stacyjne urządzenia komputerowe MOR-3 i najsensowniej byłoby to wszystko sterować właśnie z Marciszowa, gdzie są obecnie najnowocześniejsze (i tym samym najbardziej podatne na rozbudowę) urządzenia srk. Oczywiście zmiany objęłyby także obecną blokadę liniową (i jej dostosowanie do nowego zdalnego podg.), więc także mamy grzebanie w srk w Sędzisławiu. I tutaj znów wracam do moich ulubionych ssp pomiędzy Sędzisławiem, a Marciszowem. W sytuacji, gdy chcielibyśmy wyprawić pociąg z Sędzisławia w stronę Marciszowa, ale byłby zajęty jeszcze odstęp "podg Marciszów Górny" - Marciszów to wyświetlenie semafora wyjazdowego w Sędzisławiu nie powinno (tak jak teraz) być równoznaczne z tym, że ssp w km 100,843 się załącza, ponieważ pociąg i tak stanie przed semaforem który znajdowałby się przed przejazdem. Czyli znów kolejna logika, zmiany i pieniądze.
Jak widać obecnie wprowadzenie łącznicy pod kątem srk nie jest takie proste i niezależnie od wybranego wariantu pochłonie miliony. Biorąc pod uwagę, stopień skomplikowania powiązań obecnych urządzeń srk stacji Marciszów, KG, Sędzisław (każda z innym typem urządzeń) w mojej opinii najlepszym rozwiązaniem (jeśli miałaby zostać przywrócona łącznica) byłaby rozbudowa (budowa) "LCS Marciszów" z objęciem przez nie sterowania na stacji Sędzisław, podg. Marciszów Górny i stacji Kamienna Góra.
Inne rozwiązania (pozostawiające obecne systemy stacyjne w KG i Sędzisławiu) wiążą się z wykonywaniem dużej liczby drogich interfejsów przekaźnikwych, dodatkowych blokad z ssp i nie tylko, przebudowy samych urządzeń stacyjnych, których sumaryczny koszt byłby nie wiele niższy niż LCS Marciszów. Natomiast utrzymanie takiej hybrydy (różnych urządzeń) byłoby dla służb zabezpieczenia ruchu dużym problemem.

d) Dwa tory na LK298 są oczywiście zaszłością historyczną, ale nawet pomimo małego (do 9.12.2018) ruchu pozwalały na normalną eksploatację (bez przerw w ruchu pociągów) przy remontach przejazdów, mostu w Dębrzniku, naprawy torów i odwodnienia przy dawnym podg. Krużyn i innych zamknięciach, a obecnie uratowały sytuację ruchową po uszkodzeniu przez samochód ciężarowy wiaduktu w Sędzisławiu. Gdyby nie to mielibyśmy już KKA na odcinku Kamienna Góra - Sędzisław i całkowity brak pociągów towarowych. Dla stacji w KG i kopalni Ogorzelec zablokowana na kilka miesięcy LK298 byłaby tragedią i przy obecnym popycie oraz intensywnym wywozie kruszywa ciężko jest sobie taką sytuację wyobrazić. Natomiast jak pisałem wyżej zamknięcie jednego toru (nr 2) LK298 na potrzeby ewentualnej odbudowy łącznicy i tak pochłonęłoby sporo pieniędzy ze względu na przebudowy w urządzeniach srk.

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

linia274 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 06-01-2019, 17:27    Odpowiedz z cytatem

Tutaj fakt zdecydowanie jest faktem, i nie można nie przyznać Ci racji że wyczekiwana w tym rejonie od dawna modernizacja infrastruktury która sama w sobie oczywiście jest na duży plus, skomplikowała czy też utrudniła włączanie nowych torów, przebiegów czy odcinków linii.
Inaczej wyglądałaby poprawa parametrów szlaku Sędzisław - Marciszów przy czynnej łącznicy, inaczej zrobiono to w rzeczywistości.
O bezsensownej polityce PLK odcinania nieczynnych bocznych linii, czy choćby nie uwzględniania ich w planach modernizacji srk skutkujących w przyszłości samą tylko możliwością odtworzenia przebiegów bez wydawania na to sporej kasy nawet nie wspominam.
Kwestią czasu jest też pewnie kompleksowa modernizacja stacji Sędzisław, a co za tym idzie za chwilę kolejna stacja w naszym trójkącie zyska nowe srk.
Moim skromnym zdaniem dawna łącznica Krużyn - Marciszów Górny odeszła do historii już na zawsze, chociaż ręki sobie uciąć nie dam że ktoś kiedyś nie uzna za sensowne jej odtworzenia i nie znajdzie na to środków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 22-01-2019, 20:23    Odpowiedz z cytatem

Na linii 298 pociągi w dalszym ciągu kursują po torze szlakowym nr 1, ponieważ wiadukt nie został jeszcze naprawiony. Ciekawostką jest wizyta na stacji w Kamiennej Górze podbijarki rozjazdów PLM z Dolkomu. Jest to dość rzadki gość na tej stacji.

PLM_KG.jpg
Podbijarka_Kamienna Góra
Plik ściągnięto 86 raz(y) 183.35 KB


_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tomek_no Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2013

PostWysłany: 26-02-2019, 19:14   Remont wiaduktu kolejowego w Sędzisławiu Odpowiedz z cytatem

Ogłoszenie o rozstrzygnięciu postępowania przetargowego przeprowadzonego w trybie Zapytanie ofertowe.
Nazwa postępowania: Remont wiaduktu kolejowego w km 4.886 linii kolejowej nr 298 Kamienna Góra – Sędzisław wraz z robotami towarzyszącymi
Numer postępowania: 0663/IZ23GM/03026/00734/19/P:

Remont wiaduktu kolejowego w km 4.886 linii kolejowej nr 298 Kamienna Góra – Sędzisław wraz z robotami towarzyszącymi
Wybrano ofertę firmy Dolkom za prawie 600 tys. zł

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=270895

_________________
www.liniekolejowekg.blogspot.com - Linie kolejowe w Powiecie Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 21-03-2019, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu ogłosił przetarg na remont wiaty peronowej na stacji w Kamiennej Górze. Więcej informacji można przeczytać na stronie:
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=outErfx&MP_action=supplierStatus&iRfxRound=55609

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

wedkarz237 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2013
Skąd: Lubawka

PostWysłany: 25-03-2019, 21:15    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe co wyjdzie z planów: Lubawka jako „9 szprycha” ma szansę na bezpośrednie połączenie z Centralnym Portem Komunikacyjnym, który będzie budowany koło Baranowa pomiędzy Łodzią i Warszawą. Co o tym sądzą znawcy kolei???

iOSk9kqTURBXy81NDM4ZjFiODA3NDJiMzhjYTAyMjFiNmZhNDYzZGI5Ny5qcGVnkZUCzQMgAMPDgaExAg.jpg
Plik ściągnięto 154 raz(y) 158.25 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaspares Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Mar 2008
Skąd: Wrocław / Zgorzelec

PostWysłany: 26-03-2019, 08:24    Odpowiedz z cytatem

wedkarz237, obecna linia z Sędzisławia do Lubawki ma za słabe parametry, żeby puszczać tamtędy szybkie połączenia do Pragi. Nic odkrywczego. Chodzi tu pewnie o dowartościowanie Wałbrzych z opłatkami zapewne.

Musieliby zatem zbudować nową linię. I tu właśnie nie wiem, czy jest sens pakować w taką linię grubą kasę, skoro można by polepszyć mniejszym kosztem parametry linii międzyleskiej i puszczać pociągi do Czech przez Kłodzko.

No chyba że nową linię forsowaliby jako KDP.

_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 06-04-2019, 14:53    Odpowiedz z cytatem

Gaspares napisał/a:
wedkarz237, obecna linia z Sędzisławia do Lubawki ma za słabe parametry, żeby puszczać tamtędy szybkie połączenia do Pragi. Nic odkrywczego. Chodzi tu pewnie o dowartościowanie Wałbrzych z opłatkami zapewne.

Musieliby zatem zbudować nową linię. I tu właśnie nie wiem, czy jest sens pakować w taką linię grubą kasę, skoro można by polepszyć mniejszym kosztem parametry linii międzyleskiej i puszczać pociągi do Czech przez Kłodzko.

No chyba że nową linię forsowaliby jako KDP.

Budowa nowej linii KDP pomiędzy Wrocławiem, a Pragą (będącej przedłużeniem Ygreka) nie jest jakimś nowym pomysłem. Z tego co pamiętam to chyba była nawet jakaś analiza bądź studium wykonalności w tej sprawie. Pomijając, że jest to raczej pieśń przyszłości to trzeba wziąć pod uwagę, że sporo do powiedzenia ma w tej sprawie strona czeska.A patrząc jak u naszych południowych sąsiadów wygląda przedłużenie naszej S3 (w Czechach D11) to póki co szanse są raczej małe. Natomiast same prowadzenie nowej linii przez Lubawkę jest jak najbardziej logiczne, ponieważ biegnie największym śródgórskim obniżeniem w Sudetach. Z tego samego powodu droga ekspresowa S3 z Legnicy na południe do granicy nie biegnie (jak obecna DK3) przez Jelenią Górę, gdyż później musiałoby się to skończyć wielokilometrowymi tunelami pod Karkonoszami i grubą awanturą z obrońcami środowiska.

Natomiast wracając na ziemię to warto odnotować, że ZLK Wałbrzych wybrał wykonawcę remontu wiaty peronowej na stacji Kamienna Góra. Koszt zadania wynosi: 123 040 PLN. Więcej informacji na stronie:
https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=274770

wiata_KG2.jpg
Wiata na stacji w Kamiennej Górze przed remontem
Plik ściągnięto 20 raz(y) 214.65 KB

wiata_KG1.jpg
Wiata na stacji w Kamiennej Górze przed remontem
Plik ściągnięto 22 raz(y) 206.3 KB


_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-04-2019, 17:00   

Jeśli chodzi o KDP to jest jeszcze inny wariant przez Jel.Górę i dalej do Rębiszowa. Z Rębiszowa w kierunku dawneji lini 284 i dalej do Jindrychovic pod Smrkem, Frydlat, Liberec...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 46 z 48 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 45, 46, 47, 48  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl