Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Następny
Monopol dla PKP Intercity!
Autor Wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-01-2018, 14:21    Odpowiedz z cytatem

Przetargi pozwolą na wykonywanie tych samych usług taniej i nie będzie możliwa taka akcja jak w 2009 roku gdzie zrobiono rzeź połączeń np. na Roztoczu, a przewoźnik nie stracił nic na dotacji.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 07-01-2018, 16:28    Odpowiedz z cytatem

Tak, to prawda. W teorii. W praktyce - jestem pewien, że skończy się wielką klapą.
To co mówisz o 2009 - też prawda. Ale to już wina organizatora, że dotacji nie zmniejszono. Dzisiaj warunki są inne, a IC rozszerza siatkę połączeń. Oprócz wpadek typu opóźnienia po wejściu w życie nowego RJ (które na szczęście powoli zaczynają się normować) to na tą chwilę wszystko wygląda całkiem dobrze i mam poważne obawy, że po wprowadzeniu przetargów sytuacja się jedynie pogorszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-01-2018, 16:40    Odpowiedz z cytatem

Zależy jak to rozwiążą. Jeśli będzie jeden przetarg na 10 letnią obsługę całej sieci to nie powinno być źle.
Chyba że władza znowu się zmieni i znowu wszystko się z dotacjami posypie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 07-01-2018, 16:55    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli przetarg będzie formą bata na przewoźnika, aby oferował niższą cenę i jednocześnie maksymalnie wysoki poziom usług to dobrze, ale też uważam, że najlepiej, jeśli byłby to jeden przetarg na całą sieć, na wiele lat. I wg mnie najlepiej by był ustawiony pod PKP IC (nie mówię o takim ustawieniu żeby wygrali z urzędu, tylko żeby mieli największe szanse na jego wygranie jeśli się odpowiednio postarają). Nie chodzi mi tu o samo IC jako spółkę, ale o to, że to z naszego budżetu kupowany jest nowy tabor, będący następnie narodową własnością. I nie po to się w niego inwestuje, by teraz miał nas wozić ktoś zza granicy wątpliwej jakości sprzętem tylko dlatego, że zaoferował o kilka procent niższą cenę.
Z resztą, jeśli byłby jeden przetarg na całą sieć, to biorąc pod uwagę ilość wymaganego taboru to chyba tylko PKP IC mogłoby na to złożyć ofertę.
Natomiast wolna konkurencja ze strony połączeń komercyjnych innych przewoźników - jak najbardziej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-01-2018, 22:48   

Nie ma szans na przetarg na całą sieć, przy którym można liczyć na pojawienie się konkurencji. Kto ma taki potencjał, by był w stanie stanąć obok IC? Jeśli miałaby się serio pojawić konkurencja, to tylko na wybranych relacjach. Ale powinno być to zrobione z głową odnośnie np honorowania biletów w innych spółkach itp.
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 26-04-2018, 09:46    Odpowiedz z cytatem

Konkurencja na torach do Warszawy.

Pomysł Arrivy na nowe połączenie kolejowe Trójmiasta z Warszawą nie spodobał się menadżerom ze spółki PKP Intercity. Przypomnijmy, że na podobnej trasie poruszają się pociągi pendolino. Dlatego zgłosili oni do Urzędu Transportu Kolejkowego uwagę, że konkurencja Arrivy spowoduje spadek przychodów PKP Intercity z tytułu realizacji połączeń.

Więcej:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Konkurencja-na-torach-do-Warszawy-Pendolino-dojedziemy-do-Zakopanego-n123281.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-05-2018, 13:18    Odpowiedz z cytatem

Konkurencja potrzebna od zaraz.

Ewidentny brak konkurencji na rynku dalekobieżnych przewozów kolejowych w Polsce nie służy nikomu. Jedyny przewoźnik w tym segmencie rynku robi co chce, bo pasażer i tak nie ma alternatywy.

Nie ma alternatywy, a więc tak czy inaczej musi skorzystać z oferty PKP Intercity. Jedyne pole do manewru ma w przypadku wyboru kategorii pociągu. Najlepiej widać to na przykładzie połączeń z Warszawy do Katowic, gdzie alternatyw dla PKP Intercity nie ma właściwie żadnych, oprócz prywatnego samochodu. Nie chodzi jednak o to, żeby namawiać w tym miejscu do przesiadki do transportu indywidualnego.

Więcej:
http://inforail.pl/konkurencja-potrzebna-od-zaraz_more_104987.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-06-2018, 13:25    Odpowiedz z cytatem

7:44 i 7:50 z Warszawy do Krakowa. PKP IC twierdzą, że to zróżnicowanie oferty…

Na trasie Warszawa – Kraków, jak na wielu innych, PKP Intercity są monopolistą. Dlatego mogą robić z rozkładem jazdy co chcą. A potem dochodzi do absurdów, że w ciągu 6 minut odjeżdżają dwa pociągi kategorii innej niż EIP. Dalej mamy dziurę.

O 7:44 z Warszawy Centralnej do Krakowa odjeżdża pociąg EIC, o 7:50 pociąg TLK. Oba w taryfie tańszej niż EIP. Kolejna tania TLK-a odjeżdża dopiero o 11:15. W międzyczasie dostajemy ofertę nie do odrzucenia czyli trzy połączenia EIP. PKP Intercity jednak nie widzą w tym nic dziwnego.

Więcej:
http://inforail.pl/7-44-i-7-50-z-warszawy-do-krakowa-pkp-ic-twierdza-ze-to-zroznicowanie-oferty%E2%80%A6-_more_105843.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-12-2018, 17:19    Odpowiedz z cytatem

Nowa umowa wieloletnia z PKP Intercity pod koniec 2019 roku. Do 2035 roku?

– Ze względu na wstępny etap prac nad nową umową wieloletnią, nie jest jeszcze możliwe określenie planu finansowego umowy, a tym samym wskazanie wysokości planowanego rocznego dofinansowania przewozów z budżetu państwa – napisał w odpowiedzi na pytania o nową umowę wieloletnią z PKP Intercity Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowa-umowa-wieloletnia-z-pkp-intercity-w-koncu-2019-roku-do-2035-roku-89818.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 18-03-2019, 20:01    Odpowiedz z cytatem

Kto jeszcze?

Duże perspektywy rozwoju w Polsce widzą czeskie linie RegioJet, których pociągi jeżdżą także na Słowacji i w Austrii. Przewoźnik miałby wjechać do Polski pod koniec przyszłego roku, wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 2020/2021.
A to nie koniec, bo według “Rzeczpospolitej” starania o polski rynek podejmie też FlixTrain, czyli przewoźnik należący do Flixmobility, który wyrósł na sukcesie autokarowego FlixBusa.
Podobnie jest z… BlaBlaCarem, znanym do tej pory z carpoolingu, czyli łączenia w pary kierowców prywatnych aut i zainteresowanych pasażerów.

Więcej:

https://www.fly4free.pl/koniec-monopolu-pkp/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-07-2019, 21:27    Odpowiedz z cytatem

Obsługa kolejowa CPK bez przetargu?

Trwają przygotowania do podpisania nowej umowy wieloletniej z PKP Intercity, na mocy której przewoźnik może otrzymywać nawet miliard złotych dotacji rocznie. Rozważana jest też opcja powierzenia przewoźnikowi obsługi CPK. Czy jednak można tuż przed wejściem w życie IV pakietu kolejowego przydzielić bez przetargu obsługę linii, których budowa jest dopiero koncepcją?

Więcej:
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosci/obsluga-kolejowa-cpk-bez-przetargu-6469.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-11-2019, 16:05    Odpowiedz z cytatem

Państwowy przewoźnik kolejowy będzie chroniony przez następne 10 lat

Polski państwowy przewoźnik kolejowy, będzie chroniony przez następne 10 lat niezgodnie z założeniami jednolitego rynku kolejowego Unii Europejskiej, jak i europejskiego „Green Deal” - tak skomentował informację o planie podpisania nowej umowy przez PKP Intercity z Ministerstwem Infrastruktury i radykalnego zwiększenia dotacji do przewozów dalekobieżnych ALLRail (The Alliance of Rail New Entrants), sojusz skupiający prywatnych przewoźników.

Więcej:
https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/35248/panstwowy-przewoznik-kolejowy-bedzie-chroniony-przez-nastepne-10-lat.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-11-2019, 23:09    Odpowiedz z cytatem

PKP POCZUŁO ODDECH KONKURENCJI

Jak PKP Intercity krzyżuje plany zagranicznym przewoźnikom, którzy chcą wjechać na polskie tory.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs104.pdf

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-11-2019, 11:32    Odpowiedz z cytatem

Bez konkurencji PKP nie będzie lepsze. A rząd daje mu 20 mld zł i monopol na 10 lat.

Konkurowanie przewoźników na torach oznacza lepszą ofertę i dbałość o klienta, a także niższe koszty usług i ceny biletów. Nie ma co na to liczyć, bo rząd chce zabetonować monopol PKP na dziesięć lat.

Więcej:
http://wyborcza.pl/7,155290,25390240,bez-konkurencji-pkp-nie-bedzie-lepsze-a-rzad-daje-im-20-mld.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 11-01-2020, 14:58    Odpowiedz z cytatem

Nowa umowa PSC z PKP Intercity do 2030 roku

Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad kolejną umową z PKP Intercity. Jako jeden z priorytetów resortu wskazano zawarcie nowej wieloletniej umowy ramowej na świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich i międzynarodowych kolejowych przewozów pasażerskich, tzw. umowy ramowej PSC.

Więcej:
http://inforail.pl/nowa-umowa-psc-z-pkp-intercity-do-2030-roku_more_120353.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 13 z 15 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14, 15  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl