Coś mi się wydaje, że ta opcja to może być do załatania dziur w obecnym + Łódź układzie tras dla EZT. Kilka sztuk EZT jest wyłączonych po kolizjach i jest problem, bo trzeba za nie wysyłac wagony.
Poza tym, co to jest 10 EZT w stosunku do modernizacji prawie 400 wagonów, z których uzyskamy komfort zbliżony do nowych EZT. Zakupy tych kilkudziesięciu nowych wagonów traktuję jako konieczność, bo wiecznie starymi Z-tami EIC obstawiać się nie da.
Obawiam się tylko o lokomotywy do ciągnięcia tych wagonów. Plany zakupowe wydają się bardzo skromne w stosunku do planowanej liczby skłądów na liniach o Vmax 160km/h.
Pełna zgoda co do lokomotyw. A już plany odstawienia EP09 po zakupie nowych 40 lokomotyw (z czego chyba 30 ma być elektrycznych) i modernizacji 20 szt EU07 do EU07A też zakrawają na kpinę. Już dzisiaj EP09 nie starcza a kolejne trasy są w remoncie na 160, po zakupie nowych maszyn oczywistym jest że potrzebne będą zarówno nowe jak i WSZYSTKIE EP09, aby to wszystko się jakoś spinało.
Mam pytanie do podróżujących bezprzedziałowymi wagonami 111Arow, 111Ainw i 168A w nocnych pociągach IC, jak IC Przemyślanin. Jak to wygląda nocą, jeśli chodzi o oświetlenie i zachowanie pasażerów? Czy w wagonie jest generalnie ciemno i wszyscy śpią, czy włączane jest jakieś specjalne światło na noc? Z góry uprzejmie dziękuję za odpowiedź.
Znajomi jechali 2,5 miesiąca temu z Gdańska do Jeleniej Góry tlk nocnym w wagonie bezprzedziałowym (wówczas jeszcze "Aurorą", a dziś to są "Sudety") i cały czas było włączone główne oświetlenie. Ja kilka lat temu jechałem i też było cały czas włączone główne światło, więc w wagonie jest generalnie jasno. Pasażerowie generalnie drzemali, żadnych nietypowych zachowań nie zarejestrowałem.
Jakiś czas temu jadąc którymś z nocnych pociągów zdarzyło mi się wsiąść z niewłaściwej strony składu przez co aby dotrzeć do swojego wagonu przedziałowego musiałem przejść prawie cały skład, w tym przez bezprzedziałowy, chyba 111Ainw ale gwarancji nie daję. Było to koło godziny 3 w nocy. Oświetlenie oczywiście na full, ludzie owszem, tak jak Kolega wyżej napisał drzemali, ale też sporej części osób się to chyba nie udawało, a miny mieli mocno nietęgie... miałem wrażenie, że drugi raz w nocnym pociągu wagonu bezprzedziałowego już nie wybiorą
Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi z dnia 08 lutego 2017 r., znak WOOŚ-I.4210.33.2016.TOl.4,
w sprawie wszczęcia postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zaplecza technicznego utrzymania pociągów PKP INTERCITY wraz z infrastrukturą planowaną na działkach o nr ewid. 1/28, 1/48, 1/49, 1/51, 1/52, 1/53, 1/85, 1/91 obręb P-28 Łódź Polesie (przewidywany teren na którym będzie realizowane przedsięwzięcie) oraz na działkach o nr ewid. 1/69, 1/95, 1/31, 1/64, 1/28 obręb P-28 oraz o nr ewid. 73/15 i 73/16 – obręb P-27 Łódź Polesie (przewidywany teren, na którym będzie realizowana infrastruktura towarzysząca – zjazd z drogi publicznej z drogą dojazdową, przyłącze c.o., przyłącze wody i przyłącze kanalizacji sanitarnej orz przyłącze energetyczne)
PKP Intercity cały czas analizuje, czy skorzysta z możliwości zakupu kolejnych dziesięciu pociągów typu Dart w ramach dodatkowego zakupu - poinformował w środę Jarosław Oniszczuk, członek zarządu przewoźnika.
Dlaczego PKP Intercity nie chce kupować lokomotyw na 200 km/h?
Z zapowiedzianych przetargów dotyczących programu modernizacji parku lokomotyw elektrycznych należących do PKP Intercity na razie światło dzienne zobaczył tylko ten dotyczący modernizacji elektrowozów EU/EP07. Jak zapewnia PKP Intercity, wkrótce dostawcy powalczą o dostawę lokomotyw elektrycznych, także tych, które pojadą 190 km/h.
3,2,1 wystartowali...
Czyli do maja będziemy " bombardowani " biadoleniami prezesa mającymi na celu " zmiękczenie " PKP Intercity żeby skorzystali z opcji na dodatkowe 10 Dartów.
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Oby IC się nie ugięło pod tym ich biedoleniem. Jakość to jedna sprawa, a druga to takie kwiatki jak planowane nocne połączenia na Dartach w nowym RJ. EZT w IC jest już dość, żeby obsłużyć wszystkie trasy krótkodystansowe. Teraz pora na wagony (najlepiej z FPS, ewentualnie z Newagu, Pesa jak chodzi o jakość to zarówno w porównaniu z jedną jak i drugą firmą pozostaje daleko z tyłu).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum