TLK Korsarz to jest połączenie przede wszystkim dla mieszkańców Krakowa i Śląska, dlatego uruchamianie go z Przemyśla jest bez sensu, bo osoby wsiadające na Śląsku nie będą mogły się na niego załapać ze względu na brak miejsc. Kilka lat temu ten pociąg na próbę został uruchomiony w sezonie z Przemyśla i okazało się to kompletną klapą, bo posiadał w składzie tylko 5 ogólnodostępnych dwójek, 1 jedynkę i sypialkę (nie pamiętam czy była kuszetka). Rok później poszli po rozum do głowy i uruchomiono go ponownie tylko z Krakowa.
Jeżeli już mamy zadowolić Przemyśl i Rzeszów, to sensowniej byłoby do Przemyślanina wstawić grupę wagonów w relacji Przemyśl - Kołobrzeg na czas wakacji letnich.
Co do przekwalifikowania TLK Korsarz na kat. IC, a skąd człowieku weźmiesz zmodernizowane wagony, co? Już teraz jest ich na styk, jak jest problem z Dartem/Flirtem i w zastępstwie jadzie skład wagonowy, to PKP IC nie puszcza zmodernizowanych wagonów, tylko stare z łamanymi drzwiami. To jest najlepszy dowód na to, że spółka nie jest w stanie uruchomić większej ilości pociągów w kat. IC na lepszych wagonach, dlatego wszelkie tego typu posty zwracające się o uruchamianie pociągów na lepszym taborze z góry powinny być kasowane, bo niczego sensownego to do dyskusji nie wnoszą, a dla bajkopisarzy i marzycieli rozkładowych jest chyba inny wątek założony.
Wtedy ludzie nie jeździli aż tak bardzo ze względu na modernizację E30. Pociągi teraz jadą już pełne od Rzeszowa . Obecnie na pociągu Malczewski do Kołobrzegu są ludzie którzy jadą całą drogę przez cały dzień . Co do dojazdu na Śląsk to jest dramat ... . Nie ma pociągu normalnego w dzień aby jechać na koncert do Katowic czy coś . Tylko jest Przemyślanin który dojeżdża na GOP około północy .
@ sheva: rzadko się zgadzamy na tym forum,ale tym razem przyznam Ci całkowitą rację, w sytuacji zamknięcia lini dęblińskiej taka grupa wagonów do Przemyslanina byłaby dobrym pomysłem. Ale, o co chodzi z tym Moniuszką? przecież on obecnie nie kursuje do Rzeszowa, mają go tam wydłużyć??
Od czerwca TLK 83129 ,,Moniuszko" pojedzie w relacji Szczecin Główny-Przemyśl Główny. Skomunikowanie Moniuszki z Przemyślaninem obok tego z Boya-Żeleńskiego w Rzeszowie będzie jednym z nielicznych sensownych połączeń Lublina z Krakowem i GOP. Wielka szkoda, że PKP IC pozostaje przy fuszerce - czyli zapewne od Radomia wożących powietrze składach do Dęblina, gdy Lublin utraci bezpośrednie połączenie z miastami na południu kraju. Taka sytuacja jest nie do przyjęcia, to oddanie pola przewoźnikom autobusowym.
Cieszy powrót porannego TLK Poznan(6.44) - Katowice(10.58), tylko czy ten pociąg utrzyma się w rozkładach na dłużej, bo terminy kursowania ograniczono do 2 dni w tygodniu zarówno do Katowic, jak i do Poznania.
W relacji Katowice(16.32) - Poznań(20.45), też fajne godziny, ale terminy kursowania to piątek i niedziela.
Od 12 marca do końca obowiązywania rozkładu na sezon 2016/17 zmienia się relacja pociągu EIC Łużyce. Będzie kursować w skróconej relacji Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia. Powód? Niska frekwencja.
Od 11 czerwca pasażerowie będą mieli do dyspozycji połączenie IC Konopnicka, które zostanie wydłużone do/z Węglińca. Dzięki niemu podróżni w przystępnej cenie będą mogli dotrzeć m.in. do Łodzi czy Kalisza.
1 lipca ma zacząć kursowanie kolejny międzynarodowy pociąg przekraczający polsko-ukraińską granicę. Będzie jeździł w relacji Kowel – Chełm. O nowym połączeniu poinformował Wojciech Balczun, prezes Ukrzalyznyci.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
wlodek1956 -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-03-2017, 15:05 Rozkład jazdy ...
Witm, coś nie widze w całorocznym zestawieniu pociągu z Wrocławia do Łeby ? miało wrócić TLK Łebsko a tu nic nie ma , może ktoś coś wie na ten temat ? Pozdrawiam
Rozkład od czerwcowej korekty jest bardzo niepełny, nie ma choćby Karpat z Gdyni do Zakopanego (łączniki są) czy Hallera ze Szczecina do Zakopanego. To najprawdopodobniej efekt wprowadzanych zmian, tak że spokojnie, poczekajmy
A ja mam pytanko. Czy jakieś pociągi IC/TLK między Katowicami a Wrocławiem są obecnie planowo ciągnięte przez EP09 i trasowane na 160 od Opola?. Czy może wszystko jeździ na "siódemkach"?
Mam pytanko. Otóż w lipcu odbywać się będzie w Kołobrzegu Sunrise Festival. Czy macie jakieś info, by IC miałoby uruchamić jakieś dodatkowe składy? Wiem (bo ziomki nim jechali) że w 2015 był skład Kraków - Warszawa - Gdańsk - Kołobrzeg o nr 38111. Dzięki za info.
Trasa objazdowa na remont linii E-20 niegotowa do połowy sierpnia.
Uups. Chyba na kolei znowu coś nie poszło nie tak.
9 czerwca ma zostać zamknięta międzynarodowa trasa kolejowa E-20 na odcinku pomiędzy Koninem i Swarzędzem na dwuletnią modernizację. Pociągi dalekobieżne zostaną skierowane trasą objazdową przez Mogilno i Gniezno. Jednak wszystko wskazuje na to, że linia ta będzie w tym czasie rozgrzebana w najlepsze. Toczyć się na niej będzie remont związany z... przygotowaniem jej do prowadzenia objazdu.
Witajcie,
Czy ktoś się orientuje, dlaczego oba pociągi jadące z Wrocławia do Szczecina i z powrotem Nadodrzanką, od marcowej korekty mają kursować przez Dąbie z 20-minutowym postojem tamże? W takiej sytuacji czas przejazdu przestaje być kompletnie konkurencyjny do tego przez Poznań, a z moich obserwacji wynika, że spora część pasażerów korzystała z pociągu (szczególnie Swarożyca) na całej trasie, właśnie ze względu na dobry czas przejazdu i mniejszy tłok. Takie posunięcie nieuchronnie prowadzi do zmniejszenia frekwencji i uwalenia nowo dodanych pociągów, cieszących się wcale nienajgorszą frekwencją. Szkoda...
To dość logiczne, że nikt by z Gryfina do Głównego nie jechał przez Dąbie, gdyby nie było takiej konieczności . Remont mostu zwodzonego w okresie 13 marca - 7 kwietnia wymusi jazdę okrężną wszystkich pociągów pomiędzy Głównym i Podjuchami. Potem wszystko wróci do normy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum