Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Wagony gastronomiczne (barowe i restauracyjne)
Autor Wiadomość

Tomasz B. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2008

PostWysłany: 22-09-2012, 16:34    Odpowiedz z cytatem

Pomyliłem wcześniej jeden numer. W eksploatacji PR-ów jest wagon numer: 50 51 88-00 005-1, seria: WRo, typ:113A, wyprodukowany: 1974r., stacja mac.: Poznań, rewizja 15.07.2010, mal.bordowe.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pako Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2012

PostWysłany: 22-09-2012, 16:48    Odpowiedz z cytatem

Tomasz B.
Bardzo prawdopodobne że to ten sam wagon, tylko przy zmianie dopuszczalnej prędkości z 160 na 120 4-ta grupa cyfr zmienia się z 70 na 00 a co za tym idzie zmiana cyfry samokontroli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz B. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2008

PostWysłany: 22-09-2012, 17:04    Odpowiedz z cytatem

To ten sam wagon, po prostu źle wcześniej "wklepałem" numer. Jak się pisze kilka numerów pod rząd to łatwo się pomylić Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 22-09-2012, 19:24    Odpowiedz z cytatem

Tomasz B. napisał/a:
DarekP napisał/a:

Inną kwestią, która mnie zastanawia, to dlaczego nowe barowozy mają powstać z 112A ...


112A chcą przerobić w najbliższym czasie Przewozy Regionalne. Być może dlatego, że już nie mają odpowiedniej ilości 113A i lepiej przerobić zbędne w obecnej eksploatacji wagony 1 klasy z końcówki lat `80 niż barowce z połowy `70.


A nie do końca jest tak jak mówisz. PKP Intercity ogłosiło 2 przetargi na modernizację wagonów na trasę Szczecin-Przemyśl, w których (wyciągi z SIWZ):
- w przetargu na modernizację 68 wagonów, część 5 obejmuje "10 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 112A, które będą wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów
gastronomicznych typu 113WRb"
- - w przetargu na modernizację 68 wagonów, część 5 obejmuje "wykonanie modernizacji 20 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A, które będą wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów gastronomicznych"

Tak więc PKP Intercity planuje pozyskanie łącznie 30 zmodernizowanych wagonów gastronomicznych z klimą, wyświetlaczami, drzwiami odskokowo-przesuwnymi itd.

PR chce zmodernizować tylko 2 szt wagonów, chyba, że o czymś nie wiem. Poza tym mają to być wagony pasażerskie z częścią gastronomiczną, przeznaczone do pociągów RE, dlatego pewnie też dostaną klimę.

snajper napisał/a:
Jako fan klasycznej kolei, pofociłem kiedyś wnętrze niezmodernizowanego wagonu WARS:


TO jest raczej wagon bez dużej modernizacji, bo gdzie te drewnopodobne laminaty, skajowe siedzonka, lampy z białymi plastikowymi kloszami, ach te wspomnienia ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz B. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2008

PostWysłany: 22-09-2012, 20:48    Odpowiedz z cytatem

Nie zwalniamy jedziemy dalej Smile W 1989 roku do grona wagonów barowych 113A dołączyły wagony restauracyjne. Fabryka VEB Waggonbau Bautzen dostarczyła PKP 17 sztuk. Zakres numeracji wagonów był następujący: 51 51 88-80 020-2 do 036-8. Oznaczone były serią WRdun. Mogły poruszać się z max. prędkością 160km/h, posiadały 42 miejsca do siedzenia, okna klasyczne (brak klimatyzacji). Wszystkie zostały przypisane do stacji Warszawa Grochów. Początkowo pudło wagonów było w kolorze czerwonym z pomarańczowym logo WARS, a dach miał kolor brązowy. Po kolejnych naprawach rewizyjnych dach malowano na kolor szary. Zmianie uległa także seria z WRdun na WRdmnu. W drugiej połowie lat 90-tych wprowadzono nowy schemat malowania. "Papugę" otrzymało 6 wagonów. W lipcu 1997 doszło do wykolejenia pociągu EC Sobieski. W składzie pociągu znalazł się także jeden z restauracyjnych wagonów nr 51 51 88-80 026-9 i po tym wydarzeniu został skasowany. Po przejęciu tych wagonów przez PKP INTERCITY z czasem zaczęto je przemalowywać w firmowe barwy, które obowiązują do dziś. Jednocześnie na ścianach czołowych zaczął pojawić się typ wagonów oznaczony jako "REST". W latach 2005-2010 INTERCITY przeprowadziła naprawy główne połączone z modernizacją tych wagonów. Odbywały się one w trzech etapach, w których powstały trzy różniące się między sobą podtypy. Modernizacji dokonał Newag i mimo różnic nadal wszystkie wagony oznaczono tym samym typem REST. We wszystkich wagonach (16 sztuk) zlikwidowano ogrzewanie olejowe i przewód ogrzewania parowego co spowodowało zmianę numeracji. Modernizację I typu (2005 rok) przeszły 3 sztuki, typu II (2006 rok) 2 sztuki oraz typu III (2008 oraz 2010) pozostałe 11 sztuk. Dziś wagonów restauracyjnych REST (WR Bautzen`89) jest nadal 16 sztuk, wszystkich nadal stacją macierzystą jest Warszaw Grochów no i chyba nie trzeba dodawać, że właścicielem INTERCITY.

(za jakiś czas umieszczę aktualne numery tych wagonów)

[ Dodano: 22-09-2012, 22:02 ]
DarekP napisał/a:
(...) PKP Intercity ogłosiło 2 przetargi na modernizację wagonów na trasę Szczecin-Przemyśl, w których (wyciągi z SIWZ):
- w przetargu na modernizację 68 wagonów, część 5 obejmuje "10 przedziałowych wagonów pasażerskich 1 klasy typu 112A, które będą wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów
gastronomicznych typu 113WRb"
- - w przetargu na modernizację 68 wagonów, część 5 obejmuje "wykonanie modernizacji 20 przedziałowych pasażerskich wagonów kolejowych 1 klasy typu 112A, które będą wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów gastronomicznych" (...)


Ok, no to jeszcze PIC robi gastronomiczne. Raz przeglądałem ten SIWZ, ale nie pamiętałem o tym. Swoją drogą modernizują 68 wagonów na pociągi Przemyśl-Szczecin-Przemyśl z czego 30 będzie barowych, czyżby np. Przemyślanin był zestawiany w przyszłości ze "zdeklasowanych" barowców Smile.

[ Dodano: 22-09-2012, 22:16 ]
Jedyny skreślony Bautzen`89 po wypadku w Czechach jeszcze w 2005 roku znajdował się na stacji Krzeszowice

Poniżej zdjęcia wraku:

http://antygaleria.hostit.pl/data/media/239/2005-01-109909Krzeszowice.JPG
http://antygaleria.hostit.pl/data/media/239/2005-01-109912Krzeszowice.JPG

Czy ktoś z was wie co dalej stało się z tym wrakiem, stoi jeszcze czy został pocięty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 22-09-2012, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Tomasz B. napisał/a:
Dziś wagonów restauracyjnych REST (WR Bautzen`89) jest nadal 16 sztuk, wszystkich nadal stacją macierzystą jest Warszaw Grochów no i chyba nie trzeba dodawać, że właścicielem INTERCITY.


Aktualne numery to 51 51 88-70 178-0 do 181-4 oraz 61 51 88-70 182-0 do 196-0, przy czym z moich notatek wynika, że nie ma 179 i 185. Czy to możliwe, że te 3 pierwsze modernizowane sztuki są nadal bez klimatyzacji?

Tomasz B. napisał/a:
Swoją drogą modernizują 68 wagonów na pociągi Przemyśl-Szczecin-Przemyśl z czego 30 będzie barowych, czyżby np. Przemyślanin był zestawiany w przyszłości ze "zdeklasowanych" barowców Smile.


Oczywiście mój błąd, drugi przetarg obejmuje 150 wagonów, a zatem gastronomicznych będzie 30 z ogólnej liczby 218 wagonów, czyli niecałe 14%
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pako Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2012

PostWysłany: 22-09-2012, 23:01    Odpowiedz z cytatem

Dwa REST-y uczestniczyły w poważnych wykolejeniach
615188-70191-1 EIC Chrobry w Krzewiu
615188-70192-9 EC Sobieski w Chybiu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz B. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2008

PostWysłany: 23-09-2012, 20:28    Odpowiedz z cytatem

DarekP napisał/a:
Aktualne numery to 51 51 88-70 178-0 do 181-4 oraz 61 51 88-70 182-0 do 196-0, przy czym z moich notatek wynika, że nie ma 179 i 185. Czy to możliwe, że te 3 pierwsze modernizowane sztuki są nadal bez klimatyzacji?


Aktualne numery wagonów restauracyjnych Bautzen`89 (REST):

1.51 51 88-70 178-0 (modernizacja wersja I) WRmnou
2.51 51 88-70 180-6 (modernizacja wersja I) WRmnou
3.51 51 88-70 181-4 (modernizacja wersja I) WRmnou
4.61.51 88-70 182-0 (modernizacja wersja II) WRmnouz
5.61.51 88-70 183-8 (modernizacja wersja II) WRmnouz
6.61.51 88-70 186-8 (modernizacja wersja III) WRmnouz
7.61.51 88-70 187-9 (modernizacja wersja III) WRmnouz
8.61.51 88-70 188-7 (modernizacja wersja III) WRmnouz
9.61.51 88-70 189-5 (modernizacja wersja III) WRmnouz
10.61.51 88-70 190-3 (modernizacja wersja III) WRmnouz
11.61.51 88-70 191-1 (modernizacja wersja III) WRmnouz
12.61.51 88-70 192-9 (modernizacja wersja III) WRmnouz
13.61.51 88-70 193-7 (modernizacja wersja III) WRmnouz
14.61.51 88-70 194-5 (modernizacja wersja III) WRmnouz
15.61.51 88-70 195-2 (modernizacja wersja III) WRmnouz
16.61.51 88-70 196-0 (modernizacja wersja III) WRmnouz

Modernizacja I - 38 miejsc siedzących, ogrzewanie nawiewene, okna tradycyjne, WC typu otwartego
Modernizacja II - 48 miejsc siedzących, klimatyzacja, okna tradycyjne!, WC typu zamkniętego
Modernizacja III - 39 miejsc siedzących, klimatyzacja, okna wklejane, WC typu zamkniętego

Nie mamy więc wagonów z numerem 179, 184 i 185 (z zakresu 178-196 jeśli chodzi o te nasze REST-y). Te z najstarszej modernizacji bez klimy są w ruchu nadal Smile

Jeśli ktoś będzie chciał dowiedzieć się więcej na temat tych wagonów polecam Świat Kolei nr 5/2011 w którym ten typ został szczegółowo opisany. Myślę, że przyszedł czas na kolejny typ gastronomicznych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 02-10-2012, 23:17    Odpowiedz z cytatem

Tomasz B. napisał/a:
Nie mamy więc wagonów z numerem 179, 184 i 185 (z zakresu 178-196 jeśli chodzi o te nasze REST-y).


A zatem pozostaje znaleźć te brakujące numery, wygląda na to, że zostały przydzielone w podobnym czasie jak REST-om, więc być może to 113A, którym też przerabiano zasilanie na 70.

Częściowo sam sobie odpowiadam.
Wagon WRb 113A 50 51 88-70 179-9, wyprodukowany w roku 1976, nr fabr. 125247 został wystawiony na sprzedaż na złom w lipcu 2012, miejsce stacjonowania - Szczecin Podjuchy.
Wagon WRo 113A 50 51 88-70 184-9 w lutym 2012 był "na chodzie", czego dowód z WGK poniżej, a śladu numeru 185 nie znalazłem.
http://www.wgk.cal.pl/data/media/141/113A-r.jpg

[ Dodano: 15-10-2012, 23:27 ]
Temat jakby ucichł, więc dla odgrzania 2 zdjęcia. Ładnie to wygląda?

http://www.ec-engineering.pl/s_rail/files/objects/49/30/FPS_barowy_1%20kopia.jpg
http://www.ec-engineering.pl/s_rail/files/objects/50/30/FPS_barowy_2.jpg

Mnie się bardzo podoba, ale firma, dla której przygotowano projekt niestety nie wygrała (mam nadzieję, że na razie) przetargu na modernizację wagonów gastronomicznych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 02-12-2014, 11:01    Odpowiedz z cytatem

Pociągi TLK bez wagonów barowych.

Od nowego rozkładu jazdy znikają wagony barowe w pociągach kategorii TLK spółki PKP Intercity. Czy pozostaną chociaż wózki z przekąskami?
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów wagony gastronomiczne w pociągach spółki PKP Intercity będą kursowały jedynie w składach o kategorii Express InterCity Premium (EIP), Express InterCity (EIC) oraz InterCity (IC). Pociągi Twoich Linii Kolejowych (TLK) nie będą już prowadzić wagonów barowych. Jest to spowodowane przejściem na tzw. system dostosowania wagonów gastronomicznych do kategorii pociągów. Zatem długość trasy przejazdu, popularność pociągu, czy też przyzwyczajenia podróżnych nie będą brane pod uwagę.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/22247/Pociagi-TLK-bez-wagonow-barowych.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stoker Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2009
Skąd: trochę tu trochę tam

PostWysłany: 21-01-2015, 09:28    Odpowiedz z cytatem

Wygląda niestety na to, że wycięto z ruchu wszystkie wagony podstawowego typu 113A. O ile wiem, w ruchu pozostało tych kilka sztuk (ile dokładnie?) 113ALux.
Przyczyną odstawienia całej serii jest najprawdopodobniej wiek tych wagonów, kwalifikujący je do naprawy głównej (NG - po nowemu przegląd P5), co jest zabiegiem bardzo kosztownym i w większości zarządów kolejowych przeprowadza się go 1 raz w ciągu całego życia wagonu - zwykle po 15 - 20 latach od daty produkcji.
W naszym przypadku większość wagonów 113A przeszła pierwsze naprawy główne w latach 90, a część z nich nawet chyba na przełomie XX i XXI wieku (to wówczas powstał typ 113ALux). To podczas napraw głównych zlikwidowano przedziały 2 klasy, tworząc tym samym wagon w 100% gastronomiczny bez części siedzącej.

[ Dodano: 21-01-2015, 09:36 ]
snajper napisał/a:
Jako fan klasycznej kolei, pofociłem kiedyś wnętrze niezmodernizowanego wagonu WARS:

[url=http://s15.postimage.org/qdoof1ds7/113_A_wne_classic_01.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/p3quzzk07/113_A_wne_classic_02.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/yi1dxipl3/113_A_wne_classic_08.jpg]Obrazek[/url]

[url=http://s15.postimage.org/ypp0u10jr/113_A_wne_classic_11.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/rg81p2bd3/113_A_wne_classic_12.jpg]Obrazek[/url] [url=http://s15.postimage.org/8qg28bimf/113_A_wne_classic_14.jpg]Obrazek[/url]


Ale na Twoich zdjęciach jest właśnie jeden z wagonów po modernizacji przeprowadzonej podczas naprawy głównej, wykonanej w połowie lat 90. XX wieku.
To była bodajże partia około 10 wagonów, którym zlikwidowano drzwi wejściowe na jednym z końców i zamontowano tam małe umywalki.
Klasyczny bar wyposażony był wyłącznie w duże wysokie stoły z wysokimi hokerami (teraz nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że początkowo były tam wyłącznie miejsca stojące, a hokery dostawiono później), a całe wnętrze (przynajmniej części pasażerskiej) wyłożone było biało-popielatym laminatem (szara drobniutka kratka na białym tle).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 19-02-2015, 18:05    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj pojawiły się 2 dobre wiadomości w naszym temacie.
Intercity zmodernizuje kolejne 3 szt Z1A do standardu 406A (o ile wygra PESA), szczegóły:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55841/pkp_intercity_przerobi_trzy_wagony_na_warsy.html

Cytat:
Spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na wykonanie modernizacji trzech pasażerskich wagonów kolejowych typu Z1A.
[...] Po wykonanej modernizacji pasażerskie wagony kolejowe mają stać się wagonami bezprzedziałowymi z przystosowaniem do celów gastronomicznych.
Oferta najkorzystniejsza zostanie wybrana z uwzględnieniem kryteriów ceny (90%) i okresu gwarancji (10%). Oferty poznamy 30 marca. Zamówienie nie będzie dofinansowane przez Unię Europejską.


KIO pozwoliło na zakup 20 sztuk wagonów z FPS, w tym 2 szt. 407A, szczegóły:
http://www.rynek-kolejowy.pl/55869/decyzja_kio_korzystna_dla_pkp_ic_beda_nowe_wagony.html

Cytat:
PKP Intercity jednak uda się kupić nowe wagony do ubsługi połączeń Warszawa – Szczecin. Unieważnienie postępowania nakazał miesiąc temu Urząd Zamówień Publicznych. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Krakowa Izba Odwoławcza uznała jednak, że zamówienie jest zgodne z prawem.
W listopadzie PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 20 nowych wagonów pasażerskich dla połączeń w relacji Warszawa – Poznań – Szczecin wraz z usługą ich finansowania. Nowoczesne wagony mają trafić m.in. do połączeń Express InterCity „Chrobry” i „Bolesław Prus”. Wartość projektu wynosi 141,5 mln zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stoker Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2009
Skąd: trochę tu trochę tam

PostWysłany: 24-02-2017, 15:28    Odpowiedz z cytatem

Wątek trochę podupadł, a szkoda, bo jest ciekawy. A może to kwestia właściwego forum? Podobne tematy dobrze rozwijają się na forum modelarstwo.info, gdzie zagląda wiele osób bardzo dobrze zorientowanych w tematach wagonowych. Myślę jednak, że warto i tutaj temat pociągnąć.

Czy te dodatkowe 3 wagony typu 406A, o których wyżej wspomniał Darek P. (w 2015 roku) już są w PKP-IC, czy epopeja jeszcze się ciągnie i są to te same wagony, które trafiły do Pesy razem z kilkoma 144A i 145A w połowie 2016 roku, z którymi Pesa ciągle walczy?

Świeżo po naprawach P4 (rewizyjnych) mamy całą czwórkę wagonów 113ALux. Ostatnio często kursują nawet na trasach międzynarodowych - np. w Polonii do Budapesztu oraz w Sobieskim do Wiednia - o czym donoszą nawet niemieckojęzyczni miłośnicy kolei na forum Drehscheibe: http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?031,8075353
Prawdopodobnie były to już ostatnie naprawy P4 tych wagonów, gdyż od ich ostatniej naprawy głównej mija już 20 lat. Warto więc fotografować ich ostatnie miesiące pracy, bo za rok, półtora, najprawdopodobniej zostaną odstawione na zawsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 24-02-2017, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Po kolei.
Te nowe 3 szt. 406A, powstałe na bazie wagonów Z1A są gotowe, ale nie wiem, czy są już przekazane do Intercity, bo na brak o nich nowych wiadomości. Na SSC widziałeś chyba zdjęcia - to były właśnie te.
Nad pozostałymi 10 szt, powstałych na bazie 144A/145A jeszcze walka trwa, część z nich miała zdeformowane pudła i czekały na ekspertyzy.
A 113Alux trafiły na te trasy dlatego, że coraz mniej jest wagonów gastronomicznych, w Pesa stoją jeszcze wagony na przeglądach P4 i P4 z naprawą poawaryjną, a jeszcze kolejne dojadą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 24-02-2017, 17:23    Odpowiedz z cytatem

Stoker napisał/a:
Świeżo po naprawach P4 (rewizyjnych) mamy całą czwórkę wagonów 113ALux. Ostatnio często kursują nawet na trasach międzynarodowych - np. w Polonii do Budapesztu oraz w Sobieskim do Wiednia - o czym donoszą nawet niemieckojęzyczni miłośnicy kolei na forum Drehscheibe:


Posiada ktoś zdjęcia lub filmy z tymi wagonami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl