Frekwencja w dolnośląskich pociągach
Odpowiedz do tematu

Temat:
12.12.2016
EIC-6122 "ŁUŻYCE" (Węgliniec - Warszawa Wschodnia) przyj. do Chojnowa 5:15 - ok. 20-stu pasażerów.
KD-69531 (Lubań Śląski - Wrocław Główny) przyj. do Chojnowa 6:21 - od Chojnowa 100%, od Legnicy 120% a im bliżej Wrocławia tym gorzej) Skład na jednym 31WE.

Temat:
Dzisiejsza "Kwisa" rel. Wrocław Gł. (14.15) - Legnica w składzie 36WE na starcie z frekwencją ok. 75%. Na wrocławskich stacjach wsiadło/wysiadło po kilka osób. W Miękini wysiadło 20 osób (w tym jedna z Mrozowa).
Co ciekawe, pociąg ten na dworcu zapowiadany i wyświetlany był jako jadący "przez Mrozów, Środę Śl." mimo, że od nowego rozkładu jazdy kursuje jako przyspieszony i np. w Mrozowie nie ma planowanego postoju. Bałagan informacyjny to łagodne określenie.

Temat:
Oj dawno się w tym temacie nie wypowiadałem. Ale to co dzieje się w pociągu 69555/4 jadącym z Lubania do Wrocławia woła o pomstę do nieba. Skład pęka w szwach. Frekwencja wynosi jakieś 300%. Nie ma dosłownie gdzie postawić nogi. Wiem, bo stoję na jednej przyklejony do lodowatych, pokrytych szronem drzwi. Ja rozumiem że szczyt przewozowy, że koniec długiego weekendu. Czy trzeba być geniuszem by przewidzieć że odbyć podróż będzie chciało o wiele więcej pasażerów? Tam ciężko wzmocnić składy? I jeszcze żeby to był jednorazowy wypadek. Ale sytuacja powtarza się co dłuższy weekend! Przejechaliśmy właśnie prze Malczyce, Środę Śląską i Miękinię. Na każdej z tych stacji zostało około 15 niedoszłych podróżnych. Następny pociąg o 21. Powodzenia.
Szanowny Pan Rachwalski mógłby dla przykładu zająć się tym nagminnym zjawiskiem, zamiast brylować w mediach dyskutując o sprawach mało dolnoślązaków interesujących. Jeżeli jest problem z zatrudnieniem osoby której zadaniem było by przewidywanie wzmożonego zainteresowania podróżnych to ja chętnie, nieodpłatnie będę takie informacje do dyspozytury przesyłać.


_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Temat:
To jest taki efekt "nadpopularności" Kolei Dolnośląskich na Dolnym Śląsku. Ludzie chcą po prostu jeździć Impulsami i w weekendy chyba wyjeżdża na trasy wszystko, co tylko może. Pamiętam, że w majówkę do Szklarskiej Poręby również była frekwencja, którą można opisywać jako 200-300%, człowiek na człowieku + rowery itd. Wtedy wysłano 2x 31WE.

W przypadku Lubania może nie ma aż takich uwarunkowań turystyczno-rekreacyjnych, ale są ważne miejscowości Dolnego Śląska i wcale mnie nie dziwi to, że generują takie napełnienia. Infrastruktura jest dobra, trasa przechodzi przez ważne dolnośląskie miejscowości, a tabor nowy i to wszystko zachęca do jazdy. Jakby do Zgorzelca dało się dojechać na trakcji elektrycznej, to i na takim połączeniu byłaby duża frekwencja.

Tak więc słuszna uwaga, aby zastanowić się nad wzmocnieniami na tej trasie, bo jeśli zrobi się to za późno, to niektórzy mogą zmienić swoje zdanie i więcej w "beczce śledzi" nie jechać, a szkoda by było, skoro popyt jest.

Temat:
voyager1231, już w październiku przewidziałam, że tak będzie:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=363655#363655

W tym samym wątku Noema była łaskawa zauważyć, że "ten rozkład układał regularny debil". I trudno się z nią nie zgodzić, gdyż rozkład na odcinku Węgliniec - Legnica został modelowo spieprzony! Na tej trasie nie dość, że nie przybyło połączeń (czym KD chwalą się na innych liniach) to jeszcze powstały dziury, które generują gigantyczny tłok w niektórych pociągach do Wrocławia.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=364169#364169

Prezesie KD, to jest dzwonek alarmowy!


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Temat:
Czytałem te wypowiedzi Beatrycze. Miałem jedynie szczerą nadzieję że te proroctwa się nie spełnią. Niestety mocno się przeliczyłem.

To jest już chore, ale za każdym razem gdy muszę jechać pociągiem w sobotę rano lub w niedzielę wieczorem to z nerwów boli mnie brzuch. Czy tak powinna wyglądać kolej w XXI wieku? Żeby człowiek przed podróżą zastanawiał się czy zdoła wsiąść do pociągu? To jest Europa czy daleki wschód?

Jakie zdanie o kolei będzie miał podróżny, który to w radiu bądź w regionalnej tv nasłucha się czczego gadania prezesa Rachwalskiego a potem zostanie na peronie w 15 stopniowym mrozie?


_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
nd Płeć:Mężczyzna
Temat:
69555/4 w 7 planowany jest (w miarę możliwości taborowych) na 2*36WEa, tak też było wczoraj. Niestety w związku z potrąceniem osoby postronnej na przejeździe w Lubaniu obiegi się rozjechały.

Temat:
Dzisiejszy pociąg Wrocław (12:15) - Drezno, frekwencja do Legnicy ponad 100 proc., dalej ok. 100 proc. Podwójne Desiro. W pociągu w zasięgu mego słuchu kilkoro Niemców i para Włochów.


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Temat:
Szklarska Poręba Górna - Liberec. Fotka nie jest dzisiejsza ale to nierzadki obrazek na tej linii zwłaszcza w sobotni poranek kiedy do pierwszego kursu podstawiany jest tylko jeden RS1(840).

Temat:
Beatrycze napisał/a:
Dzisiejszy pociąg Wrocław (12:15) - Drezno, frekwencja do Legnicy ponad 100 proc., dalej ok. 100 proc. Podwójne Desiro.

Nie może być! Na „Rynsztoku Kolejowym” jeleniogórscy mikole od dwóch lat powtarzają z uporem maniaka, że pociągi do/z Drezna jeżdżą puste (mityczne „5 osób na skład”).

Pokuszę się o analizę jeleniogórsko-mikolskiej logiki:

1. Pociągi do Drezna zlikwidować! Bo jeżdżą puste. Bo są drogie. Wystarczą połączenia z przesiadką w Węglińcu i Görlitz (na temat pustych pociągów z Jeleniej Góry do Görlitz wymownie milczą!).

2. Mimo iż pociągi do Drezna wg mikolstwa jeżdżą puste i są drogie to powinny jeździć przez Jelenią Górę, a nie przez Legnicę. Dłuższy czas przejazdu i droższe bilety z pewnością wpłyną na wzrost frekwencji.

3. Pociągi ze Szklarskiej Poręby do Liberca muszą zostać! Ich likwidacja i zastąpienie o wiele tańszym dla KD połączeniem z przesiadką w Harrachovie to zbrodnia! Bo pociągi wożą tysiąc ludzi codziennie (mimo iż frekwencja jest sezonowa, która zależy od pory roku i pogody, bo to linia stricte turystyczna).

4. Magistralę E30 zaorać, a pociągi z Wrocławia do Zgorzelca przetrasować przez Jelenią Górę, bo to naturalny ciąg komunikacyjny wschód-zachód (sic!). Jednocześnie mikolska rozpacz nad zawieszoną lokalną linią lwówecką, po której pociągi woziły powietrze z prędkością 10 km/h.

5. Wrocław... wróć... Wsiocław to kolejowa dziura. Pendolino tylko dlatego ma frekwencję, że jedzie do Jeleniej Góry. Pozostałe EIP wożą do Wsiocławia powietrze. Wniosek: wszystkie EIP z Warszawy powinny jeździć do Jeleniej Góry.

6. Pociągi z Wrocławia do Berlina są niepotrzebne! Powinien być pociąg z Berlina do Jeleniej Góry.

7. Kolej miejska (aglomeracyjna) we Wrocławiu to fanaberia Dutkiewicza! Niech sam za nią płaci. Róbmy SKM w Jeleniej Górze! Niech KD jeżdżą po Jeleniej Górze i niech płaci za to UMWD.

Jeśli myślicie, że to wszystko to odsyłam tutaj:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=366231#366231

Powyższe mikolskie mondrości są kolportowane m.in. na „Rynsztoku Kolejowym”. I dziwicie się, że uważam mikoli za regularnych debili? No bo gdybym ja wbrew faktom zaczęła bredzić o pustych pociągach do/z Liberca, albo o przetrasowaniu pociągów z Wrocławia do Jeleniej Góry przez Węgliniec to przecież wszyscy wzięliby mnie za kompletną idiotkę. A właśnie takimi idiotami są lokalni mikole! Niektórzy z nich, o zgrozo, pracują w KD. Prezes Rachwalski ich zatrudnił. Ma teraz mikolski hejt na KD za lwówecką. Ale apogeum będzie przy izerskiej...

A oto „puste” pociągi do/z Drezna:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=357655#357655

Gdzie mikolstwo widzi pustki w tych pociągach tego nie wiem. Pusto to oni mają między uszami!


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Temat:
Ostatnio zaczęli zaznaczać, że chodzi o pustki na odcinku granicznym, bo to że są ludzie w relacji Wrocław-Legnica-Węgliniec-Zgorzelec to (chyba nawet dla nich?) oczywiste. No a oczywiście pociąg dopiero wtedy zacząłby mieć frekwencję na granicy jakby jeździł z Drezna do Jeleniej Góry, bo "Niemcy chco w polskie góry! Co drugi turysta to Niemiec!"

Temat:
Ale bywa też tak : https://www.youtube.com/watch?v=MCvu1xxQXNA
Co nie znaczy, że trzeba zaraz to połączenie likwidować. Połączenie Wrocław - Drezno to niewątpliwie atrakcja. Stolica Saksonii to piękne miasto. Nie rozumiem tylko skąd to wzajemne plucie na siebie, Jeśli ktoś woli pojechać do Liberca, linią jednak o wiele bardziej malowniczą to zaraz jest debilem czy mikolem???? Absurd. i jeszcze jedno połączenie do Liberca nie jest tylko sezonowe to duże uproszczenie. Owszem to linia przede wszystkim turystyczna co nie znaczy że poza sezonem nie cieszy się popularnścią.

Temat:
Mońka, uczepiliście się tego jednego filmu z Bolesławca jak jakiejś ostatniej deski ratunku (pod co drugim artykułem na RK widzę go w komentarzach). I co z niego wynika? Nic. W każdym pociągu można nagrać to co się zamierzy. Równie dobrze na podstawie poniższego filmu można złośliwie założyć, że pociągi na trasie Szklarska Poręba - Wrocław jeżdżą puste. Co nie? Tak więc odnośnie frekwencji w pociągach proszę wstawiać na forum filmy i zdjęcia obejmujące cały skład lub większą część, a nie tylko fragment jednego wagonu. Bo to zakrawa na manipulację!



_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Temat:
krzysztoff napisał/a:
Ostatnio zaczęli zaznaczać, że chodzi o pustki na odcinku granicznym, bo to że są ludzie w relacji Wrocław-Legnica-Węgliniec-Zgorzelec to (chyba nawet dla nich?) oczywiste.

No chwila moment! Ci sami mikole bredzą (jednocześnie zaprzeczając sobie), że studenci ze Zgorzelca są przez rodziców odwożeni samochodami na dworzec w Görlitz, żeby tam mogli sobie zająć lepsze miejsca w pociągu do Wrocławia. Niech mikole ustalą jakąś jedną spójną i trzymającą się kupy wersję alternatywnej rzeczywistości: albo te pociągi jeżdżą kompletnie puste, albo już od Zgorzelca są tak zatłoczone, że na wolne miejsca siedzące trzeba polować w Görlitz. Po co ktoś miałby specjalnie jechać na „pusty” pociąg do Görlitz, tracić czas i pieniądze na paliwo, skoro ten sam „pusty” pociąg ma pod nosem w Zgorzelcu? Myślenie nie boli, a tutaj mikolska logika zupełnie się rozjeżdża...


_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
kaja805
-Usunięty-
Temat:
Mam pytanie do Szanownych Forumowiczów: gdzie mogę znaleźć roczny bilans straty/zysk w stosunku do nakładów poniesionych na organizację pasażerskich przewozów na trasie J.G. - Zgorzelec przez KD?
Niestety na BIP-e KD tego nie ma.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl