Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 105, 106, 107  Następny
Rozkład jazdy 2016/2017
Autor Wiadomość

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 22-10-2016, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:

Na Węglówce widzisz dziurę osadniczą, bo omija Łódź, ale na CMK już tej dziury nie zauważasz. Skoro mieszkaniec Śląska jadąc do Bydgoszczy czy Gdańska musi się telepać dookoła przez Łódź bo to są tereny osadnicze, to dlaczego mieszkaniec Łodzi nie może jechać do Krakowa przez tereny osadnicze, tylko CMK?


Od GOPu do Inowrocławia, masz tylko Zduńską Wole na ponad 200km. Z Łodzi do Krakowa po CMK masz Tomaszów Mazowiecki, Opoczno, Włoszczowę, Miechów.

Rozkładowiec napisał/a:
Jak kosztem Łodzi? Przecież ja nie lobbuję żeby coś Łodzi zabierać, tylko żeby przy okazji pociąg obsłużył inne ośrodki.


Lobbujesz za pogorszeniem czasów przejazdów, więc kosztem Łodzi. Reymont pokazuje, że łodzianien nie chcą jeździć przez Częstochowę.

K_65 napisał/a:
Mikolskie majaczenie włoszczowskie. Jakby mercedesy zaczęli rozdawać za pół ceny - to też BY SIĘ SPRAWDZAŁO – w tym WASZYM specyficznym rozumieniu ekonomiki transportu. Dlaczego Alma zamiast ogłaszać bankructwo nie poszła drogą IR Biedronka, a Moraczewskiego nie wzięli sobie na prezesa. Śmiech
Zgodnie z tym tokiem rozumowania w takim razie wszystkie pociągi z Warszawy do Krakowa, Katowic i Wrocławia po CMK też niech jadą w taryfach ekonomicznych. Też sobie zapewne poradzą i będę jeszcze liczniej frekwencyjne niż obecnie. Śmiech


To już kwestia lobbingu i tego kto co sobie wywalczy.

K_65 napisał/a:
Dyskusja z łodzianami nie ma większego sensu. Tam główną ulicą nie powinna być Piotrkowska tylko Aleja Kalego.


Z tobą też. Ja z tobą nie dyskutuje tylko prostuje Twoje anty-łódzkie bzdury.

K_65 napisał/a:
A kilka akapitów dalej zaczął majaczyć jak Łódź fajnie podłączy się do Opoczna do fajniutkiej linii CMK, będzie nowy fajniutki peronik ala-Gosiewo ajajaj ajajaj ajajaj . Mało orgazmu w tym artykule nie osiągnął, mimo siwych włosów. A Częstochowa lub z drugiej stronie oś Radom Kielce niech sobie zdychają. Kalisz omijać w KDP - tragedia, rozwiązanie nie do przyjęcia itd. Natomiast Radom i Kielce lub Częstochowa pominięte przez KDP WSZYSTKO OK, byle wyszło na łódzkie po najmniejszej linii oporu.


I skończyło się tak, że Częstochowa rozkwita, a Radom wróci na mapę kolejową po modernizacji LK8. A Kalisz? Dalej w du..e.

K_65 napisał/a:
A jak ktoś chce innych dowodów wystarczy oglądać programy polityczne z Panią Lubnauer. Też to samo jakbym przeglądał SSC, w temacie Trybunał Konstytucyjnego - siedziba do Łodzi. Sprawa Caracali - lepiej uwalić produkcję w realnie istniejących zakładach w Mielcu czy Świdniku, bo Francuzi mamią obietnicami, że rzekomo wybudują coś w Łodzi. Więc lepsze obiecanki Żabojadów, bo dotyczą Łodzi niż realnie zagrożone miejsca pracy w Mielcu czy Świdniku.


Gwarancja produkcji w Świdniku i Mielcu jest taka sama jak produkcja Caracali w Łodzi.

K_65 napisał/a:
Tu lobby łódzkie ma rację, ale tak samo pociągi ekonomiczne Łódź – Kraków powinny jeździć osadniczo przez Piotrków Radomsko Częstochowę, a jak Łódź chce sobie buszować po CMK niech sobie uruchamiają EIC. Ale w tej sprawie już nad Nerem konsekwencji w poglądach brak.


Nie powinny i nie będą. Doszła w tym roku trzecia para i cały czas trwa lobbing za przekierowaniem Reymonta, tym bardziej, że jego przyszły rozkład będzie jeszcze gorszy waśnie z powodu kursowania po lk1.

Rozkładowiec napisał/a:
Jednak jedno szybkie nocne połączenie wakacyjne tamtędy nikomu by nie zaszkodziło. Tyle że wtedy znowu Łódź by wstrzęła larmo, tak jak dwa lata temu o Wydmy.


I bardzo dobrze, że Wydmy w końcu przekierowano było to jedyne bezpośrednie, sezonowe połączenia z aglo łódzkiej do Łeby do której łódzcy turyści bardzo chcieli sie dostać bezpośrednio.

Rozkładowiec napisał/a:
Co do jazdy z Łodzi do Krakowa przez CMK, to miały one sens podczas remontu Wiedenki i protezy, gdzie faktycznie przepustowość była niska i czas przejazdu mało atrakcyjny. Jednak teraz jak remonty się pokończyły pchanie pociągów TLK/IC na linię przeznaczoną dla pociągów kwalifikowanych jest pozbawione wszelkiej logiki.


CMK to nie jest żadna linia dla pociągów kwalifikowanych.

Rozkładowiec napisał/a:
Skoro czasy Łódź – Kraków przez wiedenkę oraz przez CMK są już zbliżone (analogicznie jak dla relacji Wrocław- Warszawa), a wiedenka nadaje się nawet do obsługi pociągów kwalifikowanych EIC/EIP nie bardzo wiem na jakiej zasadzie Łódź dalej jeździ po CMK pociągami ekonomicznymi, skoro Wrocław tarabani się po wiedence w segmencie Premium. Mr. Green


40 minut różnicy to czasy zbliżone? (2:20 CMK vs 3:00 LK1) Wrocław tarabani się, bo sobie po prostu nie wywalczył economy po CMK.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-10-2016, 17:07   

K_65, kwalifiki wrocławskie niech sobie jeżdżą po CMK, nie mam nic przeciwko temu. W końcu ta linia jest pod tego typu pociągi. Jednak tak jak wspomniałeś, pociągi tej kategorii powinny mieć jak najmniejszą liczbę postoi. Zatrzymywanie pociągów kwalifikowanych we Włoszczowie i Opocznie jest dla mnie nieporozumiem podobnie jak planowany postój Pendolino w Bochni.
Co do Łodzi, to skoro jest takie zapotrzebowanie na Kraków przez CMK, to niech ŁKA wzorem KM uruchomi komercję do Krakowa. Z ręką na sercu, słowem bym się nie odezwał przeciwko takiemu pociągowi. Pociągi kategorii TLK/IC są pociągami do których dokłada się każdy, kto w Polsce placi podatki, więc powinny być one dostępne dla jak największej liczby ludności. Mieszkaniec Piotrkowa czy Radomska ma takie samo prawo do pociągu do Wrocławia czy Krakowa, jak mieszkaniec Lublina, Łodzi czy Katowic.
Powrót do góry

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 22-10-2016, 17:19    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:
Co do Łodzi, to skoro jest takie zapotrzebowanie na Kraków przez CMK, to niech ŁKA wzorem KM uruchomi komercję do Krakowa. Z ręką na sercu, słowem bym się nie odezwał przeciwko takiemu pociągowi.


Może kiedyś, jak park taborowy będzie bardziej rozbudowany.

Rozkładowiec napisał/a:
Pociągi kategorii TLK/IC są pociągami do których dokłada się każdy, kto w Polsce placi podatki, więc powinny być one dostępne dla jak największej liczby ludności.


W takim wypadku wszystkie połączenia Warszawa - Wrocław powinny kursować przez Łódź, Kalisz, ze względu na dużo większą liczbę ludności od opcji przez Piotrków i Radomsko.

Rozkładowiec napisał/a:
Mieszkaniec Piotrkowa czy Radomska ma takie samo prawo do pociągu do Wrocławia czy Krakowa, jak mieszkaniec Lublina, Łodzi czy Katowic.


Mieszkaniec Piotrkowa i Radomska będzie mieć prawo do pociągu do Wrocławia, czy Krakowa w postaci Reymonta, czy Ślęży.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-10-2016, 17:30   

Chcesz zostawić Piotrków i Radomsko z jedną parą pociągów do Krakowa i Wrocławia, a resztę (do Krakowa) puszczać przez pola i lasy? Co do pociągów wrocławskich, to nie zapominaj że po drodze jest Oława, Brzeg, Opole i Lubliniec, gdzie też ludzie płacą podatki, a Ty byś ich chciał zostawić z jednym ekonomicznym pociągiem do Warszawy? Ogarnij się człowieku.
Powrót do góry

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 22-10-2016, 17:42    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:
Chcesz zostawić Piotrków i Radomsko z jedną parą pociągów do Krakowa i Wrocławia, a resztę (do Krakowa) puszczać przez pola i lasy?


Pola i lasy generują większy ruch i mają większy potencjał, niż osadniczy Reymont, w efekcie czego po CMK kurują trzy pary.

Rozkładowiec napisał/a:
Co do pociągów wrocławskich, to nie zapominaj że po drodze jest Oława, Brzeg, Opole i Lubliniec, gdzie też ludzie płacą podatki, a Ty byś ich chciał zostawić z jednym ekonomicznym pociągiem do Warszawy? Ogarnij się człowieku.


Ale to nadal dużo mniej, niż przez Łódź i Kalisz, w dodatku w Tomaszowie, Opocznie, czy Włoszczowie też ludzie płacą podatki. Łódź i Kraków też płacą podatki aby mięć między sobą dogodne połączenie kolejowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-10-2016, 18:00   

Potoki z Opoczna i Włoszczowy generuje kierunek warszawski, a nie łódzki. Nawet pociągami w kierunku Katowic jest tam niskie zainteresowanie. Tomaszów Mazowiecki do Łodzi jeździ pociągami regionalnymi, a nie TLK. Tak jak wspomniał K_65, Tomaszowowi polaczenia dalekobieżne powinny zapewniać pociągi z Lublina.
Górny Śląsk i Zduńska Wola też powinny mieć szybkie połączenie z Trójmiastem, przynajmniej w wakacje, ale pazerna Łódź nawet to i odebrała.
Powrót do góry

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 22-10-2016, 18:10    Odpowiedz z cytatem

W sumie fakt, potok Poznań - Łódź - Kraków po CMK jest tak silny, że nawet nie jest potrzebny udział Opoczna i Włoszczowy, gdzie Wawel i Barbakan biorą przelotem, dopiero od grudnia wszystkie z postojami. Tomaszów Maz również potrzebuje połączenia z Poznaniem, co jest możliwe tylko przez CMK, po remoncie LK22 nie ma żadnej gwarancji połączenia z Lublina, bo sam remont jest dość marny a czasy jazdy z Lublina do Łodzi i Poznania nadal będą słabe, więc albo się skończy na jednej marnej parzę (obecnie Tomaszów ma 3x, od grudnia 2x + 1x Trójmiasto) z szybką likwidacją, albo nie będzie nic, w efekcie Tomaszów znów będzie na kolejowym dnie, jak przed pojawieniem się Sukiennic i Wawela, kiedy do Tomaszowa nie kursował żadne pociąg dalekobieżny.

Górny Śląsk ma szybkie połączenia przez Warszawę. Zduńska Wola może dojechać do Łodzi na przesiadkę do Trójmiasta. Na miejscu Zduńskiej Woli pomyślałbym o przystanku na północ od skrzyżowania LK14 i 131, bo za kilka lat po rewitalizacja LK14 połączenia GOP - Łódź - Trójmiasto będą kursować w opcji przez LK14 i 131, z ominięciem sypiącej się LK16.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

szymiii Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2015

PostWysłany: 23-10-2016, 18:41    Odpowiedz z cytatem

Jako kaliszanin z pochodzenia, ale wrocławianin z wyboru pozwolę sobie tutaj na zabranie głosu w dyskusji nt połączeń Wrocławia z Warszawą i innych. Choć uważam, że taki wątek w ogóle nie powinien się w tym temacie pojawiać, bo to de facto nie na temat.

Z tego, co mi wiadomo to po raz pierwszy w historii czas podróży pociągiem na trasie Wrocław - Kalisz skróci się rozkładowo poniżej półtorej godziny. Nie wiem też, czy ogólnodostępne pociągi w rel. Kalisz - Warszawa jeździły ok. 2:45. To świetne czasy przejazdu. Darty można oceniać różnie, ale jedno trzeba im oddać - jako tabor nowy przyciągnęły one na nowo mieszkańców Kalisza do kolei. I widać to po frekwencji. Wielu studentów porzuciło swoje auta i PKS-y na rzecz kolei. Pociąg stał się na tyle atrakcyjny, że pęka on w szwach między Kaliszem a Wrocławiem w piątkowy wieczór. Coś jeszcze niedawno nie do pomyślenia. Nowy rozkład jazdy sprawi, że kolej w tej relacji jeszcze bardziej wstanie z kolan.

Czy przeciętnemu kaliszaninowi wystarczą 4 pary pociągów do Wrocławia i 5 do Warszawy? Starczą. To PR-y teraz powinny się wykazać i uatrakcyjnić swoją ofertę na tej trasie. I zalążek jest. Piatkowo-niedzielny pociąg Kalisz - Wrocław Gł. - wydaje się strzał w dziesiątkę. Tylko stary, śmierdzący EN57 nie jest w stanie konkurować z Dartami...

Jeśli jest zapotrzebowanie na to, by kursowały pociągi ekonomiczne przez Piotrków i Opole to proszę bardzo! Nie chcę ich odbierać. Ale... Piotrków leży też na trasie ekonomicznych połączeń na Śląsk, więc splata się tam kilka kilka ciągów komunikacyjnych. Piotrków nie wykazuje też takich związków z Wrocławiem jak Kalisz - a te związki potwierdza GUS i wszelkie opracowania. Kalisz jest związany z Wrocławiem mocniej niż z Poznaniem. Mimo że miasto to leży w woj. poznańskim. To również zasługa kolei. Wracając do ciągów - Kalisz, ale i Sieradz mają ten ciąg jeden. Bardziej byłbym więc zadowolony z przetrasowania części pociągów Łódź - Poznań właśnie na "14". Bo znów okazuje się, że pociągiem z Kalisza do Poznania można dojechać w 1:25 a nie odświeżonym kubłem w 2:30. I znów mamy piękne pole do popisu i możliwość uczynienia tego ciągu optymalnie wykorzystywanym. I nie piszcie, że rel. Kalisz - Poznań powinna leżeć w gestii województwa, bo Poznań nigdy nie zapewni takiego czasu przejazdu. Zapewni taki, że spokojnie każdy autobus moze z pociągiem konkurować.

Jeśli więc się o to panowie kłócicie. Dla kaliszanina 4 pary pociągów D do Wrocławia wystarczą, choć nikt by się nie obraził na 5 czy 6 parę ale ważniejsze jest to, by "14" kursowały pociągi D na Poznań i Szczecin. Tylko też nie chcę tu niczego Koninowi odbierać. Tu 4 i tu 4 pary by się sprawdziły dobrze. Wszak trzecie i piąte miasta w kraju muszą generować miedzy sobą ruch zasługujący na 8 par pociągów*. A nawet jeśli nie generują to niech to będzie efekt uboczny jeżdżenia innymi trasami

Każda linia kolejowa w kraju, na której jest znaczna sieć osadnicza powinna stanowić element kilku ciągów komunikacyjnych. Zapewni to zwiększenie dostępności do transportu. Prowadzenie pociągów przez różne stacje pośrednie będzie tylko efektem ubocznym takiego myślenia.

Dlatego też niech na linii Konin - Poznań pociągi Łódź - Szczecin przeplatają się z pociągami Warszawa - Poznań (ekonomicznymi), na trasie Łódź - Kalisz pociągi Warszawa - Wrocław będą uzupełniane pociągami Kraków - Poznań, na trasie przez Piotrków pociągi Warszawa - Katowice/Wrocław bedą uzupełnione połączeniami Łodzi ze Śląskiem. I każdy będzie zadowolony.

*) Trzecie miasto co do wielkości (Łódź) z czwartym miastem (Wrocławiem) też powinno być dobrze skomunikowane. Jednak tu jedynym możliwym ciągiem jest ciąg przez Kalisz. Jeśli jest taka potrzeba to proszę niech Łódź ma z Wrocławiem więcej połączeń. Tylko moze w ramach krótszej relacji Łódź - Wrocław a nie przetrasowywania wszystkiego z Warszawy przez Łódź
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hugo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sty 2010
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: 24-10-2016, 15:31    Odpowiedz z cytatem

Przeglądając rozkład jazdy 2016/2017 na stronie PLK dostrzec można dublujące się nazwy pociągów różnych spółek
I tak np. W dni robocze na trasie Częstochowa - Gliwice kursuje przyspieszony pociąg Kolei Śląskich o nazwie "Karlik"(44095)
O godzinie 15.30 odjazd z Katowic Przewozy Regionalne uruchamiają pociąg regio relacji Rybnik - Kraków Główny(43306) o nazwie "Karlik"
W dni robocze po godzinie 6 z Katowic kursuje z Częstochowy do Żywca pociąg Kolei Śląskich "Soła"(49801), zaś w weekendy tuż przed południem zaplanowano pociąg Spółki Intercity (IC 24153 Soła") relacji Lublin - Zwardoń
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mateusz91 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2012
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: 26-10-2016, 12:35    Odpowiedz z cytatem

Jest juz plakat w necie z nowym rozkładem jazdy?

_________________
...Śląski Charakter....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ambrosia Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 05 Maj 2016
Skąd: Lubliniec

PostWysłany: 26-10-2016, 12:40    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze nie ma plakatu.
Ciekawe czy TLK Rawa wypadł z nowego rozkładu czy to może tylko jakiś błąd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adam85 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 23 Lip 2010

PostWysłany: 26-10-2016, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Czy są już jakieś informacje dotyczące połączeń do LWOWA??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-10-2016, 14:32    Odpowiedz z cytatem

Odnośnie Lwowa,kilka dni byłem w Medyce na stacji, co by zaliczyć odcinek Przemyśl Gł.-Medyka i zagadałem z jednym z celników. O regionalnych połączeniach jakie były planowane z Przemyśla możemy zapomnieć, bo "przecież ta władza nas z wszystkimi skłóciła". A każdy pamięta, że jeszcze za rządów PO-PSL były planowane połączenia regionalne z Przemyśla, właśnie na rozkład 2015/2016. Ale rok temu jak zmieniła się władza to i te plany wzięły w łeb. Także jak zostanie to tylko ten jeden nocny z wagonami sypialnymi. Chyba, że jest coś o czymś nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-10-2016, 14:52   

Z poniższego artykułu wynika chęć uruchomienia pociągu Kraków - Lwów, ale nie wynika kiedy. Pomimo mniejszej dotacji w 2017 roku na pociągi międzynarodowe, oferta ma być szersza. Szczegółów brak.
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/28868/pkp-intercity-zawalczy-o-pasazera-miedzynarodowego-z-polskim-busem-i-ryanairem.html
Powrót do góry

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-10-2016, 16:49    Odpowiedz z cytatem

Strasznie ogólnikowy ten artykuł. Szumne zapowiedzi, zero konkretów, kiedy, gdzie itp.
Ale jeżeli IC myśleć ma o połączeniu z Krakowa do Lwowa to najlepiej tak jak teraz jeździ "Hańcza" do Grodna czy PR z Białegostoku do Kowna. Rano-wyjazd z Krakowa, wieczorem powrót. Wtedy ja bym się pierwszy wybrał. Kowno mam zaliczone pierwszym kursem, Grodno muszę odpuścić sobie z wiadomych względów. Bo jak to ma być znowu nocny pociąg, gdzie w składzie będą tylko wagony sypialne to w ten sposób nie będzie on konkurencją dla samolotów/autobusów wszelkiej maści.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 51 z 107 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 50, 51, 52 ... 105, 106, 107  Następny
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl