Elektryfikacja linii do Zgorzelca
Odpowiedz do tematu
Temat:
Cytat ze strony Senatora Jana Michalskiego
http://www.janmichalski.eu/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=79&Itemid=476
Z wiadomości na temat spotkania z burmistrzami Zgorzleca i Görlitz:
Cytat: |
Senator Michalski poinformował burmistrzów Rafała Gronicza oraz Siegfrieda Deinege o stanie realizacji projektu elektryfikacji linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca, z opcją elektryfikacji dwóch peronów w Görlitz. |
Z nowych informacji padła tylko informacja o możliwości elektryfikacji dwóch peronów w Görlitz.
Senator poinformował burmistrzów, ale szkoda ze najbardziej zainteresowanych, czyli pasażerów już nie raczył poinformować. Mam nadzieję, że senator wyjaśni tę kwestię dogłębnie w najbliższym czasie, jaki jest stan faktyczny elektryfikacji, kiedy zaczną się roboty budowalane i kiedy przejedzie po szynach pierwszy impuls do Zgorzelca.
Czekam na odpowiedz pana senatora.
Temat:
Elektryfikacja odcinka Węgliniec-Zgorzelec znalazła się na 8 miejscu listy rezerwowej POIiŚ.Koszt 100 mln zł.
Temat:
Wszczęto postępowanie administracyjne o nazwie: "Kompleksowa elektryfikacja linii kolejowej nr 278 relacji Węgliniec - Zgorzelec w km 0,386 - 27,130 i fragmentu linii kolejowej nr 274 relacji Wrocław - Zgorzelec w km 202,034 - 202,455 oraz budowa nowej infrastruktury układu zasilania dla nowej sieci trakcyjnej".
Więcej tutaj:
http://www.gmina.zgorzelec.pl/content.php?cms_id=1950&lang=pl
http://zgorzelec.eu/images/stories/komunikaty/komunikat/Obwieszczenie_Wojewody_dolno%C5%9Bl%C4%85skiego.pdf
_________________
⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Temat:
Trzymam kciuki za powodzenie założeń elektryfikacji linii do Zgorzelca. Sam bym chętnie odwiedził jeszcze raz to miasto nad Nysą Łużycką. Zgorzelec jak i Goerlitz mają niesamowitą architekturę. Ciekawie by było wsiąść w jakiś IC lub Impuls KD rano, dojechać w 1,5 godziny (a myślę, że i dałoby się szybciej) i wieczorem wrócić. Obecnie koniec trasy w Węglińcu ogranicza dostępność w znacznym stopniu. Potencjał jakościowy i prędkościowy odcinka z Wrocławia do Węglińca jest. Wystarczy tylko ten brakujący element i będzie można mówić o kolejnym ważnym kroku w stronę kompleksowej modernizacji dolnośląskich linii kolejowych.
Temat:
Do Goerlitz pociągiem i tak nie dojedziesz, bo Niemcy nie chcą się zgodzić na elektryfikację siecią 3kV DC jednego peronu po swojej stronie.
Temat:
Myślę, że sam dojazd do Zgorzelca może już dużo dać. Póki przekraczanie granicy jest swobodne, można się wybrać na spacer przez Most Jana Pawła II i daleko do centrum Goerlitz nie ma. Niedawno pisałem pracę o tym mieście podzielonym i generalnie nie znalazłem przypadków zgrzytów na linii Zgorzelec - Goerlitz, więc to trochę dziwne, że jest jak mówisz, @bystrzak2000. Projekty były wspólne, tak jak np. w Słubicach i Frankfurcie i współpraca jakoś się układała. Do Goerlitz przynajmniej jest ten bezpośredni szynobus. Mając IC do Zgorzelca dałoby się przeżyć bez bezpośredniego IC do Goerlitz. Najistotniejsze, aby pociągi PIC kończyły bieg w sensownym miejscu. Z całym szacunkiem dla Węglińca, ale jest on jedynie węzłem, jak np. Jaworzyna Śląska, a nie celem podróżnych pasażerów Express Intercity.
Rozkładowiec
-Usunięty-
19-09-2016, 12:08
Temat:
bystrzak2000 napisał/a: |
Do Goerlitz pociągiem i tak nie dojedziesz, bo Niemcy nie chcą się zgodzić na elektryfikację siecią 3kV DC jednego peronu po swojej stronie. |
Nawet jeśli tak jest, to też większego problemu nie widzę. Wystarczy że do Zgorzelca dojedzie EZT z Wrocławia i tam będzie skomunikowany z szynobusem rel. Jelenia Góra - Görlitz - Jelenia Góra. W Görlitz krótki postój na zmianę kierunku i powrót do Jeleniej Góry, gdzie w Zgorzelcu skomunikowanie z tym samym EZT do Wrocławia.
Temat:
@Atoman: to nie jest zgrzyt pomiędzy władzami Zgorzelca i Goerlitz, ale zarządcami sieci kolejowej w Polsce i Niemczech. Polacy postulowali od dawna, by jeden peron w Goerlitz zelektryfikować polską siecią 3kV DC, ale Niemcy upierają się, by zmiana napięcia odbywała się na moście granicznym, tak samo jak na moście w Bielawie Dolnej, gdzie dalej wagony towarowe trzeba będzie przeciągać przez granicę lokomotywami spalinowymi.
@Rozkładowiec: zmartwię Cię, ale linia 274 na odcinku Lubań Śląski - Zgorzelec też jest planowana do elektryfikacji w ramach RPO (o ile nic się nie zmieniło w tej sprawie).
Temat:
bystrzak2000 napisał/a: |
@Atoman: to nie jest zgrzyt pomiędzy władzami Zgorzelca i Goerlitz, ale zarządcami sieci kolejowej w Polsce i Niemczech. Polacy postulowali od dawna, by jeden peron w Goerlitz zelektryfikować polską siecią 3kV DC, ale Niemcy upierają się, by zmiana napięcia odbywała się na moście granicznym, tak samo jak na moście w Bielawie Dolnej, gdzie dalej wagony towarowe trzeba będzie przeciągać przez granicę lokomotywami spalinowymi. |
Dobrze wiedzieć. Dziękuję uprzejmie za wyjaśnienie. Ogólnie Goerlitz, jak wiadomo, jest tą centralną częścią podzielonego miasta. Dworzec mają naprawdę niezły z porządną halą peronową. Nawet na Google Street View widać szynobus KD stojący na peronie. Można by było naprawdę pomyśleć o tym, aby stworzyć coś na wzór wrocławskiego peronu nr 6, który podczas remontu był takim peronem "specjalnym", oddzielnie położonym. Nikomu by to nie przeszkadzało, a można by było wjechać do centrum miasta bez problemu. Przykładowo w Świnoujściu udało się stworzyć linię z Heringsdorfu do Świnoujścia obsługiwaną przez niemieckie UBB, więc może uda się dojść do porozumienia i w tym przypadku.
Rozkładowiec
-Usunięty-
19-09-2016, 17:13
Temat:
bystrzak2000 napisał/a: |
@Rozkładowiec: zmartwię Cię, ale linia 274 na odcinku Lubań Śląski - Zgorzelec też jest planowana do elektryfikacji w ramach RPO (o ile nic się nie zmieniło w tej sprawie). |
To w tej sytuacji KD powinny się dogadać z Niemcami tak, żeby kilka par pociągów Drezno - Goerlitz wjeżdżało do Zgorzelca i tam były skomunikowane z EZT do Wrocławia i ewentualnie Jeleniej Góry. No chyba że Niemcy także się będą chciały elektryfikować i na tej linii będą jeździły EZT, to faktycznie jest klapa. Pozostałoby jedynie wyjście z ogryzkami Zgorzelec - Goerlitz na szynobusach, co raczej większego sensu i racji bytu by nie miało.
Temat:
Cytat: |
linia 274 na odcinku Lubań Śląski - Zgorzelec też jest planowana do elektryfikacji w ramach RPO (o ile nic się nie zmieniło w tej sprawie). |
A jest przy okazji w planach jakaś rewitalizacja / dodatkowe mijanki na odcinku ze Zgorzelca do Jeleniej Góry?
_________________
W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Temat:
Rozkładowiec, z tego co się orientuję trakcja miałaby być także przez granicę. Pozostaje kwestia, dokąd na jakim napięciu - czy system niemiecki pociągnąć do Zgorzelca, czy nasze 3 kV DC do Görlitz. Tak czy owak potrzebny by tu był sprzęt dwusystemowy.
_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Temat:
"PKP Polskie Linie Kolejowe SA i DB Netz na InnoTrans w Berlinie podpisały umowę infrastrukturalną o współpracy. Efekt porozumienia to ułatwienie przejazdu pociągów na granicy, pełna koordynacja działań zarządców infrastruktury, jednolita informacja dla przewoźników"
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/plk-i-db-netz-usprawnia-transport-na-granicy-polskoniemieckiej-78249.html
Oby podpisanie tej umowy dało szanse na szybkie rozwiązanie problemu z odcinkiem Zgorzelec-Goerlitz. Znajduje się on na liście odcinków branych pod uwagę. Jest również odcinek z Węglińca do Horka przez Bielawę Dolną.
Rozkładowiec
-Usunięty-
21-09-2016, 12:21
Temat:
EU07-469, póki co KD takiego taboru nie posiadają i wątpię żeby Niemcy mieli. W takim układzie, ta sieć trakcyjna przez granicę stanie się bezużyteczna, przynajmniej w ruchu pasażerskim. Pozostaną jedynie dowozówki w relacji Zgorzelec - Goerlitz taborem spalinowym, co według mnie nie będzie miało racji bytu, bo do tej pory tego typu ogryzki się nie sprawdziły na żadnej granicy.
Temat:
Myślę nad Niemcami nie ma się za bardzo co rozwodzić, bo i tak niemal nikt do Niemiec z Polski pociągiem nie jeździ i nie zanosi się by miało się to zmienić. W pierwszej kolejności elektryfikacja, potem Impulsy do Zgorzelca, potem ewentualnie można się zastanowić co z Niemcami. W Niemczech przesiadki są bardzo popularne i nikomu nie przeszkadzają, więc i Niemcowi nie powinno przeszkadzać przesiadka na granicy.
Odpowiedz do tematu