Też o tym czytałem ale tAK NAPrawdę nazwa nie ma żadnego znaczenia. Tak naprawde najważniejsze, aby Chełm dostał w końcu jakiś sensowny pociąg dalekobieżny do Warszawy
Jechałem KEX-em z Chełma Miasto do Warszawy w dniu 15 lipca. Ku mojemu zaskoczeniu, pozytywnemu oczywiście, na stacji Chełm Miasto wsiadło do pociągu ponad 20 osób, a już z Chełma i Dorohuska jechali pasażerowie... w Lublinie obłożenie już sięgało 80-90% pojedyncze osoby stały. Mam nadzieję, że połączenie to się utrzyma, chociaż nie ukrywam, że mogliby je w przyszłości połączyć z Gałczyńskim.... W Dorohusku do KEX dołączyć wagony, które po zostawieniu w Warszawie Zachodniej, jechałyby do Swinoujścia przez Poznań, Szczecin
Jak jechałem w czerwcu w jedną z sobót Kiev Expressem z Warszawy to na Chełm Miasto wysiadło 40 osób. Zawsze myślałem że to bardziej w piątki ludzie z Warszawy wracają a nie w sobotę
Moim zdaniem by stworzyć, w miarę akceptowalną, ofertę kolejową Chełm-Warszawa-Chełm. Oprócz Kiev-Express należałoby utworzyć:
1. Grupę wagonów Chełm - Bydgoszcz Główna (w sezonie -Kołobrzeg). Odjazd z Chełma ok. godz. 7. W Lublinie łączona z częścią przemyską. Powrót jako obecny pociąg "Rej". Kursowanie codziennie.
2. Grupę wagonów Bydgoszcz Główna-Chełm, w składzie pociągu "Solina". Kursuje w 6.
3. Grupę wagonów Chełm-Warszawa Zachodnia. W Lublinie łączona z częścią przemyską. Kursuje w 7.
Dzisiaj jechałem KEX-em z Warszawy Centralnej.
Na starcie był opóźniony 10-12 minut.
Według zapowiedzi na wyświetlaczach peronowych skład miał być 2+2+2+2+1+UA+UA+UA, oczywiście numeracja wagonów też inna niż na zapowiedzi ekranowej.
A skład rzeczywisty był: EU7=2+2+2+1+UA+UA+UA+2+2 i te ostatnie dwie dwójki odczepiano w Lublinie, co wcale powiększyło opóźnienie. Do Lublina frekwencja bardzo dobra. Dalej też niczego sobie. Na Chełm Miasto wysiadło ok 20 osób.
Jednak nie rozumiem do końca tej kołomyi z wagonami odczepianymi w Lublinie. Prawdopodobnie ich doczepianie w Zachodniej było przyczyną opóźnienia na starcie.
Na zachodniej nie ma komu doczepić tych wagonów, skład pewnie wyjechał taki z Grochowa a opóźnienie złapał prawdopodobnie na gdańskiej gdzie trwa remont mostu.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Moim zdaniem by stworzyć, w miarę akceptowalną, ofertę kolejową Chełm-Warszawa-Chełm. Oprócz Kiev-Express należałoby utworzyć:
1. Grupę wagonów Chełm - Bydgoszcz Główna (w sezonie -Kołobrzeg). Odjazd z Chełma ok. godz. 7. W Lublinie łączona z częścią przemyską. Powrót jako obecny pociąg "Rej". Kursowanie codziennie.
2. Grupę wagonów Bydgoszcz Główna-Chełm, w składzie pociągu "Solina". Kursuje w 6.
3. Grupę wagonów Chełm-Warszawa Zachodnia. W Lublinie łączona z częścią przemyską. Kursuje w 7.
Absolutnie NIE! Żadnego łączenia! Jeżeli już, to wydłużenie relacji kończących się w Lublinie. Dlaczego?
Ano dlatego, że:
- łączenie/rozłączanie to dodatkowe minuty na postój. Prócz samego łączenia trzeba jeszcze probę zrobić i takie tam.
- w przypadku części przemyskiej mamy jeszcze zmiane trakcji i kierunku. O ile w przypadku pociągów z kierunku Warszawy do Chełma to nie zajmie zbyt dużo czasu (rozłączenie i podpięcie loka na drugim końcu składu i próba), o tyle w drugą stronę (łączenie z grupą przemyską) to jest cała masa manewrów, do tego zajęcie torów, a to są koszty. Zresztą, kiedyś to było przerabiane, i nic dobrego z tego nie wychodziło.
"Kiev..." ma tendencję do łapania kilkunastu lub kilkudziesięciu minutowego opóźnienia, bez żadnej wyraźnej przyczyny. Często dzieje się to już na odcinku Warszawa Grochów - Warszawa Zachodnia. Jak złapie kilka minut w Warszawie to potem może jeszcze dołożyć na newralgicznym odcinku Warszawa Wschodnia - Sulejówek. Czasem też się zdarza oczekiwanie na mijankę w Sufczynie.
dzisiaj poprawa czasowa, mniejsze spóźnienie... 20.13 na Chełm Miasto
[ Dodano: 08-09-2015, 12:34 ]
7 września Kiev-Express z Chełm Miasto do Warszawy punktualnie 4.22
Trasa zmieniona z Pilawy przez Celestynów Otwock Wawer
Przyjazd do Warszawy Centralnej rozkładowo 8.11 (według zmienionej wersji)
Skład: 3 dwójki, jedynka i trzy sypialki ukraińskie
Od grudnia, w planach jest:
"Kiev-Express" (Kiev Pass)- Chełm-Warszawa Zachodnia, odjazd z Chełma przed godz. 6.
Powrót, odjazd z Warszawy przed godz. 19., przyjazd do Chełma po godzinie 22.
Najprawdopodobniej od marca:
IC (mam nadzieję, że "Chełmianin") Chełm-Warszawa Zachodnia, odjazd z Chełma o 4.55.
Powrót, odjazd z Warszawy przed godz. 17, przyjazd do Chełma po godzinie 20.
Tabor: DART.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum