Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Pociągi międzynarodowe - marnowana szansa
Autor Wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-01-2015, 08:57    Odpowiedz z cytatem

Te międzynarodowe połączenia na wschód maiłaby o wiele większe powodzenie i obłożenie gdyby te kraje (Białoruś, Ukraina) były w Unii. Wtedy każdy by tam pojechał nawet turystycznie na weekend. A tak to bilet z Białegostoku do Grodna kosztuje 3 euro więc w sumie śmieszne pieniądze (nawet dobowego biletu w mieście na komunikację za to nie kupisz) ale formalności związane z wyjazdem pochłoną człowiekowi o wiele większe koszty, a i strach czy w ogóle wrócimy stamtąd żywi.
Dlatego moim zdaniem powinniśmy się bardziej skupić na reaktywacji i zwiększaniu liczby połączeń do krajów członkowskich. Przecież aż się prosi już po zakończeniu modernizacji Rail Baltica o bezpośredni, dzienny pociąg z Warszawy do Wilna, zwłaszcza teraz kiedy jeździ tam Polski Bus. Poza tym powinno zostać reaktywowane połączenie do Pragi przez Międzylesie-Lichkov jak wiele lat jeździła "Bohemia", Sam nawet jechałem tym pociągiem w 2000 roku. A teraz kiedy z Warszawy do Wrocławia można zajechać za 3.5 godziny to taki pociąg miałby o wiele większe szanse na utrzymanie.
Warszawę i Kraków np. połączyć jednym składem łączonym we Wrocławiu z Dreznem, Lipskiem i dalej Frankfurtem nawet.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 28-01-2015, 13:10    Odpowiedz z cytatem

Polska - kolejowo odcięta od świata

Podróż pociągiem przez całą Europę jest zazwyczaj sprawna, aż do chwili dotarcia do... granicy z Polską. W większości krajów nawet nie trzeba sprawdzać połączeń, wystarczy pójść na dworzec, w informacji uzyskać wydruk trasy podróży, szybko kupić bilet i skierować się na peron, bo pierwszy pociąg naszego połączenia odjeżdża już za kilkanaście, najwyżej kilkadziesiąt minut. Dalej w trasie przesiadki następują równie sprawnie – zazwyczaj kolejny pociąg mamy po kilkunastu minutach. Tak jest aż do granicy z Polską. I tu następuje szok: musimy czekać kilka godzin. Bo w Polsce pociągi jeżdżą bardzo rzadko. A do granic i przez nie jeszcze rzadziej.

Więcej:
http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/przewozy-pasazerskie/zagraniczne/item/121-polska-kolejowo-odcieta-od-swiata

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-01-2015, 08:36   

pawelu,
Do krajów unijnych pociągi powinny jeździć z częstotliwością pociągów regionalnych, głupotą jest zatrzymywanie pociągów przed miejscem, zwanym kiedyś granicą. Jak to się ma do swobody podróżowania po Unii? Dziwię się, że nikt się o to nie burzy w Brukseli...
Powrót do góry

Darthlol Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2013

PostWysłany: 29-01-2015, 11:42    Odpowiedz z cytatem

dddbb, przede wszystkim chodzi o finanse, jak i również homologację danego taboru, znajomości szlaku przez maszynistów itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-01-2015, 13:42   

Na homologację rady nie znam, chociaż Czesi podobno byli gotowi puszczać najgorsze nawet jednostki do pierwszej stacji na swoim terenie. Pieniądze łatwo zdobyć zmieniając przepisy ustawy w ten sposób, by pociągi regionalne (finansowane przez marszałków) na odcinku granicznym finansowała Warszawa. A znajomość szlaku to chyba najmniejszy z problemów
Powrót do góry

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 09-02-2015, 15:04    Odpowiedz z cytatem

Do 28 kwietnia ma kursować międzynarodowy pociąg z Warszawy do Mińska. Nie wiadomo jednak czy połączenie będzie utrzymane po tym terminie.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23120/Pociag-z-Warszawy-do-Minska-do-konca-kwietnia.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 27-02-2015, 23:19    Odpowiedz z cytatem

Polska białą plamą na europejskiej mapie kolei

Trasy międzynarodowe są piętą achillesową polskiej kolei. Połączenia z Warszawy do europejskich stolic można policzyć na palcach jednej ręki.

W większości stolic europejskich wystarczy pójść na dworzec i kupić bilet, by po kilkudziesięciu minutach doczekać się na pociąg, który zawiezie nas do Wiednia, Bratysławy, Paryża czy Berlina. W Polsce, jak wylicza Karol Trammer, wydawca i redaktor naczelny pisma „Z Biegiem Szyn”, trzeba czekać godzinami, a często cały dzień.

Czytaj dalej:
http://biznes.onet.pl/wiadomosci/transport/polska-biala-plama-na-europejskiej-mapie-kolei/1b113

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-03-2015, 16:47    Odpowiedz z cytatem

Katastrofalne polsko-niemieckie relacje kolejowe.

W grudnia 2014 roku znikł z trasy Wrocław-Berlin-Hamburg EuroCity „Wawel”. Teraz likwiduje się połączenie Drezno-Wrocław. Planuje się likwidację połączenia Poznań-Frankfurt. Chce temu przeciwdziałać Dietmar Woidke.

Więcej:
http://www.dw.de/katastrofalne-polsko-niemieckie-relacjekolejowe/a-18278880

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

adamos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Paź 2006

PostWysłany: 03-03-2015, 18:37    Odpowiedz z cytatem

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019397,title,Likwidacja-pociagu-Wroclaw-Drezno-Koleje-Dolnoslaskie-chca-poprawic-sytuacje,wid,17305665,wiadomosc.html

Ciekawe co z tego wyniknie, szczerze mówiąc DB nie powinno robić żadnych problemów, w końcu ten pociąg jedzie po niemieckich torach raptem kilometr sieci im nie zniszczy, tym bardziej, że i tak jest nieużywana na tym odcinku

pytanie tylko na ile to prawda co mówi kd..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 03-03-2015, 20:48    Odpowiedz z cytatem

MIR: będziemy rozwijać połączenia międzynarodowe.

Przygotowania do realizacji Program Polska-Saksonia 2014-2020 oraz omówienie usprawnień w komunikacji kolejowej w układzie transgranicznym było celem spotkania minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak z premierem Saksonii Stanisławem Tillichem.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23433/MIR-bedziemy-rozwijac-polaczenia-miedzynarodowe.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-03-2015, 22:53   

Cytat:
MIR: będziemy rozwijać połączenia międzynarodowe.

P.S. W 2115 roku - póki co zwijamy.
Po cholerę są takie konferencje i spotkania, skoro życie pisze odmienne scenariusze?
Powrót do góry

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 04-03-2015, 12:17    Odpowiedz z cytatem

Rozwój połączeń przez likwidację

W cieniu kolejnych likwidacji połączeń z Niemcami odbyło się spotkanie minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak z premierem Saksonii Stanisławem Tillichem. Jakież było nasze zaskoczenie, kiedy na stronie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju przeczytaliśmy, że rozbudowa i modernizacja połączeń kolejowych między obydwoma krajami jest priorytetem zarówno dla Polski, jak i dla Niemiec. Minister zwróciła uwagę, że rozwój komunikacji kolejowej w ruchu międzynarodowym powinien być nieodzownym elementem realizowanego ze środków unijnych i krajowych programu modernizacji infrastruktury oraz taboru kolejowego. Czyżby rozwój przez likwidację połączeń?

Cały tekst:
http://www.inforail.pl/text.php?id=69705

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-03-2015, 15:37    Odpowiedz z cytatem

Finansowanie pociągów międzynarodowych kompletnie niewydolne.

Kolejne niespodziewane cięcia w ofercie połączeń poza granice Polski skłaniają do ogólnej refleksji o stanie kolejowej oferty międzynarodowej. System jej finansowania wydaje się w dzisiejszym kształcie absolutnie nieskuteczny, a paradoksalnie rozkład jazdy pociągów zagranicznych stał się o wiele mniej przewidywalny niż tych krajowych.

Rzeczywistość, w której żyjemy od wczoraj – przynajmniej w kwestii kolei międzynarodowej – jest cokolwiek niepokojąca. Otóż od niedzieli nie ma takiej polskiej granicy, na której w ciągu zaledwie kilku ostatnich lat nie zlikwidowano by któregoś z kolejowych pasażerskich przejść granicznych. Do Obwodu Kaliningradzkiego nie wjedziemy już przez Braniewo, na Litwę – przez Trakiszki (przynajmniej teoretycznie tymczasowo), na Białoruś przez Czeremchę, na Ukrainę przez Krościenko, na Słowację przez Łupków, do Czech przez Cieszyn i Chałupki, wreszcie – do Niemiec przez Zgorzelec.

Czytaj dalej:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/finansowanie-pociagow-miedzynarodowych-kompletnie-niewydolne-47996.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-06-2015, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Polsko-niemieckie rozmowy o kolejowej współpracy.

Współpraca bilateralna w zakresie połączeń kolejowych oraz utrzymania bezpieczeństwa na drogach to najważniejsze tematy rozmów minister infrastruktury i rozwoju Marii Wasiak z niemieckim ministrem transportu i infrastruktury cyfrowej Alexandrem Dobrindtem, które odbyły się wczoraj, 9 marca.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23517/Polsko-niemieckie-rozmowy-o-kolejowej-wspolpracy.html

---

Wkrótce zmiana przepisów o przewozach pasażerskich.

Tylko do 15 czerwca obowiązywać będą przepisy art. 29a ustawy o transporcie kolejowym lub realizacja przewozów odbywa się we współpracy z przewoźnikami zagranicznymi – poinformował Urząd Transportu Kolejowego.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24564/Wkrotce-zmiana-przepisow-o-przewozach-pasazerskich.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

soad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Sty 2015

PostWysłany: 24-06-2015, 11:52   ruch na granicy Odpowiedz z cytatem

http://www.rynek-kolejowy.pl/58183/ks_przywroca_ruch_na_przejsciach_w_cieszynie_i_chalupkach.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl