Potwierdziły się plany Kolei Mazowieckich dotyczące wydłużenia trasy "Słonecznego". W przyszłym roku pojedzie on do Ustki. Przewoźnik przedstawił szczegóły tego połączenia. Koleje Mazowieckie porozumiały się z samorządem województwa pomorskiego w sprawie skorzystania z linii nr 202, prowadzącej z Gdyni do Słupska, a dalej do Ustki. Wydłużona trasa „Słonecznego”, obsługiwanego składem typu push-pull znalazła się w nowym rozkładzie jazdy.
Wielkie mi halo, jakby do Helu dojechali to by było coś.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
podjazdy -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-11-2014, 22:16
Borys_q napisał/a:
Wielkie mi halo, jakby do Helu dojechali to by było coś.
Moim zdaniem Ustka lepsza, bo tam rzadko co jeździ nawet w sezonie, a na Hel z Gdyni latem pociągów nie brakuje.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-11-2014, 22:59
Borys_q napisał/a:
Wielkie mi halo, jakby do Helu dojechali to by było coś.
A skąd niby Koleje Mazowieckie miałyby wziąć lokomotywy spalinowe, zwłaszcza do obsługi push-pulla? Pomyśl trochę zanim coś napiszesz
Poza tym zgadzam się z @podjazdy, że półwysep helski ma w wakacje dostatecznie dużo połączeń dalekobieżnych, uzupełnianych dodatkowo dogodną siatką Regio z Gdyni. Natomiast Ustka posiada jedynie "Gwarka" z Katowic i kilka "ogryzkowych" Regio z Słupska, więc pomysł wydłużenia "Słonecznego" właśnie do Ustki był strzałem w dziesiątkę. PKP IC mogłyby jeszcze pomyśleć o jakimś połączeniu nocnym do tego kurortu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby coś, z czego można by było zrobić wspólny obieg z "Gwarkiem".
Rozkładowiec, najciekawsze jest to, że to przedsięwzięcie komercyjne bez żadnej dopłaty ....
Widać, że w niektórych przypadkach można w niektórych wychodzi "niedasie"
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-11-2014, 23:23
Darthlol, bo jak widać w Kolejach Mazowieckich mają głowę na karku i wiedzą co się może opłacać. Jestem przekonany że "Słoneczny" na brak podróżnych narzekał nie będzie, gdyż będzie to jedyne bezpośrednie połączenie z Ustką na od Warszawy aż po Słupsk, więc nie będzie to pociąg jedynie dla Stolicy. Połączenie to się zbilansuje z nawiązką, zwłaszcza że czas przejazdu po zmodernizowanej E65 jest także bardzo atrakcyjny.
No tak - ale tylko Słoneczny, i Słoneczny. A kiedy KM spróbują jakiegoś innego kierunku np. Zakopane/Krynica/Wisła via CMK bądź Szklarska/Jelenia Góra??
_________________
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-11-2014, 14:33
dyżurny, pociąg KM do Zakopanego czy Krynicy raczej by się nie przyjął, gdyż Zakopane ma dość dobrą z Warszawą pociągami PKP IC, a do Krynicy odstrasza okrężna trasa i długi czas przejazdu. Wisła jak najbardziej. Szybkie połączenie przez CMK mogło by się przyjąć, choć myślę że Wiśle bardziej by się sprzydało połączenie nocne PKP IC. Szklarską Porębę można by było zamienić na Międzylesie, bo w przeciwieństwie do kotliny jeleniogórskiej, tam nic dalekobieżnego nie dociera.
A skąd niby Koleje Mazowieckie miałyby wziąć lokomotywy spalinowe, zwłaszcza do obsługi push-pulla? Pomyśl trochę zanim coś napiszesz Wink
Najpierw sam pomyśl, zanim komuś każesz pomyśleć bo ten ktoś może myśleć wbrew pozorom i będzie ci głupio.
Opcje są dwie, pierwsza trudna i kosztowna, dogadać się z Lotosem za odpowiednią opłatą wyposażą traxy spalinowe w przetwornice od ogrzewania, podepną kablami do puch pulla i gitara.
Opcja druga:
-do Gdyni lokomotywą do przodu podjeżdża np 12 wagonów
-odjeżdża lokomotywa
-najeżdża dowolna spalinka z ogrzewaniem i powietrzem na 9 atmosfer i zabiera 6 wagonów do Helu.
-trax najeżdża i jedzie z 6-cioma wagonami do Ustki.
Na powrocie:
-skład z Ustki przyjeżdża lokomotywą z tyłu
-trax z tyłu odjeżdża i najeżdża na koniec części Helskiej przyprowadzonej dowolna spalinką.
-Traxem przemanewrują połówkę helską na połówkę z Ustki.
-Połączenie próba i lokomotywą z tyłu odjeżdżają do Warszawy.
Da się? Nie wiem czy to ma sens jeśli chodzi o ilość podróżnych ale kwestia lokomotywy spalinowej jest najmniejszym problemem, w rejonie w sezonie są Su-42 PR, Su-42-IC, Nurek IC, myślę że cargo znalazło by by Sp46 ze sprawnym ogrzewaniem jakby była taka potrzeba.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-11-2014, 14:06
Borys_q, owszem, da się tyle że mnie bardziej chodziło o to że KM nie posiadają własnych lokomotyw spalinowych, przez co wjazd na jakąkolwiek linię niezelektryfikowaną generował by dodatkowe koszty, związane z dzierżawą lokomotywy i połączenie stawało by się mniej opłacalne. "Słoneczny" jest połączeniem czysto komercyjnym i przewoźnik chce na nim zarabiać, a nie do niego dopłacać.
To to chyba każdy wie, trzeba by policzyć ilu Warszawiaków chciało by na hel pojechać, ilu by się dosiadło po drodze, własny lok tez kosztuje wiec to wcale nie musi być aż taka różnica jakby to dobrze rozegrać.
Generalnie to chciałem zwrócić uwagę na to w jakich czasach żyjemy, przedłużenie relacji pociągu o jakieś 150 kilometrów staje się prawie ponadczasowym sukcesem, tak samo jak położenie linii kolejowej w starym poniemieckim śladzie (może 3 kilometry całkowicie od zera) jest największym sukcesem Polskiego kolejnictwa od zakończenia komuny.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-11-2014, 20:50
Borys_q, ja myślę że gdyby KM już chciały się bawić w dzielenie "Słonecznego" i jedną część puszczać po linii niezelektryfikowanej, to bardziej zdecydowały by się na Łebę, niż Hel. Łeba, podobnie jak Ustka nie posiada bezpośredniego połączenia z Warszawą, więc potok pasażerski mógłby być wyższy niż na Hel, gdzie w sezonie kursują dwa nocne TLK i dzienny EIC.
W ostatni weekend czerwca, już po raz 11., na szlak wyruszy pociąg „Słoneczny”. Wakacyjne połączenie Kolei Mazowieckich dowiezie podróżnych do Trójmiasta w 3,5 godziny. Ale to nie koniec trasy „Słonecznego”. W tym roku pojedzie dalej, aż do Ustki, a pierwszych 1000 biletów będzie dostępnych w specjalnej cenie 35 zł.
Biorąc pod uwagę Happy Hours w soboty, i co za tym idzie brak wolnych miejsc na sobotnie EIP z W-wy do Gdyni nawet na 2 tygodnie przed, oraz to, że w tym roku po raz pierwszy pociąg "Słoneczny" wyjedzie poza Trójmiasto już od początkowej stacji Warszawa Zachodnia można się spodziewać pełnego obłożenia. Podejrzewam, że gdyby uruchomić, przynajmniej w soboty, "Słoneczny-Bis" nawet do samego Trójmiasta chętnych też by nie zabrakło. Dzięki rewelacyjnemu, najlepszemu w historii linii E-65 z Warszawy do Trójmiasta jak będzie pogoda wiele osób w ostatniej chwili podejmie decyzję o weekendowym wypadzie nad Bałtyk.
Słoneczny od wielu lat ma stałych pasażerów, jednak oferty promocyjne przyciągają pasażera a przedłużenie trasy to kolejny sukces tego pociągu. Może być jak napisałeś problem z miejscami w tym pociągu. Zapewne sporo osób wybierze nie tylko trasę do Trójmiasta czy do Ustki, ale np. do Lęborka/Łeby. Gdyby powstał Słoneczny w relacji Warszawa - Łeba, też byłby przepełniony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum