Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Koleje Wielkopolskie - plany rozwoju
Autor Wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 12-11-2014, 22:56    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
O jakichś pojedynczych możliwych incydentach nie mówię, bo to zawsze i wszędzie się może zdarzyć - podobnie jak w ogóle nie zatrzymanie się na stacji "bo zapomniałem"

Nie mów głośno, bo jak któryś "łyżew" z uteku zwietrzy - dalej nie pojedziesz. Smile
W zeszłym roku bodajże, za zatrzymanie za peronem, zrobili w Arrivie taką zadymę, że aż szofera odsunęli od nastawnika.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

dikik
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-11-2014, 12:00   

Mam pytanko. Czy autobusy szynowe, które mają być wydzierżawione, muszą być wyposażone w urządzenia systemu ERTMS?

Wszak na Wągrowca zabudowany jest obecnie ETSC poziom 1LS.

Natomiast w planach PLK jest zabudowa systemu ETCS na E20, GSMR na E20 jest zabudowywany, a jest przetarg na dokumentację zabudowy GSMR na wielu wielkopolskich liniach.
Powrót do góry

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 13-11-2014, 15:58    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wszak na Wągrowca zabudowany jest obecnie ETSC poziom 1LS.


Już jest zabudowany? Czy dopiero zabudowują?

Owszem - jakieś dodatkowe cudactwa w torach koło semaforów ostatnio się obserwuje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 13-11-2014, 16:47    Odpowiedz z cytatem

Nie "cudactwa' tylko balisy. Jeszcze maja czas na oddanie etcs.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 14-11-2014, 12:00    Odpowiedz z cytatem

ET05 napisał/a:
To po co się biorą za przewozy jak nie mają taboru?


Święte słowa. SU45 + 3 Bohuny i byłoby po sprawie. Ale nie, muszą jeździć koniecznie KW.....

_________________
2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 17 415 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 14-11-2014, 14:57    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ET05 napisał/a:
To po co się biorą za przewozy jak nie mają taboru?


Święte słowa. SU45 + 3 Bohuny i byłoby po sprawie. Ale nie, muszą jeździć koniecznie KW.....


Jak się słyszy takie wypowiedzi to aż trudno określić czy się śmiać czy płakać Rolling Eyes

I która z kolejowych spółek miałaby te przewozy prowadzić, co? No i czemu nie prowadzi? Porównaj sobie ofertę przewozową z czasów przed KW i teraz. Porównaj ile par pociągów jeździło wtedy ile teraz, jakie są potoki podróżnych, a nie pleciecie takie brednie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 15-11-2014, 11:12    Odpowiedz z cytatem

No, ale zgodzisz się chyba, że do porównań trzeba by mieć równie porównywalne warunki "terenowe".
PR-y jeździły przed modernizacjąlinii, a kiedy ta wreszcie nastąpiła, byli zmuszeni oddać szynobusy KW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 15-11-2014, 12:00    Odpowiedz z cytatem

Ale nic lepszego dziś by nie zaproponowali. Skąd niby by te lokomotywy i wagony wzięli? Jaki koszt ich eksploatacji w porównaniu z szynobusami? Dlatego jak najbardziej porównuję stan dzisiejszy i śmiem twierdzić, że PR (bo chyba koledzy nie myślą, że tam IC miała jeździć??) nie zagwarantowała by 14 par pociągów. Nie jestem przekonany czy PR tak chętnie inwestowały by w nowe szynobusy jak czynił to UMWW. Poza tym to od początku były szynobusy zakupione przez UMWW przecież, więc tak chyba nie do końca pasuje to słowo "oddali". Nawet gdyby to była linia nadal obsługiwana przez PR jeździli by tylko tym co samorząd województwa by kupił.
A bohunów ledwo na Leszno starcza. Zresztą - jak tak mówimy o nie dawaniu sobie rady z przewozami. Zapraszam na popołudniowe pociągi z Poznania do Leszna między 16 a 17 obsługiwane przez PR. Skomentujcie ten ścisk i rzućcie propozycje komu tu PR'y mają oddać przewozy?? Bo ewidentnie sobie nie radzą. Tylko jakoś się jeszcze nie spotkałem z ankietami wśród podróżnych w PR'ach na tej linii.

Poczekajmy do tego nowego rozkładu - zobaczymy jak sobie poradzą. Czarno to widzę, choć z punktu widzenia pasażera wolałbym się mylić. Generalnie zmierzam do tego, że KW na linii Wągrowieckiej spotkały się z problemem, który generalnie w Polsce nie występuje i wymaga rozwiązań typowych dla linii głównych (np. 20 par pociągów), a jest to jednak linia lokalnego znaczenia, jednotorowa, bez druta, obsługiwana przez lokalnego przewoźnika. Chyba żaden inny lokalny przewoźnik się jeszcze z takim problemem nie mierzył (w tej skali na tego typu linii).

Spójrzcie na podobne modernizacje w kraju - czy linia do Szklarskiej zrewolucjonizowała połączenia na tej linii??, albo moderna do Kudowy i Kłodzka? Albo nawet modernizacja Lublin-Parczew?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 15-11-2014, 19:11    Odpowiedz z cytatem

wodkangazico napisał/a:
No, ale zgodzisz się chyba, że do porównań trzeba by mieć równie porównywalne warunki "terenowe".
PR-y jeździły przed modernizacjąlinii, a kiedy ta wreszcie nastąpiła, byli zmuszeni oddać szynobusy KW.


Jezeli KKA mozna nazwać "pociagiem" to rzeczywiście jeździly ale po asfalcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 16-11-2014, 11:16    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Spójrzcie na podobne modernizacje w kraju - czy linia do Szklarskiej zrewolucjonizowała połączenia na tej linii??, albo moderna do Kudowy i Kłodzka? Albo nawet modernizacja Lublin-Parczew?

A 403? Tam to dopiero nastąpił wzrost frekwencji! Smile
Smerfy Szczecin - Wałcz obsługują PR- y.
I (chyba) dają radę.
402 - podobnie.
Cytat:
ezeli KKA mozna nazwać "pociagiem" to rzeczywiście jeździly ale po asfalcie.

Ale dlaczego jeździły? Brak taboru, czy remontowane klepisko - nibytor, znaczy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 16-11-2014, 11:32    Odpowiedz z cytatem

Ile par pociągów masz na wymienionych liniach? Ilu średnio podróżnych na pociąg? To porównuj. Na wspomnianej przeze mnie modernie Lublin-Parczew też frekwencja wzrosła - ale nie do takiej skali jak na Wągrowieckiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 16-11-2014, 11:47    Odpowiedz z cytatem

wodkangazico napisał/a:

Cytat:
ezeli KKA mozna nazwać "pociagiem" to rzeczywiście jeździly ale po asfalcie.

Ale dlaczego jeździły? Brak taboru, czy remontowane klepisko - nibytor, znaczy?


Piszę o sytuacjach z przed 2011 roku i "polityce" taborowej PR Poznań. Jak był defekt SA to jechano "na gumach". I to dość często. I to nie jednym a kilkoma "H9". W tym "ekspresowym" do Wągrowca

Sytuację jeżeli można porównać to ze wzrostem frekwencji na kier. Gniezno czy Września. W przypadku linii wagrowieckiej dosc pozytywną rolę prezentuje UMWW. Niejako linia jest "pod opieką" urzedu. Jest wzrost frekwencji jest znaczy się popyt na przewozy. Są dodatkowe pociągi. Dlaczego na drugiej wyremontowanej linii ( wolsztyńskiej) nie ma takiej sytuacji ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 16-11-2014, 12:00    Odpowiedz z cytatem

A tego nie wiem dlaczego Wolsztyn odpuszczają. Rzeczywiście różnice widać gołym okiem.
Tak - Gniezno i Konin to też niezła frekwencja, ale tam ani KW nie ma wyłączności, ani tym bardziej nie są to linie lokalne (tylko o znaczeniu państwowym), ani nie są to linie "ślepe", więc ich w ogóle nie porównuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 16-11-2014, 13:42    Odpowiedz z cytatem

Porównując, można oczywiście brać pod uwagę różne dane.
Tutaj trzeba by uwzględnić również stopień zaludnienia w "dorzeczu" linii i liczbę wszystkich osób dojeżdżających do stolicy województwa wszelkimi środkami lokomocji.
Szacując - 403 na odcinku Kalisz Pomorski - Szcecin wypadłoby wówczas chyba podobnie do Wągrowca.

Chodziło mi jednak o to, że PR-ów nie można tak potępiać w czambuł - przynajmniej lokalnie próbują się sprężać.
Choć - macie rację - jeśli wziąć pod uwagę działaność całgo molocha - powinni się zaorać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl