Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Poznańska Kolej Metropolitalna
Autor Wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-05-2014, 09:36   

Postoje TLK/IR powinny odbywać się na:
Dębcu, Starołęce (Dębina jest tu dyskusyjna, chociaż po przeróbce węzła Dębiec czyli po przełożeniu peronów bliżej wiaduktu ulicy 28 czerwca czemu nie), Garbarach, Woli, Strzeszynie i Górczynie.

Co do przystanków nowych przydałyby się:
Poznań Miłostowo na wysokości obecnego przejścia podziemnego z pętli Miłostowo pod E20
Poznań Zawady - przy pętli Zawady
Poznań Korty (dyskusyjne)
Poznań Niestachowska, pytanie czy w obecnej lokalizacji czy przed wiaduktem na Niestachowskiej, warto by wydłużyć też linię tramwajową budując odnogę z trasy na Ogrody
Psarskie (na wysokości przejazdu kolejowego przed Kiekrzem)
Poznań Golęcin
Suchy Las
Poznań Jelonek (przejazd z ulicą Złotnicką, zakłady przemysłowe)
Poznań Sołacz (najlepiej na wiadukcie z PST, połączony z peronami tramwaju)
Luboń Ciepłownia
Luboń Leśna
Poznań Gnieźnieńska Beiersdorf
Poznań Główna Browar


Jest sporo możliwości budowy przystanków. Natomiast nie widzę sensu inwestowania na razie w linie obwodowe, dopóki nie przejdą remontu Wink
Przejdź na dół

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 30-05-2014, 10:04    Odpowiedz z cytatem

Poznań Zawady - zakładam na wysokości pętli tramwajowej, tak?
No OK. Potrzebę widzę, tylko co ze Wschodem wtedy? Będą dwa perony praktycznie na odległość rzutu beretem. Jeśli pociąg zatrzyma się na Zawadach, to pytanie czy jadą dalej powinien znów stawać na Wschodzie?

Podobne uwagi miałbym m.in.do przystanku Psarskie.

Natomiast co masz na myśli odnośnie lokalizacji:
Poznań Korty?
Poznań Sołacz?
Poznań Główna Browar?

Możesz przybliżyć te lokalizacje?

Przystanek Niestachowska z przedłużeniem tramwaju brzmi OK. Powinien jednak uwzględniać zarówno linię z Krzyża, jak i z Piły więc chyba jednak za wiaduktem.

Nadal nie wiem jednak kto i jak miałby realizować te połączenia. Jaki tabor? Jaki podmiot? W jakim systemie opłat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-05-2014, 11:45   

Cytat:
No OK. Potrzebę widzę, tylko co ze Wschodem wtedy? Będą dwa perony praktycznie na odległość rzutu beretem. Jeśli pociąg zatrzyma się na Zawadach, to pytanie czy jadą dalej powinien znów stawać na Wschodzie?

Poznań Wschód jedynie jako stacja techniczna, bo znacznie więcej osób będzie wysiadać na Zawadach

Cytat:
Podobne uwagi miałbym m.in.do przystanku Psarskie.

Perony Kiekrza należałoby bardziej przesunąć w kierunku przejazdu kolejowego od strony Krzyża, gdyż tam jest lepsze dojście/dojazd od strony centrum Kiekrza. Perony przystanku Psarskie obsługiwałyby przede wszystkim mieszkańców tej wsi.

Cytat:
Poznań Korty?

Lokalizacja peronów pomiędzy mostem/wiaduktem na Armii Poznań a estakadą nad Kortami. Ułatwi znacznie dojazd do ul. Niepodległości. Niedaleko znajduje się przystanek tramwajowy na kierunku Połabska/Wilczak/Piątkowo.

Cytat:
Poznań Sołacz?

Lokalizacja na łuku wjazdowym do Poznania od strony Krzyża/Piły w miejscu przecięcia/wiaduktu z trasą PST. Ułatwi dotarci do Jeżyc. Należy także zbudować perony na PST, gdyż tam tramwaje jadą bardzo wolno (około 30 km/h z punktowym zwolnieniem pod wiaduktem E59 do 20 km/h), które ułatwią dojazd na osiedla północne i południowe bez konieczności przesiadki na Głównym do tramwaju Happy

Cytat:
Poznań Główna Browar?

W okolicach przejazdu linii wągrowieckiej z DK92, Jest tam rozlewnia browaru Żywiec bodaj i sporo terenów przemysłowych a z dojazdem MPK jest mniejszy lub większy kłopot. Szlakowa to bodaj 50 km/h a znacznie ułatwi się dojazd do pracy do strefy przemysłowej bez konieczności cofania się z Karolina.


Cytat:
Nadal nie wiem jednak kto i jak miałby realizować te połączenia. Jaki tabor? Jaki podmiot? W jakim systemie opłat?


Tak jak dotychczas PR/KW. Z tym, że należy zwiększyć takt i rozszerzyć strefę wspólnego biletu nawet o bilety jednorazowe MPK kasowane w strefach A,B,C w pociągach ważne na każdy rodzaj komunikacji, mniej więcej tak jak w Warszawie (bilet ważny w pociągach ZTM/Metrze/Środkach masowej zagłady czyli trajwajach i awtobusach) Smile
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 30-05-2014, 12:10    Odpowiedz z cytatem

Poznań wprowadza Bilet Metropolitalny.

Od 29 maja można złożyć wniosek o sieciowy Bilet Metropolitalny z nowej taryfy biletowej, która wejdzie w życie w lipcu tego roku.
Do nabycia tego biletu uprawnione są osoby zamieszkałe na terenie Miasta Poznania lub gminy, znajdującej się na obszarze powiatu poznańskiego, objętej porozumieniem międzygminnym, które rozliczają podatek od osób fizycznych w urzędzie skarbowym z siedzibą na terenie Miasta Poznania lub gminy objętej porozumieniem międzygminnym, bez względu na to czy osoby te osiągają dochód.
Bilet Metropolitalny występuje również jako Bilet Metropolitalny z ulgą.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19711/Poznan-wprowadza-Bilet-Metropolitalny.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 30-05-2014, 12:28    Odpowiedz z cytatem

W czym ten bilet będzie lepszy od aktualnego TRAM-BUS-KOLEJ??? Link na stronie do szczegółowego cennika nie działa. Nie wiem też które gminy są w tym porozumieniu.

@Virakocha:
No fakt - Wschód do likwidacji de facto. Tylko na pewno ktoś zapyta na co poszły te miliony tam, na perony, windy i inne bajery...

Poznań - Korty. Hmm - tylko że tam to wszystko praktycznie na połowicznej estakadzie idzie. Jakoś fizycznie brakuje mi tam szerokości na budowę peronu. Idąc z kolei bliżej Armii Poznań dochodzimy już w sumie do Garbar. Nie wiem czy umieszczanie przystanków na sieci kolejowej bez wydzielonego torowiska podmiejskiego w odległościach ok. 1000m ma sens.

Poznań Browar przy skrzyżowaniu z Bałtycką. Hmm - to już do końca sparaliżowałoby sytuację drogową w tej części miasta (przejazd byłby zamykany na jeszcze dłużej niż obecnie - podobnie jak Karolin - tylko że tam w perspektywie będzie wiadukt, a tu nie).

Poznań Sołacz - nad wiaduktem PST. Hmm - no fajny pomysł, jeśli jeszcze od razu można by się na pestkę przesiąść. Swoją drogą ten przystanek już w sumie istnieje. Mr. Green Wystarczy popatrzeć na poranne pociągi z Krzyża. Przeważnie na kilkanaście sekund stają pod wjazdowym - i ludzie od razu wyskakują, schodkami na dół i już są na Puławskiego/Libelta Język
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-05-2014, 13:04   

Cytat:
No fakt - Wschód do likwidacji de facto. Tylko na pewno ktoś zapyta na co poszły te miliony tam, na perony, windy i inne bajery.

O to zapytaj PLK Poznań bo to oni inwestowali te bajery zamiast sam przystanek przesunąć w okolice obecnego wiaduktu na Zawadach a stację ograniczyć jedynie do ładowni i posterunku odgałęźnego/bocznicy szlakowej.


Cytat:
Poznań - Korty. Hmm - tylko że tam to wszystko praktycznie na połowicznej estakadzie idzie. Jakoś fizycznie brakuje mi tam szerokości na budowę peronu. Idąc z kolei bliżej Armii Poznań dochodzimy już w sumie do Garbar. Nie wiem czy umieszczanie przystanków na sieci kolejowej bez wydzielonego torowiska podmiejskiego w odległościach ok. 1000m ma sens.

SKM Trójmiasto ma przystanki co 400-500 metrów. SKR Tychy jeszcze mniejsze odległości między przystankami a mimo to da się osiągnąć te 60/70 km/h między przystankami. Kwestia przebudowy blokady liniowej, ewentualnie trapezu na Garbarach.

Cytat:
Poznań Browar przy skrzyżowaniu z Bałtycką. Hmm - to już do końca sparaliżowałoby sytuację drogową w tej części miasta (przejazd byłby zamykany na jeszcze dłużej niż obecnie - podobnie jak Karolin - tylko że tam w perspektywie będzie wiadukt, a tu nie).

Bo tu zawiniło GDDKiA oraz ZDM Poznań nie projektując wiaduktu w ciągu drogi krajowej przez co tamto miejsce się korkuje. Żaden argument do budowania lub nie przystanku kolejowego. Podczas modernizacji E65 wiele z takich kolizyjnych skrzyżowań wyeliminowano poprzez budowę wiaduktów lub tuneli.
Powrót do góry

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 30-05-2014, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Zawinili, nie zrobili, czemu zrobili tamto a tamto, Virakocha, wiadukt w przyszłości może będzie na Bałtyckiej, przy okazji budowy Ram komunikacyjnych miasta.

Widocznie uznano, że teraz nie jest potrzebny, pomimo korkowania się tego miejsca. Są inne, ważniejsze inwestycje w mieście, które są potrzebne.

Myślisz, że na wszystko są pieniądze? To, że nie zaprojektowano tego wiaduktu, nie oznacza, że GDDKiA, czy ZDM są winne.

Twoje propozycje są w miarę sensowne, oprócz jednego. Sądzę, że nie ma potrzeby budowy przystanku na wiaduktem PST. Na Główny nie jest już daleko, więc pasażerowie tam mogą się przesiąść na PST.

Poza tym za dużo już byłoby tych przystanków PST w rejonach Mostu Teatralnego.

No ale każdy ma swoje wizje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 30-05-2014, 13:50    Odpowiedz z cytatem

Ale SKM to wydzielone torowisko jednak.

A argument zakorkowania ważnego skrzyżowania myślę, że jak najbardziej może być argumentem na nie. Nie do końca zresztą jestem przekonany o celowości tej akurat lokalizacji. Trzeb by się dobrze zastanowić, czy ktoś by z tego korzystał. Jeden czy dwa niewielkie zakłady pracy to trochę mało. VW to kolos, a jednak ze stacji w Antoninku praktycznie nikt nie korzysta. Czy tu ta mała rolewnia napędziła by klientów? Wątpię. Ale to tylko moja opinia.
Budowa wiaduktu w tym miejscu z tego co wiem nigdy nawet nie była i nie jest planowana. Oceniam ją jako nierealną póki co. Nie bardzo rozumiem jaki błąd popełniło tu GDDKiA i ZDM. Co w sumie GDDKiA ma do tego miejsca? Ta ulica jest pod zarządem ZDM przecież.
Zresztą - projekt można by i pewnie zrobić. Pytanie za co go zrealizować...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 30-05-2014, 13:58    Odpowiedz z cytatem

blakop, Bałtycka jest w ciągu drogi krajowej nr 92, zatem jego zarządcą jest GDDKiA, mimo że droga jest na terenie miasta.

i ZDM nie może zarządzać jakimiś ulicami, bo nie jest zarządcą dróg w Poznaniu. ZDM zostało powołane do tego, by wspomagać i wykonywać decyzje wydane przez prezydenta miasta, który jest zarządcą dróg gminnych w mieście. Ponadto może być też do dyspozycji pozostałych zarządców dróg w mieście.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 30-05-2014, 14:48    Odpowiedz z cytatem

No nie bardzo kolejfan Smile Zapominałeś, że mowa o Poznaniu, czyli powiecie grodzkim, a nie ziemskim.

Zarządcą wszystkich dróg publicznych w mieście na prawach powiatu (a takim jest Poznań) jest Prezydent Miasta. Wyjątek stanowią drogi krajowe o statusie autostrady i drogi ekspresowej (omawiana DK 92 takiego statusu nie ma).

Oczywiście, że organem jako takim jest Prezydent, ale akurat w Poznaniu te obowiązki zarządcy wykonuje poprzez ZDM. A do zadań ZDM należy m.in. (z własnej inicjatywy lub na wniosek uprawnionych organów) opracowywanie projektów, planów itd...

Artykuł 19.5. Ustawy o drogach publicznych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 30-05-2014, 15:22    Odpowiedz z cytatem

Proponuję wybudować jeden długi peron od Głównego do Antoninka/Bogucina/Czerwonaka/Kiekrza i Złotnik Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 30-05-2014, 19:23    Odpowiedz z cytatem

blakop, racja, ale gafę popełniłem, zapomniałem o tak istotnej rzeczy, że przecież Poznań jest powiatem grodzkim. Nie wiem gdzie głowę miałem:P

a co do ZDM, oki z własną inicjatywą też występują, ale chyba i tak muszą mieć zgodę Prezydenta na podjęcie działań?

rail_user bardzo dobry pomysł:d
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-06-2014, 13:20   

@rail_user
Aleś błysnął intelektem nie ma co Śmiech Poza tym coś takiego funkcjonuje w Świnoujściu między główną stacją a portem, jakieś 200 m różnicy z krawędzią peronową.

Nam chodzi o sensowne lokalizacje tam gdzie można je stworzyć a nie mikolskie ględzenie. Razz
Powrót do góry

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 03-06-2014, 13:29    Odpowiedz z cytatem

Ale chyba odrobina humoru i dystansu nie zaszkodzi...

Generalnie myślę, że z kolei może nie ma sensu myśleć o remoncie pewnych odcinków. Bo jak np. każde osiedle na Piątkowie sobie zażyczy co 400-500m przystanek, to na cóż tam szlakowa wyższa niż 40-50? Mr. Green
W sumie biorąc pod uwagę choć nasze dywagacje tutaj, to pytanie kto miałby decydować o tych lokalizacjach. Jakieś referenda wśród mieszkańców?

Poza tym jednak obawiam się jazd z wykorzystaniem fragmentów linii przy dojazdach do głównego. Niby można zwiększyć przepustowość, ale jednak w praktyce tak to wygląda jak wygląda. Jeden czy dwa opóźnione TLK (z pierwszeństwem przejazdu jak wiadomo) skutecznie rozbiją punktualność miejskich KA, dla których 5-10 minut (czyli wartość dla pociągów dalekobieżnych nawet nie podawana jako opóźnienie, bo to prawie na czas w sieci PKP) będzie sporą obsuwą dla KA mających bardziej charakter przewozów miejskich. 10 minut w MPK to już naprawdę sporo... Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 03-06-2014, 15:07    Odpowiedz z cytatem

blakop napisał/a:

Jeden czy dwa opóźnione TLK (z pierwszeństwem przejazdu jak wiadomo) skutecznie rozbiją punktualność miejskich KA:


A dlaczego z "pierszeństwem przejazdu" ? Jużdawno nie ma czegos takiego. Nawet opóźniony EIC wlecze się za KM gdy wypada ze swojego "slotu".

Co do przystanków to w mieście należy je budować tworząc węzły komunikacyjne ( powiązane z ZTM)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl