Ale też nie można mieć pretensji, że w porannym szczycie jest zagęszczenie. Ze wszystkich trzech kierunków podróżni chcą być mniej więcej o tej samej godzinie, więc do rozkładu jazdy nie miał bym pretensji. A że od Wschodu trzy linie nagle zamieniają się w jedną do samego Głównego to problem gotowy.
Ew. "Zagęszczenie" o jeden odstęp sbl. Tylko kto to zrobi (kasa). Lepiej snuć wizje przez urzędników o "kosmodromie"
Na pewno było by taniej niż budowa 3-ciego toru
Mamy odstęp 1500 m a można spokojnie mieć 500 m, to dało by się jeszcze bardziej zagęścić, tak w ramach ciekawostki od Gdańska Południowego do Pruszcza gdańskiego, mamy osdtępy 700 metrów a prędkość po zakończeniu prac torowych 160km/h
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Pomijając koszty - średnio od strony architektonicznej widzę możliwość poprowadzenia 3 toru tam. Im bliżej centrum tym bardziej to nierealne. Od dworca głównego do wiaduktu z ulicą Nowowiejskiego nie ma tam fizycznie miejsca na 3 tor przecież. To jednak ścisłe centrum...
Jeszcze z rozwiązań mało kosztowych, należało by poprawić widoczność semaforów, zwłaszcza wjazdowego do Poznania, człowiek mija pomarańczowe na tarczy i się czai ostrożnie podjeżdża a dopiero z około 150 metrów widać, że jest podany, innych semaforów też to dotyczy, na torze z blokadą półsamoczynną aż się prosi o semafory powtarzające.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Tylko jest sbl a na sbl nie wolno (?) stosować powtarzaczy
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-03-2014, 15:27
Dobra to teraz pytanko do znawców z PLK:
- czy w tym roku zacznie się planowany remont toru Swarzędz - Nowa Wieś Poznańska - Pokrzywno - Starołęka wraz "wyjazdem wschodnim Franowa" czyli linią Nowa Wieś - Pokrzywno i Poznań Krzesiny - Kobylnica. Czy planowane są jakieś prace na obwodówce na odcinku Naramowice - Piątkowo, bo te tory zdaje się są w najgorszym stanie.
Ja piszę to co jest. A to co by mogło być to już zupełnie inna bajka.
A tak na marginesie - przez 5 lat po modernizacji PWK np. nikt nie "woła" o potrzebę ustawienia powtarzaczy. Natomiast 'poważną' usterką było np. brak W8 przed W27/W27 czy brak "półbochenków" (W5)a
Natomiast 'poważną' usterką było np. brak W8 przed W27/W27 czy brak "półbochenków" (W5)a Smile
W5 jest bardzo poważnym znakiem, dla manewrującego taboru mogła by to być poważna upierdliwość. Co do W8, jak PLK zmieniła instrukcje niech się do nich stosuje.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Konsorcjum firm WYG Consulting i WYG International opracuje koncepcję zintegrowanego transportu publicznego w oparciu o linie Poznańskiego Węzła Kolejowego. Jest to jedno z pierwszych z działań w ramach projektu "Master Plan dla Poznańskiej Kolei Metropolitalnej".
Przedmiotem zamówienia ogłoszonego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego było opracowanie koncepcji zintegrowanego transportu publicznego w oparciu o linie Poznańskiego Węzła Kolejowego, z wydzieleniem kolejowego ruchu metropolitalnego. Jedynym kryterium wyboru oferty była najniższa cena.
Gotowy dokument zostanie dostarczony zamawiającemy do 29 sierpnia 2014 r.
Za opracowanie koncepcji konsorcjum firm WYG Consulting i WYG International zaoferowało cenę 162.360 zł brutto.
W postępowaniu wzięły także następujące podmioty:
Instytut Kolejnictwa 190.650 zł brutto
Stowarzyszenie Zielone Mazowsze - 169.986 zł brutto
BBF - 424.350 zł brutto
Zespół Doradców Gospodarczych „TOR” - 243.540 zł brutto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum