Mała przepustowość szlaku Poznań Wschód - Poznań Główny. Słusznie, trzeba 3 a nawet 4 torów. Natomiast na odcinku PoC-PoD 3.
Natomiast cisza co do linii kolejowej Swarzędz - Poznań Starołęka czy kolei obwodowej. A przydałby się mały remoncik.
Może od razu 10 ? Tak na zapas ? Urządzenia srk kupione i zamontowane za wiele mln a tu "mała" przepustowość. Lepiej "parkować" składy pod ZNTK. Nie jeżdżą, to się nie zużywają, nie psują i ładnie wyglądają !
[ Dodano: 12-03-2014, 16:07 ]
blakop napisał/a:
Tam nie ma mowy o przepustowości - pytam co autor miał na myśli pisząc o rzekomych przesiadkach podróżnych z kierunku m.in. Konina, żeby dojechać do centrum.
I gdzie i jaka to kolej, czy tramwaj ma łączyć Zawady z Główną??
Wg mnie autor kompletnie nie wie o czym pisze...
Kiełbasa wyborcza w połączeniu z nieudolnością UM. Na trasie przyszłej/niedoszłej linii tramwajowej wybudowano bowiem LIDLA !
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-03-2014, 21:15
Cytat:
Może od razu 10 ? Tak na zapas ? Urządzenia srk kupione i zamontowane za wiele mln a tu "mała" przepustowość. Lepiej "parkować" składy pod ZNTK. Nie jeżdżą, to się nie zużywają, nie psują i ładnie wyglądają !
To lepiej zwiększyć częstotliwość i zobaczyć stojące składy z Konina na Poznań Wschód bo czekają na "zwolnienie odstępu" przez składy z Gniezna? Wolne żarty. PLK zawsze na nie
Na początek spokojnie można skrócić odstępy między Wschodem a Głównym, tam są 3 odstępy a spokojnie dało by radę 4 może nawet pięć zrobić przy zachowaniu wymaganej grogi hamowania.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Najpierw to KW niech zwiększą częstotliwość kursów. Nawet 2 pociągi na godzinę ( takt półgodzinny ) z kierunku Wrześni, Gniezna, Wągrowca + ruch dalekobieżny ( 2 poc/godz. kier. W-wa oraz 1 poc/godz. kier. Gniezno ) to jest dopiero ok. 10 poc./godz. czyli średnio pociąg wjeżdża co 6 minut. A przy dobrej organizacji można przepuścić 2 razy tyle ( czyli ok 20 poc./godz). Ale nie trzeba budować "kosmodrom" bo ktoś coś sobie ubzdurał lub nie potrafi ułożyć sensownego r.j.
Ile pociągów KW przejeżdża "przelotem" przez Głowny ? KW nawet nie potrafią powiązać relacji Wągrowiec - Wolsztyn, a rel. Konin/Września - Zbąszynek ma aż 3 łączone. Ale nie lepiej parkować pod Po16. Ciekawe co zrobią KW jak te tory znikną ?
"czerwone berety" chciały nawet trapez na Garbarach podczas modernizacji. Teraz się okazuje, że nawet nie potrzebnie wstawiono rozjazd odgałęziający na Garbarach, bo "terminal kontenerowy" idzie do likwidacji a teren do miasta.
@Borys
Piszesz tak sobie czy jakiś przepis z WTB na poparcie tej "tezy". 5 odstępów na niecałych 3 km ? Chyba przy ETCS Level III ?
Ale czy jest sens w ogóle zwiększania częstotliwości kursów z Gniezna i Wrześni/Konina?
Wg mnie, obecna oferta zaspokaja potrzeby na tych liniach. Ruch podróżnych i tak już jest rozłożony pomiędzy pociągami, a ruchem kołowym (s5 z Gniezna i 92, oraz a4 z Wrześni/Konina).
Jedyne, co można by zrobić to zacząć już na dobre, wdrażać w życie te plany związane z koleją aglomeracyjną, wykorzystując towarową obwodnicę.
Np. Pociągi jadące od strony Gniezna, byłyby skomunikowane z pociągami w Kobylnicy, skąd odjeżdżałyby pociągi na północ, lub południe (dużo Gnieźnian dojeżdża do pracy na północ Poznania). Ułatwiłoby to też dojazd dla studentów, którzy studiują na UAM. Byłaby spora oszczędność na biletach mpk (nie trzeba kupować miesięcznego)
Generalnie jak na razie pisze tak sobie, ale zaraz wszystko ci udowodnię.
Procent przy drodze hamowania 700 metrów dla 100 km/h (taka tam obowiązuje) i 10 promili (największe miarodajne pochylenie 9,9) 103%, co nie jest problemem dla współczesnych pociągów pasażerskich (TLK na klockach to około 136%) przy takiej drodze ustawienie semaforów czterostawnej SBL minimum 350 metrów. To rozwiązanie jest czysto teoretyczne tak krótkich odstępów nie spotkałem nigdzie, na trójmiejskiej Skm jest 450 m ale trzystawna.
Obecnie obowiązująca droga hamowania na tej linji to 1000m bez zmieniania grogi hamowania semafory czterostawnej SBL mogą być ustawione co 500 metrów. Nie powiem ci w jakiej odległości stoją tam semafory ale na pewno więcej jak droga hamowania a od Wschodu do Głównego jest czterostawna.
(WTB E-10 Paragraf 51, punkt 6)
Cytat:
Chyba przy ETCS Level III ?
W Gdańsku jeździmy 70 km/h na drodze hamowania 450m i jakoś bez ECts sobie radzimy.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Ostatnio zmieniony przez Borys_q dnia 12-03-2014, 22:14, w całości zmieniany 4 razy
Ja się tam na odstępach nie znam, ale jako pasażer wiem, że w godzinach porannego i popołudniowego szczytu jest problem, bo wystarczy, że jeden pociąg ma obsuwę małą w rozkładzie i już wszystko w łeb bierze. I albo z Głównego wszystko wyjeżdża już opóźnione, albo na Wschodnim się czeka - i nawet jazda równoległa nie zawsze pomaga.
Jako pasażer z kierunku Wągrowca doświadczam tego na tyle nagminnie, że śmiem twierdzić, że coś jednak musi być na rzeczy. Jak ktoś ma pociąg ustawiony pod autobus/tramwaj z tolerancją powiedzmy max 5 minut to kiszka...
Co nie zmienia faktu, że artykuł jest kompletnie bez sensu i nie do końca wiadomo o co w nim chodzi - i o to mi chodziło.
@Borys
Nie ma 1500 m. Jest 1300 i 2 odstępy sbl ( po torze 1) i 2 "półsamoczynne" po torze nr 2.
Ty wyliczasz z Lh. Ale WTB "mówi" inaczej.
Przy takcie komunikacji miejskiej 12' to rzeczywiście tragedia. I to nie wina braku 3-toru tylko źle ułożonego r.j., że pociągi jadą "paczkami" Np. 4 pociągi w ciągu 20 minut a potem 15-20 minut przerwy.
2 sprawa to spartolony uk. torowy dla wjazdu na "Zachód" podczas moderny PWK. Zamiast rozjazdu R500 ( i prędkości 60 km/h ) mamy R300 ( i prędkość 40 km/h) na długości ponad 1 km.
3 sprawa to totalny tumiwisizm IZ Poznań w sprawie ograniczenia do 20 km/h ( rozjazd nr 9) dla wyjazdów z "zachodu" w kierunku Garbar
Ile jest takich przypadków w m-cu ?
Artykuł jest z cyklu "kiełbasa wyborcza"
No ja te nie mam ale mam w internecie, nawet ci podpowiem www.roboyama.com.pl
Na dalekich jest większy odstęp tylko tam masz ciężki ruch towarowy, a ja od głównego do wschodu towara nie widziałem.
PS: Mam nadzieje, że znajdziesz jakiś argument bo bardzo nie lubię osób którzy rzucają nieistniejącymi przepisami, oraz instrukcjami których nie znają.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Towar jadący na dworzec główny w Poznaniu to rzeczywiście rzadkość - nieważne z jakiego kierunku. Ale trzeba przyznać, że raz na jakiś czas się je widuje. Ale rzeczywiście niezmiernie sporadycznie. Na Garbarach widziałem ostatnio na na jesień ub.r.
A "na gruncie' wygląda to następujaco :
Tor nr1
Sem wjazdowy P do st. P.Wschód - 300,300
Sem sbl 3019 - 301,850
Sem wjazdowy B do Poznania - 303,270
Tor nr2
Sem wjazdowy R do st. P. Wschód - 300,300
Sem wjazdowy T do P. Garbary - 301,370
Sem. Wjazdowy A do Poznan ia - 303,270.
Ew. "Zagęszczenie" o jeden odstęp sbl. Tylko kto to zrobi (kasa). Lepiej snuć wizje przez urzędników o "kosmodromie"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum