Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Poznańska Kolej Metropolitalna
Autor Wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 12-03-2014, 16:04    Odpowiedz z cytatem

Virakocha napisał/a:
Cytat:
Co autor miał na myśli??

Mała przepustowość szlaku Poznań Wschód - Poznań Główny. Słusznie, trzeba 3 a nawet 4 torów. Natomiast na odcinku PoC-PoD 3.
Natomiast cisza co do linii kolejowej Swarzędz - Poznań Starołęka czy kolei obwodowej. A przydałby się mały remoncik.


Może od razu 10 ? Tak na zapas ? Urządzenia srk kupione i zamontowane za wiele mln a tu "mała" przepustowość. Lepiej "parkować" składy pod ZNTK. Nie jeżdżą, to się nie zużywają, nie psują i ładnie wyglądają !

[ Dodano: 12-03-2014, 16:07 ]
blakop napisał/a:
Tam nie ma mowy o przepustowości - pytam co autor miał na myśli pisząc o rzekomych przesiadkach podróżnych z kierunku m.in. Konina, żeby dojechać do centrum. Rolling Eyes

I gdzie i jaka to kolej, czy tramwaj ma łączyć Zawady z Główną?? Neutral

Wg mnie autor kompletnie nie wie o czym pisze...


Kiełbasa wyborcza w połączeniu z nieudolnością UM. Na trasie przyszłej/niedoszłej linii tramwajowej wybudowano bowiem LIDLA !
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-03-2014, 21:15   

Cytat:

Może od razu 10 ? Tak na zapas ? Urządzenia srk kupione i zamontowane za wiele mln a tu "mała" przepustowość. Lepiej "parkować" składy pod ZNTK. Nie jeżdżą, to się nie zużywają, nie psują i ładnie wyglądają !

To lepiej zwiększyć częstotliwość i zobaczyć stojące składy z Konina na Poznań Wschód bo czekają na "zwolnienie odstępu" przez składy z Gniezna? Wolne żarty. PLK zawsze na nie Śmiech
Powrót do góry

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 12-03-2014, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Na początek spokojnie można skrócić odstępy między Wschodem a Głównym, tam są 3 odstępy a spokojnie dało by radę 4 może nawet pięć zrobić przy zachowaniu wymaganej grogi hamowania.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 12-03-2014, 21:44    Odpowiedz z cytatem

Najpierw to KW niech zwiększą częstotliwość kursów. Nawet 2 pociągi na godzinę ( takt półgodzinny ) z kierunku Wrześni, Gniezna, Wągrowca + ruch dalekobieżny ( 2 poc/godz. kier. W-wa oraz 1 poc/godz. kier. Gniezno ) to jest dopiero ok. 10 poc./godz. czyli średnio pociąg wjeżdża co 6 minut. A przy dobrej organizacji można przepuścić 2 razy tyle ( czyli ok 20 poc./godz). Ale nie trzeba budować "kosmodrom" bo ktoś coś sobie ubzdurał lub nie potrafi ułożyć sensownego r.j.
Ile pociągów KW przejeżdża "przelotem" przez Głowny ? KW nawet nie potrafią powiązać relacji Wągrowiec - Wolsztyn, a rel. Konin/Września - Zbąszynek ma aż 3 łączone. Ale nie lepiej parkować pod Po16. Ciekawe co zrobią KW jak te tory znikną ?
"czerwone berety" chciały nawet trapez na Garbarach podczas modernizacji. Teraz się okazuje, że nawet nie potrzebnie wstawiono rozjazd odgałęziający na Garbarach, bo "terminal kontenerowy" Mr. Green idzie do likwidacji a teren do miasta.
@Borys
Piszesz tak sobie czy jakiś przepis z WTB na poparcie tej "tezy". 5 odstępów na niecałych 3 km ? Chyba przy ETCS Level III ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 12-03-2014, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Ale czy jest sens w ogóle zwiększania częstotliwości kursów z Gniezna i Wrześni/Konina?

Wg mnie, obecna oferta zaspokaja potrzeby na tych liniach. Ruch podróżnych i tak już jest rozłożony pomiędzy pociągami, a ruchem kołowym (s5 z Gniezna i 92, oraz a4 z Wrześni/Konina).

Jedyne, co można by zrobić to zacząć już na dobre, wdrażać w życie te plany związane z koleją aglomeracyjną, wykorzystując towarową obwodnicę.

Np. Pociągi jadące od strony Gniezna, byłyby skomunikowane z pociągami w Kobylnicy, skąd odjeżdżałyby pociągi na północ, lub południe (dużo Gnieźnian dojeżdża do pracy na północ Poznania). Ułatwiłoby to też dojazd dla studentów, którzy studiują na UAM. Byłaby spora oszczędność na biletach mpk (nie trzeba kupować miesięcznego)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 12-03-2014, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Generalnie jak na razie pisze tak sobie, ale zaraz wszystko ci udowodnię.

Procent przy drodze hamowania 700 metrów dla 100 km/h (taka tam obowiązuje) i 10 promili (największe miarodajne pochylenie 9,9) 103%, co nie jest problemem dla współczesnych pociągów pasażerskich (TLK na klockach to około 136%) przy takiej drodze ustawienie semaforów czterostawnej SBL minimum 350 metrów. To rozwiązanie jest czysto teoretyczne tak krótkich odstępów nie spotkałem nigdzie, na trójmiejskiej Skm jest 450 m ale trzystawna.

Obecnie obowiązująca droga hamowania na tej linji to 1000m bez zmieniania grogi hamowania semafory czterostawnej SBL mogą być ustawione co 500 metrów. Nie powiem ci w jakiej odległości stoją tam semafory ale na pewno więcej jak droga hamowania a od Wschodu do Głównego jest czterostawna.
(WTB E-10 Paragraf 51, punkt 6)

Cytat:
Chyba przy ETCS Level III ?


W Gdańsku jeździmy 70 km/h na drodze hamowania 450m i jakoś bez ECts sobie radzimy.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.


Ostatnio zmieniony przez Borys_q dnia 12-03-2014, 22:14, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 12-03-2014, 22:02    Odpowiedz z cytatem

Ja się tam na odstępach nie znam, ale jako pasażer wiem, że w godzinach porannego i popołudniowego szczytu jest problem, bo wystarczy, że jeden pociąg ma obsuwę małą w rozkładzie i już wszystko w łeb bierze. I albo z Głównego wszystko wyjeżdża już opóźnione, albo na Wschodnim się czeka - i nawet jazda równoległa nie zawsze pomaga.
Jako pasażer z kierunku Wągrowca doświadczam tego na tyle nagminnie, że śmiem twierdzić, że coś jednak musi być na rzeczy. Jak ktoś ma pociąg ustawiony pod autobus/tramwaj z tolerancją powiedzmy max 5 minut to kiszka...

Co nie zmienia faktu, że artykuł jest kompletnie bez sensu i nie do końca wiadomo o co w nim chodzi - i o to mi chodziło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 12-03-2014, 22:14    Odpowiedz z cytatem

@Borys
Nie ma 1500 m. Jest 1300 i 2 odstępy sbl ( po torze 1) i 2 "półsamoczynne" po torze nr 2.
Ty wyliczasz z Lh. Ale WTB "mówi" inaczej.
Przy takcie komunikacji miejskiej 12' to rzeczywiście tragedia. I to nie wina braku 3-toru tylko źle ułożonego r.j., że pociągi jadą "paczkami" Np. 4 pociągi w ciągu 20 minut a potem 15-20 minut przerwy.
2 sprawa to spartolony uk. torowy dla wjazdu na "Zachód" podczas moderny PWK. Zamiast rozjazdu R500 ( i prędkości 60 km/h ) mamy R300 ( i prędkość 40 km/h) na długości ponad 1 km.
3 sprawa to totalny tumiwisizm IZ Poznań w sprawie ograniczenia do 20 km/h ( rozjazd nr 9) dla wyjazdów z "zachodu" w kierunku Garbar
Ile jest takich przypadków w m-cu ?
Artykuł jest z cyklu "kiełbasa wyborcza" Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 12-03-2014, 22:16    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ty wyliczasz z Lh. Ale WTB "mówi" inaczej.


Proszę o paragraf i punkt, Ja opieram się na Par.51 ust 6.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 12-03-2014, 22:20    Odpowiedz z cytatem

Borys_q napisał/a:
Cytat:
Ty wyliczasz z Lh. Ale WTB "mówi" inaczej.


Proszę o paragraf i punkt, Ja opieram się na Par.51 ust 6.


No WTB to ja w głowie nie mam Śmiech
Co do SKM 3 -City. To zdaje się tam jest ruch jednorodny. A na uk. dalekobieżnym to jak to jest. Też 450 m ? Chyba nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 12-03-2014, 22:23    Odpowiedz z cytatem

No ja te nie mam ale mam w internecie, nawet ci podpowiem www.roboyama.com.pl

Na dalekich jest większy odstęp tylko tam masz ciężki ruch towarowy, a ja od głównego do wschodu towara nie widziałem.

PS: Mam nadzieje, że znajdziesz jakiś argument bo bardzo nie lubię osób którzy rzucają nieistniejącymi przepisami, oraz instrukcjami których nie znają.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 12-03-2014, 22:29    Odpowiedz z cytatem

Borys_q napisał/a:
No ja te nie mam ale mam w internecie, nawet ci podpowiem www.roboyama.com.pl

Na dalekich jest większy odstęp tylko tam masz ciężki ruch towarowy, a ja od głównego do wschodu towara nie widziałem.


Co nie znaczy , że nie mogą jeździć. I dlatego mamy Lh 1300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 12-03-2014, 22:47    Odpowiedz z cytatem

Od Wschodu do Głównego akurat jest 1000 m, sprawdzone w 1 dod. Lh 1000 m daje semafory czterostawnej blokady minimum 500m

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 12-03-2014, 23:00    Odpowiedz z cytatem

Towar jadący na dworzec główny w Poznaniu to rzeczywiście rzadkość - nieważne z jakiego kierunku. Ale trzeba przyznać, że raz na jakiś czas się je widuje. Ale rzeczywiście niezmiernie sporadycznie. Na Garbarach widziałem ostatnio na na jesień ub.r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 13-03-2014, 11:21    Odpowiedz z cytatem

A "na gruncie' wygląda to następujaco :
Tor nr1
Sem wjazdowy P do st. P.Wschód - 300,300
Sem sbl 3019 - 301,850
Sem wjazdowy B do Poznania - 303,270
Tor nr2
Sem wjazdowy R do st. P. Wschód - 300,300
Sem wjazdowy T do P. Garbary - 301,370
Sem. Wjazdowy A do Poznan Laughing ia - 303,270.
Ew. "Zagęszczenie" o jeden odstęp sbl. Tylko kto to zrobi (kasa). Lepiej snuć wizje przez urzędników o "kosmodromie"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl