Pociąg prezentuje się bardzo ładnie, bez porównania do starych EZT-ów, którymi trzęsło i było głośno. Cieszy również, ze przeznaczono je do obsługi naszej części województwa. Jednak puszczenie Impulsa na trasę Koszalin - Kołobrzeg, to chyba przesada. Tam wystarczyłby SA103 lub 109. Poza tym przydałby się na Radwi Koszalin - Poznań - Koszalin.
Przecież jasno napisali że będą kursować na trasie Szczecin - Słupsk, Świnia - Poznań, więc gdzie tu masz Koszalin - Kołobrzeg, bądź Radewke?? One są przypisane dla SWH i już. Ciekawe tylko co będzie się działo z ED72? Czy zaczną tworzyć nowe IR czy sprzedane, a potem trafią gdzieś do innego województwa.
Kołobrzeg ma asynchrony i one tylko będą u nas kursować a nie do Szczeciny wspomagać
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Dziś i prawdopodobnie w najbliższych dniach ED78 będzie kursował na tym samym obiegu co ostatnio, czyli Szczecin 12:33 - Słupsk 16:36 i powrót ze Słupska 17:40 - przyjazd do Szczecina ~21:30.
Kontrakt przewiduje dostawę kolejnych 6 pociągów w 2014 roku (pierwszy z nich do 30 marca) oraz 3 ostatnich do maja 2015 r., ale Newag może przyspieszyć dostawę i zakończyć ją w całości np. jeszcze w 2014. Lubuskie ma otrzymać swój pierwszy pojazd pod koniec 2014, a drugi w 2015 r.
Mam nadzieję że będą się dobrze sprawować na naszych torach.
Wysłany: 13-03-2014, 09:23 Zachodniopomorskie chce kupić 25 nowych pociągów
"Ambitne plany województwa zachodniopomorskiego na nową perspektywę unijną przedstawił podczas Europejskiego Forum Taborowego wicemarszałek Wojciech Drożdż. Władze chcą zmodernizować dwie linie kolejowe i kupić aż 25 nowych zespołów trakcyjnych.
Wojciech Drożdż, wicemarszałek woj. zachodniopomorskiego podkreślił podczas Europejskiego Forum Taborowego, że województwo notuje stały, choć niewielki wzrost zapotrzebowania na przewozy kolejowe ze strony mieszkańców. Według niego, jest to efekt dużych wydatków województwa na inwestycje kolejowe – zarówno w tabor, jak i w infrastrukturę. – Co piąty odcinek linii kolejowych wyremontowanych z budżetu samorządowego znajduje się w naszym województwie – podkreślił.
Wicemarszałek podkreślił, że oczekiwania pasażerów względem taboru to m.in. dostępność, niezawodność, komfort i prędkość, która przekłada się na przejazdu. Dla zamawiającego ważna jest z kolei jednolitość floty, którą użytkuje przewoźnik. Dlatego urząd preferuje duże zamówienia – najpierw na spalinowe SA136 z Pesy, a teraz Impulsy z Newagu w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej.
Wojciech Drożdż zdradził również kolejowe plany województwa w perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Zachodniopomorskie przygotowuje modernizację połączenia kolejowego Berlina ze Szczecinem we współpracy z Deutsche Bahn. Drugim projektem jest modernizacja linii kolejowej nr 210 ze Szczecina do Szczecinka.
Województwo planuje też zakup aż 25 sztuk nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. – Po tych zakupach tabor województwa będzie kompatybilny – bo planujemy zakupy w dużych partiach – i nowoczesny. Wyeliminujemy wszystkie stare jednostki z terenu województwa, pozostaną wyłącznie pociągi nowe oraz zmodernizowane – zakończył Wojciech Drożdż."
Jak już informowaliśmy Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego podjął decyzję o zakupie 10 używanych trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Teraz władze regionu wyjaśniły, że celem zakupu będzie ich modernizacja, co pozwoli na eksploatację pojazdów jeszcze przez 15-20 lat.
Podobny proces odnowy taboru województwo zrealizowało w 2012 roku kupując 7 pojazdów EN57 z przeznaczeniem do późniejszej modernizacji.
Operatorem przewozowym na terenie Pomorza Zachodniego jest spółka Przewozy Regionalne. W dyspozycji Zachodniopomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych znajduje się około 70 (o średnim wieku przeszło 35 lat) elektrycznych zespołów trakcyjnych, z których aż 23 jest wyłączonych z eksploatacji z różnych przyczyn, najczęściej z powodu braku napraw głównych i rewizyjnych.
"Taka sytuacja może zagrażać ciągłości wykonywania przewozów i jest wysoce niekorzystna dla jakości świadczonych usług przewozowych, których organizatorem jest województwo. Jedną z możliwości poprawy tego stanu jest zakup i modernizacja używanego taboru kolejowego" - wyjaśniają władze Zachodniego Pomorza w komunikacie.
Zakup taboru został zaplanowany w budżecie Województwa jako zadanie „Zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych do przewozów regionalnych”. Na jego realizację zarezerwowano środki w wysokości 10 mln zł. Tym samym cena jednego używanego trzyczłonowego EZT-a, przed drugą naprawą główną - w rachubach województwa - aktualnie może wynieść około miliona złotych.
Termin składania ofert w tym przetargu upływa 9 kwietnia 2014 r. Zwycięzca ma wykonać zamówienie w ciągu 40 dni od daty podpisania umowy, jednak nie później niż do 30 czerwca 2014 r.
Obecnie województwo zachodniopomorskie jest właścicielem 14 nowoczesnych i 4 starszego typu spalinowych zespołów trakcyjnych realizujących przewozy na liniach niezelektryfikowanych. Od 2013 roku wspólnie z województwem lubuskim prowadzony jest zakup 12 nowoczesnych EZT-ów przeznaczonych do ruchu międzywojewódzkiego. Ponadto sukcesywnie wzmacniają tabor kolejne z 7 zakupionych używanych EN57 AL, po przejściu gruntownej modernizacji. Do połowy 2015 roku zachodniopomorskie będzie właścicielem 35 pojazdów (w tym 18 spalinowych), nie licząc 10 pojazdów, których dotyczy wszczęta procedura zakupowa.
Czy ktoś może mi powiedzieć od czego zależy to, jakim taborem jest obsługiwane połączenie R78409 z Poznania do Świnoujścia (wyjazd o 16:55)??
Raz jest to obskurny kibelek (nie wiem z którego zakładu), a za chwilę IMPULS z zachodniopomorskiego. I tak na zmianę - na moje oko bez jakiegoś "planu".
Już pomijam fakt, że w piątki ten skład już w Poznaniu nie jest w stanie zabrać wszystkich pasażerów z peronu i nikt z tym nic nie robi
Wysłany: 14-06-2014, 18:04 Kolejna sztuka Impulsa dla Zachodniopomorskiego
Proszę proszę a dzisiaj taka perełka się "trafiła"
ED78-007 prosto z Newagu do Szczecina
Tak jak to powiedział Pan z nastawni ZGB "Przyszłość Zielonogórskiej Kolei"
Jak już zapewne wiemy od grudnia dwa takie impulsy oczywiście w barwach Województwa lubuskiego, mają śmigać z Nowej Soli do Poznania Głównego i w odwrotnej relacji również.
Ten filmik to taka jakby wizualizacja tego co będzie od grudnia
Czy ktoś może mi powiedzieć od czego zależy to, jakim taborem jest obsługiwane połączenie R78409 z Poznania do Świnoujścia (wyjazd o 16:55)??
Już pomijam fakt, że w piątki ten skład już w Poznaniu nie jest w stanie zabrać wszystkich pasażerów z peronu i nikt z tym nic nie robi
Pociąg obsługiwany jest przez PR Szczecin, więc jedynie tabor z tego oddziału można na nim spotkać. Rozkładowo powinien być ED78, ale póki ich ilostan jest niepełny, można się spodziewać sporadycznych zastępstw w postaci zwykłych kibelków.
Od grudnia w najbardziej obciążone dni pociąg najprawdopodobniej będzie kursował w zestawieniu 2*ED78.
W najbliższych dniach szeregi PR Szczecin opuści EN57-013 - przechodzi do PR Poznań.
Natomiast wróciły stamtąd (były jedynie w delegacji, a nie przekazane na stałe) ED72-006 i 015. Niestety zostały one tam mocno zajeżdżone i obecnie oczekują napraw bieżących w Szczecinie.
Mnie ciekawi, jak wygląda obieg SA136 w naszym województwie, bo ostatnio zauważyłem pewną prawidłowość: SA136-003 jechał jako 89445 Szczecinek - Szczecin Główny, następnie jako 89526 Szczecin Główny - Piła Główna, potem jako 88483 Piła Główna - Stargard Szczeciński, i następnego dnia jako 88368 i 88441.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum