Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Linia D29-70
Autor Wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 07-03-2013, 08:41    Odpowiedz z cytatem

stmichal napisał/a:
Szkoda tylko że nie ma postoju w Chmielniku i Sitkówce Nowiny pierwszy to jednak spore miasto gdzie dodatkowo bardzo łatwo dojechać z każdej strony, drugi umożliwiałby przesiadkę w stronę Krakowa bo wbrew pozorom kilka osób tak jeździ mimo niezbyt korzystnej przesiadki w Kielcach.
Jeśli jesteś stamtąd, napisz wniosek do PRów. Niech wprowadzą zatrzymanie w Chmelniku w obie strony. To w końcu jedna z większych miejscowości na tej trasie, no i w końcu miasto.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

stmichal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2010

PostWysłany: 07-03-2013, 11:02    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jasne. Z Chmielowa do Włoszczowic jest tylko 87 km, z Włoszczowic do Sitkówki aż 19 km, a w Sitkówce pociąg wjeżdża na linię nr 8, a to już inna para kół. Zdecydowana większosc trasy to 60 km/h, ale prędkości szlakowej, a nie prędkości handlowej.

Tak ale z tego co napisałeś to pociąg przez całe 116 km jedzie 60 km/h, przynajmniej osoba nie znająca tych terenów tak to odbierze. Na samym odcinku Włoszczowice - Sitkówka Nowiny jedzie dzięki temu kilka (koło 5 minut) szybciej, do Kielc kolejne 3-4 minuty. A to już sumarycznie prawie 10 minut. Myślę że jak na Polskie warunki linie mają przyzwoitą prędkość.
Cytat:
Z Tarnobrzega wyjechał opóźniony o 15 minut, do Kielc miał zajechać na 17.44, przyjechał chyba na 18.10, czyli 10 minut opóźnienia zarobił na trasie. W Staszowie stał może ze 2 minuty, może ciutkę więcej, ale nie 10 minut. Nie wiem, czy opóźnienie nie wynikało z organizacji ruchu, linia ma raczej niewielką przepustowość

Tak jak pisałem wcześniej pociąg jest po prostu źle wytrasowany, nie da się przyjechać planowo do Kielc.
Cytat:
Napisałem ile pociąg jechał. Między Strzegomkiem a Staszowem na odcinku na wysokim nasypie góra 20 km/h.

http://wstaw.org/m/2013/03/07/irchmielow-wloszczowice_jpg_300x300_q85.jpg
Załączam zapis GPS przejazdu w dniu "inauguracji" pociągu. Ograniczeń jeszcze jest sporo, ale nigdzie po za przejazdami skład nie zwalnia do 20 km/h więc nie wprowadzaj w błąd. No chyba, że po ostatnich roztopach podmyło gdzieś nasyp, ostatnio jechałem 2 tygodnie temu od tego czasu mogło się coś zmienić. Pojadę w niedziele to zobaczę. Jak skończą się te remonty to będzie jeszcze lepiej. Mam WOS z 2008 roku, można porównać ile już na tej linii zostało zrobione, skład dzięki temu jedzie z 30 minut szybciej niż jechałby przed 5 laty. To ważne bo tak jak nie raz pisałem linia ma bardzo małą przepustowość głównie przez dużą odległość między Grzybowem a Chmielnikiem. 26 km przy ówczesnej szlakowej 40 km/h z dodatkowymi ograniczeniami do 30 na długości ponad kilometra i te nieszczęsne 20 na przejazdach sprawiały że pociąg jechał prawie godzinę. Sam byłem nie raz świadkiem zajętości wszystkich przelotowych torów w Chmielniku, szczególnie podczas powodzi w 2009 gdy zamknięty był odcinek 25 i cały ruch był tędy kierowany.

Cytat:
Dość poweidz8ieć, ze liczba osób, które wsiadły w Tarnobrzegu (nie licząc takiego "podróżnego" jak ja) napawa optymizmem. Pociąg jest przydatny. Dwie osoby koło mnie (obie chyba z Rozwadowa, bo nie wsiadały ze mną) jechały do Katowic, co oznacza, że pociąg jest autentycznie potrzebny. Dlatego napisałem, ze chyba się przyjmie, nawet w takim "syberyjskim" (jeden pociąg na tydzień w te i jeden we wte) układzie.

Większość pasażerów jednak mimo wszystko korzysta tylko z rozkładów na stacjach kolejowych. Dlatego już od Przemyśla jedzie sporo osób, często studentów i to nie raz w całej relacji. Po prostu widzą jedyny bezpośredni pociąg który mimo że jedzie dość długo na pewno dowiezie ich do celu. Część nawet nie wie którędy on jedzie sam byłem świadkiem gdy podróżny pytał kierowniczki (mniej więcej na wysokości Strzegomka) czy był już Kraków bo trochę przysnął Smile
Cytat:
Zgadzam się. Przesiadka do Krakowa jest niezła - 25 minut czekania - 18.10 jedzie Regio.

Jest ok, pociąg się spóźnia więc przynajmniej jest pewność że się zdąży. Wiadomo jakby był normalnie wytrasowany to robiąc postój w Sitkówce Nowiny można przy skomunikowaniu 5-8 minut zaoszczędzić pół godziny w stosunku do tego co jest teraz.
Cytat:
Postoje w Chmielniku, Włoszczowicach i Sitkówce to dobry pomysł - warto je wprowadzić jak najszybciej.

A we Włoszczowicach po co? Sama miejscowość liczy kilkuset mieszkańców więc praktycznie nikt by nie wsiadł do pociągu który jedzie raz na tydzień. Bo dokąd? Nie wiem nawet czy ktoś z Włoszczowic studiuje/pracuje w innym miejscu niż Kielce czy Kraków, do Katowic czy do Wrocławia raczej chętnych by nie było. Co innego składy kursujące regularnie kilka razy dziennie do Kielc. Bilet na busa kosztuje koło 6 zł do Kielc przy Bilecie Świętokrzyskim byłoby znacznie taniej zwłaszcza jeśli ktoś ma ulgi ustawowe. No i szybciej bo wszyscy wiedzą jak wygląda wjazd do Kielc od południa w godzinach rannych, czasem stoi się w korku od Bilczy dobre 40 minut.

Cytat:
Jeśli jesteś stamtąd, napisz wniosek do PRów. Niech wprowadzą zatrzymanie w Chmelniku w obie strony. To w końcu jedna z większych miejscowości na tej trasie, no i w końcu miasto.

Myślisz że jeden taki wniosek pisałem? Bez odpowiedzi...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 07-03-2013, 11:43    Odpowiedz z cytatem

stmichal napisał/a:
Cytat:
Jasne. Z Chmielowa do Włoszczowic jest tylko 87 km, z Włoszczowic do Sitkówki aż 19 km, a w Sitkówce pociąg wjeżdża na linię nr 8, a to już inna para kół. Zdecydowana większosc trasy to 60 km/h, ale prędkości szlakowej, a nie prędkości handlowej.

Tak ale z tego co napisałeś to pociąg przez całe 116 km jedzie 60 km/h, przynajmniej osoba nie znająca tych terenów tak to odbierze. Na samym odcinku Włoszczowice - Sitkówka Nowiny jedzie dzięki temu kilka (koło 5 minut) szybciej, do Kielc kolejne 3-4 minuty. A to już sumarycznie prawie 10 minut. Myślę że jak na Polskie warunki linie mają przyzwoitą prędkość.


Zouave napisał/a:
Przez większość trasy pociąg jechał może 60 km/h, a w kilku miejscach zwalniał do 20 km/h. Za to ruch towarowy całkiem niezły - w stronę Kielc jeden towarowy w Strzegomku, drugi w Grzybowie, w drugą stronę jeden w Staszowie. Po torze LHS-u dwa w stronę granicy.


Przez większość trasy, przez większość trasy, przez większość trasy...

Cytat:
Ograniczeń jeszcze jest sporo, ale nigdzie po za przejazdami skład nie zwalnia do 20 km/h więc nie wprowadzaj w błąd.


Przepraszam, ale nie wiem, z jaką (mniej więcej) prędkością jechałem?

Cytat:

No chyba, że po ostatnich roztopach podmyło gdzieś nasyp, ostatnio jechałem 2 tygodnie temu od tego czasu mogło się coś zmienić.


Jakaś logika wypowiedzi by się przydała. Najpierw wprowadzam w błąd, ale może jednak nie wprowadzam, bo mogło podmyć nasyp.

Przez jeden odcinek na pewno pociąg jechał nie więcej niż 20 km/h.
Nie wiem dlaczego, stwierdzam jedynie fakt.

Nie widzę też powodu, dla którego broni się czegoś takiego jak linia kolejowa tak jak Częstochowy,. Wszak to kolej, nie istota żywa.

Nie zamierzam dorzucąć więcej do pieca, wystarczy. Opisałem co widziałem, chcecie wierzcie, chcecie nie wierzcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 07-03-2013, 22:55    Odpowiedz z cytatem

[quote="stmichal"]
Cytat:

Myślisz że jeden taki wniosek pisałem? Bez odpowiedzi...


Warto też do marszałka pisać.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 11-03-2013, 17:12    Odpowiedz z cytatem

Relacja z 10 marca 2013 roku jazda IR Zaliczacz na odcinku Rozwadów-Kielce.

W Rozwadowie kibelek w barwach woj. dolnośląskiego zameldował się punktualnie wsiadło 10 osób w tym ja. Niestety szybko ulotniła się gdzieś nadzieja na jakieś dobre miejsce przy oknie z uwagi na frekwencję rzędu 50%. Praktycznie sami studenci w tym jadący z Przemyśla na Wrocław czy Opole tak okrężną trasą. Jak widać bezpośredniość relacji ma dla nich decydujące znaczenie.

Ruszamy 15.00, lecz o 14.50 idzie planowo szynobus do Rzeszowa jadący przed nami, który krótko wcześniej przyjeżdża z tego miasta. Ponieważ złapał 4 minuty w plecy toteż nie poszedł planowo w efekcie łapiemy przymusowe postoje w Zbydniowie i Grębowie. W Tarnobrzegu wsiada 6 osób, zaś Staszów +5, -1.

W Kielcach /opóźniony 5 min/ wysiada ze 30 osób co tylko potwierdza jak bardzo to miasto potrzebuje bezpośredniego połączenia z Polską południowo-wschodnią choćby w terminach.

Reasumując po elektryfikacji Kolbuszowej konieczna relacja Kielce-Rzeszów i może Kielce-Sandomierz na szynobusach, zaś po ewentualnym położeniu druta na Rozwadów-Lublin także Kielce-Lublin w normalnej odległości /bardzo dobra prędkość na tym odcinku/.

Patrząc na mijane pustkowia, aż dziwi, że pociągi do Połańca utrzymały się tak długo /do 2000 roku/ tym bardziej, że przecież mieszkańcy tego miasta czy też Staszowa mieli potrzebę dojazdu do stolicy województwa w Tarnobrzegu, Stalowej Woli czy właśnie Rzeszowa nie zaś Kielc. Po reformie z 1999 roku taka relacja miałaby już większy sens, ale akurat wtedy uwalili pociągi.

Sama prędkość na niektórych /choć nielicznych/ odcinkach nie do zaakceptowania. Problem w tym, że ta linia musi istnieć z uwagi na elektrownię w Połańcu stąd trzeba ją jakoś sensownie wykorzystać i dla pasażerów.

Postoju w Chmielniku brak zapewne z uwagi na zły stan peronu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 11-03-2013, 17:16    Odpowiedz z cytatem

conen napisał/a:
Reasumując po elektryfikacji Kolbuszowej konieczna relacja Kielce-Rzeszów i może Kielce-Sandomierz na szynobusach, zaś po ewentualnym położeniu druta na Rozwadów-Lublin także Kielce-Lublin w normalnej odległości /bardzo dobra prędkość na tym odcinku/.


Jeśli chodzi o relację Rzeszów - Kielce to dobry pomysł, choć lepiej, żeby te pociągi kursowały w systemie "syberyjskim"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 13-03-2013, 16:35    Odpowiedz z cytatem

conen napisał/a:
Postoju w Chmielniku brak zapewne z uwagi na zły stan peronu.
Postój w Chmielniku jest w relacji do Przemyśla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

stmichal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2010

PostWysłany: 13-03-2013, 17:01    Odpowiedz z cytatem

@pp
Nie ma! Jest w Chmielowie ale w Chmielniku nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 19-03-2013, 09:07    Odpowiedz z cytatem

Tak, przepraszam, nazwy mi się pozajączkowały. I ten "jednostronny" postój też jest bez sensu. Powinien być w obie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

STZSpotterLHS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2013

PostWysłany: 29-04-2013, 01:30    Odpowiedz z cytatem

Na początku pragnę powitać wszystkich tutaj obecnych forumowiczów Cool Smile .

Zarejestrowałem się tutaj TYLKO dlatego, że linia D29-70 i D29-75 są liniami które są mi najbliższe ( nie zapominając o Linii 65 czy słynnym LHS) i chciałbym zabrać swój głos w tej dyskusji. Zg

Co do ruchu na iR36124 Łysica przez Staszów jest różnie. Odniosę się do tego co pisze user @stmichał, którego pozdrawiam i miałem okazję poznać w sposób bardzo fajny (Michał doskonale wie jaki). Byłem dzisiaj na stacji PKP Staszów raz po to, żeby nagrać film a 2 to poobserwować ile ludzi wsiada do pociągu ze Staszowa w dalszą trasę przez Kielce do Wrocławia Głównego. Tak naprawdę jest RÓŻNIE. Raz jest, że wsiada 5 osób, niekiedy jest fala że wsiądzie 15 osób, a wczoraj czyli 28.04.2013 wsiadła tylko Exclamation 1 osoba Śmiech Spowodowane jest tym, że cena normalnego biletu na Kielce bez ulg to 18.90 PLN - stanowczo ZA DUŻO aby konkurować z lokalnymi Busami typu PKS Staszów, Orlik Bus czy Muszkieter z biletami po 11 zł. Po drugie jest mała częstotliwość jazd - tylko co niedzielę, co wskazuje że połączenie jest stworzone typowo pod studentów. Chociaż dobrze, że cena studenckiego to 11 zł. Jak dobrze ktoś zauważył wcześniej, moje miasto było odcięte na 10 lat od kolejowego ruchu pasażerskiego i widać tego doskonale efekty. Następne ale: PR Dolnośląski na trasie do Wrocławia ma również rywala w postaci Staszowskiego PKS-u który tez jeździ do Wrocławia w cenie 50 zł. Co do stanu torowiska w moim obrębie linii - martwi mnie to, że większość linii w innych województwach jest modernizowana poprzez wymianę nawierzchni torów przez co zwiększa się przepustowość i.t.d, a 70-tka jak i - 75 jest takim zapomnianym bytem o którym nikt nie pamięta poza drobnymi remontami. D29 - 75 do Połańca jest w gorszym stanie, gdyż podkłady drewniane powoli próchnieją i już się zaczynają sypać przez co szlakowa jest również w przedziale 40 - 60 km/h a jeżdżą nią regularnie składy z węglem i biomasą do Elektrowni Połaniec ( ostatnio kursuje nawet lokomotywa ET42 zwana żargonowo "Czapajewem"). A pragnę przypomnieć, że za starych dobrych czasów od kiedy linia 75 powstała, istniały nawet pociągi pasażerskie ze Staszowa do Połańca realizowane właśnie na EN57.

Tak jak napisałem, zamieszczam linka do filmu z dzisiaj ze Staszowa z EN57-1082 w roli głównej:

http://www.youtube.com/watch?v=JwrrVBKf1H8
--------------------------
Poniżej reszta moich za-archiwizowanych przejazdów EN57 przez Staszów:

a) http://www.youtube.com/watch?v=26qTjGFvo2I - filmik z Serii [Under Train] spod EN57 - 856
b) http://www.youtube.com/watch?v=xnFvx9olsbI
c) http://www.youtube.com/watch?v=IDSEhOnFzpQ
d) http://www.youtube.com/watch?v=ul_Rn90uX9o - EN57-646
e) http://www.youtube.com/watch?v=k2eloD0knZQ - EN57-1446 w zimowej aurze zmierza ku Stacji PKP Staszów na jednym z pierwszych rejsów linii do Wrocławia

Jeśli kogoś ciągnie jak "wilka do lasu", zapraszam serdecznie na mój kanał Arrow http://www.youtube.com/user/STZSpotterLHS

[ Dodano: 20-05-2013, 01:18 ]
Pierwszy mój złapany turboklop na stacji PKP Staszów Arrow http://www.youtube.com/watch?v=5EWNtC6quM4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Zwrotnicowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2013
Skąd: Ze starej bocznicy

PostWysłany: 24-07-2013, 09:59    Odpowiedz z cytatem

W 2014 roku od maja do lipca na linii 70 zostanie zmodernizowanych 6 przejazdów kolejowych z POLiŚ
(wymiana nawierzchni torowej i drogowej) na następujących km szlaku.
21,039 km 36,793 km 41,428 km 45,150 km 61,272 km 69,150 km oraz jeden przejazd nie z POLiŚ-u 85,431 km. Na odcinku Rytwainy-Strzegomek 55,746 km-60,726 zostananą wymienione szyny. Jak narazie żadna większa modernizacja nie jest przewidziana na tej linii.

_________________
Kto smaruje,ten jedzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

STZSpotterLHS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2013

PostWysłany: 24-07-2013, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Zwrotnicowy napisał/a:
W 2014 roku od maja do lipca na linii 70 zostanie zmodernizowanych 6 przejazdów kolejowych z POLiŚ
(wymiana nawierzchni torowej i drogowej) na następujących km szlaku.
21,039 km 36,793 km 41,428 km 45,150 km 61,272 km 69,150 km oraz jeden przejazd nie z POLiŚ-u 85,431 km. Na odcinku Rytwainy-Strzegomek 55,746 km-60,726 zostaną wymienione szyny. Jak narazie żadna większa modernizacja nie jest przewidziana na tej linii.


Wiem, bo wymiana szyn już dawno jest wykonywana przez PNUiK Kraków i krakowski SPAWTOR

_________________
http://www.youtube.com/user/STZSpotterLHS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Zwrotnicowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2013
Skąd: Ze starej bocznicy

PostWysłany: 25-07-2013, 09:49    Odpowiedz z cytatem

Teraz to robią NB toru od Staszowa do Strzegomka.Ja piszę o 2014 Cool

_________________
Kto smaruje,ten jedzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

STZSpotterLHS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2013

PostWysłany: 06-08-2013, 08:18    Odpowiedz z cytatem

[PKP Intercity] EP07 - 135 na objazdowym TLK 13203 Monciak - Krupówki przejazdem w Staszowie

[ Dodano: 12-08-2013, 19:56 ]
W związku z tym, że pojawił się nowy RJ dla stacji Staszów, czy mógłby mi ktoś powiedzieć o chodzi z rejsem o 20:37? Nie mogę go rozszyfrować. Z góry Dziękuje za wszelką pomoc.
http://img819.imageshack.us/img819/818/djy8.png

Uploaded with ImageShack.us

_________________
http://www.youtube.com/user/STZSpotterLHS
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 30-08-2013, 09:06    Odpowiedz z cytatem

Już Ci się problem rozwiązał - pociągu nie będzie... szkoda...

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl