Wysłany: 10-03-2013, 16:37 Re: Likwidują "Kiepurę" i inne pociągi międzynarod
Maszynista ICE napisał/a:
EN Jan Kiepura idzie w czerwcu do likwidacji. Strona niemiecka wypowiedziała umowę .Powodem jest tego że pociąg notorycznie ma opóźnienia
To samo dotyczy Pociągu Valtava - idzie do likwidacji
A W kierunku Wiednia Chopin będzie jezdic tylko do Honetau z powodu notorycznych opóźnień pociągu
To słyszałem u nas w pracy .Czyli robi sie nie ciekawie .Czy ktoś o tym słyszał
Jak już ktoś (i ja też) na jednym z portali zauważył i napisał, piszesz bzdury i to jeszcze niegramatycznie i nieortograficznie! Co do likwidacji wielu pociągów międzynarodowych, to każdy co innego mówi, co innego usłyszy i co innego powtarza dodając i ubarwiając jeszcze bardziej od siebie.
Na razie można powiedzieć i to bez pewności, że PRZYMIERZA się do likwidacji CZĘŚCI pociągów międzynarodowych! A to, jakie to pociągi, kiedy i przede wszystkim DLACZEGO to już często domysły i wymysły plotkarzy. RK na razie napisał o Kiepurze, który jest najczęściej typowanym pociągiem. Słuszność jego likwidacji/zawieszenia/ograniczenia kursowania nie mnie oceniać. Ja znowu SŁYSZAŁEM (w większości źródła takiego, jak tu się pisze - czyli skądś tam od kogoś tam...) o innych pociągach niż tu się wymienia.
Fakt faktem - że pociągi EC w komunikacji MIĘDZYNARODOWEJ można określić jako puste. A zwłaszcza Comenius, ale Varsovia też niewiele lepsza. Poczekamy - zobaczymy! Ale nie zdziwiłaby mnie ta wieść o likwidacji NIEKTÓRYCH pociągów międzynarodowych, choć bez wątpienia mi ich szkoda.
p.kiler napisał/a:
To co mówił mi dziś kolega maszynista
Idzie do likwidacji
- EC Polonia WARSZAWA -Wien (Villach zostaje skasowany)
- Pociąg pospieszny miedzy narowy Silesia / zostaje odwołany
- EC Varsovia i EC cometius Kasują te pociągi
- Pociąg Chpen będzie skrócona relacja tylko do Honetau ( powód ciągle opóźnienia, tu podobno trwają rozmowy )
-EC Wawel do Kasacji idzie
-TLK Valtava kasują go wraz z pociągiem do Moskwy ten które ma wagony z Jana Kiepury
-EC Gdańsk - berlin do kasacji idzie
Jeszce brakuje jednego pociagu
A to "kolega maszynista" zajmuje się układaniem rozkładów jazdy i tworzeniem oferty pociągów międzynarodowych w biurze Centrali PKP IC? Chociaż poprawnie byś napisał nazwy tych pociągów! Ta sama uwaga tyczy się poprzedniego cytatu i autora "maszynista ICE" (to ta sama osoba? Tak by pismo sugerowało). EOT
[ Dodano: 10-03-2013, 16:48 ]
irek34 napisał/a:
Jeśli chodzi o Vltave , to często korzystam z tego pociągu w soboty wracając z Warszawy do Katowic i zawsze jest napełnienie 100%. Wagonach rosyjskich też nie ma pustek, stawiam że jest to ponad 50% nie wiem jak wygląda sytuacja w tygodniu.
Wczoraj też korzystałeś? Bo ja z niego "korzystałem" od początku rozkłazdu jazdy tylko od Warszawy do Katowic już z 10 razy w różne dni i NIGDY 100% frekwa nie sięgała, nawet w taki "ważny" dzień jak piatek i niedziela. Jedynie w 1 wagonie klasy 2 (ogólnodostępnym siedzącym) bywa pełno (ale pojedyncze miejsca jeszcze są), natomaist w 1 klasie najwięcej jechało parąnaście osób (czyli ~ 25% frekwencja) a w ostatnim (czyli drugim ogólnym klasy 2), góra 50% osób. I to przy piątku. W tygodniu sporo mniej, choć obserwują stopniowy wzrost zainteresowania tym pociągiem (nie dziwię się, dobra pora i w miarę niedroga podróż prawie jak ekspresem).
A co do ruskich wagonów, skąd możesz znać frekwencję nie będą w środku i nie licząc ludzi? Badania ilości osób w wagonach RŻD na trasie Vltavy istnieje odkąd pamiętam i napełniania są różne, choć zwykle znikome. Jak nie jedzie grupa (zwykle ulokowana w jednym wagonie), to nie ma mowy nawet o 20% zapełnienia, a często gęsto w wagonie cała drogę jedzie ZERO "pasażir". Oczywiście bywają wyjątki - jak zawsze - ale rzadkie (rosyjskie święta).
Witam. Chciałem zauważyć , że w chwili obecnej na odcinki W-wa - Katowice wycięto pociągi Ex najprawdopodobniej do końca rozkładu, więc wydaje mi się likwidacja pociągów EC na tej trasie chyba nie wchodzi w grę. EC Comenius obecnie ma 100% zapełnienie na odcinku polskim( brak EX Korfanty). Możliwe, że Veltava odpadnie, ale koleje rosyjskie może uruchomią coś innego w końcu zakupili( zamówili) 200 wagonów .
Wawel dobiło skrócenie do/z Wrocławia. [...] I bzdury gadają Ci którzy mówią że na krajowym odcinku nikt tym nie jeździł. Często zdarzały się bilety krajowe w relacjach typu Kraków - Żary, Kraków - Wrocław, Katowice - Bolesławiec itp.
Bo nie mają innego wyjścia! Wszak BEZPOŚREDNIEGO pociągu z Krakowa/Katowic do Legnicy a tym bardziej dalej a zwłaszcza do Żar czy Żagania nie było! To byli i tacy śmiertelnicy (zwykle starsze osoby), którzy za te ponad 100 zł od osoby jechali właśnie tym Wawelem. Ale to było raptem parę osób, rzadko paręnaście.
Wsiadałem z Bohuminie i to raz jechałem do Warszawy, to do Wiednia. Szczena mi opadła gdy jadąc okazało się że na terenie Austrii czy Czech ten pociąg jedzie jako najzwyklejszy pośpiech bez rezerwacji a na terenie Polski jest składem z najdroższej półki! Czy ktoś mógłby to wyjaśnić i napisać dlaczego tak jest (skąd te różnice)? Dziękuję.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-03-2013, 19:06
W Czechach (Ceske Drahy) poza Pendolino nie ma pociągów z pełną rezerwacją miejsc.
przede wszystkim w CzD jest taryfa liniowa, w przypadku biletów jednorazowych identyczna we wszystkich kategoriach pociągów. Więc można powiedzieć, że EC są tak tanie jak osobówki (albo że osobówki tak drogie jak EC )
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-03-2013, 22:04
EC Wawel został skrócony jakiś czas temu do Wrocławia. Na odc. Wroclaw-Krakow jedzie TLK, skomunikowany z Wawelem. W IC nie ma czegos takiego jak dzielenie pociągu pod względem taryfowym. Nie od dzis wiadomo, ze pasazerowie preferuja polaczenia bezposrednie. Jak najbardziej daloby sie uruchomic bezposredni pociag Krakow-Berlin/Hamburg, na odc. Krakow-Wroclaw w planie TLK (przeciez i tak jedzie) a od Wroclawia jako EC. Koszty te same, a nawet mniejsze, bo mamy jeden sklad zamiast dwóch. Niestety niedasie, bo w PL nie ma i nie bedzie takich rozwiazan - TLK to TLK, EC to EC, i choćby sie dublowały to i tak musza byc dwa oddzielne pociagi. Stad utracono klientele ze Slaska i Krakowa do Niemiec.
wszystko dasie swego czasu był pociąg pospieszny "Niebieskie Źródła", na odcinku Koluszki-Tomaszów jako osobowy, więc przez bardzo krótki czas (od przejęcia OPMów przez IC do zmiany rozkładu jazdy) w IC były pociągi w 2 taryfach
Szczena mi opadła gdy jadąc okazało się że na terenie Austrii czy Czech ten pociąg jedzie jako najzwyklejszy pośpiech bez rezerwacji (...)
W Czechach Sobieski to także pociąg EC, z tym że, jak pisał jasiu, cena za bilet taka sama jak w osobówce czy pospiesznym (rychliku). Rezerwacja miejsca jest nieobowiązkowa.
W CZ były przypadki, że EC w relacjach na Słowację, były traktowane na Słowacji jako Ex (i na odwrót).
Nie sądzę, aby EN "Jan Kiepura" został całkowicie zlikwidowany. Połączenie prawdopodobnie przejmą Rosjanie i pociąg tranzytem będzie kursował przez Polskę pod inną nazwą i tylko z rosyjskimi wagonami (już teraz czasem tak się dzieje!). PKP IC udostępni tylko lokomotywę, a wagony w barwach EN odstawią w krzaki na pożarcie pluskwom.
Zaciekawiła mnie wypowiedź związkowców z Warsu, którzy twierdzą, że likwidacja tego połączenia spowoduje konieczność zwolnienia z pracy ok. 20% załogi spółki. Dziś Wars zatrudnia ponad 500 osób. 20% to 100 osób. Czyżby aż tyle ludzi utrzymuje ta jedna sliperetka i para wagonów sypialnych? To by oznaczało, że PKP IC płaci Warsowi za obsługę wagonów jakieś gigantyczne sumy, co jest prawdopodobne, bo Wars to pasożyt żerujący na PKP IC (ponad 70% przychodów Warsu to opłaty PKP IC za obsługę stewardów i przygotowanie wagonów sypialnych oraz kuszetek należących do PKP IC). Tak więc zamiast zlikwidować zbędny i nikomu niepotrzebny Wars (PKP IC ma tam 50,02% akcji) lub zrezygnować z ich drogich usług i radykalnie obniżyć koszty, PKP IC woli zlikwidować to połączenie.
A Wars i tak nie zwolni tych 100 osób, bo nie pozwolą na to związkowcy, albowiem ustawa o komercjalizacji przedsiębiorstw państwowych zapewnia związkowcom jedno miejsce w zarządzie spółki zatrudniającej co najmniej 500 osób! Koszty funkcjonowania spółki rozłożą na inne połączenia międzynarodowe i krajowe nocne, które jeszcze się uchowały. PKP IC pokornie będzie bulić Warsowi, aż w końcu zlikwiduje kolejne pociągi. I tak do samounicestwienia...
Hola hola...Wars obsługuje 3 wagony tj. wagon 178, 180 oraz wagon Restauracyjny. Obsługa Wars nie ma nic do szukania na "Sleeperecie" Może co najwyżej na prośbę drużyny konduktorskiej wystawić bilet w taryfie globalnej dla podróżnego który zgłosił chęć zakupu biletu do Berlina czy Amsterdamu. Sprawdzaniem biletów zajmuje się drużyna konduktorska PKP IC jeśli chodzi o odcinek Warszawa - Frankfurt Oder. Z tego co mi wiadomo z frekwencją w Kiepurze bywa różnie ale przeważnie waha się w graniach 50-60 % Są oczywiście okresy (święta, wakacje że frekwencja jest wyższa) Pociąg łączący Warszawę z Europą na pewno jest potrzebny, ale chyba nie w takiej "formule" jaka jest obecnie.
calsberg, czepiasz się szczegółu, ale tym gorzej dla Warsu, bo oto okazuje się, że 20% załogi Warsu (czyli ok. 100 osób) utrzymują dwa wagony sypialne, należące do PKP IC. Wagonów gastronomicznych nie liczę, bo one są obsługiwane przez franczyzobiorców. Wars jest tu tylko pośrednikiem pomiędzy PKP IC a franczyzobiorcą, zgarniającym za to pośrednictwo niemałą kasę. 20% przychodów Warsu to opłaty franczyzowe pobierane od prywatnych przedsiębiorców świadczących obsługę gastronomiczną w wagonach PKP IC oraz sprzedaż tym franczyzobiorcom zakupionych przez Wars towarów.
Gdyby PKP IC pozbyło się pasożyta (Warsu) i własnymi siłami obsługiwało wagony sypialne oraz bezpośrednio z franczyzobiorcami zawierało umowy na obsługę wagonów gastronomicznych, koszty uruchamiania pociągów znacząco by spadły i nie trzeba by było ich likwidować. Ale by to zrobić trzeba mieć jaja a nie wydmuszki! Nikt w Grupie PKP nie podskoczy Warsowi, w którym Minister Skarbu Państwa ma 49,98% akcji.
Nie mam powodu, aby czepiać się szczegółów, fakt jest taki że dwa wagony = dwóch pracowników, i prawdą jest to co Nam tu przedstawiłaś. Spółki w spółce to jest chyba największa bolączka całej kolei. Słusznie zauważyłaś że najlepszym rozwiązaniem było by odcięcie pępowiny i likwidacja Warsu i obsługa wagonów sypialnych/leżących przez drużyny konduktorskie PKP IC. Czas pokaże co będzie dalej z Kiepurą....chodzą słuchy że będzie tylko kursować do Kolonii bo ponoć do tego miasta najchętniej podróżują tak Rosjanie jak i Polacy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum