W EC WAWEL nigdy nie widziałem jeszcze frekwencji poniżej 50-60% więc nie wiem czy jest to aż tak mało. A jeśli tak to wtedy modyfikuje się długość składu a nie wywala go z rozkładu.
Zabawne kolego, bo widywałem go prawie codziennie na dworcu jak jeździł do Krakowa. Liczba pasażerów w kierunku Opola w tym pociągu nigdy nie przekraczała 10-20 osób. Zgodnie z twoim tokiem rozumowania powinna jeździć nim lokomotywa z jednym wagonem.
Poniżej 50%? Rozumiem, że w każdym przedziale wg ciebie siedzą średnio 4 osoby?
Wiesz, zdaje sobie sprawę, że mikole sikają w gacie, bo mają jeden EC na E30, ale ta cała propaganda, że ma on wysoką frekwencję jest trochę śmieszna. A piszesz takie bzdury, bo doskonale wiesz, że ludzie z innych regionów Polski nie wiedzą/nie widzą jak kształtuje się zainteresowanie tymże pociągiem.
Lil_Peter, Nie jestem żadnym mikolem a też widywałem w tym pociągu większą ilość ludzi. I nie mówię tu o przepełnieniu ale o frekfie rzędu 50-60% . W samej Legnicy są dni że dosiada się do niego ok 5 osób a czasem 15. To że w Katowicach ktoś widział 5 osób to nie znaczy że tyle jedzie do samej granicy Jeśli ja widzę taką ilość osób w Legnicy dosiadających się do tego pociągu to w takim Wrocławiu jest ich z Pewnością więcej . Nawet w Bolesławcu w którym często bywam widuje czasem po 4-10 osób a gdy trafią się jacyś staży Niemcy to nawet ok 15 osób . Nie wiem jak wygląda to w Węglińcu i Żarach więc na ten temat się nie wypowiem.
Ciekawe czemu Rosjanie aż tak zareagowali na likwidację "Kiepury" i "Vltavy" ? Swoją drogą mam głęboką nadzieję, że uda się to jakoś wynegocjować i załatwić co uratuje oba składy
Pracownicy niemieckiej spółki CNL (czyli ta spółka, która obsłuży "Jana Kiepurę" na terenie Niemiec i Holandii) pisali na oficjalnej stronie spółki na Facebooku, że nie chcą zerwać umowę z PKP Intercity.
I nie mówię tu o przepełnieniu ale o frekfie rzędu 50-60% . W samej Legnicy są dni że dosiada się do niego ok 5 osób a czasem 15. To że w Katowicach ktoś widział 5 osób to nie znaczy że tyle jedzie do samej granicy
Ja nie mówie o Katowicach tylko o Wrocławiu. We Wrocławiu NIKT do niego nie wsiadał, bo zaraz po nim są TLKi i IRy w kierunku Katowic. Zresztą na forum było to wałkowane, że nikt tym pociągiem nie jeździ na odcinku "polskim", bo ma zbyt wysoką cenę w porównaniu do czasu i konkurencyjnych pociągów.
Frekwencja w wysokości 50% to przynajmniej połowa zajętości w przedziale - a to kompletna przesada, w przedziale było max 2 osoby.
Pociąg Wawel wcale nie jest taki nie potrzebny. Gdyby był sensownie ułożony rozkład i cennik na pewno z niego by korzystało wielu podróżnych z Wrocławia jadących w stronę Berlina. Proszę zauważyć, że pociąg wcale nie przegrywa z busami z Wrocławia do Berlina. Pociąg jedzie 4 godziny i 45 minut, bus natomiast 4 godziny i 30 minut. Bus najpopularniejszej linii na tej trasie kosztuje 170 zł, pociąg jeśli złapiemy promocję "Sparday" już od 19 euro.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Rozumiem, że w każdym przedziale wg ciebie siedzą średnio 4 osoby?
Ja mówię o kierunku do Niemiec, a nie do Krakowa gdzie ten pociąg już nie jeździ. I moim zdaniem całkiem słusznie bo czas jazdy był kompletnie nieadekwatny do ceny przejazdu. Jednak za zachodnią granicę jakieś połączenie Wrocław powinien mieć.
Ponadto nie jestem pewien czy mówimy o tym samym pociągu bo przedziałów na EC WAWEL jeszcze nie widziałem.
Zgadzam się z przedmówcą , że z Wrocławia do Berlina jak najbardziej pociągi powinny być, bo nie każdy chce się tłuc busem tak samo czasowo, a czasem drożej niż pociągiem. Idealnie było by gdyby z Wrocławia do Berlina jeździły ze dwa składy regio express , podobnie jak do Drezna, ale to temat rzeka na inną rozmowę.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Najwieksze muchowozy to EC z Warszawy przez Katowice na południe....
I to niestety prawda. Nie wiem po jakie licho powstał EC Comenius, który nawet na "naszym" odcinku ma słabą frekwencję. Może teraz się polepszy po skasowaniu Korfantego.
EC Varsovia to kolejny eksperyment z dziennym połączeniem do Budapesztu i Bratysławy. Jego słabe "wyniki" uratuje na pewno potok podróżnych za naszą południową granicą.
Co do Wafla, to obstawiam, że skrócenie go do Wrocławia to krok w stronę jego likwidacji od grudnia.
Ja w sumie nie dziwię się, że "Wawel" został skrócony aż do Wrocławia. Nie łudźmy się ale odcinek Katowice-Kraków-Katowice jest chyba torowiskiem w najgorszej jakości w całej Polsce. A już tyle obietnic było w związku z remontem tego odcinka, że można stracić rachubę. Najgorzej jest między Trzebinią a Mysłowicami. Tam pociągi nie jadą ale się wleczą a jak pociąg jedzie trochę szybciej to nie jedzie tylko tańczy. Wydaje mi się, że dopiero po wyremontowaniu tego odcinka, co prędko nie nastąpi, to wtedy można myśleć o przywróceniu "Wawela" w starej relacji. Przecież jeszcze tak nie dawno z Mysłowic do Jaworzna jechało się w 20 minut. Teraz w 30 minut. Za kilka lat jak nic nie ruszy z remontami to z Katowic do Krakowa pociągi będą jechać 4 godziny
Wysłany: 23-02-2013, 20:10 Re: Likwidują "Kiepurę" i inne pociągi międzynarod
Maszynista ICE napisał/a:
EN Jan Kiepura idzie w czerwcu do likwidacji. Strona niemiecka wypowiedziała umowę .Powodem jest tego że pociąg notorycznie ma opóźnienia
Szkoda tylko że strona polska nie poinformuje strony niemieckiej że ten pociąg opóźnienia łapie na sieci DB. Nie wiem jak Niemcy to robią, ale w zeszłym roku jak wracałem z Holandii to miałem okazje to zaobserwować.
W Duisburgu pociąg planowo, w Hanoverze +50.
To przez DB "Kiepura" ma opóźnienia a Niemcy jeszcze obwiniają nas. A wszystko przez manewry w Hanowerze w związku z łącznikami CNL z pociągów "Aurora", "Borealis" i "Copernicus" i to przez te durne łączniki "Kiepura" miewa opóźnienia.
To samo chciałem napisać. Patrzę sobie czasem z ciekawości na Infopasażer, od nas Kiepura zwykle planowo idzie, czasem się zdarzy +5/10 min, a ze strony niemieckiej to notorycznie +30/70, a bywało i po ponad 300....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum