Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29  Następny
Powrót pociągów do Zamościa
Autor Wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 11-11-2011, 17:08    Odpowiedz z cytatem

Wow! Super, jeśli nic już nie namieszają, to może znów uda mi się przejechać z Zamościa do Horyńca pociągiem Very Happy W takim razie czekamy na wakacje Smile No i cieszy, że w Zamościu więcej połączeń.

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andy_86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lip 2010
Skąd: Szczebrzeszyn

PostWysłany: 11-11-2011, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Dodatkowo na Roztocze będą dwie pary pociągów łączone dwoma szynobusami jeden do Zamościa a drugi do Jarosławia/Bełżca:

ODJAZDY ze stacji LUBLIN:

Regio 231 Lublin(9:35) - Zamość(11:38) codziennie
Regio 231 Lublin(9:35) - Jarosław(14:57) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze

Regio 235 Lublin(16:15) - Zamość(18:25) codziennie
Regio 235 Lublin(16:15) - Bełżec(19:54) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze

PRZYJAZDY do stacji LUBLIN:

Regio 232 Zamość(7:50) - Lublin(9:53) codziennie
Regio 232 Bełżec(6:45) - Lublin(9:53) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze

Regio 236 Zamość(16:32) - Lublin(18:44) codziennie
Regio 3243 Jarosław(13:11) - Zawada(16:45) skomunikowany? z Zamość(16:32) - Zawada(odj.16:54) - Lublin(18:44) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze, pewnie błąd powinno być tu wpisane że jedzie skład do Lublina.


Więc rok 2012 zapowiada się naprawdę zajebiście Happy

Pozdrawiam Wink

[ Dodano: 08-01-2012, 14:35 ]
>>>>>>

Witajcie!

Od dnia 9 grudnia obowiązuje poprawiony rozkład jazdy dla pociągów do Zamościa, zlikwidowano Podkomorzego Chełm - Zamość, zamiast tego pojawiły się dwie pary nowych pociągów regio Zamość - Rejowiec - Zamość skomunikowane pociągami do Lublina.

Tabela rozkładów sieciowych na stronie PR. rozkład


Oto tablica dla stacji ZAMOŚĆ:

Arrow ODJAZDY:

Regio 240 Zamość(4:32) - Rejowiec(5:40) codziennie >>> Regio 112 Chełm(5:30) - Rejowiec(5:47) - Lublin(6:43) (D), w dni robocze, oprócz świąt
TLK 27100 Zamość(5:30) - Zielona Góra(21:52) codziennie
Regio 230 Zamość(5:45) - Lublin(7:43) codziennie
Regio 232 Zamość(7:50) - Lublin(9:53) codziennie
Regio 2340 Zamość(8:05) - Jarosław(11:55) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
Regio 234 Zamość(12:13) - Lublin(14:13) (D), w dni robocze, oprócz świąt
Regio2344 Zamość(15:37 - Rzeszów Główny(20:23) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
Regio 236 Zamość(16:32) - Lublin(18:44) codziennie
Regio 242 Zamość(19:13) - Rejowiec(21:20) codziennie >>> Regio 810/118 Dorohusk(19:59) - Chełm(20:30) - Rejowiec(20:47) - Lublin(21:43) codziennie

Arrow PRZYJAZDY:

Regio 111 Lublin(5:19) - Rejowiec(6:15) - Chełm(6:34) - Dorohusk(6:57)codziennie >>> Regio 241 Rejowiec(6:27) - Zamość(7:42) codziennie
Regio 3241 Jarosław(7:18) - Zamość(11:01) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
Regio 231 Lublin(9:35) - Zamość(11:38) codziennie
Regio 233 Lublin(13:35) - Zamość(15:33) (D), w dni robocze, oprócz świąt
Regio 235 Lublin(16:15) - Zamość(18:25) codziennie
Regio 3245 Jarosław(15:48) - Zamość(19:40) w okresie, 27. Kwi do 2. Wrz; oprócz 7. Maj do 21. Cze
TLK 27100 Zielona Góra(5:36) - Zamość(22:17) codziennie
Regio 327 Lublin(20:45) - Zamość(22:44) codziennie
Regio 121 Lublin(22:35) - Rejowiec(23:31) - Chełm(23:50)codziennie >>> Regio 243 Rejowiec(23:37) - Zamość(00:45) codziennie

Z tego wynika że mamy 4pary Lublin - Zamość bezpośrednie (w tym jedna tylko w dni robocze), dodatkowo dwie pary do Lublina z przesiadką w Rejowcu. Zyskując 6par pociągów na dobę co jest już niezłym wynikiem. Oprócz tego mamy dwie pary wakacyjnych połączeń Zamość - Jarosław i Zamość - Rzeszów. Daje to nam 8 par pociągów regio, licząc jedyną TLK-kę Hetman do Zielnej Góry mamy aż 9par!. Jak na Zamość to już jest całkiem ładny wynik Smile

Dodatkowo mamy informacje o kolejnych działaniach posła Zawiślaka, poza lobbowaniem budowy nowego przystanku dla Zamościa przy Partyzantów, ze strony miasta padła "propozycja" kolejnej stacji w pobliżu obwodnicy Zamojskiej(za osiedlem Zakole), gdzie planowana jest budowa centrum handlowego.

Najnowsze propozycje to reaktywacja połączeń pasażerskich do Hrubieszowa, niezbędna jest jedna para regio umożliwiająca skomunikowanie na TLK Hetman i w dalszej części do Lublina. nawet przeprowadzono analizę obecnego stanu infrastruktury, PLK chętnie pomoże lokalnym samorządom w kwestiach technicznych jak budowa nowych przystanków i przesuwanie istniejących w dogodniejsze miejsca.

Na razie zapowiada się naprawdę całkiem dobrze, trzeba trzymać kciuki za nowy przystanek w centrum Zamościa i za reaktywację osobówek do Hrubieszowa.

Pozdrawiam. Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kubaadamiak1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Sty 2012

PostWysłany: 19-02-2012, 18:49    Odpowiedz z cytatem

Co myślicie o przywróceniu połączenia:
(Chełm)-Zamość-Bydgoszcz Główna

Na linii Zawada-Rejowiec została podniesiona prędkość, więc może Intercity skusi się na tą relację. Dużo studentów i zwykłych pasażerów skorzystało by z tego połączenia. Ludzi denerwuje podróż w ciasnym busie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 19-02-2012, 20:37    Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie pomysł średni. W jakich godzinach to miałoby kursować? Trzeba stwierdzić, że przecież Zamość ma całkiem dobre skomunikowania z pociągami TLK. W tym z TLK Wieniawski właśnie do Bydgoszczy. Czy jest zapotrzebowanie na bezpośredni pociąg TLK przez stolicę do Bydgoszczy tego nie jestem w stanie powiedzieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 19-02-2012, 20:56    Odpowiedz z cytatem

Mógłby jechać w godzinach obecnego "Bydgoszczanina", to by było godzinę później niż kiedyś "Solina". Pamiętam, że wtedy ten skład był rozłączany w Lublinie na części do Przemyśla i Bełżca w wakacje ok. 10:00 z Lublina.

Chociaż w wakacje może lepiej w godzinach "Posejdona" z Kołobrzegu. Sypialki można by odczepić w Lublinie, a resztę puścić po połowie do Chełma i Zamościa (albo Bełżca). To by dawało tym obu miastom połączenie z morzem. Pozwalałoby też na jednodniową wycieczkę z Warszawy na Roztocze. Tylko tutaj pojawia się problem z przygotowaniem tych składów do powrotu, bo to jednak już by była długa trasa.

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 19-02-2012, 20:57    Odpowiedz z cytatem

kubaadamiak1:
1) brak druta a IC nie dysponuje spalinówkami u nas. Na Hetmana wynajmują od Cargo. Cargo też nie ma się czym popisać jeśli chodzi o spalinówki.
2) zmiana czoła pociągu i to dwukrotnie: w Zawadzie i Rejowcu. W drugim przypadku dochodziła by jeszcze zmiana trakcji.
Łączenie składów zamojskiego i chełmskiego, także zajęło by trochę czasu.
Gdyby był drut i czynne łącznice omijające Rejowiec i Zawadę pewnie by jeździły do tej pory z mniejszą lub większą częstotliwością.
Choć przyznam, że omijanie Rejowca także nie jest dobrym pomysłem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 19-02-2012, 21:05    Odpowiedz z cytatem

Pomysł może nie tyle średni co niewykonalny. Zamość ma jednego TLK uzyskanego po wielu trudach i chyba nikt by nie uwierzył że jakikolwiek jest cień nadziei na kolejnego TLK. To nie jest epoka PKP PR tylko PKP Intercity. Te lepsze czasy się skończyły i nie zanosi się aby w najbliższym czasie było lepiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 19-02-2012, 21:07    Odpowiedz z cytatem

ibonek, to fakt, co mówisz, w tym momencie brak druta jest chyba najcięższą sprawą do przeskoczenia, chociaż wiadomo - wystarczy chcieć, była gdzieś mowa, że IC planuje zakup jakichś spalinówek właśnie na Zamość i Hel, więc może wtedy coś się więcej ruszy w temacie Zamościa

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 20-02-2012, 07:27    Odpowiedz z cytatem

Planuje zakup to do obsługi Hetmana, a obecnie w północnym kierunku myślę, że te 6 połączeń zaspokaja potrzeby- w dalszej perspektywie myślę o porannym pociągu Chełm/ Zamość-Gdynia (w sezonie Hel)

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 08-08-2012, 20:36    Odpowiedz z cytatem

Zaobserwowane dzisiaj na rejowieckim dworcu (godz 17-18)

REGIO Kanclerz do Zamościa i Bełżca - jeden SA103, pewnie w zastępstwie za jakiegoś uderzonego SA134, frekwencja gdzieś około 120%.

REGIO Kasztelan do Lublina - jeden SA134, frekwencja w Rejowcu około 90%, do tego lada chwila miał przyjechać REGIO z Chełma, więc pewnie ostatecznie nieco ponad 100%.

To tak z kronikarskiego obowiązku. Obserwując ruch pociągów do Zamościa i Roztocza pomyślałem o wielu niedoskonałościach w ofercie w kierunku tego regionu. Wiele rzeczy wg mnie nie funkcjonuje tak jak powinno. Szkoda, że zrezygnowano z wielu pomysłów, dobrych pomysłów wdrożonych w ubiegłym roku. Chodzi głównie o puszczeniu na trasę do Bełżca/Jarosławia dwóch SA134 rozdzielanych/łączonych w Zawadzie. Doskonale się to sprawdzało. Wydłużenie czasu przejazdu z Lublina np. do Szczebrzeszyna o co najmniej 30 min nie oszukujmy się, nie jest dobrym rozwiązaniem i skutecznie odstrasza podróżnych (może nie tych z rowerami, ale innych jak najbardziej). Jeśli chodzi o kwestię, jak ci z Zamościa mogą się dostać na Roztocze, to jest wiele innych, lepszych i mniej uciążliwych pomysłów.

To był problem nr 1, teraz czas na problem nr 2. Postoje na wszystkich stacjach pomiędzy Lublinem a Rejowcem. Po co? Dobrze by było, gdyby włodarze w LZPR i UMWL zdali sobie sprawę, że dodatkowi (nieliczni) pasażerowie na stacjach typu Zalesie Kraszeńskie i tak nie pokryją strat związanych z mniejszą liczbą osób podróżujących w relacjach Lublin-Krasnystaw czy Lublin-Zamość. Mniejszą liczbą, bo zapewne wydłużenie czasu przejazdu o kolejne ~8 min swoje robi. Postoje na odcinku Rejowiec-Lublin powinny być tylko na stacjach:
- Rejowiec
- Kanie
- Trawniki
- Jaszczów
- Świdnik Wschodni
- Świdnik Miasto
- Lublin Północny
- Lublin
I tyle. Okej, REGIO są dotowane to powinny być dostępne dla każdego. Tylko nie duśmy tym samym sensu tych pociągów w pełnej relacji.

Problem 3. Zmiana czoła w Rejowcu i Zawadzie. Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do budowy łącznicy w Rejowcu. Sądziłem że Rejowiec, skądinąd miasto, może wygenerować przyzwoite potoki. Myliłem się, praktycznie nie generuje żadnych. Fundusze unijne jeszcze jakieś są, postarać się o dofinansowanie i do roboty. Z moich obliczeń wynika, że na zbudowaniu łącznicy można by zaoszczędzić około 11-16 min (w zależności od długości postoju na st. Rejowiec). To samo tyczy się Zawady. Nie znam układu torowego w tamtych rejonach, nie wiem jak z wygląda sytuacja z LHS, czy przypadkiem nie przeszkadza w budowie łącznicy i czy nie trzeba by było zbudować np. wiaduktu, ale łącznica w tej miejscowości byłaby bez wątpienia wskazana. Po wykonaniu tych dwóch inwestycji realnym byłoby osiągnięcie czasu przejazdu na poziomie ok. 1h 30 min w rel. Lublin-Zamość. A to ogromny postęp w stosunku do obecnego ~2h 10 min. Pokonanie trasy z Warszawy do Zamościa w max. 4h to byłoby już coś.

Problem 4. Przystanek blisko centrum Zamościa. Rzecz bardzo potrzebna, szkoda że realizacja planów gdzieś się zatrzymała, no ale to już wina zabetonowanych włodarzy.

Problem 5. Bardziej przyziemny, mianowicie muchowozy z Zamościa do Rejowca. Jak to możliwe, że śmigają na SA134, podczas gdy zatłoczone pociągi na Roztocze obsługiwane są prawie o połowę mniejszym SA103. Puścić na tych muchowozach jeden SA107 (drugi ponoć ma iść na Włodawę), nie likwidować, bo często te pociągi się przydają, a ich uruchamianie na SA107 nie byłoby aż tak kosztowne.

To tyle z moich obserwacji. Nie wygląda to zbyt dobrze, ale cieszy fakt, że zakupione szynobusy (i dodatkowe 3 w przetargu) muszą gdzieś jeździć, marszałek ma raczej głowę na karku i wierzę, że niektóre potrzebne usprawnienia zostaną wdrożone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

_kamil_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2010
Skąd: Chełm

PostWysłany: 08-08-2012, 21:37    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem pociągi z/do Zamościa, na odcinku Rejowiec-Lublin, powinny zatrzymywać się jedynie na następujących stacjach:
-Świdnik Wsch.
-Świdnik Miasto
-Lublin Płn.
Pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu, jednak pomysł ten może być realizowany gdy przed/po REGIO z/do Zamościa, będzie jechał pociąg REGIO z Chełma zatrzymujący się na wszystkich stacjach i przystankach. Obecna sytuacja z przesiadkami w Rejowcu jest odrobinę kuriozalna. Na odcinku Chełm-Rejowiec jedzie EN57, następnie pasażerowie z Chełma muszą się przesiąść do mniejszego, często zatłoczonego pojazdu podczas gdy EN57 mógłby bezpośrednio pojechać z Chełma do Lublina. Wówczas podróż byłaby bardziej komfortowa i mniej problematyczna. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ramirez Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Wrz 2009

PostWysłany: 08-08-2012, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Trochę mnie zastanawia to że do tej pory nikt nie pomyślał aby zrobić szynobusu Zamość - Rejowiec skomunikowanego z IR Bolko. Chyba Przewozy Regionalne powinny wspierać swoje dalekobieżne połączenia , a mieszkańcy Zamościa tez by skorzystali.

[ Dodano: 08-08-2012, 22:49 ]
_kamil_ napisał/a:
Moim zdaniem pociągi z/do Zamościa, na odcinku Rejowiec-Lublin, powinny zatrzymywać się jedynie na następujących stacjach:
-Świdnik Wsch.
-Świdnik Miasto
-Lublin Płn.
Pozwoli to na skrócenie czasu przejazdu, jednak pomysł ten może być realizowany gdy przed/po REGIO z/do Zamościa, będzie jechał pociąg REGIO z Chełma zatrzymujący się na wszystkich stacjach i przystankach. Obecna sytuacja z przesiadkami w Rejowcu jest odrobinę kuriozalna. Na odcinku Chełm-Rejowiec jedzie EN57, następnie pasażerowie z Chełma muszą się przesiąść do mniejszego, często zatłoczonego pojazdu podczas gdy EN57 mógłby bezpośrednio pojechać z Chełma do Lublina. Wówczas podróż byłaby bardziej komfortowa i mniej problematyczna. Smile


Powinny być dodane obowiązkowo Trawniki. Tam bardzo dużo ludzi wsiada i wysiada.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tellchar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2009
Skąd: Chełm

PostWysłany: 09-08-2012, 07:51    Odpowiedz z cytatem

Trawniki tak, ale Kanie i Jaszczów też powinny być, w końcu to stacje. Zresztą inne wnisoki endrju też są słsuzne. A jak ominiemy Rejowiec, to łączniki do Chełma (albo do Włodawy przez Chełm) będą się "komunikować " z pociągami z/do Zamoscia właśnie w Kaniach

_________________
(...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 09-08-2012, 09:51    Odpowiedz z cytatem

endrju, puszczenie dwóch sa134 jest nie możliwe ze względu na braki taborowe. Pisałem listownie do PKP PLK o tych łącznicach, ale odpowiedzieli, że puki co nie ma takiej możliwości, bo środki własne PKP PLK są zbyt ograniczone, a linia ma jedynie znaczenie lokalne, a jedyne, co można zrobić, to wpisać taką inwestycję do przyszłego RPO i starać się o dofinansowanie z UMWL.
Jeden z sa107 obsługuje połączenie Lublin- Kraśnik, a drugi ma iść na Włodawę.
Odnośnie tych łącznic można, a nawet trzeba pisać listy (tradycyjne, są lepiej widziane niż e-maile) do ministerstwa infrastruktury, UMWL, czy władz lokalnych.
Ja już swoje napisałem do różnych organów rządzących- teraz pora na was Smile

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endrju Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Maj 2011
Skąd: Chełm

PostWysłany: 09-08-2012, 11:32    Odpowiedz z cytatem

Z łącznicami jest taka kwestia, że PLK praktycznie nic z tego nie ma, więc wydawać środków nie będzie. A przecież tą w Rejowcu można by odbudować całkiem małym kosztem. Ministerstwo Transportu ma to gdzieś, a władze lokalne raczej nie będą zainteresowani (np. taki Rejowiec w życiu nie dofinansuje budowy łącznicy, która ma go omijać). Mam nadzieję, że ktoś w UMWL przychyli się do tego pomysłu, pisać oczywiście też będę, tylko czy to przyniesie jakiś skutek? Zobaczymy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 27 z 29 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl