Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 15, 16, 17  Następny
Trasa Kraków - Zakopane
Autor Wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 07-06-2012, 16:58    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A w Chabówce coś da się zrobić?

Da się zawsze, ale koszt byłby za duży. Trzeba by zrobić spory przekop. Ta łącznica ma szanse powstania wynoszące: 0.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 08-06-2012, 11:46    Odpowiedz z cytatem

Może by tak w Rabce drugi tor zrobić, żeby ekspresy do niej docierały?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Castaway Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2011

PostWysłany: 08-06-2012, 14:43    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Może by tak w Rabce drugi tor zrobić, żeby ekspresy do niej docierały?

A może by tak walnąć długi tunel od Krakowa do Zakopanego i Krynicy, żeby pociągi nie musiały zwalniać na zakrętach i wzniesieniach? Ludzie, jakiekolwiek nowe inwestycje są po prostu niemożliwe. To jest forum dla marzycieli-utopistów czy dla myślących trzeźwo miłośników? Trzeba bardziej jak śpiewała Budka Suflera "Ratować co się da"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-06-2012, 15:26   

Dokładnie - podpisuje sie pod powyzszym postem. Ludzie, remont jednego rozjazdu w Płaszowie rozwala rozklad w calym wojewodztwie, modernizacja Kryniczanki to hucpa i mega skandal, modernizacje E30 mozna juz pomału chrzcić mianem "wiecznej" i "niewidzialnej", remonty sie wloką i zwykle są fuszerką - skoro takie małe prace sprawiaja tak wiele kłopotów - to czy wedlug kogokolwiek mozliwe jest budowanie estakad, tuneli, łącznic, nowych linii, Piekiełek, etc? Wg mnie nie bedzie to mozliwe przy obecnej konstelacji mentalno-cywilizacyjno-politycznej. Musza zajsc zmiany we wszystkich trzech aspektach, a to nastawi dopiero za wiele lat. Wiec poki co bedziemy mieli spartaczone modernizacje i jednoczesnie artykuły o utopii. Ja nawet powiątpiewam w estakade z Krakowa Zabłocia do Krakowa Krzemionek.. Ponadto, nazywanie tego "małą rewolucją" jest nonsensem - byłby to kamień milowy i zbliżenie sie o lata swietle do normalnosci.


Ostatnio zmieniony przez Castaway dnia 08-06-2012, 15:29, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 08-06-2012, 15:27    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Da się zawsze, ale koszt byłby za duży. Trzeba by zrobić spory przekop. Ta łącznica ma szanse powstania wynoszące: 0.


Może jednak ta inwestycja będzie konieczna. Prawdopodobnie łącznice to wszystko czego możemy się na tym szlaku spodziewać.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 08-06-2012, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, a skąd wniosek że remonty na E-30 to fuszera, że się wloką, że są wieczne.. Znasz harmonogram? Znasz zakres prac? Widzisz na bieżąco dzień w dzień co się tam dzieje? Ty masz chyba jakąś fobię na punkcie E-30, bo nie wiele brakuje, i każdy Twój post sprowadzi się do tego, że wszystkiemu winna jest moderna E-30.. Trochę więcej wiary i optymizmu w to co się dzieje.. I uznana przez was budowa drugiego toru w Rabce za nie możliwą inwestycję to już szczyt Wink Przecież dobrze wiesz, że w Rabce jest miejsce na to, żeby zmieścić tam drugi tor, a dzięki temu będzie można wyeliminować postój w Chabówce.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 08-06-2012, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Ano miejsce jest, na nastawnię też, ale bądźmy szczerzy. W Rabce prędzej ubędzie jeden tor niż przybędzie. Ładownię już rozebrano przecież, tam tor kiedyś był.

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-06-2012, 20:26   

dyżurny napisał/a:
Pułtuś, a skąd wniosek że remonty na E-30 to fuszera, że się wloką, że są wieczne.. Znasz harmonogram? Znasz zakres prac? Widzisz na bieżąco dzień w dzień co się tam dzieje? Ty masz chyba jakąś fobię na punkcie E-30, bo nie wiele brakuje, i każdy Twój post sprowadzi się do tego, że wszystkiemu winna jest moderna E-30..


Znam harmonogramy i opoznienie wynosi juz ponad pol roku. Dzien w dzien nie widze, ale przynajmniej raz na tydzien tamtedy jezdze Surprised
Powrót do góry

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 08-06-2012, 20:56    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, i tylko na podstawie tego twierdzisz że to fuszera? Very Happy No to Ty już powinieneś mieć dyplom mgr. inż Budownictwa Wink Pułtuś, sam spójrz prawdzie w oczy - u nas z tą E-30 nie jest znowu tak najgorzej. I proszę Cie, nie wyjeżdżaj mi tu z Marcelem, bo szkoda miejsca na niego. Kiedyś ten remont się zakończy - kolej się odbije. Chociażby SKA i kilka TLK, ale będą ludzie stopniowo wracać do pociągów. Wspomnisz moje słowa. Podobnież na Zakopiance.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 21-06-2012, 23:43    Odpowiedz z cytatem

Co ma kolej do zbiornika w Świnnej Porębie?

Okazuje się, że wiele. Bez położenia dziewięciu kilometrów nowych torów trwająca od 25 lat budowa zbiornika wodnego w Świnnej Porębie nie zostanie ukończona. Premier Donald Tusk obiecywał zakończenie inwestycji w 2013 r. Jednak według Ministerstwa Środowiska jest to nierealne. Poślizg wyniesie co najmniej rok – informuje „Gazeta Krakowska”.

Opóźnienie spowodowane jest koniecznością przeniesienia na prawy brzeg Skawy linii kolejowej z Krakowa do Zakopanego, bo jej fragment biegnie po dnie budowanego zbiornika wodnego. A prace wciąż stoją w miejscu.

Termin rozpoczęcia przebudowy torów wyznaczono najpierw na luty tego roku, potem marzec, a teraz mówi się o końcu lipca.

- W 2011roku dostaliśmy decyzję lokalizacyjną, ale czekamy jeszcze na pozwolenie na budowę, a to może potrwać - wyjaśnia dziennikarzom gazety, Piotr Jamka, zastępca dyrektora z Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie, który jest inwestorem zapory.

Nowe tory, nasyp i dwa mosty zbuduje firma Koldromost. Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe.

Dopiero po włączeniu nowych torów do linii Kraków - Zakopane starą linię rozbierze RZGW. Przełożenie linii kolejowej oraz uzyskanie pozostałych decyzji w sprawie zbiornika ma nastąpić do końca 2014 roku.


źródło:Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paradoks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2009

PostWysłany: 25-09-2012, 18:33   Szansa dla kolei Odpowiedz z cytatem

Nie będzie nowej zakopianki na odcinku od Nowego Targu do Zakopanego. Ministerstwo Transportu zaniechało prac projektowych dla tego odcinka drogi krajowej na skutek licznych protestów mieszkańców. Co więcej, resort chce, by ten fragment drogi stracił rangę krajowej. Jeśli tak się stanie, prawdopodobnie nigdy nie dojdzie do modernizacji tego odcinka. Nie będzie bowiem na to pieniędzy.

Nową, nietypową propozycję samorządowcy z Podhala dostali jako odpowiedź na swoje pismo z lipca tego roku, w którym wnioskowali do ministra transportu, by jednak - mimo wcześniejszych zapowiedzi, że w latach 2012-2020 nie będzie prac na zakopiance - podjął się zaprojektowania i wykonania tego fragmentu drogi krajowej. W szczególności chodziło o węzeł w Poroninie, gdzie nieustannie tworzą się korki.

W odpowiedzi Jarosław Waszkiewicz, dyrektor Departamentu Dróg i Autostrad w ministerstwie, poinformował, że odcinek zakopianki z Nowego Targu do Zakopanego nie znalazł się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, przyjętym przez Radę Ministrów. Urzędnik zaznaczył, że na tym fragmencie, zwłaszcza w rejonie Poronina, nie da się wykonać inwestycji bez ingerencji w przyległy teren, co jest powodem protestów miejscowej społeczności.

Więcej: Nasze Miasto

_________________
https://www.facebook.com/KolejBeskidzka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LukE83 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Wrz 2009
Skąd: KOS / ST

PostWysłany: 27-09-2012, 19:50    Odpowiedz z cytatem

No cóż, samochody nie są mile widziane w Zakopanem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-09-2012, 19:54   

Niektorzy to by chcieli swoimi brykami wjechac pod sam Giewont.... Uszanujmy majestat gór. Kojarza sie ze świeżym powietrzem i niech tak zostanie.
Powrót do góry

Castaway Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2011

PostWysłany: 28-09-2012, 09:34    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Uszanujmy majestat gór.

W Zakopanym to ten majestat umarł chyba z Tetmajerem. W sezonie ruch jak na przysłowiowej Marszałkowskiej. Więc bardzo dobrze, że próbują ratować przyrodę przed rozjeżdżeniem jej przez blachosmrody.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: ...

PostWysłany: 28-09-2012, 12:03    Odpowiedz z cytatem

Jechałem w tym roku i na zmiany czoła nie poradzimy, przynajmniej jest dużo dojazdów do Chabówki, bo każdy EX się zatrzymuje, pociągi są, ale w weekendy.
Gdyby były wszędzie te EN77(wygoda większa, przyśpieszenie i hamowanie krótsze) i trasa wszędzie taka jak na Zakopane-Poronin to by było szybko. Szybciej niż drogą, no ale cóż...
No i stan Kraków Główny do Płaszowa...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 7 z 17 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 15, 16, 17  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl