Miejsca mogą być wolne w pociągu, ale biletów wolno sprzedać określoną ilość...
W ofercie LM są wszystkie wolne miejsca w klasie drugiej.
Cytat:
Jednak jest jakaś szansa, że cała rodzina odejdzie z kwitkiem. Poza tym w ofercie LM zdaje się podaż mamy ograniczoną?
Trzeba by mieć wyjątkowego pecha, trzeba wiedzieć, że jest kilka dni* w roku, w których do pociągu się nie wsiądzie.
Natomiast jedyny problem może być z zajęciem przedziałów, zwykle mają równe obłożenie.
* Jest też niski sezon gdzie "Tatrami" jeździ słownie kilka osób.
W ofercie LM są wszystkie wolne miejsca w klasie drugiej.
To chyba coś się zmieniło. Kiedyś zasady były znacznie mniej korzystne tzn. mimo wolnych miejsc w kl. 2 biletów w LM już nie było. Przyznam szczerze dawno już z tej oferty nie korzystałem.
Niestety, była linia Trzebinia - Skawce i nigdy nie była przewidziana do "przesuwania" tylko do fizycznej likwidacji.
W kwietniu 15 minęło równo 20 lat od jej fizycznej likwidacji której plany powstały w 1982 roku.
Jeżeli ltoś jest zainteresowany dokładnym przebiegiem przekładanej lini to nowa linia zacznie się w stryszowie tuż za stacją za przejazdem kolejowym potem będzie biegła nad płytami betonowymi w Skawcach i połaczy się z dawna zakopianka w Zembrzycach za mostem przetnie drogę krajową na Nowy Sącz
Wysłany: 01-06-2012, 08:03 Trasa Kraków - Zakopane
Na trasie z Krakowa do Zakopanego szykuje się mała rewolucja. Pociągi na tym odcinku pojadą o około 30 minut krócej, jednak na przyspieszenie przyjdzie zaczekać – PKP PLK zmodernizują część trasy w przyszłej perspektywie budżetowej UE.
Dzisiaj pokonanie trasy z Krakowa do Zakopanego zajmuje 3,5 godziny. Jest jednak szansa, że ten czas zostanie skrócony. Mają w tym pomóc pieniądze pochodzące z funduszy unijnych. PKP Polskie Linie Kolejowe zgłosiły już propozycje projektów modernizacji linii kolejowych do realizacji w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Województw na lata 2014-2020. W wykazie tym wymienia się m. in. modernizację linii kolejowej nr 97, 98 i 99 na odc. Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane – informuje biuro prasowe samorządu województwa małopolskiego.
Inwestycje na dwóch łącznicach mają skrócić czas przejazdu o około 30 minut. Mowa tutaj o łącznicy Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki (pomiędzy liniami nr 91 Kraków Główny - Medyka i nr 94 Kraków Płaszów - Oświęcim) oraz łącznicy w Suchej Beskidzkiej (pomiędzy liniami nr 97 Skawina - Żywiec i nr 98 Sucha Beskidzka-Chabówka).
W przypadku tej pierwszej trwa obecnie opracowywanie dokumentacji projektowej. Zadanie budowy łącznicy ma szansę realizacji do roku 2014, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – informuje Dorota Szalacha z PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział Południowy.
Na efekty prac na tym odcinku czeka Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych. Jako przewoźnik jesteśmy bardzo zainteresowani efektami tej inwestycji, ponieważ pozwoli nie tylko podnieść komfort podróżowania ale przede wszystkim pod względem przejazdu będziemy mogli w sposób wyraźny konkurować z innymi przewoźnikami – wyjaśnia Barbara Węgrzynek, rzecznik prasowy MZPR.
Prace są planowane również na drugiej z łącznic. W bieżącym roku, zostanie opracowane studium wykonalności, które będzie początkiem procesu inwestycyjnego w Suchej Beskidzkiej. Realizacja robót budowlanych przewidywana jest w latach 2013-2014 – wyjaśnia Dorota Szalacha.
Prawdziwa rewolucja szykuje się wraz z budową nowej linii Podłęże – Piekiełko. Mimo, że planowana jest w latach 2014 – 2020 to po jej zakończeniu czas przejazdu na linii z Krakowa do Zakopanego może skrócić się z 3,5 godziny do 1,5 godziny. To jednak daleka przyszłość.
O linia piekielna powraca, kto ma w kieszeni z 6 miliardów złotych - Rzeczpospolita nie ma, UE się może rozlecieć - dziwny artykuł, bo nie ma wyborów w najbliższym czasie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum