Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Włoszczowa Północ - fakty i mity
Autor Wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 13-05-2012, 22:03   

Pragnę szanowni koledzy zwrócić uwage na jedna rzecz, ktora moim zdaniem trzeba zaakcentowac - moim zdaniem sukces stacji Włoszczowa Północ zawdzięczać nalezy wprowadzeniu na CMKe tanich pociagow iR i w konsekwencji, konkurujące z nimi pociagi TLK. Poczatkowo na stacji zatrzymywal sie ekspres Malinowski - i za wiele osob z niego nie korzystalo, ze wzgledu na zaporową cenę. Dopiero wprowadzenie tanszych, dostepnych dla normalnych ludzi pociagow i zmniejszenie cen biletow na szybkie polaczenia do KRakowa i Warszawy o ok. 60% pozwoliło na dynamiczny wzrost liczby chetnych. Jaki z tego wniosek? Ano taki, ze gdyby we Włoszczowie zatrzymywały sie tylko ekspresy, faktycznie zakonczyloby sie to klapą. Jako dowód podam, ze polaczenie PKS z Włoszczowy do Warszawy skapitulowało dopiero po uruchomieniu iR po CMK - co dowodzi, ze drogie ekspresy nie byly dla autobusiarza konkurencja.
Przejdź na dół

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 23-05-2012, 11:06    Odpowiedz z cytatem

Czyli Włoszczowa pokazała pewną prawdę uznawaną w Polsce za wiedzę tajemną: pociągi mają być szybkie i tanie. Niby oczywiste, a jednak nie dla wszystkich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 23-05-2012, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Marszałek województwa świętokrzyskiego podpisał dziś umowę z PKP PLK na dotację celową do projektu budowy łącznicy w Czarncy. Więc przybędzie tam kilka pociągów Wink

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-05-2012, 23:51   

Szybkosc CMK-i, w naszych warunkach bedaca de facto KDP, trzeba wykorzystywac i pchac tam co sie da. Niech i Kielce skorzystaja z predkosci na CMK !
Powrót do góry

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 24-05-2012, 11:54    Odpowiedz z cytatem

Jakoś nie podzielam Waszej opinii. Należy wyremontować linię nr 8 i linię nr 25 do 160 km/ h i skończyć z puszczaniem pociągów przez CMKę. Jeżeli zrobimy przystanki we Włoszczowie, Opocznie, Mszczonowie, Grodzisku to spadnie prędkość handlowa pociągu i wydłuży się czas jazdy. Zresztą puszczanie byle złomu na tą linię trochę się loci z KDP. Ideą szybkiej kolei jest łączenie dużych miast z jak najmniejszą liczbą przystanków. Jeżeli chcecie, żeby se IRy i TLki zatrzymywały w Włoszczowie, Opocznie, Mszczonowie i Grodzisku to trzeba dobudować 3 tor i będą pociągi dwóch prędkości. Te bez postojów jadące z maks prędkością (po remoncie) 200 km/ h i średnią - ja wiem ze 160 km/ h i te zatrzymujące się na stacyjkach jadące z maks 160 km/ h i ze średnią 110 km/ h. Oczywiście wartości te podałem na oko, ale z racji większej ilości postojów prędkość handlowa spada (bo musimy w sumie za każdym przystankiem wyhamować do 0).

Problem polega tylko na tym, że linie konwencjonalne są w bardzo złym stanie. Gdyby na 8-ce i 25-tce była prędkość 160 km/h i drut to tędy będzie znacznie szybciej i bliżej do Warszawy i Łodzi. Podłączanie się na siłę do CMKi jest pójściem na łatwiznę i na skróty. Zresztą ile będzie pociągów z Kielc do Warszawy przez Włoszczowę - 1 czy może 3 IRy. Może i będą zapełnione, choć wątpię bo Kielce to nie Kraków. Tylko cena IRa i czas przejazdu będzie zachęcał.

Ale to nie jest normalne, żeby wszystko na CMKę. Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 23-06-2013, 22:44    Odpowiedz z cytatem

O remoncie i rozbudowie ósemki gada się od dawna. Jakoś na odcinku Warszawa - Radom nic się nie dzieje. No prawie nic - fragment drugiego toru od Radomia pozbawiono sieci trakcyjnej. Wystarczy, że we Włoszczowie i Opocznie zatrzymają się dziennie 4 pary IR i ze 4-5 par TLK. Dopóki z Radomia do Warszawy nie będzie 2 torów i uczciwej handlowej stówy nie ma o czym mówić - jazda przez CMK to jedyne wyjście.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 03-03-2016, 11:23    Odpowiedz z cytatem

Pendolino do Kołobrzegu nie zatrzyma się we Włoszczowie. Dlaczego?

PKP Intercity poinformowało w środę, że pod koniec kwietnia pociągi Pendolino będą kursowały przez region świętokrzyski do Kołobrzegu. Ale u nas się nie zatrzymają, bo nie obejmuje tego zakres pomocy unijnej.

Więcej:
http://kielce.wyborcza.pl/kielce/1,47262,19710125,pendolino-do-kolobrzegu-nie-zatrzyma-sie-we-wloszczowie-dlaczego.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sopek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2007

PostWysłany: 04-03-2016, 14:17    Odpowiedz z cytatem

Dziennikarze GW podpierają się opinią posłów PIS ze Świętokrzyskiego?! SZOK!

Czy oni nie za dużo żądają, inny poseł próbuje załatwić postój CHOPINA w Opocznie Płd.

_________________
https://kolejowyportal.pl
https://www.facebook.com/kolejowyportal
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 19-05-2016, 13:18    Odpowiedz z cytatem

Rozbudowa stacji we Włoszczowie za 86 mln zł. Będzie nowy peron.

Kolejarze dobudują nowy peron na stacji Włoszczowa Północ, żeby mogła obsłużyć więcej pociągów – poinformowały w czwartek PKP Polskie Linie Kolejowe. Na rozbudowę kolejarze planują przeznaczyć ponad 85 mln zł.

Więcej:
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/rozbudowa-stacji-we-wloszczowie-za-86-mln-zl,201,0,2085577.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kolejtravel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2016

PostWysłany: 19-05-2016, 19:16    Odpowiedz z cytatem

A tam w tej chwili jest jeden peron czy dwa?

_________________
Podróżnik zrażony kolejową pasją Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

JanuszJG Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2015
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 20-05-2016, 07:35    Odpowiedz z cytatem

kolejtravel napisał/a:
A tam w tej chwili jest jeden peron czy dwa?

Obecnie na stacji Włoszczowa Północ znajduje się jeden peron i PKP PLK ogłosiły przetarg na budowę nowego peronu. Peron nr 2 będzie wyposażony w wiaty, ławki, tablice informacyjne, funkcjonalne oświetlenie oraz antypoślizgową nawierzchnię. Jak dla mnie zmiana na plus.

Poza tym masz tutaj zdjęcie widocznego peronu nr 1, który jak na razie jest jedynym peronem na stacji Włoszczowa Północ:
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Plik:Wloszczowa_Polnoc3.JPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 08-06-2016, 20:12    Odpowiedz z cytatem

Będzie drugi peron we Włoszczowie! Propagandyści III RP, przeproście śp. Gosiewskiego!

Gdy w 2006 r. polityk PiS Przemysław Gosiewski walczył o peron na stacji Włoszczowa Północ, na którym miały zatrzymywać się pociągi pasażerskie, salonowe media zrobiły z niego pośmiewisko.

Zarzucały Gosiewskiemu prywatę i zaściankowość. Dość szybko okazało się, że peron jest dla PKP dochodowy! Teraz zaś PKP Polskie Linie Kolejowe SA podjęły decyzję o budowie drugiego, żeby więcej pociągów mogło korzystać z tej trasy. Czy dziennikarze TVN i „Gazety Wyborczej” przeproszą śp. Przemysława Gosiewskiego za brutalną, obelżywą i bezzasadną krytykę?

Cały tekst:
http://warszawskagazeta.pl/kraj/item/3880-bedzie-drugi-peron-we-wloszczowie-propagandysci-iii-rp-przeproscie-sp-gosiewskiego

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 08-06-2016, 21:27    Odpowiedz z cytatem

Ta gazeta (domyślam sie ze propagandowa) wypisuje bzdury. Drugi peron na st. Włoszczowa Płn. wcale nie jest budowany z powodu ogromnej frekwencji na tej stacji bo takowej tam nie ma. Powód jest zupełnie inny, wręcz bardziej oczywisty Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 08-06-2016, 22:55    Odpowiedz z cytatem

hanys, zamiast zarzucać komuś pisanie bzdur, sam przestań wypisywać bzdury. W artykule wyczytałeś coś czego nie napisano i się tym niezdrowo podniecasz. Autor tego artykułu nigdzie nie sugeruje, że budowa drugiego peronu spowodowana jest ogromną frekwencją na stacji.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

LoloPendolo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-06-2016, 01:57   

Peron będzie zbudowany tylko i wyłącznie z powodu znacznych problemów z krzyżowaniem pociągów wyjeżdżających spod krawędzi peronowej, a tymi jadącymi "na biegu"... Tworzą się poprostu "korki"
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl